Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tasigur's Nec-Romantic Emporium  (Luettu 3618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vicard

Tasigur's Nec-Romantic Emporium
« : 10.12.15 - klo 22:02 »
Juu elikkäs ajateltiin peliporukan kanssa kokeilla EDH:ta ja kyhäilin tällaisen.

(click to show/hide)

Kyseessä siis ensimmäinen EDH dekki jonka olen tehnyt.
Tästä syystä kaipaisin vähän neuvoa siitä, onko mulla tarpeeksi manaa ja kiihyä, sekä onko tossa kortteja jotka on suoralta kädeltä turhia, tai jos näkyy nonboja, jotka on päässyt multa ohi.
Peliympäristö on hyvin casuaali ja tavoite olis pitää pakka reiluna ja flavorille uskollisena. Budjetti on suht salliva, mutta en hirveän mielelläni ole maksamassa yli kymppiä yhdestä lapusta.  Kalliimpia lappuja voi silti ehdottaa. Multa löytyy aika hyvä kokoelma modernin käyttiksiä.
Kiitos.


Poissa Lightstorm

Vs: Tasigur's Nec-Romantic Emporium
« Vastaus #1 : 10.12.15 - klo 23:06 »
Hyvän näköinen lista, mutta tuolla on jokunen aika reilu "alisuorittaja":

Diplomatic Immunity  (Molemmat bootsit on vaan paljon paremmat)
Scourge of Nel Toth (ei mitään vikaa, mutta varmaan löydät jonkin oikean pommin 7 manalla? Esim. Kogusho on huomattavasti parempi kuudella jo)
Bloodsoaked Champion (jos haluat hautakikkailua, niin löytyy parempia, tästä löytynee jotain: http://tappedout.net/mtg-decks/endrek-sahr-master-breeder-19-12-13-1/  tai tästä: http://tappedout.net/mtg-decks/edh-damia-sage-of-stone-02-02-13-1/ )
Nether Traitor (sama)

Counterspellit on ihan ok, mutta moninpelissä ne on vain melko huonoja kun et saa niistä hyötyä kaikkia vastaan. Toki jos porukka pelaa comboja yms. niin ovat paikallaan ilman muuta. (Ps. hei pyörähdin tokalla vuorolla, oliks kiva shufflaa dekit jätkät on ikävintä mitä tässä formaatissa voi olla omasta mielestä).


Noin yleisesti oman kokemuksen pohjalta commanderissa on hauskinta kun pakka perustuu melko puhtaasti komentajan ympärille ilman sitä "valmista goodstuff lisaa kullekin värille". Ja aina vielä mukavempaa kun pelaa pakassa vain sellaisia kortteja joista pitää ja jotka saattavat jopa olla lempikortteja.

Poissa Vicard

Vs: Tasigur's Nec-Romantic Emporium
« Vastaus #2 : 11.12.15 - klo 13:23 »
Juu kiitos.  :D

Diplomatic Immunity ja Bloodsoaked Champion on kummatkin lappuja jotka on itseäkin arvelluttanut. Kummatkin menee varmaan vaihtoon.
Scourge ja Traitor on just näitä lemmikkilappuja. Etenkin Traitor on loistanut jokaisessa pakassa mihin oon sen lisännyt. ;D

Itse myös pohdiskelin counterien tarpeellisuutta kun niitä on vaan pari. Cryptic tosin on sen verran versatiili lappu, ettei varmaan ole lähdössä ja Forbid lataa kivasti gravea (toivottavasti). Täytyy katsoa parin pelin jälkeen miten käy.

Noin yleisesti oman kokemuksen pohjalta commanderissa on hauskinta kun pakka perustuu melko puhtaasti komentajan ympärille ilman sitä "valmista goodstuff lisaa kullekin värille". Ja aina vielä mukavempaa kun pelaa pakassa vain sellaisia kortteja joista pitää ja jotka saattavat jopa olla lempikortteja.

Juu samaa mieltä ihan mätkystä yleisestikin. Tästä syystä pakasta puuttuu esim. Maelstrom Pulse, Decay, Sheoldred ja Acidic Slime.
Mites muuten EDH:ssa kannattaa pelata Fetchejä? Multa löytyis kaikki Khansin fetchit kansiosta.

Poissa Lightstorm

Vs: Tasigur's Nec-Romantic Emporium
« Vastaus #3 : 14.12.15 - klo 09:29 »
Onhan fetsit commanderissa aina hyviä, vielä kun saatiin uudet dualitkin mitä niillä hakea. Sulla on vielä Loamikin listassa niin aina parempi.

Edit: Lisäisin varmaan itse Cultivaten ja Kodama's Reachin ainakin tuonne myös. Täyttävät samalla vähän hautaa ja lisäävät Tasigurillekin käyttömanoja.
« Viimeksi muokattu: 14.12.15 - klo 10:19 kirjoittanut Lightstorm »