Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Exalted - Mikael Lillback  (Luettu 18053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vodel

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #30 : 24.05.08 - klo 11:59 »
Lainaus
Terve,

Meitä Mikael Lillback nimisiä henkilöitä on useita Suomessa. Muistakseeni löytyy vielä kolmas Mikael Lillback Suomesta. Vastuuton toimenpide lisätä yhteystietoja tarkistamatta niitä huomioiden asiayhteys, ja vielä kehotus "Käyttäkää hyväksenne".
 
t. Mikael K-J Lillback

Itse asiassa, toisen ihmisen henkilötietojen julkaiseminen internetissä ilman hänen suostumustaan, on jopa kiellettyä tietoturvalain mukaan.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #31 : 24.05.08 - klo 17:12 »
Lukaisin läpi henkilötietolain eikä siitä kyllä löytynyt mitään siihen viittaavaa että ihmisten tietoja jotka on vapaasti saatavilla ei saisi replikoida toiseen systeemiin varsinkaan kun kyseessä ei ole mikään rekisteri kyseessä. Mutta lopetan kyllä vastaisuudessa ihmisten auttamisen näissä rippauskeisseissä kun siitä ei näköjään saa kuin vittuilua ja valitusta osakseen.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #32 : 24.05.08 - klo 17:23 »
Itse asiassa, toisen ihmisen henkilötietojen julkaiseminen internetissä ilman hänen suostumustaan, on jopa kiellettyä tietoturvalain mukaan.

Lista muista asioista, jotka ovat laittomia:
* Musiikin, josta pitäisi maksaa, kopioiminen ilmaiseksi omaan käyttöön.
* Television katselu ilman lupamaksua.
* Alkoholin välittäminen alle 18-vuotiaalle.
* Korttien myyminen elinkeinonharjoittamiseksi katsottavassa laajuudessa kuitenkin veroja maksamatta.
* Veronkierto ulkomailta tuotavista korteista.
* Punaisia liikennevaloja päin käveleminen.

Näihinhän ei ole kukaan koskaan törmännyt. Lainkuuliaisuus kunniaan!

Poissa vodel

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #33 : 24.05.08 - klo 18:12 »
Lainaus
Mutta lopetan kyllä vastaisuudessa ihmisten auttamisen näissä rippauskeisseissä kun siitä ei näköjään saa kuin vittuilua ja valitusta osakseen.

Tuo auttainen on erittäin hyvä asia, koska ilmeisesti jotkut foorumin käyttäjistä eivät itse hallitse esim. numerotiedotuksen käyttöä. Sain noista edelliseistä viesteistä sen käsityksen, että tuolla oli julkaistu väärän ihmisen henkilötietoja.

Lainaus
Lukaisin läpi henkilötietolain eikä siitä kyllä löytynyt mitään siihen viittaavaa että ihmisten tietoja jotka on vapaasti saatavilla ei saisi replikoida toiseen systeemiin varsinkaan kun kyseessä ei ole mikään rekisteri kyseessä.

Olin muistavinani, että tuo olisi ollut tietoturvalaissa kielletty, mutta saatan olla väärässäkin. Kokemukseni perustuu siihen että julkaisin itse erään huutonet huijarin tiedot huutonetin keskustelupalstalla, joka johti hirveään äläkkään ja melkein tunnukseni sulkemiseen ylläpidon toimesta (vaikka kyseessä oli useasta petoksesta oikeudessakin tuomittu henkilö). 
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #34 : 24.05.08 - klo 20:12 »
Lainaus
Olin muistavinani, että tuo olisi ollut tietoturvalaissa kielletty, mutta saatan olla väärässäkin. Kokemukseni perustuu siihen että julkaisin itse erään huutonet huijarin tiedot huutonetin keskustelupalstalla, joka johti hirveään äläkkään ja melkein tunnukseni sulkemiseen ylläpidon toimesta (vaikka kyseessä oli useasta petoksesta oikeudessakin tuomittu henkilö).

Riippuu kontekstista missä ihmisen tiedot ilmoittaa ja toki vielä mitä tietoja julkaisee. Nuo mitä laitoin oli puhtaasti tavaraa jota oli saatavissa numerotiedostelusta mistä on mahdollista itsensä rajata pois. En toki ole 100% varma saako moisia uudelleen julkaista vai ei mutta tuossa laissa ei moisesti mitään puhuttu. Ongelmahan tosiaan oli että kyseessä oli väärä henkilö koska kyseessä oli etu & sukunimikaima ja sattuu vielä asumaan samalla alueella. Tämä oikea henkilö ilmeisesti käyttää salaista/numerotiedostelun ulottumattomissa olevaa numeroa.

Mutta kuten sanoin, en jatkossa puutu näihin asioihin lainkaan muuten kuin jakamalla banaania perseilijöille.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Fumba

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #35 : 28.05.08 - klo 13:05 »
Eipä ole kaveri vieläkään vastannut puheluihin. Koittakaapa joku muukin saada eloa mieheen, niin saisi joskus noita korttejakin.

Poissa Laava

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #36 : 28.05.08 - klo 13:16 »
Menkääs vaan jo poliisin puheille, niin eiköhän mieheen tule eloa.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #37 : 28.05.08 - klo 17:34 »
Tunnus Mickinonna on harrastanut huutokaupantekoa Huudossa ihan vastikään. Kohteita on ilmoitettu myyntiin 21.5. Ja puolestaan 23.5. on käynyt antamassa palautetta kaupoista.

Poissa mahonen

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #38 : 28.05.08 - klo 18:14 »
Ehdotan, että menettä vaan suosiolla poliisin paikkeille. Enpä olisi kaverista uskonut, mutta eihän ihmisistä koskaan tiedä.

Poissa vodel

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #39 : 28.05.08 - klo 20:42 »
Lainaus
Tunnus Mickinonna on harrastanut huutokaupantekoa Huudossa ihan vastikään. Kohteita on ilmoitettu myyntiin 21.5. Ja puolestaan 23.5. on käynyt antamassa palautetta kaupoista.

Ostin itse jotain kortteja huudosta mickinonnalta, viikon pari sen jälkeen kun tämä Exaltedin juttu täällä alkoi kehkeytyä. Kyseiset kortit tulivat rivakasti perille ja samalla mailitse sovitut ylimääräiset ostot myös. Sain kylläkin sen käsityksen että asioin Xn kanssa. Osoitetiedoissa oli kylläkin eri puhelinnumero, kun mitä Thaurwylth postasi aiemmin tähän ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo 12:47 kirjoittanut miinin »
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa mahonen

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #40 : 28.05.08 - klo 21:42 »
Lainaus
Tunnus Mickinonna on harrastanut huutokaupantekoa Huudossa ihan vastikään. Kohteita on ilmoitettu myyntiin 21.5. Ja puolestaan 23.5. on käynyt antamassa palautetta kaupoista.

Ostin itse jotain kortteja huudosta mickinonnalta, viikon pari sen jälkeen kun tämä Exaltedin juttu täällä alkoi kehkeytyä. Kyseiset kortit tulivat rivakasti perille ja samalla mailitse sovitut ylimääräiset ostot myös. Sain kylläkin sen käsityksen että asioin Xn kanssa. Osoitetiedoissa oli kylläkin eri puhelinnumero, kun mitä Thaurwylth postasi aiemmin tähän ketjuun.

Kyllä, myös hänen vaimonsa tekee korttibisnestä huuto.netissä. Kannattaa koittaa soittaa vaimolle ja kysyä hänen kauttaan korvausta korteista.
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo 12:47 kirjoittanut miinin »

Poissa Fumba

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #41 : 02.06.08 - klo 11:17 »
Lähettämäni kortit tipahtivat postiluukusta alas noin viisi minuuttia sitten. Kivaa vain lainailla kortteja kahdeksi kuukaudeksi (osan korteista arvo on tipahtanut) ilman mitään korvauksia. Voiko tällaisesta tehdä rikosilmoituksen tai jotain, olisi nimittäin kiva saada edes vähän ekstroja odottelusta.

Poissa so not

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #42 : 02.06.08 - klo 11:51 »
Joo mäkin sain omani takas tänään. Kiva juttu.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Flavio

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #43 : 02.06.08 - klo 14:04 »
Voiko tällaisesta tehdä rikosilmoituksen tai jotain, olisi nimittäin kiva saada edes vähän ekstroja odottelusta.

Alkuun heti: en ole asiantuntija.
Luultavasti mitään ei ole tehtävissä, jos toimitusaikaa ei sovittu etukäteen.

Poissa vodel

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #44 : 02.06.08 - klo 15:51 »
Ei tuossa käytännössä ole mahdollista vaatia kuin hukkaan menneet postikulut, mutta poliisisetä kyllä nauraa pihalle, jos sellaista menee kyttikselle vaatimaan.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Vilhis

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #45 : 09.06.08 - klo 00:12 »
Mä en muuten ole saanut yhtään mitään takaisin. Ehkäpä yritän ottaa yhteyttä sitten Mikaelin vaimoon.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Vilhis

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #46 : 11.06.08 - klo 10:42 »
Tunnus Mickinonna on harrastanut huutokaupantekoa Huudossa ihan vastikään. Kohteita on ilmoitettu myyntiin 21.5. Ja puolestaan 23.5. on käynyt antamassa palautetta kaupoista.

Lähetin hänelle ykstyisviestin huuto.netissä. Toivottavasti nyt saisin vastauksen.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Nastaboi

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #47 : 18.07.08 - klo 10:03 »
Pidetäänpäs tätä vielä auki.

Moi, lopultakin sain kaiveltua pinoja ja vastattua. Tämmöistä löytyy 'clysmin lisäksi:

1 x Bloodline Shaman
1 x Immaculate Magistrate
1 x Imperious Perfect
1 x Scryb Ranger
1 x Uh Forest
4 x Elf Warrior Token
3 x Ballyrush Banneret
1 x Burrenton Bombardier
1 x Kinsbaile Balloonist
1 x Kinsbaile Skirmisher 
1 x Kithkin Zephyrnaut
4 x Goldmeadow Lookout
1 x Swell of Courage
2 x Crib Swap
1 x Kithkin tokens
1 x Isamaru, Hound of Konda EX-kunto
3 x Oblivion Ring

Noilla ei ihan Garrukia taida saada, mutta nuo muut vehkeet kylläkin ja jäät ehkä hieman voitolle. Katsoisitko vielä wanttini, jos omistaisit jotain haluamiani vähemmän arvokkaita lappuja tyyliin Academy Ruins tai highlanderpelattavat foilit?
Sori, olin vatsataudissa. Mun piti ilmoittaa sulle mutta en saanut aikaseksi mennä koneelle kun matka sängyn ja vessan välillä tuntui ihan riittävän raskaalta. Vaihdetaan kuten ehdotit
Valitettavasti olen hukannut listan korteista, joita minun tuli saada, mutta niihin kuuluivat mm. 1 Masticore ja 1 B2B. Huomatkaa myös viestien päivämäärät. Olin kuukauden ulkomailla kun muita tapauksia selvitettiin, mutta senkään aikana ei luukusta kolahtanut uusia eikä vanhoja kortteja, saatikka mitään selvitystä.
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo 14:14 kirjoittanut miinin »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Vilhis

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #48 : 18.07.08 - klo 14:59 »
Mäkään en ole vieläkään saanut mitään kortteja takaisin. Sain tyypin(tai sen vaimon?) kerran kiinni sähköpostilla ja pyysi kertomaan mitä kortteja mulle kuuluu, mutta ilmeisesti koska en osannut sanoa mitään eksaktia, niin ei ole lähettänyt mitään.

Taidan lähetää taas sähköpostia ja kertoa mitä uskoisin vaihtoon kuuluneen. Toki jotain korvaustakin haluaisin.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #49 : 18.07.08 - klo 20:12 »
Spräm.

Spröm.

Kuulostaa siltä, että muidenkin kuin minun ja Kultakalan kannattaisi pitää pysyväisluonteista kirjaa tekemistään vaihdoista. Gmailin hakutoiminto on muuten poikaa.

Poissa Farseer

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #50 : 19.07.08 - klo 08:18 »
Spräm.

Spröm.

Kuulostaa siltä, että muidenkin kuin minun ja Kultakalan kannattaisi pitää pysyväisluonteista kirjaa tekemistään vaihdoista. Gmailin hakutoiminto on muuten poikaa.

Kyllähän hakutoiminto hotmailistakin löytyy (tosin tällä hetkellä vain otsikoiden muodossa) mutta vaikka viestit minä ainakin poistan sieltä aina niin yli 40 sivua siellä taas on viestejä. Suosittelen kuitenkin vastaisuuden varalta käyttämään hyödyksi foorumin tarjoaman mahdollisuuden säästää omat privaviestit vastaavan varalta. Eivät myöskään sekoitu tunkin joukkoon niin helposti, ja mikäli viestejä alkaa olla liikaa niin onnistuneiden vaihtojen jälkeen voi niihin liittyvät viestit poistaa hyvällä omallatunnolla.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Nastaboi

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #51 : 19.07.08 - klo 12:38 »
Nyt löytyi.

Sulle olisi

1 Crumbling Sanctuary
1 Garruk Wildspeaker
1 Essence Warden
1 Sylvan Library (LE)
1 Masticore

Itselleni en löytänyt kun

1 Cataclysm (EX)

Mutta jos jaksat vilkaista mun wantti jos vaikka löytyisi jotain, rahaakin käy.

Eli vaihto oli minulle Sanctuary, Sylvan Library, Masticore ja B2B, hänelle Cataclysm ja yllä mainitut kavut. Vaikka vaihdon tarkka sisältö olisikin unohtunut, edes jonkinlainen yhteydenotto saattaisi saada mieleni iloiseksi.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa miinin

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #52 : 21.08.08 - klo 12:48 »
Ketjusta poistettu aiheeseen liittymättömän henkilön tiedot - jos sinulla on tarve ottaa ko. henkilöön yhteys, niin kauttani saa hänen yhteystietonsa päteviä perusteluja vastaan.

Poissa Exalted

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #53 : 03.03.09 - klo 21:51 »
Moi,

Koskien surkeasti hoidetut vaihdot.
Näin miltei vuoden myöhässä haluan nöyrästi pyytä kaikilta niiltä anteeksi joiden kanssa mokasin vaihtoja viime keväänä. Pyydän myös anteeksi niiltä (mahonen, shazzle ym.) jotka minua aluksi puolusti. En edes pyri selittämään viime kevään tilannetta koska olosuhteita on aina ja hommat pitäisi kuitenkin saada hoidettua loppuun. Olen kaikille kärsineelle (toivottavasti) laittanut myös yv:n ja lupaan että jos joku vielä joskus uskaltaa kanssani käydä kauppaa niin asiat hoituu taatusti paremmin. Haluan myös korostaa että kaikki kauppa mitä huuto.netissä käydään tunnuksella ”mickinonna” on mun ja vaimoni yhteinen ja sitä ei tulisi sekoittaa mun omiin hölmöyksiin. Pelikortteja ostelen lähinnä tunnuksella micki08, ja jos haluaa boikotoida mua henkilökohtaisesti niin se on siis se tunnus mitä tulisi välttää. En kyllä usko että kenelläkään ole paljon moitteita sen tunnuksella tehdyistä kaupoista mutta... En millään enää muista kenelle olen luvannut mitäkin millä tavalla korvata mutta laittamalla vaikka postia osoitteeseen [email protected] niin voi virkistää mun muistia. Jatkossa paremmin!

Nöyrästi

Exalted / Micki / Mikael Lillback

Poissa Nastaboi

Vs: Exalted - Mikael Lillback
« Vastaus #54 : 08.05.09 - klo 13:39 »
Valitettavasti joudun jälleen kirjoittamaan tänne. Exaltedin ilmestyttyä takaisin kuvioihin otin pian häneen yhteyttä ja sovimme nimellisestä korvauksesta, jonka hän lupasi heti maksaa. Tähän mennessä hän on jo kolmesti luvannut maksaa pyytämäni summan, mutta mitään muuta tulosta ei toistuvilla kyselyilläni ole ollut.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM