Poromagia

Kirjoittaja Aihe: AlmsBeast ja yleistä keskustelua  (Luettu 24843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mork

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #30 : 19.01.15 - klo 20:20 »
Tässä nyt vielä kuva kirjekuoresta: etu, taka. Jos tämä jostain syystä ei ole AlmsBeastin käyttämä kirjekuori, sitten ollaan taas jännän äärellä.

Olen useamman vastaajan kanssa samoilla linjoilla, että neutraali palaute myöhästymisestä on täysin hyväksyttävää. Joskus se voi olla postista kiinni, mutta useimmiten ei. Tässä tapauksessa, jos postimerkki olisi leimattu ja näkyisi, että moka on postin, olisin varmasti antanut positiivisen palautteen.

Lisäksi mainittakoon, että lähetin AlmsBeastille ensin viestin tästä tapauksesta ja seuraavana päivänä totesin kaverin käyneen forumilla, mutta hän ei ollut vastannut mitään -> annoin palautteen.

Koita nyt ymmärtää hyvä mies, että jos pistät tavalliseen postilaatikkoon kirjeen, jossa on postimerkki niin niitä ei leimata. Omia lähetyksiäni ei ole lähes koskaan leimattu vaikka kauppoja on takana vaikka muille jakaa.

Kyllä kaikki kirjeet pyritään leimaamaan lajittelukeskuksessa ennen vantaalle lähtöä josta sitten lähtee muualle

Poissa Flyygeli

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #31 : 19.01.15 - klo 20:31 »
Koita nyt ymmärtää hyvä mies, että jos pistät tavalliseen postilaatikkoon kirjeen, jossa on postimerkki niin niitä ei leimata. Omia lähetyksiäni ei ole lähes koskaan leimattu vaikka kauppoja on takana vaikka muille jakaa.

Miten tähän threadiin vastanneilla ihmisillä luetun ymmärtäminen tuntuu olevan tasolla 1/10 would not bang?

Jos luet tuolta vähän aikasempia kommentteja, oli esitetty väittämä että kirjeeseen on kirjotettu lähettäjän tiedot. Näkyykö sun mielestä kuvissa lähettäjän tietoja kirjotettuna?

Sit mua myös kiinnostas tietää mistä mun postiluukkuun tälläset misprintit on ilmestyny? http://imgur.com/M7RzRJk
Nämä postin "leimauskäytännöt" ovat hieman tässä viime vuosina ilmeisesti muuttuneet: http://www.talouselama.fi/uutiset/saitko+kirjeen+jossa+postimerkkia+ei+ole+leimattu+yle+nain+posti+varoittelee/a2205666

Poissa mork

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #32 : 19.01.15 - klo 20:35 »
Koita nyt ymmärtää hyvä mies, että jos pistät tavalliseen postilaatikkoon kirjeen, jossa on postimerkki niin niitä ei leimata. Omia lähetyksiäni ei ole lähes koskaan leimattu vaikka kauppoja on takana vaikka muille jakaa.

Miten tähän threadiin vastanneilla ihmisillä luetun ymmärtäminen tuntuu olevan tasolla 1/10 would not bang?

Jos luet tuolta vähän aikasempia kommentteja, oli esitetty väittämä että kirjeeseen on kirjotettu lähettäjän tiedot. Näkyykö sun mielestä kuvissa lähettäjän tietoja kirjotettuna?

Sit mua myös kiinnostas tietää mistä mun postiluukkuun tälläset misprintit on ilmestyny? http://imgur.com/M7RzRJk
Nämä postin "leimauskäytännöt" ovat hieman tässä viime vuosina ilmeisesti muuttuneet: http://www.talouselama.fi/uutiset/saitko+kirjeen+jossa+postimerkkia+ei+ole+leimattu+yle+nain+posti+varoittelee/a2205666
siksi sanamuoto "pyritään"
koska niitä kyllä pääsee suht runsaasti läpi (en tiedä tilastoja mutta luulisin että jopa 1-2% kulkee leimaamattomina)

Poissa kaMeli85

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #33 : 19.01.15 - klo 21:37 »
Asia ei minulle kuulu, enkä halua syyttää ketään mistään, mutta koska on hauska leikkiä salapoliisia niin:
A ja B asuu samassa suurkaupungissa
A on toivonut kortit pikaisesti
B ei oo muistanu laittaa ajoissa postiin
A kyselee perään kun ei kuulu
B "vittu perkele unohdin.. no selkeesti postin vika.."
B lykkii merkit kuoreen, jotta näyttää lähetetyltä ja vie ite kirjeen vastaanottajan laatikkoon.. toimitus nopein mahdollinen,  ei tarvii lähettäjän osotetta kun vie ite perille ja ei tuu postileimaa..

Tapaus ratkaistu.  =D joo älkää ottako tosissaan, oli tylsää ja huumorini on huonoa...

Poissa AlmsBeast

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #34 : 19.01.15 - klo 22:06 »
Jaahas tulipahan tästä iso juttu. No thanks. Itse laitoin kortit ajoissa . Mistään postileimasta en tiedä mitään koska laitan aina vaihdot/myynnit itse postilaatikkoon omilla merkeillä yms. niin ei ole kyllä kukaan minun aikaisempi vaihto toveri alkanut mistään postileimasta näin isoa juttua tekemään. No jos laitatte sivua taaksepäin niin näätte sen mitä sanoin. Ei muuta
"Jos et sä Kiki-Jikii tajuu, se meinaa et sulla ei oo tyylitajuu"

Poissa Anrix

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #35 : 19.01.15 - klo 22:34 »
Tässä topikissa tuntuu ihmisillä käyvän tunteet kuumina. Aloittajan viimeisen kappaleen keskustelun avaus on se itse pihvi, mutta ilmeisesti moni haluaa jotenkin samaistua Almupedon toimintaan. Eiköhän tässä ole tullut selväksi että kyseessä oli oppikirjaesimerkki kostopalautteesta, eikä sitä luetunymmärtämättömyys miksikään muuta.

Jonkun sortin splitti & lukko -kombo vois tehdä poikaa.

Onhan näitä "kostopalautteita" täällä ollut aina. Omakin ainoa negatiivinen palaute on kaupoista, joita en edes tehnyt. Siinä ostaja halusi kortteja omilla hinnoillaan ja kun en suostunut myymään niillä, vaan laitoin mcm:n mukaiset hinnat, suuttui ilmeisesti.

Poissa Thalian

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #36 : 19.01.15 - klo 23:14 »
Tässä topikissa tuntuu ihmisillä käyvän tunteet kuumina. Aloittajan viimeisen kappaleen keskustelun avaus on se itse pihvi, mutta ilmeisesti moni haluaa jotenkin samaistua Almupedon toimintaan. Eiköhän tässä ole tullut selväksi että kyseessä oli oppikirjaesimerkki kostopalautteesta, eikä sitä luetunymmärtämättömyys miksikään muuta.

Jonkun sortin splitti & lukko -kombo vois tehdä poikaa.

Onhan näitä "kostopalautteita" täällä ollut aina. Omakin ainoa negatiivinen palaute on kaupoista, joita en edes tehnyt. Siinä ostaja halusi kortteja omilla hinnoillaan ja kun en suostunut myymään niillä, vaan laitoin mcm:n mukaiset hinnat, suuttui ilmeisesti.

Jokaisesta kostopalautteesta olisi hyvä ilmoittaa julkisesti, jotta palautteen antajaa voitaisiin välittömästi sanktioida. Kostopalautteet tuhoavat koko palautejärjestelmän ja siksi niiden suhteen pitäisi olla ehdottomasti nollatoleranssi. Esimerkiksi couchsurfingissa ei käytännössä voi antaa negatiivista palautetta, koska kostopalaute tulee heti ja sen jälkeen ei olekaan enää mahdollista päästä käyttämään couchsurfingia (koska kukaan ei ota negatiivisen palautteen saanutta sohvalleen).

Poissa Rancid-

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #37 : 20.01.15 - klo 00:12 »
minä LAITOIN POSTIMERKIN ja oman lähettäjän tiedot kuoreen sen verran on ikää ja on tultu läheteltyä tarkoitukseen kun tarkoitukseen kirjeitä että minultako unohtuisi laittaa postimerkki ja lähettäjän tiedot?
Tässä nyt vielä kuva kirjekuoresta: etu, taka.
Missä pelaa?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa psyno

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #38 : 20.01.15 - klo 14:49 »
LP;el mutta sanotaan, että postissa ei tosiaan välttämättä leimata kaikkia kirjeitä.

Poissa Warma

Vs: AlmsBeast ja yleistä keskustelua
« Vastaus #39 : 18.02.15 - klo 12:09 »
Jokaisesta kostopalautteesta olisi hyvä ilmoittaa julkisesti, jotta palautteen antajaa voitaisiin välittömästi sanktioida. Kostopalautteet tuhoavat koko palautejärjestelmän ja siksi niiden suhteen pitäisi olla ehdottomasti nollatoleranssi.

Koko kostopalautteen käsite on minusta aika viihdyttävä juttu. Prosessi tuo ihmisistä esiin puolia, joita ei noin vain uskoisi. Minulla on esimerkiksi Huuto.netissä palaute, jossa lukee:

"jos se oli syy neutraaliin niin tästä OIKEUTETUSTI takaisin,kannattiko?sieppaako?ei minua" (sic)

Muistan kys. tapauksen, koska annoin neutraalin palautteen siitä syystä, että ostin veljelleni jonkun sarjakuva-albumin (todennäköisesti Valerianin) ja ilmoitin tuotetta maksaessani vastausviestiin, että kyseessä on lahja ja pyysin lähettämään eri osoitteeseen kuin minkä Huuto.net ilmoitti myyjälle. Kehotusta ei kuitenkaan joko luettu tai siitä ei välitetty, joten jouduin uudelleenlähettämään albumin oikeaan osoitteeseen.

Voin näin jälkeenpäin myöntää, että toimin asian suhteen ehkä turhan huolettomasti. Ehkä myyjän volyymi oli erityisen iso ja hänenellä oli jonkinlainen automatisoitu prosessi lähetyksien käsittelyyn ja maksujen tarkistamiseen. Tuollaisessa tilanteessa pyyntöjeni kaltaisia huomioita olisi vaikeaa toteuttaa, joten neutraali palaute oli mahdollisesti hieman kohtuutonta.

Joka tapauksessa, se ei ollut kohtuutonta pitkään. Kun olin antanut neutraalin palautteen, myyjä koki jonkinlaisen luhistumisen ja kävi kirjoittamassa yllämainitun rivin. Sen jälkeen hän aloitti kanssani sähköpostikirjeenvaihdon, jossa totesi että minulla oli valheellinen osoite Huuto.netissä ja olin siis syyllistynyt väärän tiedon antamiseen palvelun käyttöoikeussopimuksen vastaisesti. Kyseessä oli erittäin vakava asia, jonka tiimoilta sekä poliisi että Huuto.netin ylläpito tulisivat olemaan minuun yhteydessä.

Sanattomaksi vetää.

PS: Menneen itseni tuntien tuskin käyttäydyin itsekään kys. sähköpostinvaihdossa kovin asiallisesti, mutta onneksi yksityiskohdat ovat hukkuneet ajan hämärään. Tapaus on yli kymmenen vuoden takaa.