Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja  (Luettu 7222 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa theBrains

Onko sinunkin EDH-ringissäsi jönssejä, joiden vuorot kestävät yli viisi minuuttia?
"Nostan viisi, sit tää triggeröityy ja venaas sit mä tsekkaan greivin.. Ootas nyt mä saan tosta yhden lapun, sit mä täppään ton ja tuo palaa mun kouraan ja... "

Aloitan Sire of Insanity:lla. Ainakin loppuu se jemmailu ja peto on sitä paitsi cool kuin mikä. Jos se hyppää vielä Winding Canyonsin alta niin aina nautinnollisempaa.

Mitäs ideoita tai unohdettuja mörköjä ois jengillä tarjota? Mistä olette saaneet parhaat kiksit, kun olette pilanneet kikkamiesten pelit?
« Viimeksi muokattu: 16.11.15 - klo 20:40 kirjoittanut theBrains »

Poissa Gagis

« Viimeksi muokattu: 16.11.15 - klo 21:52 kirjoittanut Gagis »
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa l33twash0r

« Viimeksi muokattu: 16.11.15 - klo 21:49 kirjoittanut l33twash0r »

Poissa Harju

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #3 : 16.11.15 - klo 22:00 »
Painful Quandary on suht hilpee mp peleihin.
Time Stop Rikkoo combodeckit ja yllättävän hyvä "counterspell" koska se vaan lopettaa vuoron.

[EDIT] Korjattu kortin nimi.
« Viimeksi muokattu: 16.11.15 - klo 22:06 kirjoittanut Nastaboi »
"Yritä ite resolvaa 15 flusterstorm triggerii törkeis jäger-huuruis" - Basisti

Poissa Nastaboi

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #4 : 16.11.15 - klo 22:14 »
« Viimeksi muokattu: 19.11.15 - klo 18:12 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa theBrains

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #5 : 16.11.15 - klo 22:36 »
Painful Quandary on suht hilpee mp peleihin.

Jes! Tilaukseen meni! En tiennyt koko kortin olemassaolosta.. Itse tykkään vääntää juuri tällaisella skeidalla mainstream haten ohi. :)
« Viimeksi muokattu: 16.11.15 - klo 22:38 kirjoittanut theBrains »

Poissa Demppa

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #6 : 17.11.15 - klo 07:53 »
Hall of Gemstone menee nykyään jokaiseen monovihreään läjään.



Poissa Infrapunatulkku

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #9 : 17.11.15 - klo 13:25 »
Itsehän pelaan monopunaista kaaoskasaa. Kenkkuna Norin the Wary, sähelletään Confusion in the Ranksilla, Warp Worldilla, Planar Chaos ynnä muilla hämmentäjillä. Satunnaisesti saatetaan jopa voittaa, kun Nipsu hyppii ja Genesis Chamber sekä Purphoros touhuavat ohessa.

Dekki pelaa itse itseään ja on yleensä aika pian ulosvihattu. Mutta saapahan nauraa räkäisesti kun pelitoverit sirpaloituvat.
Beep-boop, olen pösilö.

Poissa Apophis

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #10 : 17.11.15 - klo 15:19 »
Possibility Storm / Hive Mind / Knowledge Pool
Vain Warp World puuttui tuosta listasta.

Pelaan aikalailla tän tyylistä pakkaa itse, ja voisin sanoa että Shared Fate on yks parhaista.
Warp World issä kestää aina niin kauan, niin itse cuttasin pois.

Poissa Nastaboi

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #11 : 17.11.15 - klo 18:34 »
Possibility Storm / Hive Mind / Knowledge Pool
Vain Warp World puuttui tuosta listasta.

Eikö tässä ketjussa haettu nimenomaan efektejä, joiden kanssa vuorot eivät kestäisi tolkuttoman pitkään?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Reflektio

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #12 : 17.11.15 - klo 21:48 »
Jännä miten kikkakeijojen rankomisketju muuttuikin keijojen kikkojenrankomisketjuksi. Siihen on yleensä ihan hyvät syynsä miksi punatulkun ilmaisemalla asenteella varustetut vihataan ulos ensimmäisenä. Ei ne kortit siinä vituta vaan se järjetön spedeily. Ymmärrän hyvin sen jos jokin kortti ärsyttää, mutta kokonaan eri asia jos syy on tyypissä itsessään. Yksittäinen Warp World tai Hive Mind ei todellakaan haittaa, mutta jos koko pakka on alunperinkin tarkoitettu pelkkään spedeilyyn ilman aikomustakaan kyetä voittamaan kuin korkeintaan vahingossa tai siihen että kaikki hajoaa siihen paskaan kun mikään ei etene eikä kukaan viiden tunnin säätämisen jälkeen enää ymmärrä missä mennään, niin en tiiä miks on pitäny ees tulla pilaamaan muiden pelihuvit.

On-topic: Infinite-vuorojen estäminen vaikkapa Strangleholdilla tai Ugin's Nexusilla toimii myös joltisestikin ainakin hidasteena keijoja vastaan, joskin on aika rajattu ja kehno keino, ainakin jos ei moisia kikkailijoita joukossa satu jollain pelikerralla olemaankaan.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa theBrains

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #14 : 18.11.15 - klo 10:52 »
Lisätäänpä muutama omista pakoista tuttu hahmo:

Notion Thief ja Burning-Tree Shaman ovat molemmat kivoja kortteja vähän jarruttamaan pahinta säätämistä.

Mutta jos halutaan oikein kunnon yhteishate niin Ice Cave on aika vahva kortti myös :D

Poissa aaglo

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #15 : 18.11.15 - klo 11:28 »
Moninpeleissä Heartwood Storyteller voi pistää jonkun kortinnostopelaajan miettimään, miten paljon viitsii castailla noncreature-spellejä.

Underworld dreams + damnable pact /Prosperity

Mystic Remora on yksi omista suosikeistani. Ei välttämättä lyhennä tuon yksittäisen pelaajan vuorojen kestoa, mutta aika harvoin kukaan viitsii maksaa tuota neljää ylimääräistä manaa.
« Viimeksi muokattu: 18.11.15 - klo 11:33 kirjoittanut aaglo »

Poissa Infrapunatulkku

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #16 : 18.11.15 - klo 14:00 »
Avautuminen

Vasta-avautumisen paikka. Tekstini oli mukahauskaksi ja hieman ironiseksi tarkoitettu, mutta sitä on hiukan hankala välittää eritoten jos lukija tulkitsee sen omalla tavallaan.

Kyseisellä kasalla pyritään kyllä ihan voittamaankin myllyttämällä miestä kenttään ja hyödyntämällä Pandemoniumia jne efektejä. Muiden peliä rikotaan sitten sen verran että komboilu ei onnistu ainakaan tuosta vain, riidankylväjän rooli ei ole itsetarkoitus. On tuolla läjällä voitettu pelejä ihan pelaamallakin. Meidän peliporukka myöskin on sen verran pervo, että esim Possibility Storm aiheuttaa ihan hymynkareitakin. Tiettyyn rajaan asti, alkoholin määrästä riippuen.

On-topic kontribuutiota minulla ei nyt ole. Olen ikävä ihminen, tiedän.
Beep-boop, olen pösilö.

Poissa freedfromthereal

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #17 : 19.11.15 - klo 10:28 »
Cursed Totem/Null Rod/Stony Silence/Dampeninx Matrix

Disclaimer: ei mitään hajua korttien pelikelpoisuudesta formaatissa.

Toimivat hyvin, ja ovat damping matrixia lukuunottamatta minunkin valintani anti-combokorteiksi. Suuri osa geneerisistä commandercombodekeistä, erityisesti sinisistä, pelaa artifaktimanaa nopeuden takia. Manafaksit muuten yleensä aiheuttavat sen, että armageddonefektit kosahtavat lähinnä omaan niskaan.

Ironiaa löydän siitä, että pelaan itse joidenkin paikallisten varmasti 'combo'dekiksi lukemaa enchantress-tyylistä pakkaa joka pelaa noita kortteja itse, koska ne eivät vaikuta dekin toimintaan millään tavalla mutta kusevat vastustajia.  ;D

Yksi hyvä konsti olisi pilata ylimääräiset nostot vaikkapa spirit of the labyrinthillä, mutta miten suojella sitä välittömältä kuolemalta on oma juttunsa.

Ja joo, tänne on postattu aika paljon spedeilykortteja joilla on mielestäni käänteinen vaikutus peliin kuin mitä haetaan.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa hallava

Vs: Täällä haetaan hyviä tsettejä rankomaan kikka-keijoja
« Vastaus #18 : 01.12.15 - klo 13:22 »
Mindslicer ja sac-outletti. Contamination?