Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Hyviä kortteja token selesnyaan?  (Luettu 3790 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Hyviä kortteja token selesnyaan?
« : 07.09.07 - klo 23:23 »
Eli otsikko kertoo jo paljon. ^^
Haluaisin tehdä sellaisen token pakan, jossa olis ideana paljon tokeneita ja massa pumppua (kuten jou ovewhelm). Mutta ongelma on aika varmasti, että jos pistää Tokenien varaan koko pakan, siinä voi kestää, kun saat ison kasan tokeneita ja niille pumppua, ilman että kaveri pommittaa tokenit pois. Apua saisko?
« Viimeksi muokattu: 10.09.07 - klo 16:47 kirjoittanut Wrakis »

Poissa JunioRcmf

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #1 : 07.09.07 - klo 23:49 »
Ihan ensimmäisenä itselleni tulee mieleen:
Pendelhaven = Hyvä korvike Forestille ottaen huomioon, että pakan on tarkoitus massatuottaa 1/1 miehiä (ei silti kannata kauhean montaa pelata, kun on legendaarinen landi kumminkin kyseessä)
Vitu-Ghazi, the City-Tree = landi + uncounterable token generaattori
Selesnya Guildmage = nalle + tuottaa miehiä (halvemmin kuin Vitu-Ghazi) + pumppaa miehiä
Loxodon Hierarch = 4cc 4/4 liha + life gain + regeneroi tokenit esim. Pyroclasmasta
Thelonite Hermit = Antaa kasan tokeneita ja pumppaa niitä
Glare of Subdual = Jos on paljon pikkumiehiä ja niitä tuottavia kortteja niin tämä on hyvä vehje
Sprout Swarm = Instant tokenin tuotto, jota voi halutessaan käyttää useammankin kerran

Edit: Ai niin, kasaan pitää vielä heittää 4-8x manamiehiä (Llanowar Elves/Birds of Paradise/Boreal Druid sekoituksesta), koska ne ovat itse pieniä miehiä Glareen ja tuottavat manaa = nopeattavat peliä, kun loppujen lopuksi tokeneiden tuottaminen ei kauhean halpaa ole.
« Viimeksi muokattu: 07.09.07 - klo 23:52 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #2 : 07.09.07 - klo 23:52 »
Ihan ensimmäisenä itselleni tulee mieleen:
Pendelhaven = Hyvä korvike Forestille ottaen huomioon, että pakan on tarkoitus massatuottaa 1/1 miehiä (ei silti kannata kauhean montaa pelata, kun on legendaarinen landi kumminkin kyseessä)
Vitu-Ghazi, the City-Tree = landi + uncounterable token generaattori
Selesnya Guildmage = nalle + tuottaa miehiä (halvemmin kuin Vitu-Ghazi) + pumppaa miehiä
Loxodon Hierarch = 4cc 4/4 liha + life gain + regeneroi tokenit esim. Pyroclasmasta
Thelonite Hermit = Antaa kasan tokeneita ja pumppaa niitä
Glare of Subdual = Jos on paljon pikkumiehiä ja niitä tuottavia kortteja niin tämä on hyvä vehje
Sprout Swarm = Instant tokenin tuotto, jota voi halutessaan käyttää useammankin kerran

Kiitti. Näitä herkkuja siis metsästämään. ^^

Poissa Balthor

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #3 : 08.09.07 - klo 00:39 »
omasta mielestä laittaisin näitä JunioRcmf tämän verran.

1 Pendelhaven voi onnistaa, mutta 2 alotus kädessä itkettää. ei todennäköistä, mutta säästät kyyneleet.
1 Vitu-ghazi hyvä random ja toimii usein, itse en pelaisi yhtä enempää
3 Selesnya Guildmage = Tällä voi voittaa. abilityt on hyviä, varsinkin se valkoista maksava on hyvä endgame
4 Loxodon Hierarch = todella hyvä. tämä toimi todella hyvin)
0 Thelonite Hermit = itse en pelaisi yhtään. ihan hyvä mutta ei vakuuta. liian hidas kenties?
3 Glare of Subdual = tämä + tokenit saa vastustajan nauramaan (tai itkemään)
0 Sprout Swarm = turhauttavan hidas. limitedissä toimii (ei modossa. siellä liian hidas :D).

oma mielipide on, että haluat pelata congregation at dawn. ei hyvä, mutta joskus voi pelastaa. Gaes Anthem/Gloroius Anthem ei omasta mielestä kannata edes harkita, koska on liian ^^hidas^^.

tosin on myös kortteja jotka eivät sovi budjetti versioon, (arvelin, että moinen kyseessä), tai ovat liian limited tai jotain
Tharmogoyf (jotain hyviä instat ja sorcery spellejä mukaan)
Saffi Eriksdotter (vaikka nimi on huono, niin kortti voi olla hyvä. tarvii kuitenkin nontoken ököjä)
Watchwolf (en voi sanoa muuta, itse pelaisin)
Troll Ascetic (kohtuudella hyvä :P)
Essence Warden (tätä ei ilmeisesti ole pelattu, mutta ilmeisesti olen ymmärtänyt väärin kortin toiminnan. life gain ei ilmeisesti hitaassa formaatissa toimi? totta on, ettei tällä voita )
Call of the Herd (ei ole saproling, mutta hyvä silti)
Condemn (ihan jees. wnb StoP, mutta en osaisi valita tämän ja temporal isolationin väliltä) (oikeasti isolation)


kortteja joita ei kannata pelata

Doubling Seasin vaikka tämä T" paras kortti on, niin et sinä halua tätä pelata
Grffin Guide no nimi ainakin on väärin. tämä voisi olla hyvä, mutta korkeitaan sidelle
Privileged Positiion jätä noteeramatta
Sprout en kehtaa selittää (joku näitö kait pelasi. ei siinä, hyvä vastaus lyövään confidantiin)
Scatter the seeds ( limited hyvä - constructed jörssi. jos haluat jättää ukot lyömästä, ei mene hyvin)
Houe of Reckoning voi olla hyvä side kortti, mutta mainissa en pelaisi

« Viimeksi muokattu: 08.09.07 - klo 00:45 kirjoittanut Balthor »

Poissa FIN hessu

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #4 : 08.09.07 - klo 09:17 »
Ja touken pakassa on hyviä nämä Strength in Numbers
Mitä ennemmän ukkoja sitä hyödyllisempi
ja ainiin pitäähän niitä 4 Fists of Ironwoodia olla. Ne tuottavat toksuja halvalla

E: kortin nimi
« Viimeksi muokattu: 08.09.07 - klo 09:20 kirjoittanut FIN hessu »

Poissa JunioRcmf

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #5 : 08.09.07 - klo 10:30 »
omasta mielestä laittaisin näitä JunioRcmf tämän verran.

1 Pendelhaven voi onnistaa, mutta 2 alotus kädessä itkettää. ei todennäköistä, mutta säästät kyyneleet.
1 Vitu-ghazi hyvä random ja toimii usein, itse en pelaisi yhtä enempää
3 Selesnya Guildmage = Tällä voi voittaa. abilityt on hyviä, varsinkin se valkoista maksava on hyvä endgame
4 Loxodon Hierarch = todella hyvä. tämä toimi todella hyvin)
0 Thelonite Hermit = itse en pelaisi yhtään. ihan hyvä mutta ei vakuuta. liian hidas kenties?
3 Glare of Subdual = tämä + tokenit saa vastustajan nauramaan (tai itkemään)
0 Sprout Swarm = turhauttavan hidas. limitedissä toimii (ei modossa. siellä liian hidas :D).
Noista määristä omat mielipiteeni ovat:
1x Pendelhaven, koska kaksi on tosiaan roskaa
Xx Vitu-Ghazi, näitä niin monta kuin parhaalta tuntuu, se riippuu paljon deckin muista korteista haluatko pelata montaa väritöntä mananlähdettä
4x Kiltamaaki, näitä pelaisin neljää, koska kumpikin ability on hyviä ja se on itse halpa 2cc 2/2 beater
4x Hierarch, isompi liha ja kaksi hyvää abilityä
3x Hermit, jos pakan on tarkoitus perustua tokeneihin niin näitä haluaisin itse pelata kolmea, koska antavat paljon toksuja instanttina ja boostaavat niitä
3-4x Glare, näihin melkein haluaisi jonkin tutorin, että riittäisi yksi kpl, pelaatko typeä vai casualia?
3x, näillä saa kohtalaisen hyvin saproja ja jos pakka edelleen perustuu tokeneihin niin convoken hyödyllisyys nousee huomattavasti

oma mielipide on, että haluat pelata congregation at dawn. ei hyvä, mutta joskus voi pelastaa. Gaes Anthem/Gloroius Anthem ei omasta mielestä kannata edes harkita, koska on liian ^^hidas^^.
Omasta mielestäni Anthem on liian hidas (3cc), jolla etsit kortteja pakan päälle etkä edes käteen, jos sillä etsisi0 yhden kortin (en tarkoita, että kahta vielä lisäksi päälle) suoraan käteen niin voisi harkita. Anthemit ovat tosiaankin vähän huonoja token pakoissa, itsekkin olen testannut.

tosin on myös kortteja jotka eivät sovi budjetti versioon, (arvelin, että moinen kyseessä), tai ovat liian limited tai jotain
Tharmogoyf (jotain hyviä instat ja sorcery spellejä mukaan)
Saffi Eriksdotter (vaikka nimi on huono, niin kortti voi olla hyvä. tarvii kuitenkin nontoken ököjä)
Watchwolf (en voi sanoa muuta, itse pelaisin)
Troll Ascetic (kohtuudella hyvä :P)
Essence Warden (tätä ei ilmeisesti ole pelattu, mutta ilmeisesti olen ymmärtänyt väärin kortin toiminnan. life gain ei ilmeisesti hitaassa formaatissa toimi? totta on, ettei tällä voita )
Call of the Herd (ei ole saproling, mutta hyvä silti)
Condemn (ihan jees. wnb StoP, mutta en osaisi valita tämän ja temporal isolationin väliltä) (oikeasti isolation)
Ideana oli TOKEN Selesnya joten itse pelaisin näistä vain CotHeja ja Essence Wardeneita (näitä en edes pakolla). Nuo muut ovat kyllä hyviä lihoja, mutta ne eivät oikein tue toivottua teemaa ja kyllä finishereiksi pitäisi riittää iso kasa tokeneita + Hierarchit.

kortteja joita ei kannata pelata

Doubling Seasin vaikka tämä T" paras kortti on, niin et sinä halua tätä pelata
Grffin Guide no nimi ainakin on väärin. tämä voisi olla hyvä, mutta korkeitaan sidelle
Privileged Positiion jätä noteeramatta
Sprout en kehtaa selittää (joku näitö kait pelasi. ei siinä, hyvä vastaus lyövään confidantiin)
Scatter the seeds ( limited hyvä - constructed jörssi. jos haluat jättää ukot lyömästä, ei mene hyvin)
Houe of Reckoning voi olla hyvä side kortti, mutta mainissa en pelaisi
Näistä samaa mieltä.

Ja touken pakassa on hyviä nämä Strength in Numbers
Mitä ennemmän ukkoja sitä hyödyllisempi
ja ainiin pitäähän niitä 4 Fists of Ironwoodia olla. Ne tuottavat toksuja halvalla

E: kortin nimi
Strengthistä en tiedä, kaipa voisi toimia, mutta Fistsit ovat myös todella hyviä, niitä saattaisin pelata 4x, mutta en ihan varma, koska riippuu paljonko nontoken otuksia pakkaa tulisi ja ei aina kannata luottaa siihen, että vastustajalta löytyy otus jolle nämä laittaa heti kakkosvuorolla.

Poissa Rancid-

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #6 : 09.09.07 - klo 18:38 »
Random info: Magic Onlinessa voitti viime yönä 108 pelaajan Standard-turnauksen punavihreä pakka, josta löytyi muun muassa Fists of Ironwood, Scatter the Seeds, runsaat manatontut/linnut ja Yavimaya Dryadit, Mogg War Marshal, Greater Gargadon, Siege-Gang Commander, Gaea's Anthem ja... OVERRUN! Tokens ftmfw.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa FIN hessu

Vs: Hyviä kortteja token selesnyaan?
« Vastaus #7 : 10.09.07 - klo 16:44 »
Jos niitä Fistejä käyttää niin kannattaa laittaa Bramble Elementaaleja pakkaan, koska ne tuplavat tehokkaasti ne fistin toksut.
ja sitte kun ois vielä douplin season :P