Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Minä olen...  (Luettu 53595 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa leshrac

Vs: Minä olen...
« Vastaus #120 : 29.11.17 - klo 00:12 »
Moi,

Kaippa sitä voisi tänne kirjoitella niin tietää minkälainen sälli on nickin takana.

Minä olen 31v kehitysinssi Hämeenlinnasta, aloitin pelaamisen -99 ja joskus 2005 myin kaikki korttini pois, koska eihän sitä jaksa pelata enää...2015 vaimo ehdotti, että opettaisin häntä pelaamaan ja siitä se ajatus sitten lähti. Lyhyen ajan sisään tuli hommattua aika laajasti kortteja, kokeiltua eri formaatteja sekä dekkejä ja lopulta päädyin pääosin pelaamaan legacyä ja osittain modernia. Vaimohan ei ole kortteihin koskenut parin harkkapelin jälkeen.. nykyään modoa kerkeää pelaamaan enemmän perhelisäyksen takia mutta aina vähän väliä kerkeää muutaman pelin pelaamaan keittiöpöydillä semirennostitosissaan.

Korttikokoelma on tehokkaasti pienentynyt ja nykyään dekkeinä on ainoastaan lekassa DnT (mehusteluketju, pitäähän sitä mainita) ja RG Lands. Modernissa BG Rock ja lähes valmis UWR control, joka todennäköisesti pölyttyy kun tuo BG on ykkösdekki modernissa. Mitään näistä läjistä en osaa pelata kunnolla, mutta kivaa on ollut kuitenkin.

-Mark

Poissa Eelihe

Vs: Minä olen...
« Vastaus #121 : 08.12.17 - klo 00:55 »
Hei. Olen 13:v mikkeliläinen (Ristiina) Elettyäni suuren osan elämästäni ilmeisesti jonkin kiven alla törmäsin netissä tähän MTG:hen ja päätin sitten selvittää hiukan enemmän aiheesta ja kylläpä siitä sitten kiinostuikin. Pelattuna ei ole erän erää mutta täältä mahdollista peliseuraa löydettyäni on sitä tullut netistä sääntöjä selattua ja muuta vaikkeivät olekkaan ihan paksuun kallooni uponneetkaan vielä kokonaan. Toivon ettei tuo ikä ole suuri ongelma edespäin mennessä.
« Viimeksi muokattu: 08.12.17 - klo 01:04 kirjoittanut Eelihe »

Poissa Lightstorm

Vs: Minä olen...
« Vastaus #122 : 08.12.17 - klo 10:24 »
Tervetuloa hienon pelin pariin! Steamista saa ladattua ilmaiseksi Duels of the Planeswalkers nimisen pelin josta saa ainakin alkuun hyvää käryä säännöistä. Parasta Mtg on kuitenkin ihan oikeilla korteilla.

Poissa K4ng4r00

Vs: Minä olen...
« Vastaus #123 : 12.12.17 - klo 12:54 »
Hei,

Olen 24-vuotias fysioterapeuttina työskentelevä savolais-mies. Vuonna 2007 aloitin Magicin lätkimisen, kun huomasin muutaman kaverin pelaavan koulun käytävällä jotain muuta kuin pokeria. Sain sitten ison kasan lähinnä Time Spiral -blockin kortteja ja jatkoin pelailua Tenth Editionista Shards of Alaran julkaisuun asti. Lukion alussa kiinnostus lopahti/siirtyi toisaalle ja möin muutamaa casual-pakkaa lukuunottamatta kokoelmani.

Vuonna 2013 kävin Theroksen prereleasia kokeilemassa Jyväskylässä asuessani, mutta ei magic-kärpänen tarpeeks kovasti purassu.

Vuoden 2017 alussa muutin Turkuun ja vuoden loppupuolella huomasin GrailQuest-tapahtuman yhteydessä Magic-turnauksen. En itse kerenny mukaan, mutta otin sitten selvää seuraavista drafteista Fantsussa ja nyt on taas kiinnostus pelailuun heränny kovasti.

Lähinnä Limited-pelejä pelailen, koen pakan rakentamisen ja ideoinnin melkeimpä mielekkäämmeksi kuin itse pelaamisen. Työn alla kuitenkin myös yksi Legacy-pakka (ikuisuusprojekti) ja yksi Standard-pakka.


Poissa Preacher

Vs: Minä olen...
« Vastaus #124 : 12.12.17 - klo 18:21 »
Heipä hei, olen 36-vuotias pelialan ohjelmistoinsinööri Helsingistä ja lopettanut tämän huum... korttipelin jo kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran pelasin vuosina 1995-2002 noin suunnilleen, ja toinen lyhyt pätkä osui vuoden 2009 tienoille. Olen aina ollut ehkä hieman enemmän keräilyyn kuin suosittuihin formaatteihin päin, joten silloin aikoinani pelasin lähinnä Type 1:stä ja 1.5:ttä (tunnetaan nykyään nimellä Vintage ja Legacy). Välissä olin monta vuotta kuivilla, menin naimisiin, ostin asunnon ja elin normaalia elämää. Kokoelmanikin myin ja päätin, etten näihin enää ikinä koske.

Nyt innostuin viime vuonna parin vanhan pelikaverin kanssa aloittelemaan uudelleen. Se lähti ihan helposti liikkeelle taas kuin vanhasta muistista, draftattiin boksi tai pari  Eldritch Moonia, Kaladeshia, Hour of Devastationia. Ihan perusjuttuja, no big deal. Sitten alkoi kovemmat aineet kutkuttelemaan, ja ostin täysin yllättäen playsetin Force of Willejä ja rakensin Legacy-pakan. Kaveri komppasi vieressä omalla klassikko-Poxillaan (mustareunaiset Sinkholet ja nyt ei puhuta reprinteistä), joten minun piti tietysti rakentaa sille vastinpariksi Parfait (monovalkoinen Land Tax/Scroll Rack-kontrolli), joka oli täysin mustareunainen. Lopulta Legacy-pakkoja oli jo kolme ja käytin iltani lueskelemalla metagame-analyyseja ja työpäiväni surffaamalla MCM:ssä. Ihme etten saanut potkuja.

Ehkä se olisi jäänyt siihen, hetken huumaan ja nostalgisointiin, mutta kohtalo puuttui peliin: yksi ikivanha tuttu vuosien ja vuosien takaa mainitsi, että Ruotsissa pelataankin sellaista MtG:tä, jossa ainoastaan vuosina 1993-1994 painetut kortit ovat laillisia. Edes reprintit eivät kelpaa - pitää olla alkuperäistä. Niinhän siinä sitten kävi, että vähitellen huomasin Legacy-pakkojeni ja vanhojen vaihtokansioiden hupenevan ja MCM-kredutilini kasvavan. Ensimmäinen raskas hitti oli Moat, jonka perustelin itselleni sillä, että se on hyvä Parfaitissa. Sitten napsahti parit Nether Voidit, Library of Alexandria, playsettejä Unlimitedin käyttiksiä, betaa, dualeja, Mirror Universeja ja ties mitä muuta. Yhdestä 93/94-laillisesta pakasta on nyt tullut kuusi, tosin siellä on pari rumaa Revisedin proxyä välissä. Iltaisin nukkumaan mennessä ajattelen niitä ja uskallan hiljaa uskoa, että vielä on toivoa jäljellä. Että ihan niin syvällä ei olla vielä, kun valkoreunaiset kortit kelpaavat.

Saa nähdä kuinka kauan.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Lure/Venom

Vs: Minä olen...
« Vastaus #125 : 04.01.18 - klo 12:33 »
Moro.

Vajaa nelikymppinen tai reilu kolmivitonen (riippuu kummasta suunnasta katsoo) kahden lapsen, kolmen koiran, viiden kanan, kahden kukon ja yhden vaimon isä/omistaja/hoitaja/mies/vastaava. Magic harrastus alkoi kun joulupukki toi 2 peruspakkaa ja 4 buusteria Miragea. Enon kanssa oltiin samassa veneessä ja opeteltiin pelaamaan sekavalla Miragen ohjekirjalla joskus vuonna 96. Ice Agen sääntökirjan saaminen helpotti pelin sääntöjen oppimista mutta kyllä niitä joutuu edelleen tutkimaan. Kortteja on Arabian Nights - 7th Edition välillä joitain tuhansia, kaikki värit ovat jääneet kun en ole osannut päättää mikä on paras/mukavin.

Viime vuosina harrastus on ollut lähinnä olan yli kurkkimista, nyt kun poika innostui opetteleman peliä niin voi olla että lauma goblineita nousee aktiivisemminkin esille säilöstä. Paitsi jos rouva päättää rakentaa oman oravapakkansa. Niitä oravia on ihan liikaa pienille goblineille.

Peliseuran puutte ja perheen/muiden syiden asettamat aikataululliset rajoitukset ovat herättäneet kiinnostuksen virtuaaliseen versioon. Mutta se on edelleen tutkinnassa/harkinnassa.

Poissa Birzki

Vs: Minä olen...
« Vastaus #126 : 24.01.18 - klo 23:49 »
Moro pöytään.

Olen 23-v tamperelainen Magic-noviisi. Aikaisempi keräilykorttipelihistoriikki on junnuna pokemon tcg ja viimeiset 7kk hakannut Hearthstonea. MTG:n pelailua olen seurannut kaverin olan takaa joskus teininä ja jäi tuonne takaraivoon himotus päästä itsekin pelailemaan. Tuossa yksi päivä Fantasiapeleissä asioidessa iski deck builder's toolkitti silmään ja loppu on historiaa. Tässä alan takomaan Mansen saletisti käppäisimmän magicpelaajan uraa  8)

Poissa Valaisuaine

Vs: Minä olen...
« Vastaus #127 : 07.08.18 - klo 22:53 »
Moro,

Olen Tampereelle pian muuttava 24-vuotias psykologian opiskelija. Kaveripiirin hajottua olen pitänyt taukoa Mtg:n pelaamisesta mutta pyrkimyksenä olisi päästä taas harrastukseen kiinni.
Alunperin olen Magickia ruvennut pelaamaan joskus Lorwynin aikaan, Scars of Mirrodinin jälkeen olen ollut tauolla. Paria keittiönpöytäpeliä lukuunottamatta peli on jäänyt täysin.

Samalla voisinkin huudella, mikä on paras tapa lähteä elvyttämään harrastusta. Suoraan draftiin? Vai olisiko joku porukka, joka minut huolisi ja opettaisi miten sitä peliä oikein pelataan.

-Tuomas

Poissa jolssoni

Vs: Minä olen...
« Vastaus #128 : 07.08.18 - klo 23:09 »
Moro,

Olen Tampereelle pian muuttava 24-vuotias psykologian opiskelija. Kaveripiirin hajottua olen pitänyt taukoa Mtg:n pelaamisesta mutta pyrkimyksenä olisi päästä taas harrastukseen kiinni.
Alunperin olen Magickia ruvennut pelaamaan joskus Lorwynin aikaan, Scars of Mirrodinin jälkeen olen ollut tauolla. Paria keittiönpöytäpeliä lukuunottamatta peli on jäänyt täysin.

Samalla voisinkin huudella, mikä on paras tapa lähteä elvyttämään harrastusta. Suoraan draftiin? Vai olisiko joku porukka, joka minut huolisi ja opettaisi miten sitä peliä oikein pelataan.

-Tuomas

Kalenterista löytyy kaikki Tamperella pidettävät viikkoturnaukset: parhaiten vetävät vuoroviikoin maanantaisin ja torstaisin Legacy ja Modern, drafti tiistaisin Artturissa ja Standard Puolenkuun Peleillä perjantaisin ja lauantaisin. Moderniin ja Legacyyn yleensä löytyy lainadekkejä jos huutelee ajoissa Facebookissa MTG Tampere -ryhmässä, Standardiinkin vaihtelevasti. Perusteet lienee helpointa kerrata itsekseen (Youtubesta löytyy videoita jne) jos on päässyt unohtumaan, tämän jälkeen formaattien saloihin opastetaan kyllä peleillä jos on vain halua oppia. Draftiin on luultavasti helpointa vain hypätä sisään, koska pakkaa ei tarvitse omistaa/lainata ennen pelaamaan tuloa ja pelit ovat keskimäärin yksinkertaisempia kuin constructedin puolella.