Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Boros aggro  (Luettu 2959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Willi4m

Boros aggro
« : 16.06.13 - klo 10:40 »
Teinpäs sitten ovelat ja väänsin ihan ensimmäisen "competetive"-dekkiviritelmäni. Menee melkein peasantin puolelle, rare/mythic-kokoelma kun on vielä vähän heikoissa kantimissa. Dekin ydinajatus on aloittelijalle sopiva: äkkiä pöytä täyteen ötökkää, kortit kenoon ja vastustaja nollille ennen kuin toinen ehtii vastata.

Creaturet:
1 x Tajic, Blade of the Legion
2 x Skyknight Legionnaire
4 x Viashino Firstblade
3 x Steeple Roc
4 x Boros Mastiff
2 x Boros Elite
4 x Bomber Corps
4 x Firefist Striker
4 x Riot Piker

Instant/Sorcery:
2 x Aerial Maneuver
3 x Annihilating Fire
3 x Mugging

Ländit:
4 x Boros Guildgate
10 x Plains
10 x Mountain

Sideboard:
3 x Weapon Surge
2 x Shattering Blow
2 x Warleader's Helix
4 x Lyev Decree
4 x Punish the Enemy

Sitten niitä vinkkejä ja mielipiteitä. Onko tässä järkeä? Voiko tällä pakalla muuta kuin ottaa turpaan? Suurin ongelma itselle meinasi olla tuon sideboardin tekeminen, kunnes koin valaistumisen: Jos dekki on täynnä cretuja, voisi sideen laittaa burnia/removalia kaiken varalle. Olen harkinnut Steeple Roc -> Concordia Pegasus-vaihtoa (mainissa ei silloin olisi yhtään 4CMC yli menevää lappua) sekä kolmannen värin splashia guildgateilla, ehkä sinistä muutaman dispellin muodossa. Tai mustaa, saisi Rakdokselta halpoja hastereita nopeuttamaan dekkiä. Onneksi tänään pääsee testailemaan pelissä kaverin kanssa, saa ehkä tarkempaa dataa dekin suoriutumisesta.

Kehtaisiko tällä osallistua FNM-standardiin?

Poissa Cloverdad

Vs: Boros aggro
« Vastaus #1 : 16.06.13 - klo 13:30 »
Ei kehtaa.

Mainissa on standard-pelikelpoisia lappuja just noiden firefist strikereiden ja boros eliten verran, loput on ihan limited tavaraa.

Muita pelattavia olis Stromkirk Noble/Champion of the parish, Chainwalker, Wojek halberdiers,  Ja rareista ei varmaan tarvi mainita Frontline medic, boros reckoner, Hellrider ja Aurelia. Tajicia voi kokeilla 1/2-offina, mutta uskon parempiakin vaihtoehtoja olevan. Ehkä sidelle. Joku varmaan haluais ehdottaa Burning-tree emissarya, mutta minä oon sitä tällaisessa vastaavassa joskus kokeillu, enkä oikeen tykänny.

Searing Spear on parempi kuin kumpikaan tuossa oleva burni, ja tuon warleader helixin voit laittaa suoraan mainiin, kyllä sille targetti aina löytyy. Myös pillar of flamella on puolensa, joten harkitse sitäkin. Borosh Charm puuttuu ehdottomasti sekin, Legion's Initiative, jos jää tilaa.

Sidelle Gravevihaa, pithing needle tms. skullcrack, Zealous Conscripts. Electrickery, pakollinen wear/tear.

Poissa de-layer

Vs: Boros aggro
« Vastaus #2 : 16.06.13 - klo 13:50 »
Jos tässä budjettivaihtoehtoja mietitään, niin olen pyöritellyt seuraavaa listaa modossa:

CREATURE (28)
4x Boros Elite
4x War Falcon
4x Firefist Striker
4x Precinct Captain
4x Lightning Mauler
4x Skyknight Legionnaire
4x Firemane Avenger

SORCERY (2)
2x Pillar of Flame

INSTANT (3)
2x Boros Charm
1x Rally the Peasants

ENCHANTMENTS (5)
4x Madcap Skills
1x Oblivion Ring

LANDEJÄ (22)

Siinä on hastea ja pataljoonaa ja ihan tyytyväinen olen ollut, eihän se nyt tier ykköstä ole.. tai etes välttämättä mitään tiereä, mutta hauska ja tehokas, eikä lompakkokaan huuda hoosiannaa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.13 - klo 13:53 kirjoittanut de-layer »

Poissa Viikumi

Vs: Boros aggro
« Vastaus #3 : 16.06.13 - klo 14:15 »
Riippuu aika paljon siitä, että missä pelaa. Jos paikallinen FNM on paikka jossa GP-reissaajat hakkaavat top-tier deckeillä, niin onhan tuolla aika paha lähteä, mutta itse olen sitä mieltä, että FNM on juuri se paikka missä uudetkin pelaajat standardia ja muita formaatteja voi hyvin testata. Kuten tosiaan topikin tekijä mainitsi, on kokoelma vasta lastenkengissä, mutta kyllä sitä ihan pienellä panostuksella saa käyttökelpoisia kortteja.

Itse sanoisin että jos on menossa FNMään, niin ottaa vaikka boostereista tulleet raret tai rahaa mukaan (riippuen siitä, mikä on FNM-paikan politiikka korttien ostamiseen yksityishenkilöiltä heidän liikkeessään tai myykö paikka itse kortteja), ja ostaa/vaihtaa hieman peruslappuja joita esim täällä suositellaan. Osa käyttökelpoisista rareistakin on ihan suht halpoja, jotka saa ostettua kun juo yhden oluen vähemmän baarissa tai jättää yhden energiajuoman ostamatta. Tällaisia lappusia on esimerkiksi Hellrider, Zealous Conscripts, Loxodon Smiter. Sitten commoneista ja uncommoneista löytyy paljon lappusia joita saat 4 käytännössä ilmaiseksi joita voi käyttää ihan hyvin, kuten Rakdos Cackler, Dryad Militant ja muut 1 manan 2/1 tai isommat p/t omaavat miehet joilla ei käytännössä ole drawbackeja.
Osaaminen on taitolaji.

Poissa Willi4m

Vs: Boros aggro
« Vastaus #4 : 17.06.13 - klo 10:47 »
No hitto. Ja minä kun luulin että olin saanut kasaan hyvän dekin, varsinkin eilisen jälkeen kun kaveria tuli pyyhittyä 3-0 ja aina 5-6 vuorossa  :'(  Johtuneeko siitä että olemme molemmat 1-2kk pelanneita aloittelijoita...

Mutta taas oppi jotain uutta. Jotkin ehdotetut kortit löytyivät kokoelmasta, esim . Annihilating Firet vaihdettu yhteen Searing Speariin ja kahteen Pillar of Flameen. Wear//Tearit korvasivat Shattering Blowin sidestä. Mutta taitaa silti olla parasta jatkaa vielä keittiönpöytälinjalla, ainakin hetken aikaa. Dräftääminen on ollut ihan hauskaa, mihin sitä standardia tarvitsee?  ;D  Ja sieltä saa uusia kortteja...

Poissa höpömies

Vs: Boros aggro
« Vastaus #5 : 17.06.13 - klo 16:20 »
No hitto. Ja minä kun luulin että olin saanut kasaan hyvän dekin, varsinkin eilisen jälkeen kun kaveria tuli pyyhittyä 3-0 ja aina 5-6 vuorossa  :'(  Johtuneeko siitä että olemme molemmat 1-2kk pelanneita aloittelijoita...

Mutta taas oppi jotain uutta. Jotkin ehdotetut kortit löytyivät kokoelmasta, esim . Annihilating Firet vaihdettu yhteen Searing Speariin ja kahteen Pillar of Flameen. Wear//Tearit korvasivat Shattering Blowin sidestä. Mutta taitaa silti olla parasta jatkaa vielä keittiönpöytälinjalla, ainakin hetken aikaa. Dräftääminen on ollut ihan hauskaa, mihin sitä standardia tarvitsee?  ;D  Ja sieltä saa uusia kortteja...

Rakdos Cacklereillä ja Dryad Militanteilla voi jo pyyhkiä pöytää fnm:ssäkin.
Monored on ollut aika hyvä standardissa. Ja Boros Charm.

Ei se toki kovin varmaa koskaan ole.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.