Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa  (Luettu 24381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HassuHannu

Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« : 27.10.16 - klo 17:17 »
Missä vaiheessa kannattaa huolestua myyjästä, joka lopettaa kommunikoinnin kuin seinään maksukuittauksen jälkeen? Tein 21.10 kaupat käyttäjänimen "barros" kanssa, loppusummana 74,5€. Kuittasin illalla klo 18 että maksu suoritettu, jonka jälkeen myyjästä ei ole kuulunut mitään. Kysyin myyjältä 21.10 klo 19 eli samana iltana vielä, että voisin ottaa samaan tilaukseen vielä kolme korttia ja maksaa niiden hinnan samalle tilille. Myyjä ei kommentoinut mitään. Laitoin seuraavana päivänä myyjälle osoitteeni ja pyysin kuittaamaan kun on lähettänyt.

Eilen laitoin jälleen kyselyä, että on ostajan kannalta huolestuttava tilanne kun myyjä feidaa itsensä maksusuorituksen jälkeen kommunikaatiosta. Kirjoitin, että olen ärtynyt, ottaa päästä. Kaupankäynnissä minulle tärkeää on hyvä kommunikaatio. Hän ei ole kommentoinut mitään, vaikka foorumiprofiilin perusteella on käynyt foorumilla päivittäin.

Minulla on ollut viimeisen 2 viikon aikana 6 korttikauppaa käynnissä, sekä ostajana että myyjänä mcm:ssä ja täällä, muut menneet hyvin, tämä hiertää ja ottaa päästä.

T. Samuli

Poissa Pifase

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #1 : 27.10.16 - klo 18:44 »
Missä vaiheessa kannattaa huolestua myyjästä, joka lopettaa kommunikoinnin kuin seinään maksukuittauksen jälkeen? Tein 21.10 kaupat käyttäjänimen "barros" kanssa, loppusummana 74,5€. Kuittasin illalla klo 18 että maksu suoritettu, jonka jälkeen myyjästä ei ole kuulunut mitään. Kysyin myyjältä 21.10 klo 19 eli samana iltana vielä, että voisin ottaa samaan tilaukseen vielä kolme korttia ja maksaa niiden hinnan samalle tilille. Myyjä ei kommentoinut mitään. Laitoin seuraavana päivänä myyjälle osoitteeni ja pyysin kuittaamaan kun on lähettänyt.

Eilen laitoin jälleen kyselyä, että on ostajan kannalta huolestuttava tilanne kun myyjä feidaa itsensä maksusuorituksen jälkeen kommunikaatiosta. Kirjoitin, että olen ärtynyt, ottaa päästä. Kaupankäynnissä minulle tärkeää on hyvä kommunikaatio. Hän ei ole kommentoinut mitään, vaikka foorumiprofiilin perusteella on käynyt foorumilla päivittäin.

Minulla on ollut viimeisen 2 viikon aikana 6 korttikauppaa käynnissä, sekä ostajana että myyjänä mcm:ssä ja täällä, muut menneet hyvin, tämä hiertää ja ottaa päästä.

T. Samuli
Tunnen tyypin ja oon välittänyt viestiä eteenpäin, että ottaa kontaktia.

Poissa ling

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #2 : 27.10.16 - klo 18:45 »
Nykäsen jätkää huomenna hihasta jos tulee FNM:ään

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #3 : 27.10.16 - klo 19:43 »
On paikallisia. Potkin sitä kuhan seuraavan kerran nään.

Edit: Olikin kaikki muut ehtineet ensin kommentoimaan. :1
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa HassuHannu

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #4 : 27.10.16 - klo 20:38 »
Ok, ja kiitos. Päivitän tähän tilannetta miten kaupanteko etenee.
T. Samuli

Poissa Meikir

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #5 : 28.10.16 - klo 03:16 »
Pakko mainita tähän nyt vielä itsekin kyseisestä käyttäjästä. Olin ostelemassa tuossa muutama viikko sitten läjää lappuja, vastaukseksi tuli hinta ja pyynti osoitetiedoista niinkuin kuuluukin. Tämän jälkeen kyselin vielä ennen varsinaista vaihdon lukkoon lyömistä muutaman kortin settiä, jotta saataisiin hinta kohdilleen. Tähän se kommunikaatio sitten muutamaksi päiväksi katkesikin. Kyselin tämän diilin kohtalon perään muutaman päivän päästä: "Oliko tämä homma kunnossa vai perutaanko?". Vastaukseksi tuli, että osa korteista oli myyty tässä välissä jo kaverille.

En tiedä olisiko tällaisesta pitänyt laittaa miinusta palautteeseen, kun vaihtoa ei oltu täysin lyöty lukkoon siinä mielessä että itse lähetin vain hänelle osoitetiedot, mutta tilinumeroa ei koskaan kuulunut. Kovin iso ongelma tämä ei minulle ollut, koska mitään en kerennyt kenellekkään maksaa. Kuitenkin itseänikin jäi kismittämään tuo kommunikoinnin takkuilu tässä tapauksessa.

Poissa Pulli

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #6 : 28.10.16 - klo 08:10 »
Mulla samainen ongelma kyseisen käyttäjän kansss, ei ole lappuja näkyny ja asutaan viel samassa kaupungissa!

Poissa Pulli

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #7 : 28.10.16 - klo 08:19 »
Mulla samainen ongelma kyseisen käyttäjän kansss, ei ole lappuja näkyny ja asutaan viel samassa kaupungissa!

Sinällään jännää koska ollaan tehty kauppaa kasvoitustenkin ja homma toimi oikein hyvin. Nyt jopa yhteydenpito on ontunut pahasti. Harmillista. Voihan sitä tietysti elämässä olla tilanteita päällä joka estää, mutta kaveri on kuitenkin viimeksi eilen kirjautunut tänne. No eiköhän tälle selitys löydy, et Älkää vielä rovioita pystyttäkö : D

Poissa routa

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #8 : 28.10.16 - klo 20:13 »
Ei näkyny miestä tänään FNMässä. Muistuttelen kun seuraavan kerran miehen nään.
"Woran du dein Herz hängst, das ist dein Gott."

Poissa Pandemon

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #9 : 29.10.16 - klo 00:04 »
Ja täällä samat ongelmat kyseisen myyjän kanssa. Eli olen maksanut kortit tosiaan 17.10 ja ei näy kortteja, taikka vastauksia mihinkään viesteihini. kyllä pistää vihaiseksi.. Alueella jossa asun on tällähetkellä kyllä mainittu että postissa on toimitusongelmia, mutta en usko että ne näin pitkällä ajalla vaikuttaa ja se ei varsinkaan silti selitä sitä että viestini ignorataan kokonaan..

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #10 : 29.10.16 - klo 03:26 »
Liikaa ohjelmaa ollut ja hävinnyt kortteja johonkin. Yritän etsiä vielä ja lähetän oikeille omisajille jotain korvausta vastineeksi. Pahoittelen.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Pandemon

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #11 : 29.10.16 - klo 05:00 »
Liikaa ohjelmaa ollut ja hävinnyt kortteja johonkin. Yritän etsiä vielä ja lähetän oikeille omisajille jotain korvausta vastineeksi. Pahoittelen.

No helpotus kuulla jotain nyt ainakin sinusta. Ymmärrettävää, että on välillä tiukkoja aikatauluja ja oikea elämä saattaa koetella yms, mutta toivottavasti ymmärrät meidän "asiakkaiden" puolen tässä asiassa. Sanotaanko nyt vaikka näin että sinun ongelmiesi ei pitäisi olla meidän ongelmia.. Tällaiset tapaukset jättää meinaa vähän kakan maun suuhun ja pienen pelon perseeseen tulevien kauppojen/vaihtojen varalta.. Mutta toivottavasti saat hoidettua nämä myynnit ja/tai vaihtosi pikimmiten ja vältät tulevaisuudessa samoja tilanteita.

Poissa HassuHannu

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #12 : 29.10.16 - klo 16:17 »
Päivitystä tilanteeseen:

Sain yhteydenottoja muutamalta foorumilaiselta tapaukseen liittyen ja sain tiedon käyttäjän oikeasta nimestä, käytetään tästä eteenpäin koodinimeä "Mika Puoskari". Nimi särähti heti korvaan, koska kauppaa käydessämme myyjä on esiintynyt nimellä "Tarmo Puoskari". Sain yhdeltä foorumilaiselta myös vahvistuksen kuvista, miltä myyjä näyttää.

Sain viime yönä barrokselta yksityisviestin "4x pyromancer ascension ja Bedlam Reverit on ävinneet- Pitää laittaa korvausta tiille, jos et löydä muuta wantilta. Maksan takas ens kuussa!"
Ok, en ole kyllä edes tilannut sinulta Bedlam revereitä. Ja en pidä sanoista "ens kuussa", se voi tarkoittaa mitä vain.

Selvitin tänään molempien nimet numerotiedustelusta ja soitin ensin Mikalle, joka ei vastannut, ja heti perään Tarmolle, joka vastasi. Selvisi, että Tarmo on Mikan pikkuveli. Selvisi, että Mika oli kauppaa käydessään antanut minulle veljensä tilinumeron ja esiintynyt veljensä nimellä, koska oli pikkuveljelleen velkaa 70€. Tarmo vaikutti puhelimessa tolkun mieheltä, kuunteli ja otti asian hoitaakseen.

Kaksi tuntia puhelun jälkeen Mika soitti minulle, sanoi että oli myynyt tilatut kortit jo muualle. Ehdotti maksavansa puuttuvat kortit takaisin 7.11.2016, koska hänellä ei ole nyt rahaa. Sanoin, että hän palauttaa koko kauppasumman mahdollisimman pian, koska hän on hoitanut kaupat huonosti ja ei ole minun tehtäväni olla välikätenä hänen raha-/elämänongelmissaan. Sovimme, että hän maksaa 75€ minulle 7.11, kortteja ei tarvitse lähettää. Tässä pisteessä olemme nyt.

Perkele.

T. Samuli

Poissa syfilisx

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #13 : 29.10.16 - klo 20:49 »
Pidän erityisen paskamaisena keissinä, että tässä ei oo mitään mahiksia ollut kellään arvata, että näin kävisi. Ukolla pitkä foorumihistoria ja 55 positiivista palautetta.
Skarpa lite Barros...  Vähemmästäkin on menny skenessä maine lopullisesti.

Poissa Pandemon

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #14 : 29.10.16 - klo 21:00 »
Sain omat korttini tänään muutamaa halvempaa lappua lukuunottamatta.. Annetaan nyt vähäsen kredittiä siitä, että tosiaan nyrkkipostina kolahti luukusta. Hyvinkäältä Lohjalle on kumminkin pitkähkö matka ajella. On sitten ollut kyseessä kumpi tahansa veljeksistä niin ainakin taitaa yritystä olla nyt selvitellä asioita.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #15 : 29.10.16 - klo 23:36 »
Ensi kuun toinen päivä saan viimeistään rahea ja muutaman tämän topikin viesteihin yv:llä vastasin jo ja lähetinkortit kun maksu näkyi veljen tilillä. Oma tili yli 100 e miinuksella eikä ollut rahaa ees postimerkkiin. 2 thing icea japyromancer ascensiota puuttui ja sovittiin että maksan 75 e hänen tilille heti kun siia saan summan kadaankoska perui muuten kaupat. Jos on kauppoja mitä en ole lähettänyt vielä niin lähettäkkää yv : ta. Kiitos ka anteeks
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa luma

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #16 : 01.11.16 - klo 21:22 »
Ilmoitelkaapa sitten jos/kun saatte asiat järjestymään Barroksen kanssa, tai jos on vielä ongelmia jotka eivät ole tulleet ilmi. Ylläpito kokoontuu pohtimaan jatkotoimia kunhan saadaan lopullisempaa selkoa tilanteeseen.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #17 : 02.11.16 - klo 18:25 »
Miten käy minulle? Olen omasta mielestä postittanut kaikki vaaditut kortit tämän sivun käyttäjille ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017. Vaihdot ja myynnit ovat siis jäissä, kunnes selkoa saadaan vielä asiaan ja Luman päätöstä odotellessa.

Henkireikä vaihdetaan.net ajoista, jolloin Miinin oli vielä admin ja sivu on tosi tärkeä ja parantanut minun elämänlaatua. :-[

https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Suppis

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #18 : 02.11.16 - klo 20:39 »
maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017

Oiskohan kohteliaampaa aikasemmin kuin vuoden päästä?

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #19 : 02.11.16 - klo 20:55 »
maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017

Oiskohan kohteliaampaa aikasemmin kuin vuoden päästä?

Siis juurikin tämän vuoden puolella ajattelin maksaa.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa HassuHannu

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #20 : 02.11.16 - klo 21:28 »
ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017.



Ja sovittu summa oli 75€.

T. Samuli

Poissa Pulli

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #21 : 03.11.16 - klo 08:29 »
Miten käy minulle? Olen omasta mielestä postittanut kaikki vaaditut kortit tämän sivun käyttäjille ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017. Vaihdot ja myynnit ovat siis jäissä, kunnes selkoa saadaan vielä asiaan ja Luman päätöstä odotellessa.

Henkireikä vaihdetaan.net ajoista, jolloin Miinin oli vielä admin ja sivu on tosi tärkeä ja parantanut minun elämänlaatua. :-[

Minun kortteja ei ole vieläkään näkynyt. Yrittänyt laittaa viestiä että tulisin hakemaan kun töiltäni pääsen hakemaan face to face laput koska samassa kaupungissa asutaan, mutta ei mitään vastausta. Täällä kyllä käy kirjoittamassa. Hermo rupee menee pikku hiljaa.

Poissa Kylis

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #22 : 03.11.16 - klo 10:01 »
Miten käy minulle? Olen omasta mielestä postittanut kaikki vaaditut kortit tämän sivun käyttäjille ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017. Vaihdot ja myynnit ovat siis jäissä, kunnes selkoa saadaan vielä asiaan ja Luman päätöstä odotellessa.

Henkireikä vaihdetaan.net ajoista, jolloin Miinin oli vielä admin ja sivu on tosi tärkeä ja parantanut minun elämänlaatua. :-[

Minun kortteja ei ole vieläkään näkynyt. Yrittänyt laittaa viestiä että tulisin hakemaan kun töiltäni pääsen hakemaan face to face laput koska samassa kaupungissa asutaan, mutta ei mitään vastausta. Täällä kyllä käy kirjoittamassa. Hermo rupee menee pikku hiljaa.

Rikosilmoitus kannattaa täyttää.
Lainaus käyttäjältä: RobertHatt
kohtuullisen tunnettu pro-pelaaja ja turnausraportoija

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #23 : 03.11.16 - klo 10:34 »
Kaupankäynnin piti olla jäissä ja unohdin, että pistin tilinumeron maksua varten Pullille. Perjantaina koitan f2f viedä laput taas fantasiapeleille, jos herra olisi silloin paikalla.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Pulli

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #24 : 03.11.16 - klo 11:08 »
Kaupankäynnin piti olla jäissä ja unohdin, että pistin tilinumeron maksua varten Pullille. Perjantaina koitan f2f viedä laput taas fantasiapeleille, jos herra olisi silloin paikalla.

Noniin, tämänkin kerrot tänne. Miksi et yvssä maininnut että sulle nyt sitten käy perjantaille f2f? Todella vailinaista kommunikointia. Kysyin sulta suoraan että kävisikö että perjantaina tehdä kaupat vihdoin ja viimein ja vastaat yvllä vain että katson onko kaikki kortit tallessa joista olen maksanut ja yksi ilmeisesti ei ole enään! Siinä se ja tänne vastaat että suoritat kaupat mun kaa perjantaina jos Herra sattuu tulemaan paikalle. xD ei mee mun jakeluun tällänen. Oisko ollut reilu viikko takaperin kun meidän piti nähdä fantsus mut HUOM ilmoitin sulle että en pääse sovitusti paikalle koska olen töissä. Sen jälkeen ei ole kunnolla kuullut mitään ja monta kertaa kysynyt. Prkl.

Poissa Pandemon

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #25 : 04.11.16 - klo 01:07 »
Ilmoitelkaapa sitten jos/kun saatte asiat järjestymään Barroksen kanssa, tai jos on vielä ongelmia jotka eivät ole tulleet ilmi. Ylläpito kokoontuu pohtimaan jatkotoimia kunhan saadaan lopullisempaa selkoa tilanteeseen.

Aikaisemmin tuossa mainitsinkin jo, että itse sain nyrkkipostina kortit tätä yhtä halvempaa lappusta Duskwatch Recruiter lukuunottamatta. Herra Barros varmaan tämänkin korvaa kuitenkin. Pienestä rahasta kyse, mutta tyhmähän sitä on jos tyhjästä rupeaa maksamaan. Pistähän viestiä minulle päin miten sen teet niin minun puolesta meidän kahden asiat on taputeltu.

Poissa HassuHannu

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #26 : 07.11.16 - klo 10:35 »
ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017.



Ja sovittu summa oli 75€.

T. Samuli

No niin Barros, se on maksupäivän aika. Laitan muistutuksen sinulle myös tähän julkiseen viestiketjuun (yksityisviestiä laitoin jo eilen), sillä jos meinaat perseillä vielä jotain, tietävät muutkin silloin siitä. Kun olet maksanut, kuittaus tähän viestiketjuun.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #27 : 07.11.16 - klo 11:22 »
ja maksan yhdelle perutulle kaupalle 73 e takaisin 7.11.2017.



Ja sovittu summa oli 75€.

T. Samuli

No niin Barros, se on maksupäivän aika. Laitan muistutuksen sinulle myös tähän julkiseen viestiketjuun (yksityisviestiä laitoin jo eilen), sillä jos meinaat perseillä vielä jotain, tietävät muutkin silloin siitä. Kun olet maksanut, kuittaus tähän viestiketjuun.

Jahas. Muistetaan kuitenkin kielenkäyttö forumilla. Muutkin ihmiset lukevat nettiä kuin sinä ja minä. Maksu suoritettu.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Nastaboi

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #28 : 07.11.16 - klo 11:52 »
Tilannekatsaus.

HassuHannu: Ilmoitettu korvaus maksetuksi, odotetaan vahvistusta.
Pandemon: Duskwatch Recruiter saamatta, muilta osin asia kunnossa.
Pulli: Ei toimitettu kortteja / korvausta.

Pitääkö paikkansa, oliko vielä jotain muuta?

Ja perseily nyt on varsin hyvin tätä toimintaa kuvaava sana, vaikkakin vähän alatyylinen. Mutta yrittäkää tosiaan saada hommat vietyä päätökseen ilman enempiä haukkumisia.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa HassuHannu

Vs: Ongelmia käyttäjän Barros kanssa
« Vastaus #29 : 07.11.16 - klo 12:04 »


Ja perseily nyt on varsin hyvin tätä toimintaa kuvaava sana, vaikkakin vähän alatyylinen. Mutta yrittäkää tosiaan saada hommat vietyä päätökseen ilman enempiä haukkumisia.

Pahoittelut kielenkäytöstäni. Se kuvastaa stressiäni ja ärsyyntymistäni koko tilanteeseen, arvuutella että saako sitä rahansa vielä takaisin. Varmasti olisin voinut paremmin asian ilmaista, mutta en kyennyt siinä hetkessä parempaan.