Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu  (Luettu 34469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temppi88

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #60 : 26.03.10 - klo 20:53 »
Missähän on vika kun tekee dekin ja kun sen yrittää avata peliä varten niin ilmottaa, että "Invalid deck file." Kauan aikaa sitten tehdyillä dekeillä pystyy pelaamaan, mutta ei uusilla. Osaako joku auttaa? Olen poistanut MWS:sän ja ladannut uudestaan ja se ei ainakaan auttanut...

Poissa Chaosworm

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #61 : 26.03.10 - klo 21:24 »
Missähän on vika kun tekee dekin ja kun sen yrittää avata peliä varten niin ilmottaa, että "Invalid deck file." Kauan aikaa sitten tehdyillä dekeillä pystyy pelaamaan, mutta ei uusilla. Osaako joku auttaa? Olen poistanut MWS:sän ja ladannut uudestaan ja se ei ainakaan auttanut...
Johtuisiko siitä, että olet unohtanut tehdä tuon vaivattoman pikku jutun kohdassa 8, eli tallentaa master basen uusien korttien lisäämisen jälkeen? Itse kun joskus aikoinani sain tuommoisia ilmoituksia, johtui se juurikin tästä.
aka. Awaclus

Poissa Anrix

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #62 : 27.03.10 - klo 12:23 »
Missähän on vika kun tekee dekin ja kun sen yrittää avata peliä varten niin ilmottaa, että "Invalid deck file." Kauan aikaa sitten tehdyillä dekeillä pystyy pelaamaan, mutta ei uusilla. Osaako joku auttaa? Olen poistanut MWS:sän ja ladannut uudestaan ja se ei ainakaan auttanut...


Itsellä kans vähän aikaa sitten sama vika, mutta korjaantui, kun asensin uudestaan ohjelman ja lykkäsin uusimman masterbasen slightlymagicin sivuilta. Sen jälkeen on taas voinut laittaa worldwaken ilman ongelmia textspoilerina.

Poissa lottotonttu

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #63 : 29.03.10 - klo 19:03 »
He plays tournament play:
(Bloodbraid elf ----> Blightning)
Lainaus
johnny puts Blightning into play from Library
wyn taps Sunpetal Grove
johnny puts a Rootbound Crag on bottom of Library from Play
wyn plays Path to Exile from Hand
johnny puts a Siege-Gang Commander on bottom of Library from Play
<johnny> no
<johnny> on stack
<wyn> no, in response
<wyn> its a legal play
<johnny> blightning resolves first
<wyn> nope
<johnny> bbe is on the stack
<johnny> read the card
<wyn> you need to check rules, i play tournament play
<wyn> that is how its done
<System> Player Lost

Poissa jupu_

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #64 : 30.03.10 - klo 07:57 »
hmm. Onko tuolla aina että kun tulee sääntökinaa niin pelaaja suuttuu ja lähtee pois?

Poissa Chaosworm

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #65 : 30.03.10 - klo 08:00 »
hmm. Onko tuolla aina että kun tulee sääntökinaa niin pelaaja suuttuu ja lähtee pois?
Ei, mutta jos tulee sääntökinaa ja se saadaan sovittua, niin silloin kumpikaan ei ole varsinainen aasi = logia ei postata mihinkään.
aka. Awaclus

Poissa Tervonaattori

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #66 : 28.04.10 - klo 19:31 »
En onnistu mistää saamaan RoE:a toimimaan MWS:ssä. Olisikos neuvoja? Tuntuu aina olevan ongelmia kun yrittää uuden sarjan asentaa.
Tyhmä minä?

Poissa CK

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #67 : 28.04.10 - klo 20:01 »
@ Tervonaattori:

a) Tallenna masterbase.
b) Käynnistä MWS uudelleen.

Olet unohtanut toisen noista. Tai ainakin näin on ollut kaikilla kymmenillä aiemmilla kerroilla kun olen selvittänyt ongelmaa jonkun kanssa ircissä.

Jos masterbasen tallentaminen tuottaa ongelmia, se tehdään näin:

1) "Add New Edition" -prosessin jälkeen klikkaa MWS:ssä johonkin korttiin libraryssä. (Kuva)
2) File -> Save Deck/Library
3) Käynnistä nyt MWS uudelleen.
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa Tervonaattori

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #68 : 28.04.10 - klo 20:10 »
En saa edelleenkään mitään aikaiseksi. Lataan uuden master basen ja mitä sitten pitäisi tapahtua? Tuntuu että siinä vaihessa jää jotain vajaaksi...

Poissa chibi

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #69 : 29.04.10 - klo 10:35 »
Jos käyt uuden masterbasen esim. www.slightlymagic.net sivulta, siinä tulee mukana Master.mwBase ja Sets (Dat-tiedosto).

Master.mwBase menee MWSän pääkansioon eli defaulttina joku C:\Program Files\Magic Workstation\
Jos olet asentanut jonnekin muualle niin se menee silti tuohon ...\Magic Workstation\ kansioon.

Sets puolestaan menee ...\Magic Workstation\Data\ kansioon.

Mikäli käytät winrarin kaltaista purkuohjelmaa, extractaat vain molemmat tiedostot ...\Magic Workstation\ kansioon niin niiden pitäisi mennä molempien oikeaan osoitteeseen. Sitten vaan käynnistät MWSäm ja tarkistat että kaikki toimii, ja eikun pelaamaan.
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa Tervonaattori

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #70 : 02.05.10 - klo 19:20 »
Nyt alkaa tuntua siltä että kaikkea on kokeiltu ja siltikään ei RoE näy. Masterbase ladattu ja tallennettu ja MWS käynnistelty ja sammuteltu aivan liian monta kertaa... MWS:kin poistettu ja ladattu jo pariinkin otteeseen. Missäköhän vika kun ei RoE toimi?

Poissa luma

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #71 : 02.05.10 - klo 19:40 »
Minulla oli myös jossain vaiheessa samanlainen ongelma, ja lopulta ainoa keino, joka auttoi oli MWS:n poistaminen ja koko MWS-hakemiston deletoiminen+roskakorin tyhjennys. Sitten kun asensi MWS:n uudelleen ja laittoi uuden masterbasen käyttöön niin toimi (ja kyllä, pelkän masterbase-tiedoston deletoimista kokeilin useaan otteeseen. Ei auttanut).

Poissa A1win

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #72 : 04.05.10 - klo 17:52 »
Minulla tuli tuossa myös hiljattain ongelma, että tiettyä settiä (tietyllä lyhenteellä) ei voinut lisätä baseen (kortit eivät näkyneet siellä, vaikka korttien määrä olevinaan kasvoi). Sen sai kyllä lisättyä eri lyhenteellä... mistä ei tosin hirveästi iloa ole, jos virallista settiä lisää. Ongelma korjautui vasta uudelleenasennuksessa, eli ei auttanut edes Sets.dat ja Rulings.dat tiedostojen palauttaminen alkuperäisiksi, mutta ehkä missasin jonkin oleellisen tiedoston. Mutta tosiaan ohjelmaa ei tarvitse ensin uninstalloida, riittää ihan, että asentaa sen samaan kansioon uudelleen.

Sen verran vielä huomauttaisin settien lisäämisessä, että se lyhenne pitää olla täsmälleen sama, mikä se siinä tekstitiedostossa on (tai ehkä se vain vaatii, että ne on aina isolla kirjoitettuna, en tiedä välittääkö se siinä tekstitiedossa olevasta lyhenteestä sittenkään), sillä muuten esimerkiksi boosterien generointi (sealedia varten tms.) ei onnistu. Eli esim. Rise of the Eldrazin lyhenne pitää olla "ROE" eikä vaikka "RoE"... Tuli hetki hakattua päätä seinään kun ei meinannut boosterit generoitua, vaikka olevinaan tein kaiken ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Joku saisi kyllä koodailla vähän kehittyneemmän tabletop-peliympäristön. :D

Poissa luma

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #73 : 09.05.10 - klo 21:48 »
Selvittelin asiaa, ja ilmeisesti tuossa settien / masterbasen muokkaamisongelmassa on kysymys Windows 7:n turvallisuusominaisuudesta, joka estää Program Filesissä olevien tiedostojen muokkaamisen. Kannattaa kokeilla esimerkiksi Masterbasen tallentamista Documents-kansioon, jos se vaikka toimisi paremmin.

Poissa dimir mage

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #74 : 16.05.10 - klo 20:41 »
Onko tuolla ollenkaan saksalaisen pelaajia? Itse en löytänyt ketään usean kyselyn jälkeen. Vai onko kaikki saksalaisen pelaajat jollain irc kanavalla?
Lainaus
"Tervetuloa combattiin. Kaikki hyökkääjämme ovat nyt varattuja. Olette jonossa...toisella...sijalla. Välkommen till combat..."

Poissa Genesis

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #75 : 16.05.10 - klo 21:05 »
Onko tuolla ollenkaan saksalaisen pelaajia? Itse en löytänyt ketään usean kyselyn jälkeen. Vai onko kaikki saksalaisen pelaajat jollain irc kanavalla?

Saksalaisen highlanderin pelaajia? Kyllä siellä tähän asti on ainakin yksi halukas pelaaja ollut aina kun olen käynyt mws:ssä hajoilemassa.

Poissa pyyhttu

Re: Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #76 : 16.05.10 - klo 21:51 »
Onko tuolla ollenkaan saksalaisen pelaajia? Itse en löytänyt ketään usean kyselyn jälkeen. Vai onko kaikki saksalaisen pelaajat jollain irc kanavalla?

Saksalaisen highlanderin pelaajia löytynee parhaiten magicplayer.org:in länderiliigasta: http://www.magicplayer.org/forum/index.php?board=28.0

Poissa jupu_

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #77 : 03.01.11 - klo 00:26 »
Nostetaan tätä nyt. Mistä löydän vanhojen settien text spoilerit?

Poissa luma

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #78 : 03.01.11 - klo 00:44 »
Nostetaan tätä nyt. Mistä löydän vanhojen settien text spoilerit?

Text spoilerit saa ulos Gathererista tai magiccards.infosta. Jos Magic Workstationiin haluat kaikki setit, niin helpoiten homma hoituu lataamalla valmis tietokanta SlightlyMagicista.

Poissa jupu_

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #79 : 03.01.11 - klo 03:01 »
Sitten vielä... Miten saan noi deckit peliin mukaan. Mistä se tallentaa sen? Paina sitä tallenna painiketta ku olen pinon pyöräyttäny siihen. Sitten kun menen pelaamaan, tiedostoa ei löydy mistään, mutta kun otan sen masterbaseen se löytyy heti, mistä tämä löytyy oikein?

Poissa kapek

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • you know my decks don't lie
Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #80 : 28.01.11 - klo 09:12 »
Sitten vielä... Miten saan noi deckit peliin mukaan. Mistä se tallentaa sen? Paina sitä tallenna painiketta ku olen pinon pyöräyttäny siihen. Sitten kun menen pelaamaan, tiedostoa ei löydy mistään, mutta kun otan sen masterbaseen se löytyy heti, mistä tämä löytyy oikein?

Nyt ei ymmärrä. Koitan silti neuvoa:

Sillonkun ei olla itse pelipöydässä, MWS voi olla Library Modessa tai Deck Edit Modessa, View-valikko auttaa. Library modessa se ylempi lista on aina Masterbase, eli abt. "kaikki kortit". Alempaan voi sitten jotakuinkin muokata ja sinne voi latailla esim .dec:ejä. Siinä ei kannata ruveta dekkiä läjäämään, menee hermot. Eli View-menusta Deck Edit ja siinä tursoilet dekin läjään ja tallennat. Seuraavan kerran kun käynnistelet MWS:n EI tarvitse hypätä Deck Edittiin vaan voit vaan ladata dekkisi jostain. Kun dekki on ladattu, Game valikosta Connect to Opponent... ja menox.

Toivottavasti jeesas,

.p

Poissa Tervonaattori

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #81 : 05.02.11 - klo 00:16 »
"Load Deck Error: Invalid file format"

Mitähän tuo meinaa?

Iskin MBS:n sisään ja tein pakan sisältäen MBS:n kortteja. Loadatessa pakkaa kyseinen viesti tuli esiin.

EDIT: Juu, vika havaittu... :D
« Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo 00:26 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #82 : 12.02.11 - klo 20:32 »
No niin, hyvä Keski-Eurooppa. Tilanne pöydässä Chalice of the Void 0 pöydässä vihun puolella ja sininen cycle ländi untapissa. Mulla Tundra, Mosswort Bridge ja Tropical Island. Castaan Ardent Plean, mikä yllätys yllätys osuu Hypergenesikseen. Valitsen olla castaamatta. Loppu alla.

<profet> no cast
<Dídac> you ar casting
<profet> NO CAST
<Dídac> read cascade
<Dídac> yes cast
<profet> you MAY
<profet> i dont
<Dídac> noob
<System> Player Lost

Näinhän se meni.

Poissa Stefan

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #83 : 17.02.11 - klo 19:02 »
Pelailin lekaa, tuli eroavia ymmäryksiä siitä, miten thoptercombo toimii:

<Player> lol man
It is now the Beginning Phase, Draw Step
<Player> you read card?
<Stefan> yea?
<Player> sacrifice an arctafct
<Stefan> i sacrifice the sword
Sword of the Meek is enchanting no target now
<Player> for 1
<Stefan> yes
<Player> and others?
<Stefan> then it comes back
<Stefan> and i sac it again
<Player> lol
<Player> you put 1
<Player> no 3
<Stefan> what?
<Stefan> i can do it as many times as i want for 1 mana per time
<Player> and 1 sacrifice
<Stefan> each time i get a token and a life
<Stefan> yeah
<Stefan> i sacrifice the sword
<Stefan> i get a token
<Stefan> sword comes back equipped to token
<Player> ypu sacrifice only 1 arctifact, but out 3 thopter
<Stefan> i sac it again
<Player> put
<Player> no
<Player> man
<Player> noob
<Player> idiot
<System> Player Lost
« Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo 19:04 kirjoittanut Stefan »

Poissa jupu_

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #84 : 19.03.11 - klo 14:41 »
Tähän on varmasti helppo ratkaisu mutta en vaan löytänyt mitään mistä klickata. Olen ilmeisesti puusilmä. Kun yritän muokata deckkiä korttivalikossa on molemmissa vain nykyiset pakan kortit enkä pysty muokkamaan pinoja tämän takia. Mistä tämä johtuu?

Poissa Stefan

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #85 : 19.03.11 - klo 14:56 »
Tähän on varmasti helppo ratkaisu mutta en vaan löytänyt mitään mistä klickata. Olen ilmeisesti puusilmä. Kun yritän muokata deckkiä korttivalikossa on molemmissa vain nykyiset pakan kortit enkä pysty muokkamaan pinoja tämän takia. Mistä tämä johtuu?

File -> Open Libraries -> Masterbase

Pitäs toimia.

Poissa jupu_

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #86 : 19.03.11 - klo 22:46 »
Kiitosta.

Poissa Warma

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #87 : 27.03.11 - klo 08:57 »
Koska uusimmat viestit eivät ole enää viime vuoden puolelta, katson asialliseksi informoida ketjun lukijoita softasta, joka on ainakin omasta mielestäni ohittanut MWS:n about jokaisella osa-alueella. Cockatricessä (http://www.cockatrice.de/) setit päivittyvät itsekseen ohessa tulevan työkalun avulla ja vehjes latailee korttien kuvatkin sitä mukaa kun niitä tulee vastaan. Pelaussoftassa on semmoinen hyvä puoli, että se toimii, mitä arvostan ominaisuutena jonkin verran. Osaa myös jatkaa samasta tilanteesta reconnectin jälkeen, jos yhteys sattuu katkeamaan.

Ainoa mistä voisin valittaa on, että dekkieditorissa on pahasti häikkää ainakin Win7:lla (open -dialogi ei näytä listaa hakemistossa olevista tiedostoista, pitää kirjoittaa vaan kylmästi tiedostonimi jos haluaa ladata). On kuitenkin toivoa, että tähänkin tulee joskus parannusta, koska softaa mm. vielä kehitetään, toisin kuin MWS:ää.

Poissa Chaosworm

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #88 : 27.03.11 - klo 11:02 »
Itsekin olen Cockatricea kokeillut (Vistalla), ja olen huomannut vain yhden relevantin huonon puolen verrattuna Magic Workstationiin: vähemmän käyttäjiä. Toinen mikä oli pienempi paha, oli se, ettei dekkieditorissa pystynyt (tai ainakaan minä en huomannut, miten) vaihtamaan korttien lukumäärää muuten kuin poistamalla ja laittamalla uudestaan eikä myöskään pystynyt lisäämään playsettiä kerralla pitämällä shiftiä pohjassa, mutta sen verran pienessä käytössä dekkieditori on kuitenkin että Cockatricea ennemmin käyttäisin kuin MWS:ää, jos vain siellä olisi niitä pelaajia.
aka. Awaclus

Poissa Anrix

Vs: Magic Workstation ja siihen liittyvä keskustelu
« Vastaus #89 : 27.03.11 - klo 11:29 »
Itse olen myös kokeillut Cockatricea. Oli muuten hyvä, mutta juurikin tuo pelaajien vähyys(en ainakaan ole löytänyt sieltä tavallisen highlanderin pelaajia) on "pakottanut" jatkamaan mws:n käyttöä. Lisäksi itsellä ainakin resoluutio oli turhan pientä, jolloin joutui kunnolla nenä kiinni ruudussa pelaamaan(tämä varmaan ratkeaa asetuksista, joita en jaksanut pelaajien vähyyden vuoksi alkaa sen enempää säätämään).