Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Nutsikkaat draftipakat  (Luettu 75858 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lightstorm

Ei nyt mikään paras mahdollinen, mutta kelpasi pelata. 3-0 mentiin ja Bonfire pysyi visusti pakassa joka ikisessä pelissä.

Höhöö, ettei vain olisi väärennetty kuva? Nimittäin eihän kukaan usko, että viime aikoina olisi pelattu Invasionin, Ravnican, 2013 tai kuution sijaan MODOssa Avacyn Jörstoredia.

Kun noita pelaa tarpeeksi, niin voi vaihteeksi kokeilla muutakin vaikka vähän tylsä sarjahan tuo on. M13 käy vähän yksitoikkoiseksi (eikä sarjassa ole raha-arpojakaan) 20 draftin jälkeen, pientä taukoa tarvittiin siis. Kuutio olisi voinut olla pidempään pelattavissa.
« Viimeksi muokattu: 04.09.12 - klo 18:08 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa mork

Aika jes pakka m13 ;D
rakentamassa bu controll ja p3p1 tippu jace ;D

(click to show/hide)

Poissa Rancid-

Aika jätettä noi sun Divinationit.

(edit: oikeesti dekin heikko lenkki taitaa olla toi Entrancer)
« Viimeksi muokattu: 18.09.12 - klo 15:55 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Tulipa muuten mieleen. Millä ehdoilla saisi perustaa uusiksi ketjun sairaista dräftipakoista ja kirjoittaa sinne? Esim. tämä pakka on monella tapaa hyvä: yhtään huonoa korttia ei taida olla, mukana on pari ihan oikeaa pommia, mukana on myös pari parhaita mahdollisia commoneja ja uncceja. Eikö kumminkaan vieläkään kelpaa sairaaksi? Ja kappas, Markku ehti laittaa Divination-hassuttelut.

Poissa WoRMaSTeR

Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

Kyllä minä mieluiten myllään vastustajan mauttoman kehitysvammaisen pommiraren gravelle, kuin nostaisin kaksi korttia käteen.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa WoRMaSTeR

Kyllä minä mieluiten myllään vastustajan mauttoman kehitysvammaisen pommiraren gravelle, kuin nostaisin kaksi korttia käteen.
Ai sillä saa valita ne myllättävät kortit, tämä selvä.

Poissa mork

Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

jep 3-0
1erä jacella
3erää entrancer + mind sculpt + archeomancerilla
2erää beat down tuskilla jne

kaikki toimi niinkuin pitikin
divination voitti mulle 1 pelin kun drawasin tärkeän murderin sillä
ainoa joka pysy kädessä edes jonkin verran oli ihme kyllä crippling blight vihreetä vastaan joka tuli sit käytettyä vaan -1-1 4-4 spideriin et sai blockattua ;D
ainoa side kortti jota tuli pelattua oli duty-bound dead kraken hatchlingin tilalla toista contorollia vastaan


Aika jätettä noi sun Divinationit.

(edit: oikeesti dekin heikko lenkki taitaa olla toi Entrancer)
tohon sen verran et mitäs sä tekisit kun sulla on pöydässä aktiivinen gorgon ja vastustajalla 5defenderiä? odotat jacea? mielummin mil 2 ja laittaa jonkun ei tuurista kiinni olevan kellon
olisin ottanut mielelläni toisenkin mutta kun ei tullut..
ja divination on controllissa aina hyvä lasket sen miten vaan :D

ja tohon sign in bloodiin en halunnu manoja kusta
murder pelaa myöhemmin kuin t3 toki sign in bloodikin mutta en ottaisi sen sijasta mitään pois
« Viimeksi muokattu: 18.09.12 - klo 18:17 kirjoittanut mork »

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
ja divination on controllissa aina hyvä lasket sen miten vaan

Nyt taisit mennä vähän ansaan.

Poissa hall0n

Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

Kyllä minä mieluiten myllään vastustajan mauttoman kehitysvammaisen pommiraren gravelle, kuin nostaisin kaksi korttia käteen.

Tämä on kyllä huonoin perustelu Mind Sculptin puolesta ikinä. Olen itse kanssa Matomiehen kanssa samoilla linjoilla sen hyödyllisyydestä yhtenä kappaleena ja olisin varmaan pelannut Sign in Bloodia. Mind Sculpt kuitenkin vaatii kaverikseen Archaeomankelin ja Entrancerin, ettei se ole vain 2 manan do nothing. Jacella sitten voittaakin aina jos vaan on boardi jotenkin hallussa.

Tietenkin tämä mielipide johtuu siitä, että myllyillä en ole ikinä kasinelosta voittanut (=paisti).

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

Kyllä minä mieluiten myllään vastustajan mauttoman kehitysvammaisen pommiraren gravelle, kuin nostaisin kaksi korttia käteen.

Tämä on kyllä huonoin perustelu Mind Sculptin puolesta ikinä. Olen itse kanssa Matomiehen kanssa samoilla linjoilla sen hyödyllisyydestä yhtenä kappaleena ja olisin varmaan pelannut Sign in Bloodia. Mind Sculpt kuitenkin vaatii kaverikseen Archaeomankelin ja Entrancerin, ettei se ole vain 2 manan do nothing. Jacella sitten voittaakin aina jos vaan on boardi jotenkin hallussa.

Tietenkin tämä mielipide johtuu siitä, että myllyillä en ole ikinä kasinelosta voittanut (=paisti).

Jos puhutaan Morkin pakasta, niin Mind Sculpt on parempi kortti pakassa, koska Archaeomankelin ja Entrancer. Lisäksi Sign In Blood on tuplamusta, mikä on aina vähän nihkeää. Mind Sculpt on tässä formaatissa kuitenkin kortti joka vastustajan dekistä ja onnesta riippuen on hyvä tai paska.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Rancid-

Alan ymmärtää, miks menit GP:n kakkospäivällä 1-4-1.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Alan ymmärtää, miks menit GP:n kakkospäivällä 1-4-1.
Mutta ymmärrätkö miksi menin ykköspäivällä 6-1-2?
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Rancid-

Avasit pommeja ja voitit nostamalla ne, paitsi silloin kun turoilit ja hidastelit tasurit.

(Jännittävä sivuhuomio: huonot pelaajat pelaavat hitaammin kuin hyvät. Ja ennen kuin Saimu itse alkaa tästä viisastella, tämä ei koske Saimu-tyyppisiä myssytystuokioita, joissa mietitään yleensä kertaalleen koko pelitilanne läpi huolella ennen kuin tehdään jotain ratkaisevaa. Huonojen pelaajien hidastelu alkaa sieltä ykkösvuorolta kun se kognitiivinen prosessi vaan yksinkertaisesti toimii hitaammin.)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Avasit pommeja ja voitit nostamalla ne, paitsi silloin kun turoilit ja hidastelit tasurit.

(Jännittävä sivuhuomio: huonot pelaajat pelaavat hitaammin kuin hyvät. Ja ennen kuin Saimu itse alkaa tästä viisastella, tämä ei koske Saimu-tyyppisiä myssytystuokioita, joissa mietitään yleensä kertaalleen koko pelitilanne läpi huolella ennen kuin tehdään jotain ratkaisevaa. Huonojen pelaajien hidastelu alkaa sieltä ykkösvuorolta kun se kognitiivinen prosessi vaan yksinkertaisesti toimii hitaammin.)

Avasin U/W kasan jossa ainoa pommi oli Deadeye Navigator. Tasurit meni silleen, että minulla on 2/4 lifelink enkeli pöydässä ja vastustajalla on 2/4 lifelink enkeli pöydässä. Siinä sitten ollaan pyörittelemässä sormia, kun mitään ei tapahdu pelien aikana. Kakkospäivä meni sitten silleen, että dräftään mustaa ja häviän typeryyteni takia siihen, kun en uskonut partiksen varoituksia mustasta.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa mork

Itse olisin kyllä tuon Mind Sculptin ottanu poes ja pistäny Sing in Blood tilalle. Jaskaa ei paljoa kinosta oletko myllännyt 7 korttia ennen sen pelaamista vai ei. Muuten on aika maukas, menikö 3-0?

Kyllä minä mieluiten myllään vastustajan mauttoman kehitysvammaisen pommiraren gravelle, kuin nostaisin kaksi korttia käteen.

Tämä on kyllä huonoin perustelu Mind Sculptin puolesta ikinä. Olen itse kanssa Matomiehen kanssa samoilla linjoilla sen hyödyllisyydestä yhtenä kappaleena ja olisin varmaan pelannut Sign in Bloodia. Mind Sculpt kuitenkin vaatii kaverikseen Archaeomankelin ja Entrancerin, ettei se ole vain 2 manan do nothing. Jacella sitten voittaakin aina jos vaan on boardi jotenkin hallussa.

Tietenkin tämä mielipide johtuu siitä, että myllyillä en ole ikinä kasinelosta voittanut (=paisti).

Jos puhutaan Morkin pakasta, niin Mind Sculpt on parempi kortti pakassa, koska Archaeomankelin ja Entrancer. Lisäksi Sign In Blood on tuplamusta, mikä on aina vähän nihkeää. Mind Sculpt on tässä formaatissa kuitenkin kortti joka vastustajan dekistä ja onnesta riippuen on hyvä tai paska.

niin ja tosiaan toi rise from the grave antaa pienen lisä valuen mind sculptille myös + 2lämää voi olla paljon aggroa vastaan tolla pinolla ;D

Poissa Rhaderis

Tällä mentiin 3-1 kun kaveriporukalla dräftättiin:

1x Archon of the Triumvirate
1x Skyline Predator
1x Isperia's Skywatch
1x Voidwielder
1x Runewing
1x Azorius Justiciar
2x Sunspire Griffin
2x Vassal Soul
2x Seller of Songbirds
1x New Prahv Guildmage

1x Knightly Valor
3x Paralyzing Grasp
1x Arrest
1x Avenging Arrow
1x Dramatic Rescue
2x Inaction Injunction
1x Ethereal Armor
1x Swift Justice

1x Azorius Guildgate
8x Island
8x Plains

Ainoa tappio tuli Grixis-väreillä tuunatulle millaukselle(!) 1-2.
Kolmas erä, toiseks viiminen vuoro: mulla kaks korttia pakassa jäljellä, nosto --> Plains. Vastus ei tee mitään omalla vuorollaan ku kaikki ukot jumissa erinäisistä syistä (Hänellä pelissä "terve" 0/6 flying seinä ja kaks Graspattua Doorkeeperiä ja jotain irrelevanttia).
Vika vuoro, nostan Inaction Injunctionin ja sillä sais ison seinän ulos kombatista, harmi vaan että on PAKKO nostaa se yks kortti mitä pakassa ei ole enää jäljellä..

Silti ykkössija valloitettu.

En kirveelläkään muista mitä kämmejä tuli missattua pikkausvaiheessa, mut aika hyvin sain UW vehkeitä valikoida ku kaveri oikealla otti Jundia ja toinen vasemmalla Selesnyaa.

Pakasta jäi ulos Seller of Songbirds, Palisade Giant, Soul Tithe ja Sphere of Safety. Jälkimmäisin ois voinu periaatteessa tehdäkin jotain ku ois ollu kuitenki 6 muuta enchantmenttia näyttää, mut ajokisat oli jo muutenkin itselle aika suotuisia. Soul Tithe? Ei ollut luottoa, samaten Giantti tuntui aika turhalta.
Muut vaihtoehdot pakkaan oli täysin kelvottomia, spläshiä ois ollu kolmen kortin verran vihreälle, sekään ei tuntunu kiinnostavalta (2x Horncaller's Chant ja Towering Indrik).

 
« Viimeksi muokattu: 06.11.12 - klo 00:58 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa mairou




Mietiskelin tuota Archonia että oisko voinu laittaa ja kylhä se kai ois menny.. Dekki meni 3-0 (6-0 gamet).. Tuntu melko vahvalta jokaisessa pelissä.



Poissa Nastaboi

Pelasin Soul Tithen tilalla Forestia. Neljä Arresteria nousi parissakin pelissä.

(click to show/hide)
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Antsi123

Näyttää tehokkaalta läjältä. Miten meni tolla?

Poissa Nastaboi

2-0, 2-0, 2-1. Yhden pelin hävis, kun finaalivastus sai reissattua lohis + Blustersqual + lava-axe -combolla.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hall0n

Ihan paska. Ei oo Angel of Serenityä.

https://dl.dropbox.com/u/32487418/halpoimuthyviilenturei.jpg

(click to show/hide)

Poissa Armus79

Jaahas, voitimpa 8-4:n seuraavalla kasalla:

http://imgur.com/gGavV

(sidasin yleensä paralyzing graspit pois, ja blustersquall oli sidessä eikä mainissä [en käyttänyt kertaakaan])
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Lightstorm

Tuli tälläinen surullisen iloinen pussi avattua:

(click to show/hide)


Tässä dekin lopputulos, joka ei nyt ihan sekopäinen ole, mutta kelvollinen kuitenkin. Curse ei päätynyt dekkiin, tilalla oli Spidery Grasp.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 05.12.12 - klo 23:02 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Vito

Tuli kaveriporukalla draftattua aika kiva Simic-pakka:
Creatures

1cc
2x Experiment One
Wasteland Viper

2cc
2x Shambleshark
Disciple of the Old Ways
Frilled Oculus
Gyre Sage
Metropolis Sprite

3cc
Drakewing Krasis
Elusive Krasis
Crocanura
2x Simic Fluxmage
Simic Manipulator

4cc
Fathom Mage
2x Ivy Lane Denizen

Xcc
Nimbus Swimmer

Spells

2x Pit Fight
Burst of Strength
Agoraphobia

Lands
10x forest
7x island


Tällä mentiin 3-0 (2-0, 2-0, 2-1). Pakka sisälsi 11 evolve miestä ja kolme rarea. Fathom mage oli ihan jees, muttei mikään älytön pommi pakassa. Yksi tappio tuli borosta vastaan pieneen manakusuun. Sidellä ei ollut muuta mainittavan arvoista kuin yksi Totally Lost joka sidesin sisään Boros Reckoneria vastaan. Pari kertaa tuli pelattua Experiment, Shambleshark, Fluxmage, Ivy Lane Denizen + random vihree creature. Tähän ei helpolla löydy vastausta :D

Poissa Armus79

Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Thalian

Tämmöst:

Mikähän kuningasidea on jättää todella mainio Skinbrand Goblin sidelle, mutta sitten pelata tosi keskenkertaista Bomber Corpsia? Tai kumpaankin tosi paljon heikompaa Knight Watchia, joka on hyvä oikeastaan vain paperilla.

Poissa Profundum

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "I come looking for demons... I hate angels."
eilinen fnm-drafti millä mentiin uran ensimmäinen 3-0 erääkään häviämättä lievästä darrasta huolimatta.

land:
8xmountain
7xplains
1xboros guildgate

1cmc:
foundry street denizen
mugging

2cmc
bomber corps
burning-tree emissary
daring skyjek
2xmadcap skills
martial glory
2xskinbrand goblin
syndic of tithes
wojek halberdiers

3cmc
act of treason
2xarmored transport
court street denizen
five-alarm fire
massive raid
2xskyknight legionnaire
warmind infantry

4cmc
assault griffin
holy mantle

6cmc
aurelia, the warleader

sidellä oli on-colourina shielded passage, towering thunderfist ja scorchwalker sekä rarepickeinä napatut Prime Speaker Zegana(p2p1, vaihtoehtona olisi ollut Truefire Paladin mutta joskus euronkuvat silmissä estää napsimasta parasta mahdollista deckiä) ja Realmwright jostain borokselle kuolleesta pussista. Palkintoboostereista avautui vielä Godless Shrine ja Breeding Pool joten sai ihan kelvon valuen draftin hinnalle :)
Emperor may be the Black Wizards, but Red Mage Wins.