Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.  (Luettu 46472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samulai

Re: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.
« Vastaus #180 : 29.03.12 - klo 20:12 »
Miksi me eletään tässä maailmassa? Onko elämä ja tämä maailma vain testi siitä, että kuka uskoo ja kuka ei? Vai onko sillä jokin muu tarkoitus?

Olisi aika poikaa kun tähän on etsitty vastausta vuosituhansia ja nyt tulisi joku ja hei, tuosta noin heittäisi oikean vastauksen.

Minulle riittää koska Jumala niin tahtoo ja miksi hän niin tahtoo, en voi käsittää. Eihän siitä voi kaikki olla samaa mieltä, mutta tuotiinpahan taas yksi näkökanta.

Miksi me eletään tässä maailmassa? Onko elämä ja tämä maailma vain testi siitä, että kuka uskoo ja kuka ei? Vai onko sillä jokin muu tarkoitus?
Elämme tässä maailmassa, koska tässä maailmassa on paikkoja elijöille ja jonkun on täytettävä ne paikat.

Miksi on täytettävä? Eikö riitä että maailmankaikkeuden entropia vain kasvaa?

Entä miksi koko hoito edes on? Mitä iloa millekkään potentiaalisesti olemassa olevalle voimalle (laajennan muutkin uskonnot mukaan) olisi hela univerumin olemassaolosta? Olen tietysti iloinen että ilmeisesti jonkinlaista, mutta mitä?

Vastaus taas tylsästi että Jumalaa ei voi käsittää, mutta mikäpä tässä estäisi arvailemasta.

Kyllä minä ainakin, jos olisin kaikkivoipa voima tyhjässä olemattomuudessa, pistäisin jotain tämänkaltaista pystyyn. Mutta mistäpä sen tietää...

Tulin muuten juuri siihen tulokseen että missään ei ole mitään järkeä ja koko hoito on olemassa vain koska sen sattuu niin tekemään ja kaiken tarkoitus on tuo kaikki itse. Se vain käy järkeen. Vaihteeksi siis.

Ja jos täällä olemisen jälkeen on potentiaalisesti luvassa karkkia niin hyvä niin.

Poissa Sabo

Re: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.
« Vastaus #181 : 29.03.12 - klo 20:18 »
Kuulin juuri melko varman huhun, että seuraavan David Lynchin elokuvan käsikirjoitus perustuu tämän threadin postauksiin, jotka käännetään Google Translatella.

Poissa Sawkko

Re: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.
« Vastaus #182 : 29.03.12 - klo 21:20 »
Kokeillaan vielä saisko tähän jotain jännää joltain jäseneltä irti : Jos et ole ollut koko elämääsi uskossa, miten siihen päädyit?

Samulai, vaikkei sun vastaukset olekaan ehkä täydellisiä niin kaikesta kohtaamastasi kritiikistä huolimatta pisteet täältä siitä että jaksat vastailla mun (ja muiden) kysymyksiin :) Vaikka se saattaakin olla hieman turhauttavaa.
"What the ancients called a clever fighter is one who not only wins, but excels in winning with ease"
-Sun Tzu

Poissa Chaosworm

Re: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.
« Vastaus #183 : 29.03.12 - klo 21:40 »
Entä miksi koko hoito edes on? Mitä iloa millekkään potentiaalisesti olemassa olevalle voimalle (laajennan muutkin uskonnot mukaan) olisi hela univerumin olemassaolosta? Olen tietysti iloinen että ilmeisesti jonkinlaista, mutta mitä?

Vastaus taas tylsästi että Jumalaa ei voi käsittää, mutta mikäpä tässä estäisi arvailemasta.

Kyllä minä ainakin, jos olisin kaikkivoipa voima tyhjässä olemattomuudessa, pistäisin jotain tämänkaltaista pystyyn. Mutta mistäpä sen tietää...
Minä uskon, ettei Jumala ole ollut "tyhjässä olemattomuudessa", vaan ihan olemassa olevassa 5- tai useampiulotteisessa todellisuudessa, josta tämä 3-ulotteinen todellisuus on yksi osa. Vähän sama asia kuin se, että sinulla on tyhjä paperi ja piirrät siihen kuvan - kuva ei voisi nähdä sinua vaikka sillä olisikin tajunta ja silmät, koska se on 2-ulotteinen ja sinä olet niiden kahden ulottuvuuden ulkopuolella. Mikäli ihminen on Jumalan kuvaksi luotu, voisi olettaa, että Jumalalla on ollut suunnilleen samanlaiset motiivit tämän tyhjän 3-ulotteisen todellisuuden täyttämiseen kuin ihmisellä kuvan piirtämiseen - etenkin, kun Jumalan tapauksessa "kuva" liikkuu ja kasvaa itsekseen, joten sen katseleminen ja toisille esitteleminen (ainakin enkeleille Jumala voi luomustaan näytellä, ei tarvitse välttämättä alkaa polyteistiseksi) on vielä mielenkiintoisempaa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo 21:43 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa miinin

Re: Kristinuskon stereotypiat, uskotko/miksi uskot yms.
« Vastaus #184 : 29.03.12 - klo 22:21 »
Eiköhän tämä nyt ollut tässä. Siinä vaiheessa kun valtaosa kirjoittajista ei itsekään tiedä mitä yrittää sanoa, ei keskustelulla ole enää annettavaa. Ei riitä, että laitetaan aiheeseen liittyviä sanoja peräkkäin ja toivotaan, että siitä syntyisi lauseita.