Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn  (Luettu 4152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aaglo

Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« : 21.02.17 - klo 23:27 »
Hei!
Tällainen omituinen kysymys tuli mieleeni liittyen vehiclejen crewaukseen.

Tilanne on tämä:
Minulla on pöydässä King Macar, the Gold-Cursed ja vaikkapa Heart of Kiran.
Voinko täpätä Macarin (power 2) crewatakseni tuota Heart of Kirania (crew 3), vaikka Macarin power ei yksinään riitä muuttamaan HoKkia creatureksi?
Vai onko tuossa crew-abilityssä jokin rajoitus, että crewausta ei voi tehdä, mikäli tarpeeksi poweria ei ole laittaa siihen?

T: Aki

Poissa Retardi

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #1 : 21.02.17 - klo 23:47 »
Kyllä siinä Crew-abilityn selitteessä aika selkeästi lukee että "tap any number of creatures with total power 3 or more". Eli et voi aktivoida abilitya vajaasti.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Dethkrush

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #2 : 22.02.17 - klo 01:42 »
Toisaalta, jos on jo crewattu eli vehicle on jo artifact.creature niin voiko täppiä kesken combatin lisää? Esim. 0/1 jolla on tap ability?

Poissa l4hlborg

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #3 : 22.02.17 - klo 08:25 »
Toisaalta, jos on jo crewattu eli vehicle on jo artifact.creature niin voiko täppiä kesken combatin lisää? Esim. 0/1 jolla on tap ability?

Crew n ability vaatii aina sen n poweria, oli se creature tai ei. Eli ne 0 poweriset tarvii joka tapauksessa n powerin edestä kavereita, et ne voi crewaa

Poissa Miqa

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #4 : 22.02.17 - klo 08:34 »
Kyllä siinä Crew-abilityn selitteessä aika selkeästi lukee että "tap any number of creatures with total power 3 or more". Eli et voi aktivoida abilitya vajaasti.

Ei nyt tekis mieli alkaa tuomarin kanssa kinastelee mutta kun ollaan netissäkin sentään ja kaikkea :D Eli mun voimakas käsitys on että crewata saa vaikka nolla voimaisella äijällä (Miksi näin tekisi? ajattele kaikkia "When this creature taps..." triggereitä)
EDIT: Ei siitä siis tietenkään creaturea tule. Se ei ollut pointti OP:ssakaan. Kait

Onhan se nyt jo vajaa crewaus hetken kun crewaat kolmella servolla jonkun joka vaatii kolme poweria.
Voit myös crewata lisää äijiä combatin aikana mutta äijäksi tullut vehicle ei enää ehdi hyökkäämään tai blokkaamaan sen vuoron combatissa.

Voin kyllä siiterata rulingseja ja nettisivuja kunhan olen taas koneen äärellä myöhemmin tänään.

Tai sitten olen ymmärtänyt jotain todella väärin kysymyksestä ja noasin juuri itseni pahasti. Whatevs :)

Poissa l4hlborg

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #5 : 22.02.17 - klo 09:00 »

Onhan se nyt jo vajaa crewaus hetken kun crewaat kolmella servolla jonkun joka vaatii kolme poweria.

Crewauksessa kaikki creaturet tapataan samaan aikaan, eli kun crewaat crew 3 vehicleä, tappaat kaikki ne servot samaan aikaan. Silloin kun ne servot hyppää kyytiin saa sinne vehiclen kyytiin heittää vaikka niitä birds of paradiseja sun muita. Crewaus ei ole missään kohtaa vajaa EIKÄ SE SAAKKAAN OLLA. Abilityssa lukee aika yksiselitteisesti, että niitä pitää olla vähintään sen crew costin verran crewaamassa.

Lainaus
Voit myös crewata lisää äijiä combatin aikana mutta äijäksi tullut vehicle ei enää ehdi hyökkäämään tai blokkaamaan sen vuoron combatissa

Jos crewaat vehiclen, kun se on jo creature (vaikka combatissa), se jatkaa creaturena olemista ja jatkaa vaikka sitä ajamista. Eikä sitä abilitya saa vieläkään aktivoida, ellei oo sitä vähimmäismäärää poweria

Poissa Julppu

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #6 : 22.02.17 - klo 09:06 »
Kyllä siinä Crew-abilityn selitteessä aika selkeästi lukee että "tap any number of creatures with total power 3 or more". Eli et voi aktivoida abilitya vajaasti.

Ei nyt tekis mieli alkaa tuomarin kanssa kinastelee mutta kun ollaan netissäkin sentään ja kaikkea :D Eli mun voimakas käsitys on että crewata saa vaikka nolla voimaisella äijällä (Miksi näin tekisi? ajattele kaikkia "When this creature taps..." triggereitä)
EDIT: Ei siitä siis tietenkään creaturea tule. Se ei ollut pointti OP:ssakaan. Kait

Onhan se nyt jo vajaa crewaus hetken kun crewaat kolmella servolla jonkun joka vaatii kolme poweria.
Voit myös crewata lisää äijiä combatin aikana mutta äijäksi tullut vehicle ei enää ehdi hyökkäämään tai blokkaamaan sen vuoron combatissa.

Voin kyllä siiterata rulingseja ja nettisivuja kunhan olen taas koneen äärellä myöhemmin tänään.

Tai sitten olen ymmärtänyt jotain todella väärin kysymyksestä ja noasin juuri itseni pahasti. Whatevs :)

Abilityja tai spellejä ei voi yksinkertaisesti maksaa vajaasti. Tilanteessa, jossa aktivoidaan abilitya eikä ole resursseja maksaa koko aktivointia se peruutetaan hetkeen ennen tämän yrittämistä.

Lainaus käyttäjältä: Magic Comprehensive Rules 602
602.2. To activate an ability is to put it onto the stack and pay its costs, so that it will eventually resolve and have its effect. Only an object's controller (or its owner, if it doesn't have a controller) can activate its activated ability unless the object specifically says otherwise. Activating an ability follows the steps listed below, in order. If, at any point during the activation of an ability, a player is unable to comply with any of those steps, the activation is illegal; the game returns to the moment before that ability started to be activated (see rule 720, "Handling Illegal Actions"). Announcements and payments can't be altered after they've been made.

...

602.2b. The remainder of the process for activating an ability is identical to the process for casting a spell listed in rules 601.2b-i. Those rules apply to activating an ability just as they apply to casting a spell. An activated ability's analog to a spell's mana cost (as referenced in rule 601.2f) is its activation cost.
Lainaus käyttäjältä: Magic Comprehensive Rules 601
601.2h The player pays the total cost in any order. Partial payments are not allowed. Unpayable costs can't be paid.

Näin pidemmän kaavan kautta.

Poissa Miqa

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #7 : 22.02.17 - klo 09:32 »
No niinhän sitten kävi että nolasin itteni  :o

Olin ton jostain luotettavan tuntusesta paikasta (Olisko FNM:ästä jotain kokeneempaa vastaan pelatessa? Muistaakseni...) ymmärtänyt että voit crewata osittain (Joka olisi tosi kätevää juuri noille "When <creature> becomes tapped" triggereille)

No ei sitten. Pitää muistaa ja korjata jos näkee jonkun muunkin elävän samassa väärässä luulossa.

/Mika

Poissa Retardi

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #8 : 22.02.17 - klo 15:10 »
Olin ton jostain luotettavan tuntusesta paikasta (Olisko FNM:ästä jotain kokeneempaa vastaan pelatessa)

Tämä ei kyllä millään mittarilla ole "luotettava lähde" :).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa aaglo

Vs: Creaturen täppäys vehiclen Crew-abilityyn
« Vastaus #9 : 22.02.17 - klo 16:04 »
Kiitos vastauksista, ja hyvä että tätä asiaa saatiin selkiytettyä myös muille :)

Otetaan sitten tuohon Macarin commanderdekkiin vain noita crew 1 ja crew 2 -vehiclejä...
Combo-tip:
King Macar, the Gold-cursed + Mobile Garrison