Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Spohjo  (Luettu 30260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Spohjo
« : 07.08.06 - klo 10:38 »
sovittiin spohjon kanssa tämmösistä kaupoista

2 pyroclasm
2 weathered wayfarer
++ jotain

vs.

Sacred Foundry

Spohjo suostui vaihtoon ja lähetin kortit samana päivänä eli maanantaina.
 
sitten perjantaina kun katsoin viestejäni oli spohjo lähettänyt viestin joka vastasi kysymykseeni:
Saitko kortit?. Tässä vastaus;

 Kirjoittaja Spohjo


             Aihe

    Vs: (Ei otsikkoa)
« Lähetetty käyttäjälle: Eritoten : 03.08.06 - klo:18:19 »
--------------------------------------------------------------------------------

Korttisi tulivat kyllä, ja tänään postitin Foundrysi.

--------------------------------------------------------------------------------



Lähetetty torstaina. nyt on maanantai.Viikko on kulunut.Joten Spohjo missä ihmeessä on korttini? Sillä kun nyt sattuu olemaan vähän kiirus kun ei viime viikolla tullut.
En nyt vielä tämän kummemmin rähjää.
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo 22:34 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Vs: Spohjo
« Vastaus #1 : 07.08.06 - klo 15:06 »
olisiko kellään kyseisen herran puhelin numeroa että voisi kysellä?

Poissa Jantsu1

Vs: Spohjo
« Vastaus #2 : 07.08.06 - klo 15:18 »
Laitoin numeron privaan.

-Janne-

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #3 : 07.08.06 - klo 20:27 »
Tämä taitaa olla ns. kerrasta poikki -tapaus, eli jos vastausta ei löydy ja vähän nopeasti, niin perm.bannia perään. Tuntuisi olevan mr. CK:n/Xantchan uusi ae.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Vs: Spohjo
« Vastaus #4 : 07.08.06 - klo 21:37 »
no Spohjo laittoi viestiä että jos ei huomenna tiistaina tule niin saan korvauksen

Poissa Jantsu1

Vs: Spohjo
« Vastaus #5 : 07.08.06 - klo 21:40 »
No voihan...
Minullakin vaihto kesken eikä ole vastannut priva kyselyyn onko hän jo kortit lähettänyt.
Vaihdosta sovittiin lauantaina jolloin myös postitin korttini.
Ei kuulemma vastaa finderillä löytyvään numeroon.
Pitää tämä viikko odotella ja sen jälkeen alkavat muut toimenpiteet.
-Janne-

Poissa vodel

Vs: Spohjo
« Vastaus #6 : 07.08.06 - klo 21:58 »
Tämä taitaa olla ns. kerrasta poikki -tapaus, eli jos vastausta ei löydy ja vähän nopeasti, niin perm.bannia perään. Tuntuisi olevan mr. CK:n/Xantchan uusi ae.

Kun jossain vaiheessa katselin Xanthan ja Spohjo listoja oli niissä todella paljon samoja kortteja. Ei siinä yleensä mitään epäilyttävää, mutta kun kyseessä oli paljon samoja rareja joista osa foileja ja fbb, niin epäilykset väkisinkin herää. Toisaalta taas mitään ei ole vielä todistettu.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #7 : 07.08.06 - klo 22:10 »
Kun jossain vaiheessa katselin Xanthan ja Spohjo listoja oli niissä todella paljon samoja kortteja. Ei siinä yleensä mitään epäilyttävää, mutta kun kyseessä oli paljon samoja rareja joista osa foileja ja fbb, niin epäilykset väkisinkin herää. Toisaalta taas mitään ei ole vielä todistettu.

Juu, samoin wantilta löytyi paljon samaa, kuin CK:lta, jopa ostopuolelta. Epäilyttävää on myös ilmaantuminen juuri CK:n ja Xanthan jälkeen, sekä yllättävän samanlainen kirjoitusasu, sekä aktiivisuus. Katsellaanpa vielä tämän asian hoitaminen.

Poissa Balthor

Vs: Spohjo
« Vastaus #8 : 07.08.06 - klo 22:35 »
Itse lähetin hänelle kortit tänä aamuna ennen kuin huomasin tämän ketjun. Spohjo lupaili torstaina lähettää kortit minulle.
Saa nähä miten miekkosen sana pitää.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Vs: Spohjo
« Vastaus #9 : 08.08.06 - klo 09:26 »
Kortti tuli täänään aamuna(tiistai) :D!! pientä myöhästelyä.

Poissa Jantsu1

Vs: Spohjo
« Vastaus #10 : 08.08.06 - klo 09:52 »
Kortit tulivat tänään eli nopeasti. Ei ongelmia.
Leimattu Lappeenrannassa.
-Janne-

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Vs: Spohjo
« Vastaus #11 : 08.08.06 - klo 13:04 »
haiskahtaa CK:lta.....

edit: mun kirjettä ei edes oltu leimattu :O

Poissa TseiCo

Vs: Spohjo
« Vastaus #12 : 08.08.06 - klo 14:10 »
Tein juuri spohjon kanssa kaupat, kortit tulivat hyvinkin nopeasti ja ajallaan. Ikävä kyllä near mintiksi luvattu wogi ei kyllä ole nm tasoinen. Raavittu selkäpuoli ja ruma taitos yläreunassa eivät enää mielestäni kelpaa nm:ksi. En tämän takia jaksa ruveta takaisin lähettämään, mutta suosittelen olemaan melko tarkka kuntoluokituksista puhuttaessa.

EDIT: Mainittakoon, että Spohjo tosiaan lupasi kyllä lähettää korvausta korttien huonosta kunnosta heti kun asiasta mainitsin.
« Viimeksi muokattu: 12.11.06 - klo 11:06 kirjoittanut TseiCo »

Poissa kolatatti

Vs: Spohjo
« Vastaus #13 : 08.08.06 - klo 16:11 »
Pahoittelen asiaan puuttumista kun ei minulle oikeastaan kuulu, mutta jos jostakusta jää jossain vaihdossa huonot vibat, niin sellainen kannattaa kertoa muille. Kyseisen henkilön kannattaisi mielestäni vastata itse mahdollisimman pian viestiketjuun ettei tule turhia spekulointeja. Hyvä että sinä Spohjo vastasit tähän ja minusta hyvin asiallisesti.

Jokainenhan tekee omat päätöksensä siitä kuka on ripperi mutta CK:n tapauksessa ilmeisesti kyse oli niin monen kerran töppäilystä että banni oli ihan paikallaan. Katsotaan vaan ettei meille muille tule syytä vastaavanlaiseen ojennukseen. Kyllä minäkin CK:n kanssa tein muutaman ihan onnistuneen vaihdon mutta pari mätää omenaa korissa pilaa helposti koko sadon.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Anssi

Vs: Spohjo
« Vastaus #14 : 08.08.06 - klo 16:32 »
Muistelen, että liityttyäsi forumin kävijäkuntaan mainitsit, että et tunne ketään CK:ta.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #15 : 08.08.06 - klo 16:58 »
Jälleen kerran pahoittelen, jos kyseessä tosiaan ei ole hra. Kiviluoman uusi käyttäjänimi, tuntuu vai noita yhteneväisyyksiä olevan. Tarkoituksenani on pitää toistuvia vaihto-ongelmia aiheuttanut Kiviluoma poissa täältä, niin ettei hän pääse pilaamaan vielä - ainakin jokin aika sitten - hyvin avointa ja luottavaista vaihtotoimintaa tältä foorumilta. Kun kyseiseltä henkilöltä on bannittu/poistettu viisi käyttäjänimeä, sekä reilusti IP-osoitteita ja hän yht'äkkiä lopettaakin foorumille yrittämisen epäilykset heräävät vähemmästäkin - etenkin kun hän eräällä tunnuksellaan lähetti yksityisviestin jota nyt en sanasta sanaan voi lainata, mutta sävy oli jotakuinkin tällainen: "Kyllä minä tänne pääsen teettepä mitä teette!"

Valitettavasti nyt joudun suhtautumaan hyvin epäilevästi uusiin käyttäjiin, ainakin jos mahdolliset yhteydet Kiviluomaan löytyvät. Tämän epäilyksen voi kumota toimimalla moitteettomasti - mitä ainakaan tämän ketjun perusteella ei aivan ole tehty. Ja tosiaan, kuten kolatatti mainitsikin huonoista vaihtokokemuksista on hyvä kertoa myös muille (joskin ne henk.koht. yhteydenotot alkuun ovatkin suositeltavampi vaihtoehto), ihan vain siksi, etteivät muut joudu ripatuiksi ja että heillä on tarvittava tieto huonoja vaihtoja tehneistä käyttäjistä.

Poissa Anssi

Vs: Spohjo
« Vastaus #16 : 08.08.06 - klo 17:40 »
Muistelen, että liityttyäsi forumin kävijäkuntaan mainitsit, että et tunne ketään CK:ta.

Totta. Mitä nyt yrität tällä kertoa?

[Olkoon offia.]

Yritän kertoa, että näytät tuntevan CK:n.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Vs: Spohjo
« Vastaus #17 : 08.08.06 - klo 18:39 »

Eritoten: Hyvä että tämä on nyt poissa päiväjärjestyksestä. Voisin muuten sanoa että Nuijamaan postina toimii tuossa naapurissa oleva korjaamo...


tuo voi tarkoittaa sitä että ne "reiskat" sitä posti joka päivä viemään isompaan postiin..?

yhdun kolatattiin ja sanon hyvin asiallinen selvittely viesti
kiitos vaihdosta.
« Viimeksi muokattu: 08.08.06 - klo 18:42 kirjoittanut Eritoten »

Poissa vodel

Vs: Spohjo
« Vastaus #18 : 09.08.06 - klo 09:36 »
Lainaus
Samoja kortteja havella, niin. Ehkä me olemme molemmat T2-pelaajia, ei olisi silloinkaan kovin epätodennäköistä että meillä on samoja kortteja. Sitäpaitsi foileja minulla on melko harvoin, ja foili Pride of the Clouds taisi olla tuohon mennessä ainut. Siitäkin mainitsin että se oli vaihdettu Puolenkuun peleistä, samoin kuin ne 3 muutakin vähemmän kiiltävää Prideä. Puolenkuun peleissä on. yllätys yllätys, käyttäjä nimeltään CK. Tarkemmat tiedot voitte etsiä itse.

Kyse olikin siitä että paljon samoja haluttuja rareja löytyi samoja määriä, samoista seteistä ja fbb versionakin. Mutta kuten sanoin mitään ei ole todistettu ja noi yllä olevat viestit kertovat että hoidat vaihtosi kyllä loppuun. En väittänytkään että olisit CK, mutta ainahan voi vaihtaa bannissa olevien ihmisten puolesta. Toisaalta tämä ei ole mitenkään kiellettyä :)


Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Balthor

Vs: Spohjo
« Vastaus #19 : 15.08.06 - klo 16:37 »
Spohjon lähettämät kortit tulivat tänään ja kortit olivat todella hyvä kuntoisia ja olipa Spohjo laittanut mukavat Throw innit mukaan.
Elikkä voin suositella häntä vaihtokumppaniksi.

Poissa Exalter

Vs: Spohjo
« Vastaus #20 : 15.08.06 - klo 17:27 »
Minäkin sain tänään korttini (ihan ajallaan) ja moitteettomassa kunnossa.

Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #21 : 01.11.06 - klo 12:49 »
Upinpa tätä listaa nyt vähän.
Sovittiin tradesta 23.10. Jolloin lähetin kyseiselle kaverille lappuni. Kun pojun kortteja ei alkanut kuulumaan, kyselin 26.10. privana miksei kortteja ole näkynyt, tuli pahoittelut ja lupaus että laittaa kortit tulemaan pienen boonuksen kera. Eilen ilmoitin jälleen privalla turhautumiseni, kun kortteja ei ollu näkynyt, eikä tähän privaan ole tullut vastausta, vaikka jantteri on roikkunut täällä sivustolla. Nyt 1.11., eli tradesta on 10 päivää, koitan herätellä jannun aktiivisuutta postmaalla tänne. Itsellä ei ole enää mitään kiinnostusta tradettaa uudelleen tämän tyypin kanssa. Kahta Dimir Cutpursea odotellen.

[avautuminen]Antakaa nyt ees tuolle Slow-Trader -leima, jukolauta![/avautuminen]

-Jukka Jääskelä
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #22 : 01.11.06 - klo 23:32 »
[avautuminen]Antakaa nyt ees tuolle Slow-Trader -leima, jukolauta![/avautuminen]

-Jukka Jääskelä

Nopealla toiminnalla Spohjo selviää tuolla tagilla ja välttää bannit, muuten laitetaan permiä.

Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #23 : 06.11.06 - klo 11:51 »
Laitoin kortit tulemaan tiistaina joten jos eivät ne tänään tule niin hyvin todennäköisesti viimeistään huomenna. Anteeksi vain tästä pienestä myöhästymisestä.

Muistitko laittaa kirjeesees postimerkin? Koska sitä kirjettä ei tullut tänäänkään. Jumalauta kun on junnumaista toimintaa. Laitatko vaikka tänään 'aikuisten oikeesti' postiin?
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Akspee

Vs: Spohjo
« Vastaus #24 : 06.11.06 - klo 13:21 »
En nyt itse ole asiaan millään tavalla osallisena mutta luettuani läpi tämän on pakko kommentoida.

Vaikka kortit lähtisivät ajallaan niin herran jumala ne voivat silti myöhästyä 1-2 viikkoa joka kävi juuri itsellenikin ostettuani kortteja huuto.netin välityksellä. (Kirjekuoressa oli yllättäen 4 leimaa.) Itsekkin olin kyllä hermona aiheesta mutta silti säilytin hyvät välit vastapuolen kanssa ja näin ollen kyseisen henkilön kanssa oli helppo neuvotella.

Ei varmaankaan olisi pahaksi jos ymmärrystä olisi molemmin puolin kun ei se ole aina yksittäisistä ihmisistä kiinni.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #25 : 06.11.06 - klo 13:54 »
En nyt itse ole asiaan millään tavalla osallisena mutta luettuani läpi tämän on pakko kommentoida.

Vaikka kortit lähtisivät ajallaan niin herran jumala ne voivat silti myöhästyä 1-2 viikkoa joka kävi juuri itsellenikin ostettuani kortteja huuto.netin välityksellä. (Kirjekuoressa oli yllättäen 4 leimaa.) Itsekkin olin kyllä hermona aiheesta mutta silti säilytin hyvät välit vastapuolen kanssa ja näin ollen kyseisen henkilön kanssa oli helppo neuvotella.

Ei varmaankaan olisi pahaksi jos ymmärrystä olisi molemmin puolin kun ei se ole aina yksittäisistä ihmisistä kiinni.

No, tässä tapauksessa Spohjo on kolme kertaa luvannut laittaa kortit postiin, se tästä tekee rasittavan ja minut epäluuloiseksi. Ja tiedän että posti kämmäilee, mutta siitä ei ole tässä kyse. Vielä keskiviikkoon mulla on ymmärrystä, mutta sitten pitää alkaa jo soitteleen vanhemmille.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #26 : 07.11.06 - klo 11:33 »
Kortit tulivat tänään. Kortit eivät olleet luvatussa Mint/Near Mint kunnossa :-\. Boonukset oli sentään kiitettävät. Asia minun puolesta on nyt ok, pientä ryhdistäytymistä niin asiat alkaa rullaan taas ihan hyvästi.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #27 : 12.11.06 - klo 00:42 »
Jo se, että joudut selvittelyssäsi kertomaan kolmesta tapauksesta on tarpeeksi pätevä perustelu laittaa muille tieto siitä, etteivät korttisi välttämättä tule ajallaan ja/tai siinä kunnossa, kuin luvattua. Syy ei joka kerta voi olla jossain muualla. Olisi kuitenkin mukava tietää icirtukselta mikä oli kirjeen päiväys? Jos Spohjo tässä tapauksessa puhui totta, niin voisi tuon tagin laittaa harkintaan, tai esimerkiksi sellaiseen muotoon, että vaikkapa kymmenen onnistuneen kaupan jälkeen se otetaan pois.

Muistutan vielä kuitenkin antamastani ohjeistuksesta aiemmin tässä ketjussa:
Valitettavasti nyt joudun suhtautumaan hyvin epäilevästi uusiin käyttäjiin, ainakin jos mahdolliset yhteydet Kiviluomaan löytyvät. Tämän epäilyksen voi kumota toimimalla moitteettomasti - mitä ainakaan tämän ketjun perusteella ei aivan ole tehty.

Aivan kuten tuolloinkin, toimintasi ei ole ollut moiteetonta ja juuri tästä syystä muiden on hyvä tietää mihin ovat ryhtymässä, jos kanssasi vaihtavat.

Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #28 : 12.11.06 - klo 02:08 »
Kirjekuori ei ole enää tallessa, joten tarkistaminen on hankalaa. Mutta ihmettelen vaan, että miten koskaan pelatut kortit on niin huonossa kunnossa, ja epäilen ettei posti ole niitä ruhjonnut, koska muut kortit olivat hyvässä kunnossa.

Mutta olen saanut vaihtomme Spohjon kanssa tehtyä, niin en haluisi liata käsiäni sen enempää. Ikäviä asioita tapahtuu.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa SnowCrow

Vs: Spohjo
« Vastaus #29 : 12.11.06 - klo 12:53 »
Jos voin mitenkään vain vaikuttaa tähän, niin minusta tuo Hidas Vaihtaja-leima ei kuulu Spohjolle. Olen itsekin vaihtanut hänen kanssaan lappuja, ja kaikki meni ihan moitteettomasti.
Jos posti joskus tyrii, niin ei siitä voi vaihtajaa syyttää. Sitäpaitsi ei parin epäonnisen tyrimisen perusteella hitaaksi vaihtajaksi voi kutsua, jos sata muuta ovat olleet nopeita vaihtoja.
Oikeutta Spohjolle!