Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Animaattori lecasiiin  (Luettu 13856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zamosan

Animaattori lecasiiin
« : 28.02.13 - klo 11:36 »
Millä lailla olisi hyvä parantaa kaikki ehdotukset otetaan vastaan sekä hyvät että huonot
on eka pakka jota oon aatellut lecasiin/vintageen kiitos jo etu käteen

kortti lista olis seuraavanlainen

60 cards

Lands 22 kpl

18 swamp
2 ebon stronghold
1 dakmor salvage
1 evolving wilds

greatures 7 kpl

1 iona, shield of emeria
1 jin-gitaxias, core augur
1 pathrazer of ulamog
1 elesh norn, gran cenobite
1 blazing archon
1 tyrant of discord
1 maelstrom wanderer

Spells 31 kpl

2 duress
4 animate dead
4 dark ritual
4 cabal theraby
4 buried alive
4 exhume
4 reanimate
4 entomb
1 diabolic servitude

sideboard

2 dread return
1 magmatic force
2 despise
4 cremate
1 diabolic servitude
2 sickening dreams
1 sphinx of the steel wind



Poissa Harvestman

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #1 : 28.02.13 - klo 12:02 »
Pathrazer of Ulamog, Maelstrom Wanderer ja Tyrant of Discord ovat hirveää kuraa. Tilalle parasta animointikohdetta mitä löytyy, eli Griselbrand. Sphinx of the Steel Windiäkin voi pelata.

12 animointispelliä on liikaa. 8-9 riittää. Ottaisin Animate Deadit pois. Diabolic servitude on hirveä ja hidas kuten myös Buried Alive. Cabal Therapy ei käy animaattoriin sitten millään. Sinistä mukaan niin saat cantrippejä ja forcet. 4x Careful Study on autoinclude

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #2 : 28.02.13 - klo 12:44 »
Chancellor of the Annex on ihan hauska kaveri aloituskädessä kun se häiritsee vastustajan FOWeja ja erittäin nasta kaveri animoitavaksi stormia vastaan. Ja varmastihan se myös polttoa hidastaa hauskasti. Cabal Therapyt pois ja Thoughtseizee/
Inquisition of Kozilekia tilalle.

JA olen samaa mieltä, että sininen kylkeen, niin pakasta tulee rohkeampi.

Poissa tuulisiipi

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #3 : 28.02.13 - klo 13:00 »
Cabal therapy on ihan ok, voi discardoida tarvittaessa omasta kädestä. Thougtseize tosin on paljon prempi. Sitten legacyssä 22 ländiä kuulostaa aika paljolta combo dekillä. Sininen väri toisi tosiaan mukana kortin noston, discardauksen ja protectionin

Poissa Tohtori

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #4 : 28.02.13 - klo 16:20 »
Koska tämä on postattu legacy osioon oletan että ap hakee oikeasti kilpailukykyistä reanimate pakkaa. Jos näin on niin heti alussa pitää lähteä siitä että UB on ainoa hyväksyttävä väriyhdistelmä ja kaikki mono B räpellykset voi heti unohtaa. Ketjussa ehdotetuista miehistä sen verran että kaikki ihme chansellorit voi suoraan unohtaa ja keskittyä pelaamaan niitä ns "oikeita miehiä" joista seuraavassa:

Griselbrand.
Dekin paras mies. Nostaa lappua ja antaa lifelinkillä lisää lappuja. Näitä haluat pelata 3-4 kpl

Jin gitaxias.
Nostaa myös lappua tehokkaasti. Kuitenkin vasta endissä jolloin poistot sattuu. Itse käytän toisena outtina stormia vastaan jos Iona saa esim surgicalista.

Iona.
Hyvä hoseri joka auttaa monovärisiä pakkoja ja poistoja vastaan.

Elesh norn.
Myös hyvä hoseri ukkopakkoja ja token pakkoja vastaan.

Tidespout tyrant.
Vastaus melkein kaikkeen. Tällä vipetään vastuksen pöytä ja ilkeät ländit. Muuttaa myös discardin semivindicateiksi.

Sphinx of the steelwind.
Hyvä mies jos metassa Rugia tai punaisia dekkejä.

Inkwell leviathan.
Stonebladea vastaan ok. Myöskin ainoa pelattava shroud mes. Sideboad matskua.

Blazing archon.
Antaa aikaa ukkopakkoja vastaan. Show and tell pakkoja vastaan ok. Itse en pelaa tällähetkellä.

Animate spelleistä ainoastaan reanimate ja exhume ovat nykymetassa pelattavia Abruptdecayn takia.

Dekissä on myös pakko pelata jonkinlaista suojaa combolle johon löytyy kaksi koulukuntaa. Joko lähdet perinteiselle linjalle ja suojelet comboa forceilla ja dazeilla tai käytät ns discard plania ja korvaat countterit maindekissä thoughtseizellä ja inquisition of kozilekeilla. Nämä myös synergioivat kivasti tidespoutin kanssa.

Sinisen lisääminen tuo dekkiin paljon sen kaipaamia asioita kuten kortinnostoa ponderin ja brainstormin muodossa. Vastauksia gravevihaan kuten echoing truth ja show and tell. Sekä discardoutletteja careful studyn muodossa.

Tässä meikäläisen alati muuttuva lista:

2 swamp
2 island
4 ug sea
4 polluted delta
3 musta fetch
2 sininen fetch

3 griselbrand
1 jin gitaxias
1 iona
1 elesh norn
1 tidespout tyrant
1 sphinx of the steelwind

4 reanimate
4 exhume
4 entomb
4 careful study
4 thoughtseize
4 inquisition of kozilek
1 cabal therapy
4 brainstorm
4 ponder
2 show and tell

sideboard:

3 echoing truth
2 pithing needle
2 show and tell
4 force of will
1 inkwell leviathan
2 city of traitors
1 submerge

Poissa Harvestman

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #5 : 28.02.13 - klo 16:31 »
Mä pelaisin Duressia Inquisitionin yli, koska Inquisition ei osu Forceen. Toisaalta inkvisiitio osuu KotR:iin, mutta niin osuu myös Thoughtseiz,e joka muutenkin munsta riittää discardiksi.

Poissa Peikko

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #6 : 28.02.13 - klo 17:16 »
Edellinen kommentti on kutakuinkin niin täysin väärässä kun vain olla ja taitaa. Yhdeksällä discardilla voi aika tehokkaasti viedä ne siniset spellit ja jättää pelkän Forcen käteenikin. Discardi on muutenkin mielettömän hyvää tässä dekissä juuri nyt syistä, että:

A) Olet koko ajan kartalla siitä mitä vastus tekee. Tiedät mitä vastaan pelaat ja minkä korttien ohi sinun pitää pelata. Tämä on relevanttia aina, mutta varsinkin Entombatessa on kiva tietää onko olemassa joku one-of targetti johon vastuksen dekki kippaa suoraan.

B) Samalla joko viet disruptia kädestä tai ostat aikaa ottamalla kriittisiä palasia pois vastukselta.

Kahdeksan discardia on minimi millä tätä dekkiä pelaisisin tämän hetkisessä metassa.

Poissa Fogxanic

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #7 : 28.02.13 - klo 17:36 »
Mä pelaisin Duressia Inquisitionin yli, koska Inquisition ei osu Forceen. Toisaalta inkvisiitio osuu KotR:iin, mutta niin osuu myös Thoughtseiz,e joka muutenkin munsta riittää discardiksi.

Inquisition on nykyään parempi. Ei ole huono veto ottaa deathrite shamaania pois se kun on nykyään jossain 20 % pakoissa.

Poissa Avez

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #8 : 01.03.13 - klo 08:11 »
Sphinx of the steelwind.
Hyvä mies jos metassa Rugia tai punaisia dekkejä.

Itse jättäisin Sphinxin kokonaan pois. Rugia vastaan voidaan käyttää Griselbrandia ja/tai Elesh Nornia ja esim. monopunainen burni kuolee Ionaan.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #9 : 01.03.13 - klo 19:22 »
Sphinx of the steelwind.
Hyvä mies jos metassa Rugia tai punaisia dekkejä.

Itse jättäisin Sphinxin kokonaan pois. Rugia vastaan voidaan käyttää Griselbrandia ja/tai Elesh Nornia ja esim. monopunainen burni kuolee Ionaan.

Jos pelaa sinistä niin kyllä Sphinxiä haluu pelata FOWien kanssa.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #10 : 04.04.13 - klo 18:56 »
Onko tosiaan mahdollista pelata Animaattoria ilman sinistä? Jos laittaa counterspellien tilalle Thoughtseizet, Duressit ja inquisition of kozilekit (ehkä muutama Hymn to Tourachit?)

Poissa höpömies

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #11 : 04.04.13 - klo 21:34 »
Itse olen sitä mieltä, että monob voi toimia ihan hyvin.
Careful study on se kortti jota mielestäni dekki eniten kaipaa siniseltä, mutta kyllä mustallakin on discard outletteja, eivät vaan yhtä hyviä (lähellekkään), mutta ei dekin ole absoluuttisen pakko olla UB.

Hymni on tosi hyvä kortti.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #12 : 04.04.13 - klo 21:52 »
Onko tosiaan mahdollista pelata Animaattoria ilman sinistä? Jos laittaa counterspellien tilalle Thoughtseizet, Duressit ja inquisition of kozilekit (ehkä muutama Hymn to Tourachit?)

Siniseltä saa brainstormin jolla saat shufflattua kädestäsi ylimääräiset miehet/landit/animoinnit jne. pois. Eli dekistäsi tulee PALJON consistempi. Careful Studyt on myös loistavia. Force of Will ja Daze on taas paljon parempia kuin discard, legacyssa kun pystyy suojaamaan kättä brainstormilla ja muuten vaan topdeckata jotain hyvää.

Kyllä voit pelata deckiä ilman sinistä, mutta sinisellä se on niin paljon parempi että mua ainakin vituttaisi hävitä sen takia että deckistä puuttui hyviä kortteja.

Poissa Fogxanic

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #13 : 04.04.13 - klo 22:39 »
Itse olen sitä mieltä, että monob voi toimia ihan hyvin.
Careful study on se kortti jota mielestäni dekki eniten kaipaa siniseltä, mutta kyllä mustallakin on discard outletteja, eivät vaan yhtä hyviä (lähellekkään), mutta ei dekin ole absoluuttisen pakko olla UB.

Hymni on tosi hyvä kortti.

Hymni ei kyllä ole toimimassa. Jos hymnaat vaikka kaveria vastaan kuka pelaa sneak & showta voit viedä vahingossa griselbrandin hautaan ja exhume on täysin hyödytön sen jälkeen toki reanimate olisi siinä tapauksessa nuts. Ehkä vielä huonompi tilanne tulee kun vastus laittaa misdirectionia siihen ja vie sinun animoinnit. Myöskin dredgeä vastaan diskardit ovat yleensä huono pitää pakassa varsinkin hymn. Tietenki voit osua lediin jolloin koko pakka saattaa hiljentyä muutamaksi vuoroksi.

Poissa Harvestman

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #14 : 04.04.13 - klo 23:18 »
Ehkä vielä huonompi tilanne tulee kun vastus laittaa misdirectionia siihen ja vie sinun animoinnit.

Misdirection ei kyllä varasta yhtään mitään.

E: Olen vieläkin sokea ja tyhmä.
« Viimeksi muokattu: 04.04.13 - klo 23:30 kirjoittanut Harvestman »

Poissa Nastaboi

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #15 : 04.04.13 - klo 23:25 »
Ehkä vielä huonompi tilanne tulee kun vastus laittaa misdirectionia siihen ja vie sinun animoinnit.

Misdirection ei kyllä varasta yhtään mitään.

Ehkä ei, mutta omaan käteen misdirectoitu Hymni vie kivasti omasta kädestä sinne varastoidut animointispellit, mitä tässä ajettiinkin takaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Quadi

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #16 : 14.11.15 - klo 23:59 »
Reanimoidaan vanhaa lankaa hieman kun en nyt viitsi uuttakaan tätä varten tehdä.

Teen hiljalleen tässä paluuta mätsikin pariin ja samalla kasailen animaattoria parin viikon päästä pelattavaa legacy champs -vääntöä varten. Viimeisimmästä isommasta turnauksesta on kulunut yli kymmenen vuotta, eli kaipailen hieman vinkkejä lekaläjääni varten. Ison osan tietty olen jo opetellut googlen avulla.

Mitä muuttaisit, mitä tekisit toisin?

(click to show/hide)

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #17 : 15.11.15 - klo 00:48 »
Reanimoidaan vanhaa lankaa hieman kun en nyt viitsi uuttakaan tätä varten tehdä.

Teen hiljalleen tässä paluuta mätsikin pariin ja samalla kasailen animaattoria parin viikon päästä pelattavaa legacy champs -vääntöä varten. Viimeisimmästä isommasta turnauksesta on kulunut yli kymmenen vuotta, eli kaipailen hieman vinkkejä lekaläjääni varten. Ison osan tietty olen jo opetellut googlen avulla.

Mitä muuttaisit, mitä tekisit toisin?

(click to show/hide)

Lotus petal on mitä et halua pelissä nostaa ollenkaa. Aloitus käteen maksimissaan, että saa nopeamman alun, mutta sen jälkeen sitä et halua nostaa. Laittaisin Petalin tilalla jotai cantrippiä mielummin.

Poissa Quadi

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #18 : 15.11.15 - klo 01:00 »
Reanimoidaan vanhaa lankaa hieman kun en nyt viitsi uuttakaan tätä varten tehdä.

Teen hiljalleen tässä paluuta mätsikin pariin ja samalla kasailen animaattoria parin viikon päästä pelattavaa legacy champs -vääntöä varten. Viimeisimmästä isommasta turnauksesta on kulunut yli kymmenen vuotta, eli kaipailen hieman vinkkejä lekaläjääni varten. Ison osan tietty olen jo opetellut googlen avulla.

Mitä muuttaisit, mitä tekisit toisin?

(click to show/hide)

Lotus petal on mitä et halua pelissä nostaa ollenkaa. Aloitus käteen maksimissaan, että saa nopeamman alun, mutta sen jälkeen sitä et halua nostaa. Laittaisin Petalin tilalla jotai cantrippiä mielummin.

Jep, tiedän tuon. Mietityttää että jos määrän vähentäis kahteen tai yhteen niin sit olis ihan sama olla pelaamatta niitä. Eli laitetaanko petaalit kokonaan pois vai jättää sen siihen yhteen/kahteen kappaleeseen? Mitä cantrippeja tilalle? Preordain, Gitaxian Probe? Vai lisää Thoughtseizejä?

Poissa l33twash0r

Vs: Animaattori lecasiiin
« Vastaus #19 : 15.11.15 - klo 13:01 »
Reanimator voi koittaa jotain ton tyylistä myös. Enemmän counterspellejä.