Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli buusterista?  (Luettu 84857 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Mitä tuli buusterista?
« : 14.09.10 - klo 21:32 »
Mitä minä olen pikaisesti katsonnut tätä foorumia niin olen huomannut yhden asian josta ei ole omaa aihetta. Eli vastaostetun buusterin sisältö. Tälle topikille voi laittaa tiedot vasta-avatun buusterin sisältö. Mikä buusteri tuli ostettua, mitä oli buusterissa, oliko buusteri päivän huti vai osuma jne. Kun minä ostan buusterin niin se on kuin jokaviikkoinen joulu. Sitä ei koskaan tiedä mitä buusterista tulee. Minulle on tullut tällä hetkellä buustereiden rareista Steel Overseer (jonka vaihdoin kaverin kanssa Jace Belereen), Mass Polymorph (meni Steel Overseerin mukana kaverille) ja pakkani ylpeys (tällä hetkellä) Sun Titan.  ::) Juu tiedän jos Sun Titan on pakan toiseksi vahvin kortti niin pakka ei ole viellä valmis, mutta pikku hiljaa se rupeaa tulemmaan hyväksi.
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo 15:40 kirjoittanut miinin »
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Chaosworm

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #1 : 14.09.10 - klo 21:40 »
Hmm, saattaa olla että sille on ihan syynsäkin miksei sille ole omaa aihetta. Minua ei kiinnosta sitten tippaakaan, jos joku nostaa boosterista jotain random bulkkia, eikä myöskään hirveästi kiinnosta kertoa muille jos itse satun nostamaan boosterista random bulkkia; satunnaisille hyville nostoille jo muutenkin hyödyllinen ilahdutusketju taas on omiaan.
aka. Awaclus

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #2 : 14.09.10 - klo 21:51 »
Nuoruuden innossa buustereiden avaaminen varmaankin on hyvin jännää puuhaa. Vanhemmiten osa pelaajista ei edes avaa buustereita muuten kuin Limitedissä, koska sitä pidetään tappiollisena toimintana. Ja tylsääkin se on. Ja Suomessa kun ollaan, niin vaikka mielestään avaisi jotain hyvää ja menisi siitä innoissaan muille kertomaan, niin eiköhän joku armollinen hapannaama kuitenkin päästä innostuneen tuskistaan kertomalla, miten vitun paskoja kortteja oikeastaan tulikaan avattua.

Samallapa onkin hyvä kampanjoida taas seuraavan asian puolesta. Lapset, muistakaa Teemu-sedän ohje. Pakasta nostetaan, buusterista avataan. Molemmista kuoritaan.

-- Nute
Oulu

Poissa Karjanvarastaja

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #3 : 14.09.10 - klo 22:01 »
Ehkä topikkia voisi jotenkin muovata mielenkiintoisemmaksi kuin mitä se nyt on. Esim avaa buusterin, kertoo mitä siinä on ja yrittää saada siitä keskustelua, että mikä olisi hyvä pick draftiin. Sellaiset ovat yleensä hyödyllisiä ja opettavaisia.

Poissa GrandLux

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #4 : 14.09.10 - klo 22:50 »
Lievästi on- ja offtopiccina,
Parasta buusterin availua on yhden, tai useamman kaverin kanssa se 'venäläisen ruletin' tyylinen pikkukisa.
Tällekkin on olemassa joku virallisempi nimi, ja varmasti tusinoittain lempinimiä eri piireissä.

Ideana on se että porukka avaa buusterit, ja sekoittaa omansa niitä katsomatta. ( tämä siksi että rare vaihtaa paikkaa. )
Sen jälkeen jokainen kääntää omasta pinostaan yhden kortin kerrallaan, ja korkein manacost vie koko kierroksen kortit.

Se mikä tästä tekee mielekästä on se rajattoman suolauksen määrä, kun kylmän viileästi pyöräyttää
omasta pinosta vanilija kommoni Elephant Beast Wurmin, casting cost 3GGGG, kaverin kääntäessä pussistaan
FOIL entombia... Voi niitä ilon ja surun kyyneliä, :D voittajan on helppo hymyillä ja muistuttaa tapahtuneesta toistekkin.

Tässäpä muutama errata innokkaille :

-Info/token kortti heitetään ohi ja pikataan seuraava.
-Tasuri kierroksen kortit menevät seuraavan kierroksen pottiin
-Värillinen mana on vahvempi kuin väritön, eli esim 1RR on isompi kuin 2R

Poissa instiqma

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #5 : 14.09.10 - klo 23:37 »
Lievästi on- ja offtopiccina,
Parasta buusterin availua on yhden, tai useamman kaverin kanssa se 'venäläisen ruletin' tyylinen pikkukisa.
Tällekkin on olemassa joku virallisempi nimi, ja varmasti tusinoittain lempinimiä eri piireissä.

Ideana on se että porukka avaa buusterit, ja sekoittaa omansa niitä katsomatta. ( tämä siksi että rare vaihtaa paikkaa. )
Sen jälkeen jokainen kääntää omasta pinostaan yhden kortin kerrallaan, ja korkein manacost vie koko kierroksen kortit.

Se mikä tästä tekee mielekästä on se rajattoman suolauksen määrä, kun kylmän viileästi pyöräyttää
omasta pinosta vanilija kommoni Elephant Beast Wurmin, casting cost 3GGGG, kaverin kääntäessä pussistaan
FOIL entombia... Voi niitä ilon ja surun kyyneliä, :D voittajan on helppo hymyillä ja muistuttaa tapahtuneesta toistekkin.

Tässäpä muutama errata innokkaille :

-Info/token kortti heitetään ohi ja pikataan seuraava.
-Tasuri kierroksen kortit menevät seuraavan kierroksen pottiin
-Värillinen mana on vahvempi kuin väritön, eli esim 1RR on isompi kuin 2R


Lajin nimi on Taitis tai lontoolaisittan Skillz, josta on pidetty useita SM-kisojakin (tosin tänä vuonna taisi jäädä väliin?).

Porolassa pelasin jännää varianttia, jossa ennen jokaista kortin kääntöä suoritettiin scry 1. Tuli sellainen olo, että tässähän voi oikeasti vaikuttaa asioihin ja outplayata toisen. Tässä myös arvotettiin kortit niin, että common = 1p, unc = 2p, raret ja foilit = 0p. Eniten pisteitä kerännyt voittaa.

Poissa Polari

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #6 : 14.09.10 - klo 23:56 »
Hmm, saattaa olla että sille on ihan syynsäkin miksei sille ole omaa aihetta. Minua ei kiinnosta sitten tippaakaan, jos joku nostaa boosterista jotain random bulkkia, eikä myöskään hirveästi kiinnosta kertoa muille jos itse satun nostamaan boosterista random bulkkia; satunnaisille hyville nostoille jo muutenkin hyödyllinen ilahdutusketju taas on omiaan.

Samaa mieltä muista paitsi viimeisestä kommentista. Ilahdusketjua vielä jaksaa katsella, ja minä ainakin arvostaisin jos ne "jee, avasin foiliraren" ja vaikka samalla myös "ostin kortteja ja ne tulivat perille" -postaukset työnnettäisiin sen sijaan tänne.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #7 : 15.09.10 - klo 10:10 »
minä ainakin arvostaisin jos ne "jee, avasin foiliraren" ja vaikka samalla myös "ostin kortteja ja ne tulivat perille" -postaukset työnnettäisiin sen sijaan tänne.

Hmmm. Foorumille pitäisi ilmeisesti kehitellä oma /dev/null. (Ja tulipa muuten mieleen, mistä sen voisi rakennella.)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #8 : 15.09.10 - klo 12:02 »
Tälläiset threadit kuuluvat kyllä mielestäni enemmänkin Pokemon- ja Yugioh-foorumeille, mutta toisaalta jos nuorempi polvi jaksaa puhua aiheesta, niin minä jaksan kyllä jättää threadin lukematta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa KukistajA

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #9 : 15.09.10 - klo 12:28 »

-Värillinen mana on vahvempi kuin väritön, eli esim 1RR on isompi kuin 2R


Originaali taitiksessa ei pidä paikkaansa, CMC ratkaisee. On topiccina, Tomppa avas mulle Baneslayerin!
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa GrandLux

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #10 : 15.09.10 - klo 18:07 »

-Värillinen mana on vahvempi kuin väritön, eli esim 1RR on isompi kuin 2R


Originaali taitiksessa ei pidä paikkaansa, CMC ratkaisee.

Converted mana cost tietenkin ratkaisevana, hain tuolla esimerkillä tilannetta jossa CMC on molemmilla sama ( tässä tapauksessa 3 ).
Kyseisen esimerkkini ulkoasu oli tieten huono ja väärin ymmärrettävissä.

Mahdollista on että tämä on paikallisesti keksitty house rule. Tällä saatiin kuitenkin jokseenkin rajattua
tasureiden määrää, joita ilmenee kiusallisen paljon useamman pelaajan "multiplayer"-taitiksessa.

Poissa Vilhis

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #11 : 15.09.10 - klo 18:24 »
Tasapelihän on parhautta, kun silloin (ainakin meilläpäin) ollaan tasuritulokseen jääneiden kesken käännetty uudet kortit, jotka ratkaisee tilanteen. Samalla kanssapelaajat on kans kääntäneet kortit - mutta kuvapuoli alaspäin - jotka kierroksen lopullinen voittaja myös lunastaa itselleen. Näin jää loppuunkin hieman jännitystä, kun ei tiedä kaikkien voittamieen korttien laatua.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #12 : 15.09.10 - klo 18:32 »
Tasapelihän on parhautta, kun silloin (ainakin meilläpäin) ollaan tasuritulokseen jääneiden kesken käännetty uudet kortit

Tämä on toki oikean taitiksen säännöistä. Teilläpäin ei tarvitsisi Johannankaan joutua pullistelevan otsasuonen uhriksi. Valistusmielessä muistutan vielä myös siitä, että maakorttien hinta heitetään D6-nopalla.

Poissa GhettoBoyFIN

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #13 : 17.09.10 - klo 17:02 »
Vs: Mitä tuli buusterista?

Kokeillaas tätä topiikkia.
Shadowmoorin pussi tuli ostettua ja mainittavina kortteina (itselleni; kasuaalipelaajalle) nous Vexing Susher, Murderous Redcappi ja Foili Islandi.
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo 17:06 kirjoittanut GhettoBoyFIN »
http://mtgsuomi.fi/listat/GhettoBoyFIN/om/

How to shave your beard like a man? You don't, you don't shave.. That's how man shaves.

Poissa finngamer

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #14 : 17.09.10 - klo 22:43 »
Voiko täällä kertoa mitä ei tullut buusterista?


Tovi sitten ostin laatikollisen Coldsnappia kun halvalla sai, ihan vaan arvomielessä. Onhan siinä Dark Depthsin lisäksi poikkeuksellisen kovia commoneita (Rite of Flame) ja uncommoneita (Counterbalance). No, Depthsia ei tietenkään tullut (setissä 40 rarea, 36 pussia avattiin), mutta voin kertoa että oli siinä naurussa pitelemistä kun koko lootassa ei ollut yhtä ainutta Counterbalanceakaan...

Poissa Brandon

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #15 : 18.09.10 - klo 00:15 »
Edellisen linjoilla. Täälläkään ei yhtään Counterbalancea. Yksi Depth sentään tuli. Paskempi säkä oli taannoin kahden Ravnica boxin kanssa. Ei yhtään Remandia! Kaks Confidanttia sentään.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #16 : 18.09.10 - klo 14:33 »
Voiko täällä kertoa mitä ei tullut buusterista?


Tovi sitten ostin laatikollisen Coldsnappia kun halvalla sai, ihan vaan arvomielessä. Onhan siinä Dark Depthsin lisäksi poikkeuksellisen kovia commoneita (Rite of Flame) ja uncommoneita (Counterbalance). No, Depthsia ei tietenkään tullut (setissä 40 rarea, 36 pussia avattiin), mutta voin kertoa että oli siinä naurussa pitelemistä kun koko lootassa ei ollut yhtä ainutta Counterbalanceakaan...

Kunhan asiateksti pysyy buustereissa/fatpackeissa niin voi myös kertoa mitä ei tullut fatpackeista/boostereista. Keskiviikkona minulle tuli 2011 sarjasta Prothean Hydra rarena ja ornithopter uncommina. Oli kyllä vähän hukkaboosteri kun ei tullut oikein uutta mitä minulla ei olisi ollut. Mutta ainakin kansioni täyttyi mukavasti boosterista.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Stefan

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #17 : 18.09.10 - klo 14:43 »
En osallistunut Zendikarin prelluihin, mutta heti kun setti tuli myyntiin, ostin neljä pussia, avasin 2 Lotus Cobraa, Mistyn ja Flatsin. Noiden hinnat olivat silloin vielä kaksinkertaiset nykyisiin nähden, siitä kyllä sai hetken iloita.

Poissa Enterorrhexis

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #18 : 18.09.10 - klo 15:04 »
Jepa. Totean taas, että jaskalottoa en enää ikinä pelaa. Sitä aina tulee sellainen fiilis, että täytyy yksi boosteri rikkoa ja näin myös tapahtui. Archon of Redemption osa 5 sieltä putkahti ja otti päähän niin valtavasti. Tuossa kesän lopulla rikoin myös yhden kokonaisen boksin tuloksetta. Mukavasti toki noilla täytellään kansiota ja lootaa mutta muuta iloa ei Worldwakesta ole koskaan ollut. :D

Scarsin availuja odotellessa.. Vaikka nekin taitaa päin seiniä mennä, kun tuuri on aina ollu yltiöhuono.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #19 : 21.09.10 - klo 14:57 »
http://www.youtube.com/watch?v=2pL0uB1SrkI

Tein videon buusterista minkä ostin tänään. Oli kyllä vähän niin ja näin boosterin sisältö. Sori sitten huonosta englannista.  ;D
Minä olen vain opiskelija joka on suorittanut vasta yhden englannin kurssin.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Enterorrhexis

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #20 : 21.09.10 - klo 15:24 »
http://www.youtube.com/watch?v=2pL0uB1SrkI

Tein videon buusterista minkä ostin tänään. Oli kyllä vähän niin ja näin boosterin sisältö. Sori sitten huonosta englannista.  ;D
Minä olen vain opiskelija joka on suorittanut vasta yhden englannin kurssin.
Toi varsinainen aparaatti, jolla oot videos kuvannut on ollut taas oikein loogisuuden riemuvoitto, koska kaikki näkyi peilikuvana. :D
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #21 : 21.09.10 - klo 15:33 »
Toi varsinainen aparaatti, jolla oot videos kuvannut on ollut taas oikein loogisuuden riemuvoitto, koska kaikki näkyi peilikuvana. :D

Hei se on intergroitu webcamera.  ;D
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa IceFish

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #22 : 21.09.10 - klo 16:16 »
Jos tässä M11 setissä on se yli 40 rarea yhteensä niin mikä on mahdollisuus että olen about kakstoistia boosteria yhteensä settiä hankkinut ja oon saanu setin protean hydria, muutaman necrotic plaguen ja leyline of vitalityn?Onko ehkä setin turhimmat raret ja kaikkee nostanu???:D

Poissa Rancid-

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #23 : 21.09.10 - klo 16:18 »
Karma kostaa siitä että käytät kehitysvammaista termiä "nostaa".
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Stefan

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #24 : 21.09.10 - klo 16:36 »
Niin, boosterista nostetaan ja pakasta avataan... eikö?

M11:sta olen sen huomannut, ettei yhdestäkään draftipussista ole tullut itselle mitään muuta kuin bulkkirareja. Eikä oikeestaan kenelle muullekkaan.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #25 : 21.09.10 - klo 16:39 »
Alan kyllä ihan kiusallanikin nostamaan boostereista kortteja. Laitan boosterin pöydälle, leikkaan varovasti sen auki ja *nostan* sitten päällimmäisen kortin. Ja käkättelen itsekseni niin että kuulevat Tampereella asti.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nastaboi

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #26 : 21.09.10 - klo 17:15 »
M11:sta olen sen huomannut, ettei yhdestäkään draftipussista ole tullut itselle mitään muuta kuin bulkkirareja. Eikä oikeestaan kenelle muullekkaan.

"In conjunction with the reduction of set sizes, Wizards will also be introducing a new level of rarity called mythic rare. The mythic rare cards will appear in approximately 1 out of every 8 booster packs instead of a rare."
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Polari

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #27 : 21.09.10 - klo 17:18 »
Alan kyllä ihan kiusallanikin nostamaan boostereista kortteja. Laitan boosterin pöydälle, leikkaan varovasti sen auki ja *nostan* sitten päällimmäisen kortin. Ja käkättelen itsekseni niin että kuulevat Tampereella asti.

Olen hyvin pettynyt jos en pääse todistamaan tällaista toimenpidettä youtuben välityksellä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Stefan

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #28 : 21.09.10 - klo 17:21 »
"In conjunction with the reduction of set sizes, Wizards will also be introducing a new level of rarity called mythic rare. The mythic rare cards will appear in approximately 1 out of every 8 booster packs instead of a rare."

En nyt jostain syystä ymmärtänyt tätä.

Poissa Chaosworm

Re: Mitä tuli buusterista?
« Vastaus #29 : 21.09.10 - klo 17:24 »
"In conjunction with the reduction of set sizes, Wizards will also be introducing a new level of rarity called mythic rare. The mythic rare cards will appear in approximately 1 out of every 8 booster packs instead of a rare."

En nyt jostain syystä ymmärtänyt tätä.
Kun Alaran aikoihin settikokoja pienennettiin (=tietty rare on helpompi nostaa kuin ennen), tuli mukaan kuvioihin myös uusi rarity nimeltään Mythic Rare, jotka korvaavat edelliset hyvät raret. Ne ilmestyvät keskimäärin 1 per 8 pussia.
aka. Awaclus