Poromagia

Kirjoittaja Aihe: BUG polymorph.  (Luettu 5376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtg_96

BUG polymorph.
« : 05.01.15 - klo 15:13 »
Tällasta hassun hauskaa dekkiä tänään näytille. En ole vielä saanut dekkiä lopulliseen muotoonsa, jälleen kerran sidelle en meinaa keksiä enempää ja mainboard on myös avoin muutoksille. Saa ja pitääkin antaa rakentavaa kommenttia ja ehdotuksia :) Pelasin ekana UG väreissä mutta halusin lisätä mustan, jotta saa hieman enemmän häirintää ja poistoa. Ei enempää lätinää vaan listaa kansalle:

Länds:

2x Breeding Pool
2x Forest
2x Island
4x Khalni Garden
4x Misty Rainforest
2x Overgrown Tomb
1x Swamp
2x Verdant Catacombs
2x Watery Grave
1x Dryad Arbor

Faksit:

3x Proteus Staff

Sorcery:

3x Growth Spasm
4x Polymorph
4x Serum Visions
4x See Beyond
4x Inquisition of Kozilek

Instant:

3x Abrupt Decay
4x Mana Leak
3x Swan Song
2x Remand

Creatures:

1x Emrakul, The Aeons Torn
1x Progenitus

Enchat:

2x Awakening Zone

Side:

4x Spreading Seas
1x Abrupt Decay
2x Creeping Corrosion
1x Elesh Norn, Grand Cenopite
1x Iona, Shield Of Emeria
-?

Eli dekin idea lyhyesti, vuorolla 4 pelataan polymorph jolla tuodaa progenitus/emrakul pöytään ja ajetaan vihu suht nopeasti pelistä pois. Counttereilla hidastetaan vihun toimia ja suojataan combo. Proteus Staff on 1 manan halvempi saada pöytään, mutta maksaa yhteensä 1 enemmän kuin polymorph. Tosin se on vaihtoehtoinen keino jos polymorph ei syystä tai toisesta pääse resolvaamaan. Sideltä tuodaan eri miehet eri tilanteisiin (iona 1 värisiä dekkejä/elesh norn esim zoota vastaan). Khalni garden, dryad arbor ja awakening zone esimerkkinä tekevät miehen joka uhrata polymorphiin, tokenit auttavat myös rämppäämään väritöntä manaa.

Poissa Co

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #1 : 05.01.15 - klo 18:34 »
Miksi deckissä on Progenitus? Mikset pelaisi sen sijasta vaikka emracoolia?
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #2 : 05.01.15 - klo 18:52 »
Noi molemmat tappaa kahdesta iskusta vihun alas, proge on parempi creature intensiivisiä dekkejä vastaan, koska oikeen mikään ei sitä voi blokkia. Huomasin että välillä proge oli parempi kuin emrakul vaikka kyllä sekin jo pretty much yhdellä ajolla hoitaa homman kotiin. Eipähän tossa, ihan hyvin saatan siirtyy 2 emrakuliin. Muista myös legend rule, sen takia pelaan mielummin eri pihviä koska kyllä molemmilla endaa pelit suht kivasti.

Poissa Anssi

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #3 : 05.01.15 - klo 19:10 »
Liian vähän fetchejä, osut liian usein Dryad Arboriin vahingossa.
Guardian Idol?
Growth Spasm vaikuttaa tosi huonolta, Awakening Zone myös.
Miksi musta? Aika vähän se tarjoaa ottaen huomioon miten paljon otat siitä päähän ja spellejä ei voi castata.

Simic Keyrune on yksi turvallisimmasta tavoista pelata Polymorph.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #4 : 05.01.15 - klo 19:55 »
Dryad arborin vois kyl cuttaa, ehkä toi 20-21 ländiä on ihan riittävä. Growth Spasm on vähä 50/50 sekin, mutta varsinkin awakening zone on mun mielestä hyvä koska se hypyttää tokeneja joka vuoro, joten säkkioutletit ei helpolla lopu. Ja niistä saa manat joka auttaa cästäämään polymorphin nopeammin.

Guardian idol ei oikee imo tee tarpeeks, jos haluaisin ton tyylisen efektin nii esim mutavault tai inkmoth nexus. Hoitaa saman asian mutta ländin muodossa.

Poissa Co

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #5 : 05.01.15 - klo 20:03 »
no et kyllä varmasti cuttaa dryad arboria. Cuttaa mielummin Growth Spasmit, awakening zonet, Khalni Gardenit ja laitat sisään lisää sinisiä countereita, 2 Verdant Catacombsia ja 2 Mutavaultia. Itse korvaisin myös Proteus Staffit dig through timella. Itseasiassa ottaisin varmaan koko deckistä pois vihreän, ei se decay nyt niin relevantti kortti ole.
« Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo 20:07 kirjoittanut Co »
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #6 : 05.01.15 - klo 20:48 »
Ehkäpä proteus staffit voisi laittaa sidelle että olisi alternative voittokeino sideltä kun game 1 jälkeen varaudutaan polymorphin tuloon?

Mustan haluan ehdottomasti pitää, all counter delver hajoaa aika pahasti decayhin ja se on imo pelin yksi paras ellei paras spotti poisto. Inkkareilla viedään vihun counterit, silloin ei tarvii venailla 6 manaa et voi polymorphaa ja jättää counteri auki. Tai ainakin tietää minkä ympäri pelata.

Testailen vielä miten tuo nykyinen maini toimii, vihreää saatan vähentää. Mutta ainakin vielä kannatan awakening zonea, spasmit ja khalnit voivat vaihtua. Ainakin mutikset vaikuttavat tässä hyviltä, en vain halua olla tilanteessa jossa 1 dryad arbor on mun ainoa säkkioutlet. Ainii ja catacombseja vois heittää 2 lisää nii sais sen arborin varmemmin.

Poissa PertSa

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #7 : 05.01.15 - klo 22:06 »
Mustan sijasta Gitaxian probe tarjoaisi tavan kurkkailla, onko reitti selvä combolle. Awakening zonen sijasta voisit kokeilla Garruk Wildspeakeria sieltäkin saa toksuja, mutta samalla se varaa tarpeen vaatiessa manaa comboa suojaaviin counttereihin ja toimii hätätilassa myös voittokeinona. En myöskään pelaisi sekä staffeja, että polymorpheja koska silloin pakkaan tulee liikaa kortteja jotka tekevät samaa asiaa. Haluat yleensä nostaa tasan yhden etkä enempää.

Mustan cuttaisin saman tien dekistä pois. Pakan väriyhdistelmää kannattaa muutenkin harkita, sillä valkoinen tarjoaa nykyisellään runsaasti tokenintekoa ja samalla paremmat poistot kuin vihreä.
 

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #8 : 06.01.15 - klo 10:23 »
Mustan sijasta Gitaxian probe tarjoaisi tavan kurkkailla, onko reitti selvä combolle. Awakening zonen sijasta voisit kokeilla Garruk Wildspeakeria sieltäkin saa toksuja, mutta samalla se varaa tarpeen vaatiessa manaa comboa suojaaviin counttereihin ja toimii hätätilassa myös voittokeinona. En myöskään pelaisi sekä staffeja, että polymorpheja koska silloin pakkaan tulee liikaa kortteja jotka tekevät samaa asiaa. Haluat yleensä nostaa tasan yhden etkä enempää.

Mustan cuttaisin saman tien dekistä pois. Pakan väriyhdistelmää kannattaa muutenkin harkita, sillä valkoinen tarjoaa nykyisellään runsaasti tokenintekoa ja samalla paremmat poistot kuin vihreä.

Höh, miten unohdin proben  :'( Joo probet maistuis kyllä. Staffit taidan sysätä sidelle, siten on toinen voittokeino varmistettu.

Mä haluaisin vähän parempaa perustelua miksi awakening zone on niiiin kauhea kortti. Tyyliin valkoinen token spelli tekee yleensä 2-3 1/1 toksua. Electrolyze on sellasiin aika tappava. Ja jos pelais valkosta nii mustaa vois spläshää et sais lingering soulista kaikki mehut irti. Zone tekee uuden miehen joka vuoro, ja kyllä vihulta ne poistot loppuu ennemmin tai myöhemmin.

Poissa Anrix

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #9 : 06.01.15 - klo 11:16 »
Mikäli haluaa toiselle linjalle lähteä, niin Travis Woo esitti jonkinlaisen vedoksen UR-listasta, joka pelaa polymorphia ja through the breachia, joilla vedetään emrakul tiskiin. Lista ja mietteet nähtävillä seuraavasta: http://www.channelfireball.com/articles/woo-brews-modern-ur-emrakul-cheat/

Lisäksi olen nähnyt joitain UB-listoja bitterblossomilla, jotka pyrkivät olemaan enemmän UB-kotrolleja, joilla on mahdollisuus kombottaa.

Poissa freedfromthereal

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #10 : 06.01.15 - klo 13:18 »
Dryad arborin vois kyl cuttaa, ehkä toi 20-21 ländiä on ihan riittävä.

Dryad arbor on muutenkin ongelmallinen koska se on landi josta ei saa manaa sillä vuorolla kun pelaat sen kädestäsi. Olen hävinnyt erinäisissä formaateissa turhan monta kertaa siihen etten pysty castaamaan voittospelliä koska landi on dryad arbor (viimeksi lekachampseissa pari kertaa). Lisäksi se voi kuolla pultteihin jos pelaat sen kierroksilla 1-2 niin on manat taas tarpeettoman vähissä. Ja tosiaan polymorph osuu siihen mikä ei ole toivottavaa. Korvaa vain arbori jollain oikealla landilla (vaikkapa sillä mutavaultilla). 22 vähintään kuulostaa oikealta määrältä, koska neljän manan spellejä olisi pakko castata.

Bitterblossom-polymorph kuulostaa kokeilemisen arvoiselta idealta. Ainakin se osuisi curveen sopivasti. :)

Itse pelaisin täyttä settiä growth spasmeja ennen kuin awakening zonea. Zonen ongelmia: se ei anna tokenia sillä vuorolla kun pelaat sen, niin olet tap-outissa tod.näk. ilman blokkeria vastustajan vuorolla 3-4. Lisäksi et saa siitä mitään jos tulisi vaikka teoreettinen abrupt decay ennen omaa vuoroasi. Spasmi antaa sentään toksun heti, ja polymorphille riittää yksikin toksu. Spasmi mahdollistaa neljännen vuoron polymorphin kolmella aloituslandilla, awakening zone ei (olettaen että käytät sen toksun manaksi niin ei ole mitä polymorphata :))

Staffi voi olla okei kakkosplaanina, sitä kun voi käyttää myös vastustajan miehiin jos tarve on. Mana leakkien sijasta pelaisin itse spell piercejä, jos lähdetään sille linjalle että pitäisi polymorph forcata läpi counterspellistä niin se onnistuu ehkä hivenen helpommin piercellä. Sidellä sit vois olla esim defense gridejä.

Gitaxian probet on tosiaan tosi hyviä tämäntyyppisissä combodekeissä.

Yks mitä voisi miettiä olis joku thirst for knowledgen kaltainen lappu jolla vois discardata proget ja emrat jos käy niin kivasti että nostat molemmat käteen.

Simic Keyrune on yksi turvallisimmasta tavoista pelata Polymorph.

^
Unohdinkin että sillä on hexproof. Erinomainen huomio.

edit: Tuli mieleen että sidellä voisi olla joku lifelinkkaava voittokeino jos pelaa burneja yms vastaan. Esim sphinx of the steel wind
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo 14:10 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #11 : 06.01.15 - klo 16:00 »
Woe kiitos!

Noh, mietin hommaa uudestaan läpi ja tällasen sain aikaan:

Land:

2x Breeding Pool
2x Forest
2x Island
4x Misty Rainforest
2x Verdant Catacombs
2x Overgrown Tomb
1x Swamp
2x Watery Grave
3x Khalni Garden
1x Mutavault

Instant:

3x Abrupt Decay (Mä nyt haluun pelaa näitä piste)
4x Spell Pierce
2x Thirst For Knowledge
2x Swan Song
2x Mana Leak
2x Dig Through Time


Sorcery:

4x Polymorph
4x Growth Spasm
4x Serum Visions
4x Inquisition Of Kozilek
4x Gitaxian Probe

Creatures:

1x Emrakul, The Aeons Torn
1x Progenitus

Enchantment:

2x Bitterblossom

Side:

4x Spreading Seas (hyvä kaikkea vastaan joka ei pelaa sinistä/ei kovin nopeaa vastaan)
2x Defense Grid (Hankaloittaa countereita)
2x Creeping Corrosion (Affinity katson sinua)
1x Elesh Norn, Grand Cenobite (Zoo/kaikki dekit jotka pelaavat nopeita pikkumiehiä)
1x Abrupt Decay (Delver, yleensä 3 on ok, mutta joskus tarvii sen neljännen poiston)
1x Sphinx Of The Steel Wind (Burn)
3x Proteus Staff (toinen wincon, halvempi saada pöytään)
1x Iona, Shield Of Emeria (Sammuttaa yksiväriset dekit/hankaloittaa elämää muutenkin aika kivasti) En ole tästä kortista ihan varma, mutta en näe syytä miksi ei.

Edit: Digit unohtu+nyt pitäis olla lista siistitty.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo 21:59 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa Co

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #12 : 06.01.15 - klo 23:10 »
kyllä se iona varmaan on keskimäärin parempi kuin tuo sphinxi burnia vastaan. Ton sphinxin pitää kuitenkin ajaa eli antaa burnille yhden laputuksen, lisäksi sille saattaa jäädä käteen spellejä. En tosin osaa sanoa kuinka paljon äijiä burnissa nykyään pelataan.
« Viimeksi muokattu: 06.01.15 - klo 23:14 kirjoittanut Co »
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Masa88

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #13 : 07.01.15 - klo 12:17 »
Lisäksi pitää ottaa huomioon Skullcrack joita pelataan sitä 4 kappaletta mainissa. Jotkut listat pelaavat myös Flames of the Blood Handia, joten voi olla että Sphinx jää vähän turhan usein surulliseksi
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa mtg_96

Vs: BUG polymorph.
« Vastaus #14 : 07.01.15 - klo 18:05 »
Toinen kortti mikä pomppas mieleen oli Surgical Extraction? Vaikuttas ihan hyvältä ainakin jeskai ascendancya vastaan ja all around hyvältä vastaukselta? Ehkäpä siinä ois korvaava kortti sphinxille?