Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Innistrad  (Luettu 91629 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tube_242

Vs: Innistrad
« Vastaus #90 : 28.08.11 - klo 04:35 »
Star City Games julkaisi läjän spoilereita. Ylläripylläri aika paljon graveen liittyviä vehkeitä ja ja m10 duali vastaväreiltä. Shokkien reprinttaus saanee siis odottaa.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/300362_10150269509617918_174376972917_7822460_3090555_n.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo 04:37 kirjoittanut Tube_242 »

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Innistrad
« Vastaus #91 : 28.08.11 - klo 07:42 »
Mites nämä double-faced kortit oikein merkitään deckcheck-listaan. Ja mites nämä oikein toimivat dräftissä?
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa sax

Vs: Innistrad
« Vastaus #92 : 28.08.11 - klo 07:44 »
Double-Faced Cards ?
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/157a

En olisi ikinään uskonut että tehtäisiin kortti jonka takapuoli on erilainen kun normaali, saa nähdä kuinka suosituksi mekaniikka sitten loppupeleissä osoittautuu. Mua kyllä epäilyttää hieman tuo kaksipuoleisten korttien pelaaminen pakassa ilman sleevejä. Ratkaisuna käytetty "The checklist card" tuntuu kanssa vieraalta ajatukselta.

Muut uudet sanat eivät vaikuttaneet yhtä epäilyttäviltä.
"He wished for a deck, but not for the skill to play it."

Poissa minics4

Vs: Innistrad
« Vastaus #93 : 28.08.11 - klo 09:06 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:01 kirjoittanut minics4 »

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Innistrad
« Vastaus #94 : 28.08.11 - klo 09:13 »
Onhan noilla noi Checklist kortit joihin merkataan mitä korttia ne esittää ja sitten aina pöydässä ollessa otetaan oikea kortti käyttöön. Hieman meh, mutta en nyt itse ainakaan suuttunut.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Kerperos

Vs: Innistrad
« Vastaus #95 : 28.08.11 - klo 09:32 »
Pitääkö ostaa uudet sleevet? Ja se vasta tyhmää onkin kun jos voi pelata tavallisilla sleeveillä, niin ne näkyvät läpi.

Voisitko seuraavaksi lukea jo linkatun artikkelin ja siihen linkatun Double-Faced Card Rules artikkelin (alla).
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/157b

Artikkelissa sanotaan selvästi, että kortteja pitää käyttää suojissa, joiden läpi ei näe. Toinen vaihtoehto on käyttää jo mainittua checklist korttia. Muita tapoja ei ole. Käytettäessä checklist kortteja pakan kaikki kaksipuoliset kortit tulee olla checklist muodossa eli et voi sekoittaa tapoja keskenään.

Itse suhtaudun aina avoimesti uusiin mekaniikkoihin ja kaksipuoliset kortit ovatkin paljon jäkrevämpi ratkaisu, kuin laittaa pelaajat metsästämään sekä Day että Night puolia.
Paremman kokoelman puolesta:
H/W: Kerperos's Trade Tavern

Poissa Chaosworm

Vs: Innistrad
« Vastaus #96 : 28.08.11 - klo 09:37 »
Minun mielestäni korttien kaksipuoleisuudessa ei ole mitään vikaa. Kuka nyt muutenkaan haluaisi pelata ilman läpinäkymättömiä sleevejä?
aka. Awaclus

Poissa minics4

Vs: Innistrad
« Vastaus #97 : 28.08.11 - klo 09:40 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:01 kirjoittanut minics4 »

Poissa Kerperos

Vs: Innistrad
« Vastaus #98 : 28.08.11 - klo 09:42 »
Enpä äsken kirjoittaessani huomannut sanoa, mutta huomasiko kukaan muu "Garruk Relentless" nimeä checklist kortissa? Ilmeisesti viiden loyaltin planeswalkerilla on kaksi puolta.

EDIT: Ilmeisesti viiden loyalty abilityn planeswalkerilla on kaksi puolta.
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo 09:43 kirjoittanut Kerperos »
Paremman kokoelman puolesta:
H/W: Kerperos's Trade Tavern

Poissa Chaosworm

Vs: Innistrad
« Vastaus #99 : 28.08.11 - klo 09:52 »
Minun mielestäni korttien kaksipuoleisuudessa ei ole mitään vikaa. Kuka nyt muutenkaan haluaisi pelata ilman läpinäkymättömiä sleevejä?
Tarkoitit kai läpinäkyiä?
En tarkoittanut. Läpinäkyvät sleevet ovat muutenkin melkein yhtä tyhjän kanssa, niissä kun ei voi pelata yhtään kärsineitä kortteja, ja mm. dualeilla on taipumus olla varsin kärsineitä.
aka. Awaclus

Poissa JunioRcmf

Vs: Innistrad
« Vastaus #100 : 28.08.11 - klo 10:00 »
Mekaniikkana double faced cardsit eivät paljon flip cardeista eroa ja kyllä niitä voin pelata, mutta silti vituttaa tuo käytännön toteutus. En tiedä miten sen olisi voinut paremminkaan toteuttaa, mutta silti se vituttaa. Uusia shieldejä vaan ostamaan...

Poissa SirWelbo

Vs: Innistrad
« Vastaus #101 : 28.08.11 - klo 10:36 »
No niin nyt on lisätty 21 uutta korttia listaan, jiihaa!
“After waking to the magic of Llanowar, no dreams can compare.”

Panzerkunst: W/H

Panzerkunst: M/O

Poissa Armus79

Vs: Innistrad
« Vastaus #102 : 28.08.11 - klo 12:58 »
Kuinkahan tarkkoja noitten sleevien läpinäkyvvydestä ollaan regular REL tasolla? Ainoastaan mustathan ovat täysin ei-läpinäkyviä... Noh, kyllä se siitä. Uusi Garruk on näköjään vähän flipetiflip sitten kun kerran Garruk Relentless on checklist kortilla. Eli tavis garrukilla lienee 3 abilityä ja muutettu kaks.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: Innistrad
« Vastaus #103 : 28.08.11 - klo 13:02 »
Pidän Elite Inquisitorista vähintyäänkin side-vaihtoehtona... Vaikka Vigilance First Strike 2/2 hintaan WW voisi kyllä olla mainiinkin harkitsemisen arvoista... Ajatuksena on hauska myös teemapakka, jossa käyttää tuota ja Grand Abolisheria.

Uudet dualit ovat myös mielestäni juuri sitä, mitä tarvittiin. Ainakin EDH:hon tulen yksittäiskappaleita kyllä hankkimaan.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa Dark Knight

Vs: Innistrad
« Vastaus #104 : 28.08.11 - klo 14:07 »
Minun mielestäni korttien kaksipuoleisuudessa ei ole mitään vikaa. Kuka nyt muutenkaan haluaisi pelata ilman läpinäkymättömiä sleevejä?
Tarkoitit kai läpinäkyiä?
En tarkoittanut. Läpinäkyvät sleevet ovat muutenkin melkein yhtä tyhjän kanssa, niissä kun ei voi pelata yhtään kärsineitä kortteja, ja mm. dualeilla on taipumus olla varsin kärsineitä.
Minä, esimerkiksi. Olen koko ikäni pelannut läpinäkyvillä suojilla ja tulen pelaamaan niillä jatkossakin. On totta, että niissä ei todellakaan voi pelata kärsineitä kortteja, mutta ratkaisu siihen on helppo: en hanki itselleni sellaisia. Hupipelaajana ei tarvitse huolehtia tuollaisista korttisuoja-asioista, mutta jos olisin turnauspelaaja, olisi tilanteeni aivan erilainen.

Mitä itse sarjaan tulee, niin on hauska nähdä, kuinka kaksi itse suunnittelemaani mekaniikka lopultakin julkaistaan, vaikkakin paljon parempina. Oma versioni yö/päivä- ja kirous-mekaniikasta sisälsivät paljon kounttereita, erillisiä yö/päivä-kortteja ja vielä enemmän tekstiä ja tajusin silloin, ettei sellaista koskaan julkaista, koska se on liian monimutkainen. Hienoa nähdä, että velhot onnistuivat taas.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa jupu_

Vs: Innistrad
« Vastaus #105 : 28.08.11 - klo 19:03 »
Diregraff ghoul näkee varmaan t2 peliä jos aggressiiviset mustat deckit ovat tarpeeksi hyviä.

Poissa perkules

Vs: Innistrad
« Vastaus #106 : 28.08.11 - klo 19:03 »
Aikamoista vekslaamista luvasssa noitten korttien kans, mutta kaippa wotci on niitä testaillu ja todennu toimiviksi. Eikö noista olis voinu tehdä sellasia flippikortteja kuten vaikka Nezumi Shortfang?
EDIT: Niinno kortinhan voi ottaa pysyvästi muoveista pelin loppuun asti siinä vaiheessa kun se pelaa pöytään. Ei se sit kyl pahemmin häiritse.
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo 19:31 kirjoittanut perkules »

Poissa Chaosworm

Vs: Innistrad
« Vastaus #107 : 28.08.11 - klo 19:52 »
Aikamoista vekslaamista luvasssa noitten korttien kans, mutta kaippa wotci on niitä testaillu ja todennu toimiviksi. Eikö noista olis voinu tehdä sellasia flippikortteja kuten vaikka Nezumi Shortfang?
EDIT: Niinno kortinhan voi ottaa pysyvästi muoveista pelin loppuun asti siinä vaiheessa kun se pelaa pöytään. Ei se sit kyl pahemmin häiritse.
Kamigawan aikoihin kirjoitetun artikkelin mukaan flippikortteja suunniteltaessa tultiin siihen tulokseen, että flippikortin on parempi pystyä kääntymään ympäri vain kerran. Muuten käy helposti niin, että kun korttia flippaillaan, unflippaillaan, täppäillään ja untäppäillään, on epäselvää, kumpi puoli on käytössä.
aka. Awaclus

Poissa Kerperos

Vs: Innistrad
« Vastaus #108 : 28.08.11 - klo 20:09 »
EDIT: Niinno kortinhan voi ottaa pysyvästi muoveista pelin loppuun asti siinä vaiheessa kun se pelaa pöytään. Ei se sit kyl pahemmin häiritse.

Eikös olisi helpompi pitää checklist kortti pakassa ja pitää sitä kaksipuolista lappua läpinäkyvissä sleeveissä pakan ulkopuolella :) Vähentää vekslausta ja voit koko ajan katsella kortin molempi puolia.
Paremman kokoelman puolesta:
H/W: Kerperos's Trade Tavern

Poissa JunioRcmf

Vs: Innistrad
« Vastaus #109 : 28.08.11 - klo 20:19 »
EDIT: Niinno kortinhan voi ottaa pysyvästi muoveista pelin loppuun asti siinä vaiheessa kun se pelaa pöytään. Ei se sit kyl pahemmin häiritse.

Eikös olisi helpompi pitää checklist kortti pakassa ja pitää sitä kaksipuolista lappua läpinäkyvissä sleeveissä pakan ulkopuolella :) Vähentää vekslausta ja voit koko ajan katsella kortin molempi puolia.
Checklist lappua ei voi foilata. Ja se on erittäin ruma ainakin omasta mielestäni.

Poissa Rhaderis

Vs: Innistrad
« Vastaus #110 : 28.08.11 - klo 20:43 »
Mitenkä tehokkaina porukka näkee nuo flipfläpit mitä tähän mennessä on ilmoille päästetty? Pelikelpoisuusarvo?

Itselle ei ainakaan nää tähänastiset ole aiheuttanu minkäänlaisia riemunkiljaisuja.

Poissa tekintakka

Vs: Innistrad
« Vastaus #111 : 28.08.11 - klo 20:53 »
Itselle ei ainakaan nää tähänastiset ole aiheuttanu minkäänlaisia riemunkiljaisuja.

Olen samoilla linjoilla tämän kanssa. Jos oikein olen käsittänyt, niin cmc noilla flipanneilla mölleillä on 0.. Ratchet bomb laittanee mukavasti kapuloita rattaisiin..?

Oma mielipide Transformista sen enempiä selittelemättä: Idea hyvä, toteutus huono  - metsään meni että rysähti.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Innistrad
« Vastaus #112 : 28.08.11 - klo 21:03 »
Setti vaikuttaa pitkästä aikaa lupaavalta mekaniikkoineen vaikka spoilatut kortit eivät tähän asti ole olleet mitään pelimaailmaa mullistavia ilmestyksiä. Muutamia mukavia pikku innovaatioita on tehty ja omaan makuuni ne ovat hyviä. Itsekin tietenkin pohdin tuota korttien kaksipuolisuutta mutta se ei henkilökohtaisesti tule haittaamaan allekirjoittanutta.. jos edes tulen pyörittämään noita mitenkään päin.

Kaikin puolin enemmän tälle blokille mulla on odotuksia verrattuna Scarsiin ja positiivisin mielin tässä mennään eteenpäin. Onhan tämä jo enemmän kuin tyypillinen efekti, että tulevissa seteissä tulee niin älyttömiä juttuja, että niiden on oltava automaattisesti paskaa.. kunnes sitten ajan kanssa asia taas sulaa ja siihen tottuu.

.. mutta onhan tuo nyt aika kova veto jo aikaisempien perusteltujen ratkaisujen (vrt. korttien flippaus) varjossa, että tiimin pitäis tuosta varsinaisesta design-päätöksestä iskeä kunnon pitkät perustelut tiskiin miksi näin.

Olen samoilla linjoilla tämän kanssa. Jos oikein olen käsittänyt, niin cmc noilla flipanneilla mölleillä on 0.. Ratchet bomb laittanee mukavasti kapuloita rattaisiin..?

Oma mielipide Transformista sen enempiä selittelemättä: Idea hyvä, toteutus huono  - metsään meni että rysähti.
Mitenköhän kuitenkin tämän asian tuolta Rules-linkin takaa käsittäis? "After a double-faced card transforms, it's still the same card, so any Auras, counters, or other effects stay right where they are (unless the double-faced card's characteristics have changed such that an Aura can no longer legally enchant it)" .. eli lasketaanko tällä laskulla kyseisen kortin CMC sen yhdeksi characteristiciksi?
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo 21:13 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa luma

Vs: Innistrad
« Vastaus #113 : 28.08.11 - klo 21:21 »
Transformerien toisella puolella ei ole mana costia, joten kääntyneen otuksen CMC on 0.

Poissa Tervonaattori

Vs: Innistrad
« Vastaus #114 : 30.08.11 - klo 11:29 »
Nyt kun kaikista M Dual vastaväreistä on torpattu kuvat esiin, niin aivan pakko sanoa että ovat kyllä mielestäni helvetin paljon siisimpiä kuin edeltäjänsä!!  ;D

Poissa Dark Knight

Vs: Innistrad
« Vastaus #115 : 30.08.11 - klo 11:49 »
Lopultakin odotus palkitaan. Ihmisille on lopultakin luotu heimosta välittäviä kortteja. "Sacrifice a human" -kortti enää puuttuu, niin kaikki on täydellistä.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa mairou

Vs: Innistrad
« Vastaus #116 : 30.08.11 - klo 12:33 »
Tectonic Edgen tilalle tuleepi tälläistä. Kyllä on komea artti!

(click to show/hide)


Poissa lurkki

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
Vs: Innistrad
« Vastaus #117 : 30.08.11 - klo 12:37 »
Itselle ei ainakaan nää tähänastiset ole aiheuttanu minkäänlaisia riemunkiljaisuja.

Hauskaa keittiönpöytäkamaa. Toivottavasti koko setti paljastaa jotain kunnolla pelikelpoistakin. Esimerkiksi tuo werewolfien transform on mun mielestä ihan hauska idea, muuttanee pelistrategiaa jos kääntöpuolella on jotain hemmetin hyvää ominaisuutta (eli on pelattava se kortti mitä tahtois pantata jotta välttyisi seuraamuksilta). Jos ei kääntöpuolista tule tuon kummempia niin jäänee turhaksi.

Poissa Leviatan

Vs: Innistrad
« Vastaus #118 : 30.08.11 - klo 12:48 »
MaRo vahvisti että tuleva Garruk v.3 on todellakin se paljon huhuttu 5 abilityn walkkeri ja on myös kaksipuoleinen.

http://twitter.com/#!/maro254

"It's Garruk and he's double-faced. That's how we fit 5 abilities. It hadn't been previewed yet."

Itseä ei oikein kaksipuoleinen walkkeri nappaa kun pelaan lähinnä Commanderia tuplasleeveillä, tulisi turhaa räpläämistä. Varmaan helpompaa hankkia suoraan kaksi Karia ja pitää toinen erillään pakasta omissa sleeveissä.

Eniten odotan Innistradilta noita eri tribe-pomoja, PAX-partyssä joku mainitsi että kaikki 5 päärotua (vampire, zombie, spirit, human, werewolf) saamat oman 2-värisen mythic legendansa. Jos kaikki ovat tuon Olivian tasoisia niin aika herkkua luvassa, ainakin näin Commanderia ajatellen.  ;D

Poissa Rhaderis

Vs: Innistrad
« Vastaus #119 : 30.08.11 - klo 13:25 »
Varmaan helpompaa hankkia suoraan kaksi Karia..

Ja varmasti kalliimpaa  ;D 

Itse varmaan tekisin kyllä samoin, kortti kärsii jos sitä jatkuvasti ottaa ulos muoveista ja kääntelee. Lasertulostimella saa kyllä käteviä proxyjä tehtyä ni saa nähä viitsiikö sitä multiple-kappaleita hankkia kuitenka. Ja vielä iso kysymysmerkki sen osalta että osaako se Garruk #3 jotain hyödyllistä --> Jace 3.0..