Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lich Lord's Meatbombs [Vasta virtuaalisessa muodossa]  (Luettu 3316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tekintakka

Golgari Meatbomb

  ? Tarkoitettu 4-5 pelaajan free-for-all-peleihin
  ? Budjetti ei ole periaatteessa ongelma
  ? EDH:n "virallinen" banlist on käytössä näillä lisäyksillä:
    1. Ulamog, Kozilek
    2. Exsanguinate
    3. Poison & Infect
    4. Time Stretch
    5. Jin-Gitaxias, Core Augur
    6. Mindslaver


Alkusanat
Elikkäs ideana olisi tuottaa lihakkaita olentoja pöydälle, jonka jälkeen ne ammutaan kenraalilla vastustajien kasvoille. Yksinkertaista, eikö? Mutta kun se ei silti ole! Minulla ei ole mitään hajua miten Timmyn suosiossa olevia pakkoja pitäisi oikein suunnitella, joten kaikki viestit ovat tervetulleita! Tämä pakka on vielä täysin virtuaalisessa muodossa, joten haluan hioa tämän beta-tasolle asti ennen kuin rupean kasailemaan fyysisiä kortteja pakkaa varten.

Hienoja puolia pakassa:
- Vihdoin pääsee pelaaman sellaisia EDH-lappuja, joita ei muuten haluaisi pakkaansa laittaa:
  - Lord of Extinction: Vanillojen kuningas, mutta silti oikeastaan se suurin syy, miksi halusin tämän kenraalin käyttöön :)
  - Phyrexian Dreadnaught: Neljällä manalla 12 * pelaajien määrä damagea? Kelpaa.
  - Dat Nixilis! Vihdoin pääsen tappamaan poppoota rampilla :)
- Tämä väriyhdistelmä soveltuu parhaiten korttien uudelleen käyttämiseen
- Siihen ne hyvät puolet sitten taisivat jäädäkkin..

Huonot puolet pakassa:
- Vissiin ensimmäinen Timmy-pakkani, joten turpaanhan tällä tulee tässä vaiheessa
- Poistojen vähyys, koska Genesis Waven takia suurin osa korteista on permanentteja
  - Plague Boilerin ja jotain muita pitäisi vissiin lisäillä.. Samoin kuin Big Game Huntereiteita ja vastaavia
- Ensimmäiset 4 kierrosta menee oletettavasti rampatessa ja peli kusee totaalisesti jos korttia nostava kortti counteroidaan/poistetaan.

Mietintämyssy:
- Suurin kysymys ei ole se, mitä sinne pakkaan pitäisi laittaa, vaan se, mitä sieltä pitää ottaa pois!
- Onko olentojen peliin huijaaminen parempi tehdä Entomb + resurrectionilla, vai rampin kautta?
- Pitäisikö Resurrection hoitaa permanenteilla (Genesis Wave-ystävällisempi) vai taikoina (mahdollisesti instantina)?
- Pitäisikö läskit olla staattisen kokoisia vai mahdollisesti X asian suhteen skaalautuvia?
- Pitäisikö rampit olla olennossa kiinni, vaiko taikoina? Vaiko molemmissa muodoissa? Saako Ramppi hyödyttää muitakin pelaajia?
- Voiko pakka voittaa ilman comboa?
- Onko poistoa liian vähän Timmy-pakaksikin?
- Dredgeä liian vähän resurrectioniin nähden?
- Toimintaläänit: tarvitseeko niitä olla? Crop rotation + Maze of Ith, Vesuva, Haunted Fengraf, Phyrexian Tower?


TLDR; Läskeillä naamaan, mutta voiko tällainen Timmy-lista voittaa EDH:ssa?


Antakaa siis palautetta ja parannusehdotuksia!
Testaa ja/tai käy pakkaa lävitse Tappedoutissa!

Kenraali (1)
Jarad, Golgari Lich Lord

Creature (30)
    1 Allosaurus Rider
    1 Artisan of Kozilek
    1 Cadaver Imp
    1 Eternal Witness
    1 Fauna Shaman
    1 Gamekeeper
    1 Garruk's Horde
    1 Golgari Grave-Troll
    1 Hydra Omnivore
    1 Kagemaro, First to Suffer
    1 Lord of Extinction
    1 Maga, Traitor to Mortals
    1 Moldgraf Monstrosity
    1 Molimo, Maro-Sorcerer
    1 Necroplasm
    1 Ob Nixilis, the Fallen
    1 Oracle of Mul Daya
    1 Phyrexian Dreadnought
    1 Primeval Titan
    1 Puppeteer Clique
    1 Sakura-Tribe Elder
    1 Seedguide Ash
    1 Sewer Nemesis
    1 Solemn Simulacrum
    1 Terastodon
    1 Viridian Emissary
    1 Woodfall Primus
    1 Yavimaya Dryad
    1 Yavimaya Elder
    1 Yavimaya Grange

Sorcery (14)
    1 Boundless Realms
    1 Damnation
    1 Demonic Tutor
    1 Diabolic Intent
    1 Genesis Wave
    1 Life from the Loam
    1 Life's Finale
    1 Living Death
    1 Profane Command
    1 Recollect
    1 Regrowth
    1 Tooth and Nail
    1 Victimize
    1 Yawgmoth's Will

Enchantment (10)
    1 Animate Dead
    1 Concordant Crossroads
    1 Dance of the Dead
    1 Fecundity
    1 Greater Good
    1 Lurking Predators
    1 Necromancy
    1 Pernicious Deed
    1 Phyrexian Arena
    1 Sylvan Library

Artifact (5)
    1 Altar of Dementia
    1 Ashnod's Altar
    1 Lightning Greaves
    1 Sensei's Divining Top
    1 Swiftfoot Boots

Planeswalker (2)
    1 Garruk Wildspeaker
    1 Garruk, Primal Hunter

Instant (1)
    1 Vampiric Tutor


Land (37)
    1 Ghost Quarter
    1 Gilt-Leaf Palace
    1 Golgari Rot Farm
    1 Overgrown Tomb
    16 Snow-Covered Forest
    12 Snow-Covered Swamp
    1 Strip Mine
    1 Tainted Wood
    1 Tectonic Edge
    1 Twilight Mire
    1 Woodland Cemetery
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo 21:41 kirjoittanut tekintakka »

Poissa Lightstorm

Vs: Lich Lord's Meatbombs [Vasta virtuaalisessa muodossa]
« Vastaus #1 : 10.09.12 - klo 01:56 »
Mietintämyssy:
- Suurin kysymys ei ole se, mitä sinne pakkaan pitäisi laittaa, vaan se, mitä sieltä pitää ottaa pois!
Nyt sulla on aika vähäiset konstit täyttää hautaaolennoilla, joten itse varmaan poistelisin vähäsen noita haudasta palautuksia ja pistäisin pihvejä sisään, ellet sitten lisää Dredgeä pakkaan. Tuolloinhan pakkaan löytyisi kaikkea mukavaa uusimmista seteistäkin: Dawntreader Elk, Feed the Pack!, Ghoultree, Grim Flowering, Boneyard Wurm, Kessig Cagebreakers, Mulch, Spider Spawning, Splinterfright, Pelakka Wurm ja se uusi jättimato ym. Tämä pakka taitaa ehdottomasti haluta kahdet kengät sisään?

- Onko olentojen peliin huijaaminen parempi tehdä Entomb + resurrectionilla, vai rampin kautta?
Ramp it all the way! Onhan tuo toinen konsti nopeampi, mutta samalla paljon epävarmempi ja tarvitisi mahdollisesti sininen lisäyksen pakkaan. Ramppi ei kuitenkaan haittaa vastustajia, joten et kerää heiltäkään negatiivisia pisteitä siitä.

- Pitäisikö läskit olla staattisen kokoisia vai mahdollisesti X asian suhteen skaalautuvia?
Parhaat vain sisään, panosta ramppaamiseen ja unohda curvet! :)

- Pitäisikö rampit olla olennossa kiinni, vaiko taikoina? Vaiko molemmissa muodoissa? Saako Ramppi hyödyttää muitakin pelaajia?
Molemmat on hyviä, tarvitset kuitenkin mahdollisia blockereita- Unohtaisin itse nuo Snow-coveredit ja pistäihin ihan vain tuplaläänejä sisään ettei pakka kusahda siihen, tuo snow-covered hyöty on melko minimaalinen myös, mutta olisipahan ainakin seinä


Ps. missä alkuperäinen Multani?!
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo 02:01 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa tekintakka

Vs: Lich Lord's Meatbombs [Vasta virtuaalisessa muodossa]
« Vastaus #2 : 10.09.12 - klo 21:53 »
(click to show/hide)

Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

Parin tunnin testauksen ja fixaamisen jälkeen pakka muuttui todella paljon verrattuna ihan ensimmäiseen versioon. Nyt pakassa on enemmän poistoa ja rampit muuttuivat sorceryistä olennoiksi. Dredgeä tuli mukaan, jotta pääsen kiusaamaan Strip Minella poppoota enemmän ja tietenkin se myös tukee hautuulta nostattelua. Vaikka kenraalin ability ei tarvitsekkaan hastea toimiakseen, niin molemmat vauhtitöppöset ja Concordant Crossroads saivat paikan pakasta (koska Genesis Wave).

Ainakin Cockatricessa tämä kyhäelmä toimi semihyvin, mutta hiukan pelottaa vieläkin instanttien ja varsinkin poiston vähyys. Ehkäpä poistoa olennon muodossa ja Yeva, Nature's Herald sisään?

Ps. En osaa sanoa missä alkuperäinen Multani on..Ehkä sinä osaat sanoa minkä tilalle se piilostansa tulisi?

Poissa Lightstorm

Vs: Lich Lord's Meatbombs [Vasta virtuaalisessa muodossa]
« Vastaus #3 : 10.09.12 - klo 22:15 »
Kagemaro, First to Suffer on ihan jees sweeperi, mutta ei sulla taida kovin runsaasti noita kortteja olla töppösissä?

Multani, Maro-Sorcerer on kuitenkin kolminpelissäkin helposti 15/15. Miltä Praetor's Counsel kuulostaisi tässä? Itse ainakin olen tykästynyt laittamaan sen jokaiseen vihreään commanderiin, kun tuo melkoista korttietua.

Shriekmaw ja Bone Shredder menisivät poistoina helposti pakan teeman mukaisesti. Ottaisin itse poies noiden tieltä ainakin Cadaver Impn (vaatii kuitenkin ukon haudalle, ja eikö tällä pakalla ole kuitenkin osittain tarkoitus animoida ne mielummin?) sekä Phyrexian Dreadnoughtin (en varmaan vain tajua tän tarkoitusta pakassa).


Harmi kun olis vanhan mono greenin dekkilista tallessa niin siitä löytyisi hyviä eväitä ramppaamiseen ja isojen vihreiden mörköjen maailmaan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo 22:24 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa tekintakka

Vs: Lich Lord's Meatbombs [Vasta virtuaalisessa muodossa]
« Vastaus #4 : 10.09.12 - klo 22:36 »
Kagemaro, First to Suffer on ihan jees sweeperi, mutta ei sulla taida kovin runsaasti noita kortteja olla töppösissä?

Multani, Maro-Sorcerer on kuitenkin kolminpelissäkin helposti 15/15. Miltä Praetor's Counsel kuulostaisi tässä? Itse ainakin olen tykästynyt laittamaan sen jokaiseen vihreään commanderiin, kun tuo melkoista korttietua.

Shriekmaw ja Bone Shredder menisivät poistoina helposti pakan teeman mukaisesti. Ottaisin itse poies noiden tieltä ainakin Cadaver Impn (vaatii kuitenkin ukon haudalle, ja eikö tällä pakalla ole kuitenkin osittain tarkoitus animoida ne mielummin?) sekä Phyrexian Dreadnoughtin (en varmaan vain tajua tän tarkoitusta pakassa).


Harmi kun olis vanhan mono greenin dekkilista tallessa niin siitä löytyisi hyviä eväitä ramppaamiseen ja isojen vihreiden mörköjen maailmaan.

Viesti huomioitu - tänä yönä käyn ottamassa pataani cockatricen puolella, joten huomiseen mennessä on pakan ulkoasu varmasti muuttunut taas.

Phyrexian Dreadnought on kenraalin kanssa neljän manan 12 damagea jokaista opponenttia naamaan. Tai Fecundityn kanssa yhden manan Draw 1. Tai Greater Goodin kanssa yhden manan Draw 12, Discard 3 jne.