Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Spohjo  (Luettu 30249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilpo

Vs: Spohjo
« Vastaus #30 : 12.11.06 - klo 14:57 »
Oikeutta eläimille .net !
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Akspee

Vs: Spohjo
« Vastaus #31 : 11.12.06 - klo 07:52 »
Uusia kokemuksia kyseisestä henkilöstä:

Ei välttämättä tarkoita mitään mutta kun täällä on takuulla uusia käyttäjiä niin koen että tämä on hyvä kuitenkin mainita.

Eli tein Spohjon kanssa tradea pitkään ja aktiivisesti, lopulta päädyimme lopputulokseen joka tyydytti molempia ts. teimme vaihdon.

Tämän jälkeen ilmoitin että Spohjon tulisi lähettää ensin 'Hidas Vaihtaja'-merkinnän vuoksi.
Tähän hän "suostui" mutta ei mennyt kauaakaan ennen kuin hän perui vaihdon.

Kuten aiemmin mainittua ei välttämättä tarkoita mitään ja jos ei niin tuskin haitannee henkilöä.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Nastaboi

Vs: Spohjo
« Vastaus #32 : 11.12.06 - klo 11:53 »
Mielestäni lähettämisjärjestyksestä tulee sopia ennen kaupan lukkoon lyömistä, itse ainakaan en pitäisi kauppaa sovittuna, ennen kuin toinen on suostunut lähettämään ensin. Eli mielestäni Spohjolla oli tässä vaiheessa vielä täysi oikeus perua kauppa.

Toisaalta, jos on slow trader -tagin saanut, niin kannattaa varautua siihen, että tulevat kauppakumppanit edellyttävät lähettämistä ensin, ja niellä loukkaantumisensa, kun joku sitä ehdottaa. Tällainen merkintä on kuitenkin toiminnallaan itse ansaittu.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Dark Knight

Vs: Spohjo
« Vastaus #33 : 11.12.06 - klo 16:49 »
Lainaus käyttäjältä: Spohjo
Olenkohan minä edes ainut, jolle on nyt vain käynyt niin että toteaa tarvitsevansa omia korttejaan enemmän kuin sillä mitä niillä voisi itselleen vaihtaa..?

Et todellakaan ole ainoa näin toiminut henkilö (hyvä minulle sattunut esimerkki on Karhu), mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että on huonoa vaihtokäytöstä lopettaa vaihto ihan viime metreillä, ainakin minun mielestäni.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #34 : 11.12.06 - klo 23:38 »
Kyllä asia on niin, ettei kauppaa ole lyöty lukkoon, ennen kuin molemmat osapuolet ovat suostuneet korttinsa sovitussa järjestyksessä lähettämään. Tietenkin se vastapuolta harmittaa, kun vaihto peruuntuu loppumetreillä, mutta mitään epärehellistä tässä ei kyllä tapahtunut.

Ja ihan näin aiheen vierestä: Spohjo, tuo H/W:si on aivan järkyttävän näköinen, itse ainakaan en tuosta epilepsiaan innoittavasta listasta viitsinyt kortteja edes katsoa.

Poissa Nastaboi

Vs: Spohjo
« Vastaus #35 : 12.12.06 - klo 09:44 »
Tämän lukeminen ei varmaan olisi kenellekkään haitaksi, vaikka sen olisi jo joskus tehnytkin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Akspee

Vs: Spohjo
« Vastaus #36 : 12.12.06 - klo 11:50 »
Kyllä me se käsittääkseni sovittiin vaihto eikä tässä nyt varsinaista vääryyttä ole tapahtunut mutta ala-arvoista vaihtokäytöstä mielestäni.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa SuperKessu

Vs: Spohjo
« Vastaus #37 : 12.12.06 - klo 14:18 »
Jos kerran vaihto on sovittu, ja sen jälkeen rupeat vaatimaan voihtojärjestyksestä jotain, niin eihän se silloin ollut loppuun asti sovittu, vai?
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Akspee

Vs: Spohjo
« Vastaus #38 : 12.12.06 - klo 15:24 »
Kyse ei ole kaiketi siitä jos kaverille ei ollut mikään ongelma lähettää ensin? Lue ennen kommentointia.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa SuperKessu

Vs: Spohjo
« Vastaus #39 : 12.12.06 - klo 15:35 »
Kyse ei ole kaiketi siitä jos kaverille ei ollut mikään ongelma lähettää ensin? Lue ennen kommentointia.

Saattoi ollakin. Mistäs me se tiedetään...

Ihan tarpeetonta fleimausta tuo viestisi loppuosa.
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Atskuli

Vs: Spohjo
« Vastaus #40 : 10.03.07 - klo 01:09 »
Ajattelin jakaa tänne, kun olen Spohjon kanssa about 2vk sitten sopinut melko ison (40e) vaihdon ja sovittiin että Spohjo lähettää viimeistään viikon kuluessa korttinsa. Noh, itse lähetin kortit samana päivänä. Tämän jälkeen odotin viikon, eikä mitään saapunut. No odotin toisen vikon eikä mitään saapunut. Lähetin koko viikon Spohjolle yksityisviestejä, tekstiviestejä ja soittoja, mihinkään ei olla vastattu. Yhtäkkiä, Spohjo kertoo että lähettää kortit viimeistään maanantaina (5.3). Kortit eivät ole vieläkään tulleet. Olen soittanut ja tekstannut kaverille satoja kertoja, vastausta ei kuulu. Enpä usko että posti skämmäisi 4 päivää. Jos kortit nyt sitten saapuvatkin, niin ainakin kerron että kaveri vastaa todella vailinnaisesti (jos ollenkaan) soittoihin, yv:siin ja tekstiviesteihin. En suosittele todellakaan. Pakkaniteko hidastui kuukaudella tämän 'ripeän' kaverin takia. Enpä usko että Hidas Vaihtaja tagi korvaa valehtelun ja sen ettei vastaa.

Poissa JunioRcmf

Vs: Spohjo
« Vastaus #41 : 10.03.07 - klo 08:43 »
Ja Sheetsit postitin torstaina, eivätköhän ne viimeistään huomenna ole siellä.
Odottelen niitä Scrying Sheetsejä vieläkin... Postin vika vai mistä johtunee? Ei ole vastannut yksityisviestiinkään, kun olen asiaa kysellyt.

Poissa AnKKa

Vs: Spohjo
« Vastaus #42 : 10.03.07 - klo 09:55 »
Itselläni on myös vaihto Spohjon kanssa vielä kesken, omat korttini olen kyllä lähettänyt, mutta hänen ei ole vielä kuulunut. Sovimme vaihdon ~3 viikkoa sitten. Ensin kului yksi viikko, eikä kortteja kuulunut, tiedustelin asiaa häneltä, ja sanoi että ei ollut muistanut postittaa niitä, ja laittaa nyt tulemaan, tämä oli siis 27.2. Ei ole kortteja vieläkään kuulunut. Eilen laitoin vielä YV:tä, että onko jo postittanut, mutta eipä ole siihenkään vastattu.. Ikävä kyllä, nyt vasta huomasin tuon Spohjon topicissa olevan "Hidas vaihtaja = älä lähetä korttejasi ennen kuin olet saanut omasi minulta"-tekstin.. Osoitteen kun katsoin hänen allekirjoituksestaan. Mutta katsellaan nyt vielä jos kortteja vaikka tulisi.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: Spohjo
« Vastaus #43 : 10.03.07 - klo 13:18 »
Laita osoitteesi ellei ole topicissasi. Kortit postiin tämän viikon aikana, minäkin yritän saada jo huomenna.

26.2. tämän viestin päiväys siis. Ei ole kuulunut lappusista saati Spohjosta mitään.

Poissa Laava

Vs: Spohjo
« Vastaus #44 : 10.03.07 - klo 15:14 »
Helmikuun alussa spohjon kanssa hieroimme vaihtoa. Homma oli muuten valmis, mutta kysyin että sopiiko menettely "hidas vaihtaja lähettää ensin". Vastausta ei koskaan kuulunut, eikä ole korttejakaan näkynyt. Että sellainen tapaus.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #45 : 10.03.07 - klo 16:20 »
No niin, erittäin pikainen ja tyhjentävä selitys saattaa pelastaa perm-bannilta.

Poissa Hopo

Vs: Spohjo
« Vastaus #46 : 10.03.07 - klo 17:49 »
No niin, erittäin pikainen ja tyhjentävä selitys saattaa pelastaa perm-bannilta.
Itselleni olisi tulossa setti Jotun Gruntteja spohjolta. Pitänyt tulla jo pari viikkoa. Koska slow treideri ilmoittaa olevansa, en ole kuitenkaan vielä hötkyillyt, kyllä ne sieltä tulevat. Se sen sijaan sapettaa että hän valehtelee päin naamaan postittaneensa kortteja, kun näin ei kuitenkaan ole tapahtunut.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa shazzle

Vs: Spohjo
« Vastaus #47 : 10.03.07 - klo 18:15 »
kaveri päätti hoitaa mahdollisimman monta kerralla selkeesti :P

Poissa Atskuli

Vs: Spohjo
« Vastaus #48 : 10.03.07 - klo 18:25 »
Muulla ei ole minulle väliä kuin että kortit tulisivat. Ei muutama viikko niin paljoa satu, mutta se pelko että lähetin helvetisti kortteja aivan turhaan sattuu. Joten toivottavasti kortit tulevat lähiaikoina.

Poissa JunioRcmf

Vs: Spohjo
« Vastaus #49 : 10.03.07 - klo 18:39 »
Muulla ei ole minulle väliä kuin että kortit tulisivat. Ei muutama viikko niin paljoa satu, mutta se pelko että lähetin helvetisti kortteja aivan turhaan sattuu. Joten toivottavasti kortit tulevat lähiaikoina.
Sama juttu. Ei ole turnauksia lähiaikoina tulossa, mutta olisi ne Sheetsit mukava saada, kun on vaihto sovittu ja lähetin n. 30 foilia ja muita kortteja niistä ja niiden menettäminen turhaan olisi aika ikävää  :-'

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Spohjo
« Vastaus #50 : 10.03.07 - klo 21:44 »
Ei muutama viikko niin paljoa satu, mutta se pelko että lähetin helvetisti kortteja aivan turhaan sattuu.

Mitäs te turhaan pelkäätte? Suomi on oikeusvaltio ja niin kauan kuin teillä on kauppakumppanin henkilöllisyys tiedossa ja vaihdosta todisteet esim. sähköpostissa tallessa, ette voi oikeastaan menettää mitään, kun voitte viime kädessä aina periä saatavat oikeusjärjestelmän kautta. Kansainvälinen kaupankäynti onkin sitten jo astetta haastavampaa.

Poissa jheiska

Vs: Spohjo
« Vastaus #51 : 11.03.07 - klo 21:14 »
Tämän lukeminen ei varmaan olisi kenellekkään haitaksi, vaikka sen olisi jo joskus tehnytkin.

Tämä nyt on melko offtopicia, mutta kehottaisin ihmisiä huomioimaan erityisesti kohdan "Things don't get lost in the mail (at least in the U.S.)." Pätee myös Suomessa. Kirjeet saattavat, erityisesti jos osoitteessa on virhe (yksi väärä numero postinumerossa saattaa lähettää kirjeen eri puolelle Suomea), seikkailla pitkäänkin postissa ympäri Suomea, mutta ei niitä kirjeitä oikeasti mystisesti katoile. Se on kyllä kumma, kun noita korttikirjeitä tuntuu "katoavan" niin kovasti, kun muuten posti tuntuu kulkevan varsin moitteettomasti. Ja aina kannattaa laittaa se lähettäjän osoite kirjeeseen, jolloin se epäselvissä tapauksissa toimitetaan takaisin lähettäjälle.

Poissa veijari

Vs: Spohjo
« Vastaus #52 : 11.03.07 - klo 22:34 »
Juu, ei ne kirjeet katoa lopullisesti. Itseltäni on joskus oikeasti kirje hukkunut postiin, mutta se meni alle 2vko:ssa perille oikeaan paikkaan kun tein katoamis ilmoituksen.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Spohjo
« Vastaus #53 : 11.03.07 - klo 22:50 »
Juu, ei ne kirjeet katoa lopullisesti.

Kuten tuolla toisessa osassa tätä sivustoa ihan vastikään todettiinkin, Suomen Postin lähetysten hukkausprosentti on noin 0,0005 %. Eli jonkin verran lähetyksiä katoaa tai tuhoutuu ihan oikeasti, mutta minimaalisen vähän. Näistäkin osa jää menemättä perille virheellisen vastaanottajan osoitteen sekä puuttuvien lähettäjän tietojen takia.

Poissa Farseer

Vs: Spohjo
« Vastaus #54 : 12.03.07 - klo 01:20 »
Juu, ei ne kirjeet katoa lopullisesti.

Kuten tuolla toisessa osassa tätä sivustoa ihan vastikään todettiinkin, Suomen Postin lähetysten hukkausprosentti on noin 0,0005 %. Eli jonkin verran lähetyksiä katoaa tai tuhoutuu ihan oikeasti, mutta minimaalisen vähän. Näistäkin osa jää menemättä perille virheellisen vastaanottajan osoitteen sekä puuttuvien lähettäjän tietojen takia.

Empiirisistä kokemuksista kaksi on itsellä jäänyt matkalle, toinen meni Espanjaan joten vaikka otanta on naurettavan pieni niin tästä voisi päätellä jotain sen suuntaista että ulkomaille lähettäessä yllättäen on suurempi vaara että posti munaa. Muuten, tuliko kenellekään muulle päänsärky tuosta Spohjon counter-selityksestä. Sitä kappalejakoa voisi hei ihan oikeesti harkita, vaikka ei mikään muukaan menisi vahvasti.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: Spohjo
« Vastaus #55 : 12.03.07 - klo 02:40 »
Voihan vitsi! Nyt vasta huomasin tällaisen topiikin täällä. Minäkin olen Spohjon kanssa kauppoja hieronut, sovimme vaihdon reilu viikko sitten. Huomasin kyllä hänen Hidas vaihtaja-tittelinsä ja sen, että pitäisi kortit lähettää vasta, kun on omansa saanut. No, kun ei kortteja viikkoon ole kuulunut eikä pariin yv:hen vastannut niin päätin tänään(!) pistää oman kirjeeni postiin, jospa se kaveria hieman nopeuttaisi. Tämä kyllä taisi olla omaa typeryyttä. Mutta toisaalta ei se niin kovasti haittaa, vaikuttaa Spohjo silti hoitaneen vaihtonsa loppuun saakka. Eikä se minua haittaa vaikka vielä toinenkin viikko kuluu kunhan kaveri kortit lähettää. Kuitenkin mitä nopeammin sitä parempi, että pääsee turnauspakkaa testaamaan.

Ja kyllä vaikuttaa mies olevan oikeasti pahoillaan tai minä vain olen liian "sinisilmäinen". Veikkaan kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa.

Poissa Jaakkima

Vs: Spohjo
« Vastaus #56 : 12.03.07 - klo 11:13 »
Muuten, tuliko kenellekään muulle päänsärky tuosta Spohjon counter-selityksestä. Sitä kappalejakoa voisi hei ihan oikeesti harkita, vaikka ei mikään muukaan menisi vahvasti.

Kyllä ainakin minun mielestäni se oli jo lähinnä naurettava ja eikö joku ollut kerennyt antaa siitä plussan hänelle.
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: Spohjo
« Vastaus #57 : 12.03.07 - klo 17:03 »
Voihan vitsi! Nyt vasta huomasin tällaisen topiikin täällä. Minäkin olen Spohjon kanssa kauppoja hieronut, sovimme vaihdon reilu viikko sitten. Huomasin kyllä hänen Hidas vaihtaja-tittelinsä ja sen, että pitäisi kortit lähettää vasta, kun on omansa saanut. No, kun ei kortteja viikkoon ole kuulunut eikä pariin yv:hen vastannut niin päätin tänään(!) pistää oman kirjeeni postiin, jospa se kaveria hieman nopeuttaisi. Tämä kyllä taisi olla omaa typeryyttä. Mutta toisaalta ei se niin kovasti haittaa, vaikuttaa Spohjo silti hoitaneen vaihtonsa loppuun saakka. Eikä se minua haittaa vaikka vielä toinenkin viikko kuluu kunhan kaveri kortit lähettää. Kuitenkin mitä nopeammin sitä parempi, että pääsee turnauspakkaa testaamaan.

Ja kyllä vaikuttaa mies olevan oikeasti pahoillaan tai minä vain olen liian "sinisilmäinen". Veikkaan kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa.

Joo, osui arvaukseni oikeaan, kortit tulivat tänään moitteettomassa kunnossa. Taisi olla omaa typeryyttäni se, että tulen tällaiseen aiheeseen postaamaan, vaikka kortit ovat vain reilun viikon "myöhässä".

Poissa Hopo

Vs: Spohjo
« Vastaus #58 : 12.03.07 - klo 17:06 »
Sainpa minäkin tänään korttini. Ihan passelistihan tuo siis meni. Ei valittamista sällistä joka sentään myöntää olevansa hidas.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: Spohjo
« Vastaus #59 : 12.03.07 - klo 17:26 »
Lappuset tulivat tänään tosiaan. Vaikka tuo hitaasti sujuikin, sujui silti. Mielummin silti nopeammin kuin hitaammin.