Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Turnausraportin tynkä Vintagesta  (Luettu 2941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Polari

Turnausraportin tynkä Vintagesta
« : 03.03.07 - klo 23:52 »
En juuri nyt ehdi panostaa kunnolliseen artikkeliin Boreen mutta tekee silti mieli kirjoittaa jonkinlaista juttua tuuttailuistani, joten pistänpä tänne tällaista. Pelasin siis tämänpäiväisessä (la 3.3) Safe Havenin vintageturnauksessa tätä pakkaa, tosin koska olen köyhä ja ruma olin huonontanut sitä seuraavilla muutoksilla:

-1 Mox Emerald, 1 Mox Sapphire, 1 Mox Pearl 1 Ancestral Recall, 1 Time Walk, 1 Mystical Tutor
+1 Tundra, 2 Null Rod, 1 Disrupt, 1 Swords to Plowshares
(alkuperäisessä listassa oli 61 korttia)

Sidelläni oli 3 Meddling Mage, 3 Kataki, 3 Threads of Disloyalty, 2 Seal of Primordium, 1 Null Rod, 1 Swords to Plowshares, 2 Tormod's Crypt. Kaikki muut tulivat sisään vähintään kerran, paitsi Cryptia en ollut kertaakaan lähelläkään käyttää.

Kierros 1 vs Juha Ihonen, random.kala (UWg tjsp)

Ensimmäisessä pelissä Juha kerää heti alkuun runsaat korttiedut, mutta saan ne kurottua kiinni. Saan lopulta pöydän tyhjäksi miehistä lukuunottamatta Mongreliani, mutta olen itse kahdessa lifessä ja Juha jossain kahdenkympin tienoilla. Minä nostan landia, Juha äijiä, ja häviän muutaman vuoron päästä. Toisesta ja kolmannesta pelistä ei juuri kummempaa jäänyt mieleen kuin että vihreät miehet ovat lihaisampia kuin valkoiset, ja että Mongrel + Loam on ihan kohtuullinen Abyss-imitaatio.

Kierros 2 vs Niko Autio, BWR mikä-sen-pakan-nimi-nyt-onkaan

Ensimmäisessä pelissä näen Nikolta ainoastaan Duressin, Dark Confidantin, ja Confidantin paljastamana Hide/Seekin. Pieksän 4/4 Kudzulla, 3/3 Monkoosilla ja 2/2 Mongertajalla yli. Toisessa pelissä molemmat mulligoivat, itse pidän käden jossa on pari äijää, Daze ja kolme Wastea. Epäilin ettei pakassa ole paljoa basicceja eikä yhden manan pelauksia, varsinkaan mulligoinnin jälkeen. Ensimmäisellä ja toisella vuorolla Niko pelaa Fakkiksen ja minä rikon sen, kolmannella topdeckkaan Lotuksen, ja pelaan Monkoosin ja Kudzun. Seuraavaksi nostan Forestin, pelaan Mongrelin, nostatan thresholdin discardaamalla koiralle pari korttia ja ajelen yli.

Kierros 3 vs Esko Järnfors, Control Slaver

Ensimmäisessä pelissä Esko pihtaa Brainstormia vuoroni loppuun joten pääsen pelaamaan Disruptin. Seuraavan vuoron main phasella yritettyä 'stormia varten löytyy Daze. Esko jättää land dropin tekemättä joten pistän sen ensimmäisenkin landin paskaksi. Pelaan pari äijää Eskon kaivaessa manaa ja tempoetu pitää loppuun asti. Toisessa pelissä Slaver aloittaa ja tekee kasan Mokseja ja rikkinäisiä kortteja kun minä katselen tekemättä paljoakaan. Kolmannessa pelissä teen Katakin, Mongrelin ja Null Rodin, ja kärräilen yli Eskon nostessa kuraa.

Kierros 4 vs Antti Malin, Monosininen läjä

Tiedän suunnilleen mitä Antti pelaa, joten pidän aloituskäden jossa on vain yksi landi mutta runsaasti äijiä. Ensimmäiset kaksi Kudzua counteroidaan ja nopea Erayo käy tekemässä ~7 lämää, mutta sitten alan saada lihoja tiskiin ja ajan yli. Toisessa pelissä saan Explorationin, Loamin, fetchejä ja kaksi Kudzua. Kudzut kasvavat villisti ja vaikka niitä heitelläänkin käteen ja pakan päälle, paine on liian kova ja liha ajaa jälleen yli.

Kierros 5 vs (nimi unohtunut, sori), Oath

Aloitan ensimmäisen pelin tekemällä Kudzun ja rikkomalla landeja. Oathi tulee tiskiin n. 10 lifessä. Ajatuskulkua seuraavalta vuorolta: "Hmm, mitenköhän mä voin mahtaa tolle... kädessä olis Daze ja FoWi... hetkonen, kai mä nostin toisen noista tällä vuorolla? En?" ... ja vähän painokelvotonta materiaalia päälle. Kasvatan Loamilla ja Fetcheillä Kudzun 10/10:ksi ja näyttää että voisin piestä sillä ja spirit tokeneilla mankelien yli, mutta saan vastustajan vain yhteen. Nyyh. Toisessa pelissä Daze counteroi toisen vuoron Oathin, saan Meddlarin Oathiin, pyörittelen Loamilla ensin kaikki pöydässä olevat nonbasicit rikki, ja perään Quartereilla pakan molemmat basicit. Kolmannessa pelissä vastus mulligoi viiteen, rikon ensimmäisen landin Wastella, toisen Stripillä, ja pelaan neljännellä vuoron Loamin. Pyörittelen landeja rikki, pelaan Meddlarin Oathiin ja vielä vihreän puhdistushylkeen pöytään istumaan.

Kierros 6 vs Kalle Sundberg, random.combo

Ensimmäisessä pelissä molemmat tekevät asioita ja sitten tulee iso Empty the Warrens. Toisessa pelissä saan 4/4 Kudzun ja kaksi Monkoosia pöytään. Kriittisellä vuorolla kalle kiroaa Pyroclasmien puutetta, mutta huomaa Tundrani ja Wishaa Massacren. Koska pöydällä on ensi vuoron tappo, pelaan Burning Wishiin Disruptin ja Dazen sitoakseni Kallen manoja. Wish hakee em. Massacren pelkäämieni stormivehkeiden sijaan, joten vastauksena Massacreen Quarter omaan landiin (pelaus jonka tein turnauksen aikana useampaankin kertaan ja eri syistä) nostaa graven koon seitsemään, joten Massacre tappaa kallen Confidantin muttei minulta mitään. Kolmannessa pelissä mulligoin kuuteen ja nostan kuraa. Kalle pelaa ensimmäisen vuoron Twisterin josta nostan lisää kuraa. Sähellän yhdellä vuorolla Lotuksella, värittömillä landeilla ja Quartereilla nähden Brainstormista edelleenkin vain kuraa, ja hämmennän vastustajaa ottamalla kaksi burnia vain yhden sijaan. Valitettavasti tällä ei ole vaikutusta koska vastustajani on jo valmiiksi sekaisin, ja Empty the Warrens voittaa jälleen.


5-1 riittää 15 pelaajalla turnauksen voittoon. Malin ja Sundberg ovat toinen ja kolmas tuloksilla 4-1-1. Oli kivaa.


edit: Puffataanpä tässä samalla edellisestä turneesta Boreen kirjoittamaani raporttia jos joku ei kyseistä sivustoa muuten seuraa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.07 - klo 23:59 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)