Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 22.2.2016  (Luettu 6677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jhoku

Oon nyt rakentanut tuota pakkaa taas pitemmälle ja lyhensin tätä avausta ja lisäsin tähän alotukseen suoran linkin tohon pakkaa.
*Edit. 22.2.2016 Uusi dekkilista päivitetty.
http://tappedout.net/mtg-decks/ruric-thar-natures-fists/
« Viimeksi muokattu: 22.02.16 - klo 21:30 kirjoittanut Jhoku »

Poissa chillygel

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #1 : 31.12.15 - klo 12:09 »
Hmm.. Huomaan, että pakka on saatu rakennettua niistä korteista, mitä tällä hetkellä löytyy? Annan aploodit kyllä, että sillä on saatu vedettyä kuonoon jotain pelaajia. En tiedä kuinka kauan pakka on ollut kasassa, mutta ainahan löytyy jotain korjattavaa... Tässä pari vinkkiä mistä leikata pois rohkeasti:

1) Liian vähän manatonttuja/ramppia: Tarkoitushan on saada helkkaristi manaa käyttöön, eiks niin? No missä sun tontut on? Hyvät ländien hakijaspellit kuten Cultivate ja Kodama's Reach puuttuu täysin, myös Oracle of Mul Daya antaa suurta landiramppia muihin verrattuna. Myös manatonttuja/-kiviä kannattaa laittaa lisää vain: Birds of Paradise, Llanowar Elves, Elvish Mystic, Fyndhorn Elves, Sylvan Caryatid, Sol Ring (MUST MELKEIN JOKA PAKKAAN!!!!!), Basalt Monolith, Grim Monolith, Darksteel Ingot, Coalition Relic. Monista tontuista kanssa huomaa, että ne ovat 1 manaa maksavia, joten katso vähän muita tonttuja, mitkä sinulla on ja korvaile niitä näillä ehdotuksilla. Rampin kautta voit myös vähän ottaa pois ländeistä, niin ei sitten myöhemmin pelin aikana nosteta niin usein landia.

2) Liikaa vaniljakortteja: Kortit jotka eivät tee yhtään mitään... Mitä hyödyt näistä? Kysy itseltäsi: Mitä tämä creature tekee muuta kuin sillä on power and toughness? EDH on tarkoitettu isommille, pelottavimmille ja voimakkaammille möröille. Sitten kun lisäät näihin jotain pelottavia ETB (Enters the Battlefield) tai muita pysyviä efektejä, niin jopa vihutkin alkaa miettimään. Erittäin voimakkaita efektejä luo jo pelkkä Woodfall Primus, Spearbreaker Behemoth, Gruul Ragebeast, Urabrask the Hidden, Inferno Titan, Terastodon, Avenger of Zendikar ja/tai Vorinclex, Voice of Hunger, siinä muutama esimerkki. Tai sitten ei sen mörön tarvi olla kauhean iso, mutta se, mitä se tekee, tekee siitä pelottavan, kuten Elvish Piper tai Acidic Slime. Myös pelkkä Reclamation Sage antaa tosi nopean ja vahvan efektin tullessaan pöytään. EDH:han on täynnä artifacteja ja Enchantmentteja joten näillä saadan ne helposti pois riivaamasta.. Ja Graveyardian ei kannata unohtaa, pelkkä eternal witness kanssa palauttaa hyödyllisiä kortteja takaisin käyttöön...

3) Ei poistoja? Missäs vihujen mörköjen poistot? Vihukin laittaa jotain pöytään ja jotkut ovat niin pahoja jotka vaativat välittömän poiston. Vihreällä ei erityisemmin ole mitään supermäärää poistoja (joitain), mutta sinun onneksesi punaiselta löytyy jokunen hyvä läpyskä, jolla diilata ongelmatilanteita: Beast Within, Krosan Grip, Blasphemous Act, Chaos Warp, joskus jopa topdeck Bonfire of the Damned isolla miracle maksulla voi olla yksipuolinen boardswipe. Sit myös artifacteista löytyy joitain semiokpoistoja, kuten Nevinyrral's Disk ja Spine of Ish Sah. Jälkimmäinen on aikas budjettiversio joten kannattaa miettiä mitä hankkia...

4) Lisää huijausta yms tuutoria. Pakasta kortinhaku on aina poikaa, ja varsinkin kun niitä pääsee suoraan laittaan ötököinä pöytään. Huomaan,  että olet tajunnut tämän idean jo tuosta Quicksilver Amuletista. Vihreä osaa tosi hyvin huijata mörköjä pöytään, joten niitä kannattaa kanssa tunkea pakkaan tietty määrä. Tällaisia lappuja on esim. Green Sun's Zenith, Tooth and Nail, Elvish Piper, Birthing Pod Chord of Calling ja minun lempparini Natural Order, koska mikä olisikaan hauskempaa vuorolla 3 viimeistään vaihtaa Elvish Mystic vaikkapa Terastodoniin ja rikkoa vihujen ländit. :) Now thats ugly.

4) Lapunnosto on tosi heikko. Aggraoramp pakoilla on yleensä tapana ulostaa koko käsi pöytään, ja sit vituttaa kun mennään topdeck menetelmällä, varsinkin vitutusta nostaa se jos ne on ländejä... :( Siksi lapunnosto on erittäin tärkeää omistaa tässäkin formaatissa niin ei laput lopu. Punaisella lapunnosto on tosi heikkoa, mutta vihreä tarjoaa semihyvän määrän lapunnostoa, kuten Harmonize, Sylvan Library, Greater Good, Soul of Harvest ja Garruk, Primal Hunter. Myös nostoa tarjoaa hyvä määrä artifacteja, kuten Mind's Eye, Loreseeker's Stone

5) Kysy itseltäsi, mitä tältä pakalta haluan. EDH on tarkoitettu taktiselle pakanrakennukselle, jossa yhdistät tietyt korttien elementit yhteen nippuun, joka on sinun suunnitelma. Haluatko Voltron tyyppisen (Commander 21 (combat)damagea vihuun ja voitto), vai haluatko puhtaan aggron, missä äijät käännetään kenoon, ja isketään suoraa damagea joko combat damagen kautta tai muuten saadaan vihut lifet nollaan.

5.1) VOLTRON: Jos miettii Ruric-Tharia, tämähän on kävelevä tappaja, joka ajaa vihun n. 4 vuorossa hengiltä, jos siis ei oteta mukaan mitään pumppuja artifacteista yms. silloin kello vain nopenee ja vihun tarvii alkaa löytää vastauksia nopeammin. En tiedä kuinka selvät commandersäännöt on, mutta jos yksittäinen komentaja on tehnyt 21 COMBATdamagea (ei noncombat, esim Ruricin iskemät bitchläpit noncreaturespelleistä) pelaajaan, tämä häviää pelin. Tämä on aikas "suora" lähestymistapa. Silloin käännetään pakan kortit kys. suunnitelmaan: Halutaan nopea haste ja suojelu (Hall of the Bandit Lord, Lightning Greaves, Swiftfoot Boots, Anger (gravella), Fervor). Voltron tyyppisillä on yleensä tapana iskeä monta auraa niskaan (esim. Uril, the Miststalker), Ruricilla tuo maksaa joka kerta 6 päähän (ellei sit ole lifelinkkiä) joten ei kannata sillain miettiä. Siksi siis equipmenttien kautta kannattaa lähestyä, esim  Sword of X and Y ovat tosi voimakkaita (jos valitset Feast and Faminen, niin huomaa hyvä synergia Aggravated Assaultin kanssa infficombattiin)

5.2) Jos taas ajatellaan että halutaan isoja mörköjä pöytään, niin nuo edelliset vinkkaukset ovat hyviä lähestymistapoja, mihin focussata

5.2.1) Mitäs mieltä olet tästä: Pelaat Kiki-Jiki, Mirror Breakerin ja pöydässä on Zealous Conscripts. Alat kopioimaan Kikillä tuota zealousia ja uusia kopio aina untappaa kikin, jolla taas kopioit tuon zealoun, lopputuloksena sinulla on äärettömän monta zealousia, jotka voivat ajaa suoraan vihun/vihut hengiltä yhellä combatilla. Mitäs tykkäisit? :) Commanderissa pääsee kokemaan myös tällasia kivoja "inffikomboja", jotka yleensä mahdollistavat instant voiton. Tämähän kuulostaa kivalta, eikös niin? No, ehkä sinulle, mut jotkin peliporukat eivät tykkää näistä välttämättä, koska liian pelkurimainen idea voittaa (mutta voitto on silti voitto). Tai sitten keskität kaikki sinun korttisi permanent-tyyppisiin kortteihin ja yksi Primal Surge ulostaa koko pakkasi pöydälle (vihu ei voi välissä vaikuttaa mitenkään :)) ja sit lopuksi kaikille antava haste permanentti auttaa sinua suoraan ajamaan kaikilla (Aikaisemmin mainitsemat tai total overkill Craterhoof Behemoth)

Kannattaa perehtyä googlen voimaan ja etsiä joidenkin muiden ihmisten pakkoja tuolle komentajalle ja ottaa siitä vinkkejä, mitä eri lähestymistapoja löytyy. Pääset myös perehtymään enemmän uusiin kortteihin. EDH pakan rakennus on kuin ikuinen prosessi, aina löytyy jostain parannettavaa, uusia kortteja tulee koko ajan ja saattaa syrjäyttää vanhempia kortteja halpuuden, nopeuden yms. takia. Ja aina kannattaa playtestata uusia kortteja, jotta saat mahdollisimman paljon dataa korttien hyödyllisyydestä pakkaan ja voimakkuudesta. :)

Tervetuloa EDH:n ihanaan maailmaan, missä kellään ei saa olla hauskaa ja mitä enemmän jotain vituttaa, sitä hauskempaa pelaaminen on :)

(PS. Kannattaa myös perehtyä EDH:n bannilistaan, jos vaikka löytäisit sieltä jotain yhtäläisyyksiä pakkaasi)
« Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo 12:24 kirjoittanut chillygel »

Poissa Salevanen

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #2 : 31.12.15 - klo 12:55 »
Chillygel listaskin jo runsaasti hyviä kehityskohteita, mutta haluan huomauttaa useiden hyvien effektien löytyvän myös creatureina (et kuitenkaan haluane ottaa itse useasti kuutta turpaan vaikkapa Spine of Ish Sahista). Näistä esimerkkeinä Wood Elves ja Regal Force, joista toinen on kohtuullinen ramppauslaite ja toinen mainio laputtaja.

Massapoistoja tuskin tarvitset ihan mahdottomasti mielestäni, lähinnä koska pelaat itse niin paljon creatureita ja et niitäkään halua rikkoa. Suuntaa siis mahdolliset massapoistosi esimerkiksi artifacteihin ja enchantmentteihin vaikkapa Bane of Progressilla.

Kaiken kaikkiaan decki näyttää ihan hyvältä lähtökohdalta varsin kilpailukykyiselle deckille. Vanilla miehet pois ja valuet sisään ni eiköhän tuosta hyvä tule! :)

PS: Sylvan Primordial on tosiaan bännissä EDHssa, eli siitä on hyvä alottaa cuttailu
« Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo 12:56 kirjoittanut Salevanen »

Poissa Jhoku

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #3 : 31.12.15 - klo 15:10 »
Ähs ois pitänyt kattoa tuo bännilista kyllä. Oon pitkälti kattonut EDHREC sivustolta mitä kortteja Ruricin kanssa yleensä pelataan ja siellä ei millään lailla sen bänniä tule esille. Tämän rakentamisen alotin siltä pohjalta mitä on pienellä budjetilla ite voinut hommata ja tarkotuksena olisi parannella sitten, kun mahdollista.

Hyviä neuvoja annoitte ja tulenkin hommaamaan tähän enemmän poistoja tulevaisuudessa ja muuta mukavaa. Itekkin oon tajunnut tämän pakan olevan tietyissä asioissa todella heikko ja oon miettinytkin tehdä muutoksia tulevaisuudessa sen takia. Kiitos teille nyt vähän on ideaakin sitten miten tätä saan parannettua. Tosiaan tämän pakan kasasin parissa kuukaudessa katsomalla noita omia kortteja mitä jo oli ja mitä EDHREC:in mukaan eniten pelataan Ruricin kanssa.

Commanderin säännöt mulla on ollut jo aika kauankin tiedossa pelataanhan peliporukassa missä oon mukana todella paljon EDH formaattia. Rakensinkin pakan senkin takia ettei mun tarvisi enää kattoa vaan vierestä muiden pelejä. Bännilista ei vaan ollut tuttu ja se olisikin pitänyt tarkastaa, mutta olin siinä luulossa, että jos se on edhrecissä listattuna niin ei olisi bännissä. Inhimillinen virhe, mutta poistuu kyllä pakasta heti.

Kiitos hyvistä neuvoista. Tämmönen kysymys vielä onko kuinka hyvä siirto laittaa Utvara Hellkite tuon Sylvan Primodialin tilalle ja korvaisi jonkun vanillacreaturen Atarka, World Render:rillä? Myös sellaista mietin, että onko kannattavaa laittaa pakkaan Dragon Tempest:tiä antamaan pakan seitsemälle lohikäärmeelle hastea. Seitsemälle, kun laitan nuo Utvaran ja Atarkan pakkaan. Toimiihan tuo dragon tempesti ja Dragon Broodmother hyvin yhteen.

 Kuinka tarpeellista on pelata Wooded Foothillsia ja Windstep Heathiä jos heitän ländejä pois ja muita kortteja niiden tilalle? Onko pakan sekoitus efekti kuinka tärkeä EDH:ssa ylipäätänsä? Ite omistan molemmat mainitsemani Fecthit eli mun ei tarvisi niitä erikseen ostaakkaan.

Varmaan kokeilen testata myös miten Collected Company toimii tässä pakassa ja jos ei niin saa lähteä pois. Sen efekti osuu viiteentoista creatureen mitä pakassa on. Toki sen tilalle saisi varmaan paljon parempaakin nostoa ja huijaustuutoria, mutta ainakin näin väliaikaisesti se saa luvan olla tässä pakassa.

Poissa Druuge

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #4 : 31.12.15 - klo 15:53 »
Hmm, itse jättäisin Dragon Tempest:in pois, koska se vaikuttaa niin pieneen osaan pakasta ja sen tekemä vahinko on muutenkin aina suht pientä. World Render voisi sopia pakkaan paremmin, vaikka useimmiten se vain tuplaisi itseään, mutta kuitenkin.

Sen verran hyvin sulla näyttäisi olevan manatonttuja ja ramppia, että 37-39 maata saattaisi vielä toimia isoimpienkin mörssäreiden kanssa.

Warstorm Surge voisi toimia myös hyvin isoimpien örkkien kanssa. Blasphemous Act on moninpelissä hyvä massapoisto, mutta jos ei tahdo putsata aivan kaikkea, niin esim. Starstormilla voi hieman kontrolloida sitä, ketkä lähtee ja ketkä jää.









Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #5 : 31.12.15 - klo 18:21 »
Pelaan itekkin samaa kenraalia ja oon huomannut, että Hydrat ovat erittäin kivoja. Esim
Heroes' Bane on höpö pumpun takia. 32/32 mies tekee paljon asioita pöydässä.
Hooded Hydra ei säikähdä vaikka kuolisikin. Pistetään X verran tokeneita tilalle.
Hydra Broodmaster kukapa nyt ei haluaisi saada X määrän X/X tokeneita.
Hydra Omnivore nopeuttaa peliä lyömällä kaikkia tasapuolisesti.
Lifeblood Hydra lifeä ja kortteja powerin verran kuolleessaan. Ei haittaa.
Asceticismilla on suuri merkitys olentojen selviytymisen kannalta.
Boundless Realmsilla varmistat, ettei tarvii tapella mana ongelmien kaa koko loppu pelin ajan.
Kaiken lisäksi Garrukit (melkeinpä kaikki niistä) tekevät paljon asioita Ruricin kanssa. Suosittelen.

Poissa Jhoku

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH]
« Vastaus #6 : 04.01.16 - klo 21:15 »
Alotusviestiin päivitetty pakan tämän hetkinen sisältö.
Tiedän ettei pakassa ole vieläkään yhtään kortin nostoa, mutta tuun kyllä Harmonizen, Soul of Harvestin ja Garruk Primal Hunterin ostamaan tätä pakkaa varten vielä.

Asceticismin hommaamista mietin olis kyllä tosi hyvä kortti tähän.
« Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo 21:17 kirjoittanut Jhoku »

Poissa Jhoku

Vs: Ruric Thar, the Unbowed [EDH] Päivitetty 28.1.2016
« Vastaus #7 : 29.01.16 - klo 00:01 »
Muutoksia tullut tehtyä pakkaan ja alkaa olemaan todella toimiva ainakin niiden pelaajien pakkoja vastaan mitä vastaan olen päässyt pelaamaan. 

Olisi ihan kuva kuulla nyt taas kommenttia tästä pakasta. Onhan tämä mun eka commander pakka minkä oon rakentanut ja oon tällä hetkellä ihan tyytyväinen tähän. Ois silti ihan mukava kuulla jos löydätte jotain huomautettavaa ja niille, jotka kirjoitti mulle tähän keskusteluun palautetta aikasemmin niin kiitos teille. Ilman teidän palautetta tää pakka olisi varmaan pysynyt siinä alkuperäisessä puolivillasessa muodossaan.

ps. vuoro 6 ja ferocious trigger See the Unwritten > Worldspine Wurm + Wurmcoil Engine kentälle. Tuo See the Unwritten on kyllä tosi vahva kortti tässä pakassa muutenkin.

Poissa Jhoku

Vs: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 11.8.2016
« Vastaus #8 : 11.08.16 - klo 16:35 »
http://tappedout.net/mtg-decks/ruric-thar-natures-fists-is-angry/

Muutoksia tullut taas aika paljon niin ajattelin uuden linkin listaan laittaa.

Poissa freedfromthereal

Vs: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 22.2.2016
« Vastaus #9 : 19.08.16 - klo 11:24 »
Ruric on kova äijä, mutta eikös dekki itse olisi parempi jos kenraalina oliskin Xenagos, god of revels? Se ei voi lyödä itse yhtä helposti samalla tavoin kuin Ruric, mutta varsinaisen pakan cretut vahvistuvat huomattavasti. Ruricia pelaisi vielä tietty normiotuksena. Mieti vaikka hydra omnivorea joka saa hasten tullessaan peliin ja lyö kaikkia vastustajia kerralla kuuttatoista?
« Viimeksi muokattu: 19.08.16 - klo 11:28 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Jhoku

Vs: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 22.2.2016
« Vastaus #10 : 19.08.16 - klo 15:04 »
Ruric on kova äijä, mutta eikös dekki itse olisi parempi jos kenraalina oliskin Xenagos, god of revels? Se ei voi lyödä itse yhtä helposti samalla tavoin kuin Ruric, mutta varsinaisen pakan cretut vahvistuvat huomattavasti. Ruricia pelaisi vielä tietty normiotuksena. Mieti vaikka hydra omnivorea joka saa hasten tullessaan peliin ja lyö kaikkia vastustajia kerralla kuuttatoista?

Ite oon joskus kokeillut Xenagosta commanderina, mutta oon huomannut Ruric Tharilla olevan enemmän vaikutusta pelissä viimeisen abilityn takia. Xenagoksessa on kyllä puolensa, mutta itsessään se ei luo painetta muille pelaajille, kuten Ruricin punish ability.
« Viimeksi muokattu: 19.08.16 - klo 15:07 kirjoittanut Jhoku »

Poissa Haumando

Vs: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 22.2.2016
« Vastaus #11 : 19.08.16 - klo 15:43 »
Koska suurin osa pakan lapuista on todella kalliita, pistäisin dekkiin lisää manakiihdytystä. Joraga treespeaker, thran dynamo, worn powerstone, coalition relic, cultivate, kodama's reach, gilded lotus ja hedron archive voisivat olla hyviä lisäyksiä tällä saralla, vaikka ne tekeekin kipeää ruricin ollessa pelissä. Craterhoof behemoth on kova voittokeino natural orderin kanssa. Tosin jos sen pistät pakkaan kannattaa harkita manakiihdytyksen hommaamista artifaktien sijasta manaelffeistä. Woodfall primus ja Hornet queen ovat myös kovia lihoja. Chrome Mox vaikuttaa huonolta kortilta tähän dekkiin. Vihreiden ramppipakkojen ongelmana on monesti kortin noston vähyys ja joudut tähän heittämään jonkun pelikelpoisen loitsun. Chrome moxin etu muihin ramppiloitsuihin nähden on sen nopeus, mutta tässä dekissä pitäisi kyllä olla ihan tarpeeksi aikaa loitsia ramppiloitsut vaikka vuoroilla 3-4.
« Viimeksi muokattu: 19.08.16 - klo 23:11 kirjoittanut Haumando »

Poissa freedfromthereal

Vs: Ruric Thar, Natures Fist's [EDH] Päivitetty 22.2.2016
« Vastaus #12 : 19.08.16 - klo 22:37 »
Ite oon joskus kokeillut Xenagosta commanderina, mutta oon huomannut Ruric Tharilla olevan enemmän vaikutusta pelissä viimeisen abilityn takia. Xenagoksessa on kyllä puolensa, mutta itsessään se ei luo painetta muille pelaajille, kuten Ruricin punish ability.

Teoriassa, Ruric ei luo varsinaista 'painetta'. Vastustajat voivat olla castaamatta mitään muita kuin creatureita. Jos vastustajat olisivat myös xenagos pakkoja, niin Ruricin punish ei tee juuri mitään.  :)

Viittasin lähinnä siihen, että Ruricilla ei ole kummoista synergiaa lopun pakan kanssa, toisin kuin Xenagodilla olisi.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes