MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Aiheen aloitti: Masa88 - 29.05.07 - klo 01:25
-
Elikkä, mitkä Legacyssä käytettävät pakkatyypit kuuluvat nykyään Tier 1, 2 ja miksi ei Tier 3?
Nämä ainakin tiedossa:
UG(W/R) threshold
Goblins
flashhulk
Burn
-
Tier 1:
Flash
Tier 2:
G. Oldfish
Tier 3:
muut
eli: ko. formaatissa ei ole oikeasti tällä hetkellä kuin yksi pakka, jotkut sitten saavat menestystä pinoilla, joissa on 40 vihakorttia tätä vastaan. Silloinkaan ei välttämättä riitä. Jos oikeasti tahdot tietää noista muista, niin katso vaikka http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgevent/gpcol07/welcome#6 ja lisää iggy niin saat kelpo kuvan.
PS. solidarity ei unohtunut
-
Flashia testanneena voin todeta että se voittaa hiukan turhankin vakaasti vuoron 1-2 tuntumassa että muilla olisi riehumista ilman vihaa.
Toisaalta 100% kerroista kun vihu nosti 2 vastausta comboon hän voitti(fow+fow/fow+stop/stop/stop etc.) myös stifle, extirpate, meddling mage, leyline of the void ja kaikki muukin kelpaa rikkomaan hulkin. Kaikki edellä mainituista lapuista ovat vieläpä pelattavissa ihan maindeckissä joten ei hulk ole sen kummempi kuin iggy combona.
PS: Ja kaikki deckithän legacyssä pelaa foweja paitsi goblinit koska niillä on kätevämpi blast ::)
Tier1:
Flash, Goblins, Threshold (kun katsoo 2 edellisen pt:n top8)
-
Extirpate ja StoP ei tee Disciple-tapolle mitään, kuten ei myöskään Pithing Needle, Engineered Plague tai Echoing Truth. Meddlariin ja Leylineen on tutoroitavissa/kaivettavissa bouncea. Edellisten GP:iden (kerro veijari mullekin missä ois ollut Legacy-PT) topkaseilla ei ole merkitystä, koska Hulk sai Future Sightistä pari "aika merkittävää" apukorttia. Arvatkaapa mitkä.
-
Miksi Engineered Plague ei tee mitään? Kyseessä on ilmeisesti joku muu syy kuin mitä tässä kuvittelin, mutta luulen että Engineered Plague nimettynä vaikkapa Cleric vaikeuttaa combon ulostamista? Se on sitten ihan eri asia ehtiikö tuota ikinä saamaan ajoissa ulos estelemään konboa..
-
Juu GP:tä tarkoitin :P.
Ahaa, enpäs huomannutkaan ettei pacteja vielä pelattu Columbuksessa, itse siis puhuin pactikkaasta versiosta. Mutta eikös disicple tappo ole runsaasti huonompi kuin tuo toinen? Toki kestää enemmän vihaa mutta vie aivan tuhottomasti tilaa. Kyllä flashin voi voittaa, itsekkin olen sillä kerran hävinnyt.
Ja toisaan jos flashia ei voi muilla pakoilla voittaa niin sitten siitä tulee vain uusi goblin/ravageri, sitä vastaan pelataan niin paljon vihaa ettei sillä enää pärjää kunnolla ja seuraavassa isommassa legacy turneessa on top8 enää 1 flash decki 8)
PS: Ja miksei Engineered Plague estä disicple tappoa, sääntöymmärtämykseni ei riitä.
-
Plague ei auta, jos Hulkin efekti tuo riittävän monta Discipleä ja 0/0 faksilihaa tiskiin. Disciplet ja faksilihat kuolevat yhtä aikaa seuraavassa state-based effectien tarkistuksessa, mutta jokainen Disciple ehtii "nähdä" jokaisen faksilihan kuoleman ja pistää stäkkiin ison kasan "You may have target opponent lose 1 life" -triggereitä.
-
Mutta eikös disicple tappo ole runsaasti huonompi kuin tuo toinen? Toki kestää enemmän vihaa mutta vie aivan tuhottomasti tilaa. Kyllä flashin voi voittaa, itsekkin olen sillä kerran hävinnyt.
Tässä on kyse ihan preferensseistä. Disciple-tappo vaatii 11 slottia, Karmic Guide -tappo 4. Disciplet ja X-miehet voi pelata sellaisenaan tiskiin ilman manabasen venyttämistä, Kikiä ja Karmic Guidea ei. Ja kuten sanottu, Disciplet kestävät vihaa paljon paremmin kuin Kiki-Guide; voitin tosiaan lauantain Legacyssa Kostin hakkaamalla 15-18 pinnaa päähän Marauderilla, kun tiskissä oli kaksi Leylineä ja Meddling Mage Flashiin.
-
Discipletappo säästää myös tilaa sideltä, kun man-plan on jo valmiiksi sisällä.
Tier 1 on Flash ja tier 2-Ö ovat kaikki muut pakat.
-
Viitsisikö joku minulle selventää miten tuo Karmic Guide -tappo toimii ja mitä kortteja siihen kuuluu, en ole oikein onnistunut sitä keksimään. ???
-
Karmic Guide -tappo toimii näin.
0. Pelataan Flash, pistetään tiskiin Protean Hulk eikä makseta 3GG:tä. Protean Hulk kuolee.
1. Haetaan Protean Hulkilla Karmic Guide ja Carrion Feeder.
2. Nostetaan Karmic Guidella Protean Hulk haudasta peliin.
3. Uhrataan Protean Hulk Carrion Feederille.
4. Haetaan Protean Hulkilla Kiki-Jiki
5. Kopioidaan Kiki-Jikillä Karmic Guide, responssina uhrataan Kiki-Jiki Carrion Feederille.
6. Nostetaan kopio-Guidella Kiki-Jiki haudasta.
7. Jos Karmic Guide -kopioita ei ole vielä tarpeeksi, palataan kohtaan 5.
8. Ajetaan Karmic Guide -kopioilla riittävästi vahinkoa sisään.