Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mistä EU-alueelta yksittäisiä kortteja? ...etteivät napsahda tulliin.  (Luettu 11205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Artifex 28

Tsau!

Tuli pelattua MTG:tä 4th editionin julkaisusta muutama vuosi eteenpäin ja touhu jäi ...15 vuodeksi? :)
Nyt taas innoistuin serkkupojan myötä pelailemaan ja ajattelin tilailla yksittäisiä kortteja ulkomailta.

Nyt pitäisi löytää EU-kauppoja hyvällä valikoimalla, jotta tulli ei nappaa pakettia välistä. Yli 45 euron arvoiset paketithan voivat narahtaa tulliin (ALVn osuus yli 10e), jolloin vaiva + ALVin maksaminen ropsahtaa päälle. Tämä tuli ongelmaksi tcgplayer.comin kanssa, minkä alta löytyvät liikkeet näyttävät löytyvän jenkeistä...

Osaisiko joku auttaa?

Törmäsin kyllä mm. brittiläiseen Magic Madhouseen, mutta vaihtoehtoja olisi kiva kuulla. Pääsisi katsomaan, mistä kortit saa edullisimmin!

-Artifex 28
www.soundcloud.com/Artifex28
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo 01:15 kirjoittanut Artifex 28 »

Poissa Enterorrhexis

Magiccardmarket.eu, Poromagia ja tuo Madhouse on ollu mulle ainakin luottomestoja.

Itse pidän etenkin cardmarketista siksi, että siellä löytyy yhdessä paketissa toiset pelaajat kortteineen ja sitten yritykset. Kuten myös nimikin viittaa, tarjonta on pääosin EU-alueelta ja sivustolta kyllä näkee nämä asiat helposti. Samalla ostoksien onnistumiseen vaikuttaa se, että sivustolla ihmisille annetaan kaupoista palautetta josta voi päätellä kannattavuuden. :)
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo 01:21 kirjoittanut Enterorrhexis »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa luma

Tämä taisikin jo olla tiedossa, mutta kunhan pysytään EU:n veroalueen sisällä, niin tullia ei kiinnosta mikään lähetys. Käytännössä siis mistään EU-maasta ostetut kortit eivät tullia kiinnosta.

Bonusinfona kerrottakoon, että vuodenvaihteessa tuo veronkannon alaraja laskee 5 euroon.

Poissa Artifex 28

Kunhan pysytään EU:n veroalueen sisällä, niin tullia ei kiinnosta mikään lähetys. Käytännössä siis mistään EU-maasta ostetut kortit eivät tullia kiinnosta.

Niin juuri, mutta kun TCGplayer.comin MTG-välittäjät näyttivät olevan järjestäen jenkeissä.

Etsinkin EU:n sisältä kauppoja. Google oli yllättävän ronkeli, eikä paljoa jeesinyt...

Ajattelin samalla kysyä myös kokeneemmilta, josko EU alueelta löytyy erityisen hyviä / erityisen huonoja kauppoja, mitä kannattaa joko suosia/välttää...

Poissa Artifex 28

Magiccardmarket.eu, Poromagia ja tuo Madhouse on ollu mulle ainakin luottomestoja.

Kiitokset. Tsekataanpas! :)

Näin muutaman minuutin pikavilkaisun perusteella Magiccardmarket.eu:ssa ongelmana näyttää olevan se, että yksittäiseltä myyjältä (yksittäiset postikulut), on äärimmäisen vaikea löytää kaikkea hakemaansa.
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo 01:22 kirjoittanut Artifex 28 »

Poissa Artifex 28

Nyt näyttäisi siltä, että Poromagiasta osa - ja osa jenkeistä. :)

Poissa de-layer

Monet vuodet coolstuffinc.comista tullut kaveriporukalla tilattua ja aina on tullu paketti perille, tosin toimitusaika kieppuu siinä viikosta-kahteen. Joskus tullut porukassa keskusteltua tästä tulliasiasta ja jos en ihan väärin muista, niin coolstuff merkitsee kirjekuoreen matalamman summan millä itse tilaus on tehty.

Tarkempaa faktaa nyt en tähän hätään osaa luvata, koska itse en tunnuksia ks. paikkaan omista, mutta monet isotkin tilaukset tehty ja hyvin on mennyt ainakin tähän asti.

Poissa Artifex 28

Monet vuodet coolstuffinc.comista tullut kaveriporukalla tilattua ja aina on tullu paketti perille, tosin toimitusaika kieppuu siinä viikosta-kahteen. Joskus tullut porukassa keskusteltua tästä tulliasiasta ja jos en ihan väärin muista, niin coolstuff merkitsee kirjekuoreen matalamman summan millä itse tilaus on tehty.

Tarkempaa faktaa nyt en tähän hätään osaa luvata, koska itse en tunnuksia ks. paikkaan omista, mutta monet isotkin tilaukset tehty ja hyvin on mennyt ainakin tähän asti.

Mahtavaa! Kiitti vinkistä!

Poissa Artifex 28

Saapa nähdä miten käy.

Poromagiasta osa (n. 50e tilaus) ja isompi köntsä (~130 dollaria) TCGplayer.comin kautta, SuperGamesInc -myyjältä. Ajattelin, notta tuskinpa nuo tulliin jäävät tuoltakaan, jos eivät coolstuffinc.comissakaan.

Poissa Retardi

Suomen tullin työntekijät eivät muuten ole ihan pölhöjä :). Pakettiin kirjattu summa tai merkintä "gift" eivät yleensä vaikuta mitenkään siihen jääkö lähetys tulliin vai ei. Paketit jäävät lähes aina, kirjeet huomattavasti harvemmin (riippuen siitä miten kaupalliselta tuotteelta kirje näyttää).

Mikäli tavara jää tulliin niin tullimies haluaa nähdä jonkinlaisen kuitin ostoksesta, joten pakettiin merkityt hinnat eivät tässä kohtaa auta.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa jotudin

Jostain syystä postin tuomat paketit jäävät tulliin huomattavan usein verrattuna kuriiripalvelun toimittamiin. Tiedä sitten onko tällä mitään yhteyttä vai täysin sattumaa. Olenpahan pannut merkille.

Poissa de-layer

Omassa viestissäni tarkoitin paketilla semmoista kivasti paukkumuovilla vuorattua kirjekuorta, ehkä olisi pitänyt olla tarkempi sanavalintojen kanssa. Vielä ei kuitenkaan niin isoa tilausta jenkkilästä ole tehty, että paketin tarvisi. :)

Ettei ihan offtopikiksi karkais niin EU-aluuelta voisin myös suositella Games Islandia, sieltä löytyy nätisti boksit sun muut mtg-tilpehöörit, tosin singlejä ei taida tämän lafkan listoilta enää löytyä.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Jostain syystä postin tuomat paketit jäävät tulliin huomattavan usein verrattuna kuriiripalvelun toimittamiin.

Tämä voi johtua siitä, että kuriiri- ja huolintaliikkeillä on vanhastaan palvelu, jossa ainakin ison toimituksen yhteydessä liike hoitaa tullimuodollisuudet suoraan asiakkaan puolesta. Käyttävät lähettäjän antamia tietoja ja pyytävät vastaanottajalta tarvittaessa lisäselvitystä. Tämä on tavallaan osa kuljetuspalvelua; lisäkustannukset peritään sitten vastaanottajalta tai esim. kerran lähettäjä Amazon on perinyt ne minulta suoraan laskun osana.

Tämän systeemin takia on mahdollista, että tulli jaksaa harvemmin puuttua kuriirien rahtikuljetuksiin, koska isommat paketit on tyypillisesti jo valmiiksi tullattu.

Toinen mahdollisuus on se, että tullivirkailijat sattuisivat työskentelemään samoissa terminaaleissa postirahdin kanssa, kun taas tuon oman tullauspalvelun takia kuriiriliikkeillä olisi ihan omat systeemit, joissa ei tullin pistokokeita juuri nähtäisi. Tämä on tavallaan vähän eri versio edellisestä arvauksesta.

-- Nute
Oulu

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Mulle tulee välillä Fedexin kautta tavaraa WotCilta USA:sta - judgefoileja ja muuta ilmaista shittiä. Usein tavara tulee ihan ongelmitta perille, muutaman kerran on Fedex kysellyt lisätietoja tullausta varten. Vastaan aina että lähetys sisältää jotain ilmaista promokamaa eikä minulla ole tietoa tarkemmasta sisällöstä. Tämä selitys on aina kelvannut heille.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa KukistajA

Mulla on jokainen kuriirin toimittama paketti vaatinu lisäselvityksen tai fyrkkaa, postipaketit / -kirjeet kerran tai kaks.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Anssi

Itellä UPS on ainoa joka 100% varmasti laskuttaa tullit. Muissa menee satunnaisesti, sample size tietty tosi pieni.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Välimuistutus:
ALV nousee 24 prosenttiin vuodenvaihteessa.
Ulkomaan tuomisista perittävä minimiALV laskee 10 eurosta viiteen euroon. Jatkossa siis entistä pienemmästä lähetyksestä ETA-alueen ulkopuolelta pitää maksaa veroja.

(ennen 23% / 10€ minimi tuli maksettavaksi 43,5 euron lähetyksessä, jatkossa 24% / 5€ minimi tulee maksettavaksi 20,9 lähetyksessä - tämä vähentää esimerkiksi Verkkokauppa.com:in mahdollisuuksia lähetellä ALVittomia tilauksia Ahvenanmaalta)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Gagis

magiccardmarket.eu on muodostunut luottokaupauksi. Suosittelen.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Raitantor

(ennen 23% / 10€ minimi tuli maksettavaksi 43,5 euron lähetyksessä, jatkossa 24% / 5€ minimi tulee maksettavaksi 20,9 lähetyksessä - tämä vähentää esimerkiksi Verkkokauppa.com:in mahdollisuuksia lähetellä ALVittomia tilauksia Ahvenanmaalta)

Alvia ei tietääkseni peritä lahjaksi tarkoitetuissa lähetyksissä.

Poissa luma

(ennen 23% / 10€ minimi tuli maksettavaksi 43,5 euron lähetyksessä, jatkossa 24% / 5€ minimi tulee maksettavaksi 20,9 lähetyksessä - tämä vähentää esimerkiksi Verkkokauppa.com:in mahdollisuuksia lähetellä ALVittomia tilauksia Ahvenanmaalta)

Alvia ei tietääkseni peritä lahjaksi tarkoitetuissa lähetyksissä.
"Tiedät" väärin.

Poissa WoRMaSTeR

Alvia ei tietääkseni peritä lahjaksi tarkoitetuissa lähetyksissä.
Mistä sä oikein tämmösen keksit? Tilaisin tyttöystävälle "lahjaksi" kaikki paketit jos tää pitäisi paikkansa. Kannattaa tosiaan nyt katsoa aika tarkkaan jos tilailee kortteja ameriikoista esimerkiksi, luulisin valvonnan hieman kiristyvän myös lakiuudistuksen myötä kun useampi paketti kuitenkin on verovelvollinen. Tullin aktiviisuus on omankohtaiseen kokemukseen pohjaten aika paikkakuntakohtainen.

Poissa Raitantor

Alvia ei tietääkseni peritä lahjaksi tarkoitetuissa lähetyksissä.
Mistä sä oikein tämmösen keksit? Tilaisin tyttöystävälle "lahjaksi" kaikki paketit jos tää pitäisi paikkansa. Kannattaa tosiaan nyt katsoa aika tarkkaan jos tilailee kortteja ameriikoista esimerkiksi, luulisin valvonnan hieman kiristyvän myös lakiuudistuksen myötä kun useampi paketti kuitenkin on verovelvollinen. Tullin aktiviisuus on omankohtaiseen kokemukseen pohjaten aika paikkakuntakohtainen.

Ihan kokemuksesta oon keksinyt, kun olen tilaillut Yhdysvalloista yli sadan euron lähetyksiä.

Poissa tko

Alvia ei tietääkseni peritä lahjaksi tarkoitetuissa lähetyksissä.
Mistä sä oikein tämmösen keksit? Tilaisin tyttöystävälle "lahjaksi" kaikki paketit jos tää pitäisi paikkansa. Kannattaa tosiaan nyt katsoa aika tarkkaan jos tilailee kortteja ameriikoista esimerkiksi, luulisin valvonnan hieman kiristyvän myös lakiuudistuksen myötä kun useampi paketti kuitenkin on verovelvollinen. Tullin aktiviisuus on omankohtaiseen kokemukseen pohjaten aika paikkakuntakohtainen.

Ihan kokemuksesta oon keksinyt, kun olen tilaillut Yhdysvalloista yli sadan euron lähetyksiä.

On oleamssa maita, joilla on suomen kanssa ns. tullietuussopimus, jolloin lahjasta ei peritä tulleja tai alveja ellei sen arvo ylitä (muistaakseni) 500 euroa. Amerikka ei näihin maihin kuulu, mutta postin henkilöstön suuren vaihtuvuuden takia voi olla hyvinkin mahdollista että tullista läpi tulevat suuren osan ajasta myös yhdysvalloista tulevat lahjat. Yllättävän monella nimittäin on se käsitys, että tullietuussopimus koskee kaikkia maita. Varmempi keino tietenkin on pyytää lähettäjää lähettämään tavaransa kirjeenä, jonka arvoksi on merkattu 5$. Tällöin tulliin jäämisen mahdollisuus on aika lähellä nollaa. Aika moni korttikauppa, esim. SCG ja Channefireball toimivat kuvatulla tavalla ilman erillistä pyyntöä.
« Viimeksi muokattu: 13.01.13 - klo 16:31 kirjoittanut tko »

Poissa Anssi

Toimiiko SCG nykyään näin? En oo ite sieltä koskaan mitään tilannut kun muistan joskus täällä lukeneeni että SCG merkkaa aina oikean hinnan pakkaukseen.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa tko

Toimiiko SCG nykyään näin? En oo ite sieltä koskaan mitään tilannut kun muistan joskus täällä lukeneeni että SCG merkkaa aina oikean hinnan pakkaukseen.

Molemmilla kerroilla kun olen sieltä tilannut.