Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa  (Luettu 14775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #60 : 25.09.08 - klo 15:25 »
Tietenkään tragediaa tai sen syitä ei voi yksilöidä keneenkään. On aivan mahdotonta nimetä ketään yksittäistä henkilöä, jolle tässä voisi syyt vierittää. Paitsi tietysti herra Saari.
On vain luonnollista, että vastuuta perätään niiltä, jotka tämän maan ohjauspuikoissa ovat. En minäkään vaadi ministerien eroa, toivon vain että oman syyttömyyden vakuuttelun sijaan joku tarttuisi ihan oikeasti hommiin ja alkaisi suuntamaan voimavaroja ongelma-alueille. Nyt on kuntavaalitkin tulossa. Olisi hyvä hetki esittää laupiasta, vaikka sitten äänivyöryn toivossa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Saletri

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Only in Ravnica do the wolves watch the flock.
Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #61 : 25.09.08 - klo 22:01 »
On nyt pakko osallistua keskusteluun sen verran, että itse olen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja ja menossa vielä kouluttautumaan sosionomiksi + kirkolliseen piiriin, niin itse uskoisin, että tällä ammattialalla nämä tapahtumat vaikuttavat koulutukseen ja ylipäänsä työnkuvaan. Ja mikäli näin ei tapahdu (jota suuresti kyllä ihmettelen), niin olen täysin varma siitä, että yksittäisten ihmisten sijasta todellakin sormi voidaan kääntää kipeän yhteiskunnan puoleen. Henkilökohtaisesti mua oikeestaan raivostuttaa se, että keskitytään niin voimakkaasti syyllisen/syyllisten hakemiseen, mutta toisaalta taas se on välttämätöntä siinä suhteessa, että löydetään pohjimmaiset ongelmat, jotta vastaisuudessa voitaisiin puuttua riittävän ajoissa....

Poissa tutka

Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #62 : 25.09.08 - klo 22:02 »
Itseäni tässä mediamyllyssä vituttaa kaikista eniten, että ministerit ja kukkahattutädit siirtävät suurimmaksi tekijäksi LIIAN LÖYSÄT ASELAIT. Jaakonsaari vaatii Holmlundin eroa, koska tämä ei Jokelan tapauksen jälkeen saanut aselakeja tiukennettua. Hallitus lupaa nyt tiukentaa aselakeja. Kuten aiemmin on sanottu, aseiden tai muiden surmavälineiden hankkiminen ei todellakaan ole se suurin ongelma, vaan ongelma on nuorten mielenterveyshoito, sekä ehkäisevä että hoitava. Esimerkiksi koko Kainuussa on vain kaksi koulupsykologia ja kuntia on kuitenkin yksitoista. Miksi tämä asia vain halutaan unohtaa? Tähän haluaisin mielipiteitä ja kannanottoja.

Toki on helpompi syyttää asiaa jolle voi tehdä jotakin, auttoipa se sitten tai ei. Mielenterveyshoidon kehittäminen vaatisi resursseja ja tuloksia ei tulisi heti. Aselain tiukentuessa vaikutus on välitön ja "homma on hoidossa".

Itse tekohan on täysin järjetön pahan olon purkaus, tai kuten toisaalla ilmaistiin "Laajennettu itsemurha". Voimia niitä tarvitseville.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Hopo

Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #63 : 30.09.08 - klo 16:02 »
Onneksi suuri idolini Päivi Räsänen malttoi sairasvuoteeltaan antaa blogissaan lopullisen vastauksen kansakunnan huoleen kouluammuskelijoista ja heidän motiiveistaan: he olivat ateisteja.

Toivotan Päiville pikaista eutanasiaa paranemista.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Elwood

Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #64 : 30.09.08 - klo 18:32 »
Tämän päivän Iisalmen Sanomat uutisoi otsikolla "Huhu Iisalmen lyseon uhkauslistasta perätön". Nuorten keskuudessa oli levinnyt huhu, että joku oli nähnyt IRC-galleriassa tappolistan, mutta poliisin tutkimuksissa listaa tai ketään, joka itse olisi nähnyt listan, ei tietenkään löytynyt. Ammattikorkean pommiuhkasta ei sentään ole uutisoitu, vaikka sellaistakin huhua liikkui. Joka tapauksessa tulevat askelta lähemmäs (vielä) turvallista Sonkajärveäkin nämä jälkimainingit, ikävä kyllä näin voinee sanoa, kerta kerralta.

Räsäsen aatoksille jatkoa löytyi Textarit-palstalta: "Murhat, varkaudet, huoruus ovat päivän uutisia. Kansakunnat rappeutuvat, miksi? On hyljätty Raamattu. Raamattu oppikirjaksi kouluun" Suomella on siis hyvät mahdollisuudet tulla poliisivaltion lisäksi ääriuskonnolliseksikin. Kunhan vielä joku partaisa muslimi satuttaisiin löytämään väärästä paikasta oikeaan aikaan.

Poissa pyyhttu

Re: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #65 : 30.09.08 - klo 18:52 »
Lainaus käyttäjältä: Elwood
Nuorten keskuudessa oli levinnyt huhu, että joku oli nähnyt IRC-galleriassa tappolistan, mutta poliisin tutkimuksissa listaa tai ketään, joka itse olisi nähnyt listan, ei tietenkään löytynyt.

Täs on yks aika messevä tappolista: http://spreekillers.org/

Suomalaisilla on vielä kirimistä.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #66 : 30.09.08 - klo 18:58 »
Kylläpäs mualimasta löytyy kaikenlaisia hihhuleita, ei voi kuin ihmetellä

http://www.iltalehti.fi/kauhajoentragedia/200809308349781_kj.shtml
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa vodel

Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #67 : 01.10.08 - klo 10:35 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Elwood
Nuorten keskuudessa oli levinnyt huhu, että joku oli nähnyt IRC-galleriassa tappolistan, mutta poliisin tutkimuksissa listaa tai ketään, joka itse olisi nähnyt listan, ei tietenkään löytynyt.

Täs on yks aika messevä tappolista: http://spreekillers.org/

Suomalaisilla on vielä kirimistä.

Ei taida ihan samanlaisista listoista olla kyse. Tuolla Elwoodin viestissä mainitulla tarkoitettiin listaa ihmisistä jotka aiotaan laittaa kylmäksi, tuossa toisessa taas on pahimpien tapausten uhrien lukumäärät. Tuosta spreekillers -listasta pisti silmään yhden tapauksen tekovälineet: "liekinheitin ja peitsi" wtf.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Suomi, kouluammuskelujen mallimaa
« Vastaus #68 : 05.10.08 - klo 10:05 »
Tuolla Elwoodin viestissä mainitulla tarkoitettiin listaa ihmisistä jotka aiotaan laittaa kylmäksi, tuossa toisessa taas on pahimpien tapausten uhrien lukumäärät. Tuosta spreekillers -listasta pisti silmään yhden tapauksen tekovälineet: "liekinheitin ja peitsi" wtf.

Quottaan wikipediaa tapauksesta:

"Cologne school massacre. Armed with an insecticide sprayer converted into a flamethrower, a lance and a homebuilt mace, 42-year-old Walter Seifert entered the Katholische Volksschule and opened fire on the girls playing in the courtyard. He then knocked in classroom windows with his mace and fired inside. Eight children and two teachers died, twenty children and two teachers survived with very severe burns. After taking a cyanide pill, Seifert died the following day, in custody."

Todellakin WTF. Tapaus on vuodelta 1964.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.