Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Spectral Adversary + Curse of Leeches (phasing vs enchant player)  (Luettu 1348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa absurdimuukalainen

Tuli näiden korttien interaktio vastaan modossa. Curse of Leeches lähti suoraan gravelle upkeepissa kun tuli phasingista takaisin, kuuluuko toimia näin?

Spectral Adversary + Curse of Leeches

Poissa Nekron

Ja oletettavasti pelaajilla ei ollut targetoinnin estävää asiaa?
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa luma

Cursen pitäisi tulla takaisin kiinnittyneenä samaan pelaajaan missä se oli poistuessaan. "Targetoinnin estävillä asioilla" ei ole merkitystä, koska tässä ei targetoida mitään. Jos pelaajalla oli jostain syystä protection from black (tai muu relevantti protection), se voisi aiheuttaa auran menemisen gravelle.

Poissa Telmonen

Tässä alkuperäisessä kirjoituksessa jäi hieman epäselväksi että oliko yö vai päivä kun curse tuli takaisin. Tai vaihtuiko yö päiväksi tai toisinpäin un-phasing yhteydessä.
Tapahtuiko esim. tilanne jossa phasing tapahtui kun curse oli Nighsidellä ja näin ollen curse oli creature kun se "phased out". Ja sitten ennen untappia sekä yö vaihtuu päiväksi että curse tulee pois phasesta ja on taas curse.

Kumpi tapahtuu ensin? Phasing vai Night -> Day?
Jos ensin tapahtuu Night -> Day, ja vasta sen jälkeen tapahtuu Unphasing, voiko tässä tapauksessa tapahtua jotain outoa? Cursessa sanotaan että "As this permanent transforms into Curse of Leeches, attach it to a player". Mutta Jos Curse oli creature kun se phasattiin, ja yö on jo vaihtunut päiväksi, niin tässä tilanteessa ei tuota transformia tapahdu, vaan curse ilmestyy pöydälle suoraan cursena, ilman että se transformoisi curseksi. Ja koska se ei ollut kiinni missään pelaajassa ennen phasing outtia, niin se menee graveyardille.
Voisiko tämä olla se mitä tapahtui? En ole judge, mutta olen koettanu miettiä miksi tuollainen tilanne voisi tapahtua.
Jos alkuperäisessä viestissä olisi mainittu tarkempia tietoja, kuten esim. se että curse oli creature kun phasing tapahtui ja nimenomaan yö vaihtui päiväksi unphasing yhteydessä, tämä olisi voinut selventää tilannetta. Nyt tämä on suureksi osaksi spekulaatiota.


Edit:
https://mtg.fandom.com/wiki/Beginning_phase
Sääntöjen mukaan ensin tapahtuu phasing. Eli vaikka Curse olisi ollut creature kun se oli "phased out" niin se on myös creature kun se "Phases in". Ja vasta sen jälkeen yö muuttuu päiväksi. Joten Cursen pitäisi olla pöydällä nähdäkseen yön muuttumisen päiväksi, joten sen efekti "as this permanent transforms..." pitäisi toimia. Joten tämä ehdottomani idea ei voi olla syypää kohdattuun ongelmaan. Ellei MTGO:ssa ole bugia ja siellä nuo eventit ovat väärässä järjestyksessä: Ensin tapahtuu yö -> päiväksi ja vasta sitten tapahtuu unphase.

Edit2
Taisin keksiä miten tuo voi tapahtua. Eli niin kauan kun Curse on ollut creature kun se phases out ja on päivä kun se phases in niin tuo voi tapahtua.
Joten pelaajalla A on Curse controllissaan ja on Yö. Curse on creature.
Pelaaja A castaa 2 loitsua omalla vuorollaan.
Pelaajan A endissä (tai muuten vain pelaajan A vuorolla) pelaaja B castaa Spectral Adversaryn ja Curse-creature phases out.
Pelaajan B untap phasessa yö muuttuu päiväksi. Pelaaja B castaa vähintään yhden loitsun joten päivä pysyy päivänä. (Tai oikeastaan tällä castillä ei oikeastaan ole merkitystä.. Phasing in tapahtuu ennen päivä -> yö muutosta)
Pelaajan A untapissa Curse phases in. Mutta koska nyt on päivä, se ilmestyy pöydälle Curse - aurana. Mutta se ei koskaan nähnyt tilannetta jossa se transformoituu creaturesta auraksi, joten kortissa oleva "As this transforms..." teksti ei koskaan toteudu, joten nyt kortti on Aura joka ei enchantaa ketään. Joten se menee graveyardille.
Noniin, tällä tavalla tuo voi tapahtua!

- Huomiona vielä että mikään ei estä vaihtamasta Cursen kohdetta kun curse transformoi. Jos haluat välillä antaa itsellesi tuon cursen niin mikäs siinä. Ja myöhemmin laitat transformin yhteydessä saman cursen kiinni vastustajaan.
« Viimeksi muokattu: 04.10.21 - klo 15:44 kirjoittanut Telmonen »

Poissa luma

Kortit tulevat takaisin phasingista täsmälleen samanlaisina kuin miten ne poistuivatkin, joten esimerkissäsi Curse tulee takaisin creaturena (koska se poistuikin creaturena). Jos yö on tällä välin muuttunut päiväksi, niin se transformaa välittömästi tultuaan takaisin, ja Cursen ability antaa sinun kiinnittää sen pelaajaan. Se ei siis mene graveyardille siinäkään tapauksessa.

Poissa Telmonen

Totta näemmä.
Löysin alla olevan säännön ja se mahdollistaa tosiaan sen että vaikka on päivä niin permanent voi silti ilmestyä nightbound side päällä, jolloin se transformoi.
702.145f Any time a player controls a permanent that is back face up with nightbound and it’s day,
that player transforms that permanent. This happens immediately and isn’t a state-based action.

Eli ajattelin että curse ilmestyisi pöydälle valmiiksi oikea puoli ylöspäin, mutta nähtävästi se tosiaan "phases in" edellinen puoli ylhäällä ja sitten huomaa että nyt on väärä vuorokaudenaika ja transformoi välittömästi.
Eli ei sittenkään ollut tästä kyse. Sitten en minäkään tosiaan keksi mitään interactiota noiden kahden kortin välillä mikä aiheuttaisi cursen menemisen gravelle. Joten ehkä siellä oli tosiaan jokin kolmas kortti mukana antamassa protectionia tai sitten kyse oli bugista.

Poissa absurdimuukalainen

Eli ei sittenkään ollut tästä kyse. Sitten en minäkään tosiaan keksi mitään interactiota noiden kahden kortin välillä mikä aiheuttaisi cursen menemisen gravelle. Joten ehkä siellä oli tosiaan jokin kolmas kortti mukana antamassa protectionia tai sitten kyse oli bugista.

Joo Curse of Leeches on buginen modossa :P