MtgSuomi.fi

Muu MTG => Turnaukset, tapahtumat ja peliporukat => Aiheen aloitti: Rancid- - 15.08.13 - klo 15:15

Otsikko: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 15.08.13 - klo 15:15
Päivää taloon. Tamåereella aikoo kuulemma olla jonkinlainen Poro Tourin osakilpailu lokakuun lopulla, joten miksipä ei laitettaisi samaan viikonloppuun myös parempaa tekemistä? Tämänpä vuoksi ajattelimme Kostin kanssa suorittaa järjestelyitä palauttaaksemme antipaskakisat maailmankartalle entistä antipaskemman jatko-osan myötä!

Missä: allekirjoittaneen residenssissä kuvankauniissa Hervannassa
Milloin: 19.10. noin kello 12 13 alkaen
Kuka: Tavoitteena on 8 pelaajan ääritehokas iskuryhmä. Kiinnostuksensa saa ilmaista tähän lankaan. Tämänhetkinen lista:
1. Markku
2. Kosti
3. Hannu
4. Kari
5. Satanboi
6. Arttu
7. Kurikka Puranen
8. Keiuprinsessa
(9. Roope, sleepertech-varauksella)
Mitä: kivoja videopelejä semmoiset 7 kpl, lista näyttää tältä:
- [MAME] Super Street Fighter 2 Turbo, vapaavalintainen hahmo pl. Akuma+O.Sagat
- [MAME] Bust a Move / Puzzle Bobble
- [DOS] Star Control 2 melee, tiimit 100 pisteellä highlanderia
- [DOS] NHL 94 95, molemmilla sama arvottu joukkue, peliaika 2x10 2x5 minuuttia
- [DOS] Zorlim's Arcade Volleyball
- [DOS] Triplane Turmoil, vapaavalintainen lentokone, ei maajoukkoja
- [Windows] Eggnogg (http://madgarden.net/junkz/files/eggnogg/)
- [Model2] Sega Rally Championship, vapaavalintainen auto, Desert @ Practice

Lisätietoja:
* SSF2T ja PuzzleBobble pelataan "paras kolmesta paras kolmesta" -systeemillä, eli best-of-3 matseja siten, että kahdella matsivoitolla voittaa kierroksen
* Eggnoggissa pelataan kolmeen voittoon
* Änärissä kahden viivan syötöt pois päältä. Tasatilanteessa pelataan kolmoserää sudden deathina
* Sega Rallyssa ajetaan kolmen kierroksen Practice-moodia. Paremman kokonaisajan saanut voittaa, ja jos kumpikaan ei ehdi määräajassa maaliin, pidemmälle ehtinyt voittaa. Jos osuu sadasosalleen sama aika, parempi kierrosaika toimii tiebreakerina.

Lisäksi ilmoille saatetaan heittää ns. kulta_mitali_haaste. Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan, muistakaa kuitenkin seuraavat klassiset ohjeet:
Lainaus
HuonoudenHyvyyden lisäksi pelin pitää olla riittävän nopeatempoinen, ettei kisoissa tule liian pitkiä odottelujaksoja. Vaikka kaverin kärsimistänautintoa on tietenkin hauskaa katsoa vierestä, saman paskapelin tuijottaminen puolta tuntia pidempään alkaa käydä kaikkien hermoille. Viimeisenä muttei vähäisimpänä vaatimuksena pelin pitää olla joko pelattavissa kaksinpelinä vastakkain samalla ruudulla tai sitten siinä on oltava yksiselitteinen suorituksen paremmuuden mittari pisteiden, ajan tms. muodossa.

Plussaa jos peli edustaa jotain muuta kuin niitä kaikkein selkeimpiä kaksinpelaamiseen soveltuvia genrejä. Urheilupelejä löytyy kyllä helposti useampienkin kisojen tarpeisiin, mutta pieni vaihtelu olis ihan jees. Lisäksi pelien olisi suotavaa olla jonkin sortin klassikkoja. Uusimman änärin/fifan/nba:n/formulan ehdottaminen on siis turhaa, ja käytännössä pelin julkaisuvuoden pitäisi alkaa ykkösellä.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Sabo - 15.08.13 - klo 15:27
Lista saa varauksettoman hyväksynnän. Ehdottaisin autopeliksi sinivalkoista Slick 'n Slidea. Myös Worms tuo mieleen hyviä moninpelimuistoja ja -tilttejä.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 15.08.13 - klo 15:31
Ai niin, unohdin tosiaan edelliskisojen pelilistan, josta uusintakierrokselle nouseminen on lähes-muttei-kokonaan poissuljettua:

- One Must Fall 2097
- Super Puzzle Fighter 2 Turbo
- Ice Hockey (NES)
- Liero
- SMB3 duel (SNES Super Mario All-Stars)
- NBA Jam
- Slicks 'n' Slide

Tämän vuoksi Slicksin haluaisi viettävän yhden pelikerran varikolla, ja jos joku keksii tuohon SMB3duel-slottiin hyvän vastaavan pelin niin saa kertoa (itse asiassa Star Control 2:n melee voisi olla...)

Wormsia mietittiin, mutta se taitaa valitettavasti olla just sen verran hidastempoinen että ei pysty kykenemään.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Meltyman - 15.08.13 - klo 15:34
Supercockblockers on taistelupelien aatelia.

http://supercockblockers.com/main.html

EDIT: ei heikkohermoisille eikä mielensä pahoittajille.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Polari - 15.08.13 - klo 15:51
Dumppaan läjän irkissä listattuja enemmän tai vähemmän potentiaalisia ehdokkaita for future reference:

SSF2T, Bust-a-Move, Wings, Triplane, Dampier, Minebombers, Mario Kart, Zorlim's Arcade Volleyball, Micro Machines 1/2, Super Melee, Rampart, CTR, WipeOut, Sega Rally, Gran Turismo, Kilin Kolin McRally, Sonic 3&Knuckles kisamoodi, GeneRally
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Mellon - 15.08.13 - klo 19:17
Jos haluaa jotain Wormsin tapaista niin vanha kunnon Scorched Earth on olemassa. Jossain "uudessa" versiossa oli muistaakseni simultaanimoodi, eli kaikki tähtäävät yhtaikaa. Kaikki ampuvat sitten myös yhtaikaisesti, joten oli se vielä periaatteessa vuoropohjainen. Säätämällä tarpeeksi lyhyen vuoroajan on tempo aikamoinen eikä pelit kestä kauaa. Jos on näppis joka selviä siitä että on useampi nappi pohjassa niin pystyy neljälläkin pelaajalla vetämään.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Enterorrhexis - 15.08.13 - klo 20:50
Noista aikasemmista täytyy ehdottomasti kannattaa OMF 2097 uutta tulemista. Peli ei omassa kovassa käytössä ole edelleenkään menettänyt hohtoaan ajoittain nautiskeltuna. Kompataan myöskin Mellonin heittämää Scorched Earthia josta ei ole muuta kuin hyvää ajateltavaa ajan saatossa.

Ottakaa myös hyvät ihimiset se SMB3 sieltä pois, koska se on ihan täyttä kuraa vaikka saattaakin soveltua hyvin monen pelaajan dueleihin.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 15.08.13 - klo 21:47
Lisää mieleen tulleita pelejä: GP Legends, F1GP2, Nintendo World Cup, Richard Burns Rally, aiemmassa antipaskaketjussa mainittu Speedball 2, Virtua Striker 2.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Thalian - 15.08.13 - klo 22:04
Lisää mieleen tulleita pelejä: GP Legends

GPL on kyllä hyvä valinta, sillä jos joukossa ei ole yhtään aiemmin pelannut, niin kukaan tuskin pääsee edes yhtä kierrosta ilman, että ajelee etanavauhtia.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Polari - 15.08.13 - klo 22:29
Noista aikasemmista täytyy ehdottomasti kannattaa OMF 2097 uutta tulemista. Peli ei omassa kovassa käytössä ole edelleenkään menettänyt hohtoaan ajoittain nautiskeltuna. Kompataan myöskin Mellonin heittämää Scorched Earthia josta ei ole muuta kuin hyvää ajateltavaa ajan saatossa.

Ottakaa myös hyvät ihimiset se SMB3 sieltä pois, koska se on ihan täyttä kuraa vaikka saattaakin soveltua hyvin monen pelaajan dueleihin.

OMF ei ole tulossa koska genressä on muutakin yhtä kovaa tarjontaa ja yksi edustaja on ihan tarpeeksi. SF2 on vähintään yhtä vahvan kaliiberin peli ja jäi viimeksi pois juuri tästä syystä.

SMB3-kommentin pointtia en tajua ollenkaan. Jos peli on tuolla listalla ainoana toistona edelliskerrasta, niin kenet meinasit vakuuttaa perustelemattomalla täyttä kuraa -kommentilla?
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Mellon - 15.08.13 - klo 22:50
Lisää mieleen tulleita pelejä: GP Legends

GPL on kyllä hyvä valinta, sillä jos joukossa ei ole yhtään aiemmin pelannut, niin kukaan tuskin pääsee edes yhtä kierrosta ilman, että ajelee etanavauhtia.

Suosittelisin radaksi Silverstonen. Ei juurikaan pahoja kallistuksia, kovia korkeuseroja, peräkkäisiä mutkia eikä sokeita kurveja. Ja ennen kaikkea isot nurmikot missä pyörähdellä. Jos haluaa itseään kiduttaa niin Nürburgring, tosin ensikertalaiselta voi mennä kierrokseen vartti tai enemmänkin. Mosport Park on melkein yhtä v-mäinen mutta luokkaa 12% pituudeltaan.

Autoksi esimerkiksi Ferrari. Masokistin valinta on Lotus jossa on potkua ihan liikaa verrattuna pitoon.

Nimimerkillä GPL-handicap -3.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kurikka - 16.08.13 - klo 10:41
Ilmoitan kiinnostukseni.

Jos kaksi tappelupeliä ei ole liikaa, niin itse olen käyttänyt useita tunteja Ultimate Mortal Kombat 3:n parissa. On muuten tempoa tässä nimikkeessä, ja hakkaamallakin voi pärjätä.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 20.08.13 - klo 02:14
Potkastaas ketjua ylöspäin. Peliehdotuksia otetaan edelleen vastaan, olisin kuitenkin kiitollinen jos näkisitte sen verran vaivaa että tsekkaatte vaikka ctrl+f:llä onko se IHAN PAKOLLINEN LOISTO PELI mainittu jo.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Kavu - 20.08.13 - klo 10:41
Ilmoitan kiinnostukseni osallistumista kohtaan ja tuon pelitarjottimelle Mine Bombersin ja Moposodan.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Co - 20.08.13 - klo 17:27
Heitellääs pari legendaarista dueli peliä, joita pelatessa on ainakin itsellä pelihousut revenny ja läppä lentäny.

Deluxe Ski Jump 2 (http://www.mediamond.fi/dsj2/)

FLTron (http://www.fltron.com/)

Cultris II (http://gewaltig.net/)
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Nastaboi - 20.08.13 - klo 21:35
Väitän, että Mine Bombers on liian hidastempoinen näihin kisoihin, vaikka loistava peli olikin. Jo mainituista lisä-ääni Star Controllille ja Arcade Volleyballille. Itse ehdotan sellaista helmeä kuin Hyppyheikkien sumopaini! Mainitaan nyt vielä 4D Sports: Boxing ja Tapan Kaikki, kun tulivat lapsena hakatuista mieleen, vaikka niiden kaksinpelattavuudesta ei ole minkäänlaista muistikuvaa.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: ramela - 20.08.13 - klo 22:12
Star Control 2 Super Melee oli lapsuudessa se kovin kaksinpeli. Sillä saa varmasti viihdyttävät pelit aikaiseksi.

Jos pelaatte matseja tietokoneella, niin pistäkää Streami pystyyn.  ;D
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 20.08.13 - klo 22:36
Tarkoitus on kyllä striimata koko paska, koska jokainen peli pelataan tavalla tai toisella emuloituna yhdellä ja samalla tietokoneella. Tässä vaiheessa kaahailupelin slottiin näyttäisi eniten nokkaansa olevan työntämässä Sega Rally 1.

4D Sports Boxing on törkeän hidastempoista seisoskelua. Tapan Kaikki pitääkin pistää moninpelinä testiin.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: RydeR - 21.08.13 - klo 07:24
sj2 ! Hyppää vaikka 4 mäen kisaa niin ei mee turhan pitkäks.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kasta - 21.08.13 - klo 07:41
Jos Mine Bombers on liian hidastempoinen, niin miten olisi Molez?
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 21.08.13 - klo 21:25
Koska kaikkia kuitenkin kinostaa, survoin pelit ja emulaattorit kätevään pakettiin (https://dl.dropboxusercontent.com/u/88530172/antipaska.zip). Oletan että olette riittävän fiksuja konffaamaan ja käyttämään emulaattoreita, joten älkää kysykö multa teknistä tukea.

Edit: päätin vaihtaa värikuulapelin alustaa erinäisten tahojen ehdottelujen perusteella. MAME-versio on lisätty pakettiin, tai jos ehdit jo hakea paketin ennen editaatiota, pelkän MAME-ROMin saa täältä (http://www.romnation.net/srv/download/rom/24323/mame/Puzzle-Bobble-Japan-B-System.html).
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kivi - 22.08.13 - klo 14:49
En tiedä tilojen laajuutta, mutta onko mahdollista tulla paikalle seuraamaan mestarillisia suorituksia, puhumaan paskaa ja nauttimaan virvoitusjuomia koska saattaa olla että olen joka tapauksessa tuolloin Tampereella.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 22.08.13 - klo 14:53
Tilojen laajuus on sellainen, että tuo 8 henkeä menee helposti, ja sen jälkeen vähän ahtaammin. Noin 80 neliötä on siis yhteensä. Suomeksi: sanon sitten jos alkaa pelottaa että kipuraja tulee vastaan.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 26.08.13 - klo 23:25
Änärin vuosimalli vaihdettu täysin mielivaltaisesti yhtä pykälää myöhempään, ysifemman löytää esimerkiksi täältä (http://www.oldgames.sk/en/game/nhl-95/download/8637/).
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Nastaboi - 09.09.13 - klo 18:39
Saako aikataulua mitenkään järjestettyä sillä tavalla, että ehtisi samana päivänä Hämeenlinnassa järjestettävään tapahtumaan?
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 09.09.13 - klo 18:43
Saa, mutta se vaatii hämeenlinnalaisilta myönnytyksiä. Kaikkihan tietävät, miten todennäköistä se on.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: FailSafe - 09.09.13 - klo 20:31
Katsottuani tapahtuman konseptia ja pelilistaa, niin tsekatkaapa sellainen räpellys kuin eggnogg:
http://www.freeindiegam.es/2013/05/eggnogg-paul-pridham-connor-pridham/

Vuosiluvun puolesta ei ehkä osu sarjaan, mutta teemaltaan kylläkin mainiosti.

Nopeatempoinen kaksinpeli ja erittäin hilpeää seurattavaa myös seisontavuorossa oleville pelaajille (jopa parempi, kun on porukkaa seuraamassa).
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 25.09.13 - klo 16:43
Bylly vasten byllyä, bump bump. Alkamisaikaa muutettu parin pelaajan aikatauluongelmien vuoksi.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 06.10.13 - klo 18:56
BREAKING NEWS! Nyt kävi nimittäin sillä tavalla että Triplane Turmoil sai klassikkostatuksestaan huolimatta kenkää. Tilalle otettiin pikaisen testauksen perusteella moderniksi klassikoksi ilmoittautunut Eggnogg.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 06.10.13 - klo 21:30
Ja sitten pieni pyyntö kisoihin osallistuville kaikkien elämän helpottamiseksi: ilmoittakaa Star Control 2 -tiiminne mulle joko YV:llä tai lähettämällä pelin .mle-tiedosto. Muistakaa, että 100 pinnan highlander on edelleen voimassa.

Jos tiimiä ei näy edellisenä iltana, lasketaan submissioniksi "kaikkihuonot.mle". Älkää siis ampuko itseänne nilkkaan.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kurikka - 11.10.13 - klo 16:15
Yllätysohjelma nosti päätään, Markkua ilmottu fb:ssä aiheesta!

Oletusarvoisesti droppasin.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 15.10.13 - klo 10:47
Pimpeli pompeli, kohtahan se tämäkin herkkukori kaatuu päälle. Muistakaapas, osallistujat, hioa ja ennen kaikkea lähettää SC2-tiiminne.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 19.10.13 - klo 10:30
Tänään räjähtää! Kisapaikalle on jo löytänyt yksi kilpailija ja kasa ohjaimia. Striimiä pukkaa noin klo 13 alkaen. Be there!
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kivi - 19.10.13 - klo 11:12
Roger Talermo jää seuraamaan striimiä virvoitusjuomien kera kotoa päin. Talvi yllätti autoilijan ja teleportaatio Tampesteriin ei onnistu.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 19.10.13 - klo 13:26
Ja nyt lähtee: http://justin.tv/rancid83
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: luma - 19.10.13 - klo 18:36
Seitsemän kierroksen jälkeen tilanne on seuraava:
Roope 6-1
Kosti 5-2
Markku 5-2
Kari 4-3
Hannu 4-3
Arttu 3-4
Juha 1-6
Jari 0-7

Finaalissa siis Roope ja Kosti. Kosti valitsi ensimmäiseksi lajiksi Zorlim's Arcade Volleyballin, Roope toiseksi Super Street Fighterin. Kosti vei molemmat lajit suvereenisti ja on siis Antipaskakisa 2:n mestari.

Seuraavaksi ohjelmassa kultamitalihaaste, striimi jatkuu.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 21.10.13 - klo 12:46
Jos exceli vielä löytyy kiintolevyltä enkä nukahda pystyyn sitä ennen, yritän illalla vähän kirjoitella raporttia siitä, miten eri kisalajit sujuivat. Sen verran jäi käteen, että muuten tasaväkisistä ehdokkaista oli ehkä ihan hyvä yrittää valita kisapelit sieltä helpommin lähestyttävästä suunnasta, lahjattomat reenaa -asenne kun oli aika vahvasti vallalla.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Polari - 21.10.13 - klo 14:07
Minäpä raportoin:

SEGA Rally - Perushyvä arcaderalli. Valitin etukäteen että rata on liian helppo jos pelaajat ovat harjoitelleet vähääkään. Kolme kahdeksasta oli.

Eggnogg - Jos hahmo hyppäisi pelkästään hyppynappia painamalla ja miekan heitolle olisi erillinen kolmas nappi, peli olisi nutsit. Vähemmän niihin nappeihin hajoiltiin kuin odotin, mutta aika monta kertaa juostiin ruudun ulkopuolella rotkoon tai heitettiin miekka kun ei olisi pitänyt tai ei heitetty kun olisi pitänyt. Hyviä vääntöjä tästä kuitenkin saatiin.

Puzzle Bobble - Perushyvä palikkapeli.

Super Turbo - Tappelupelien aatelia, tosin tilalla olisi voinut olla paskempiakin esityksiä ilman että ero olisi näkynyt. Genren oppimiskäyrä nimittäin on melkoinen eikä mitään huikaisevia otteita nähty niiltäkään jotka olivat harrastaneet genren pelejä tai harjoitelleet.

NHL 95 - Peli voisi olla oikein hyvä jos sitä olisi harjoitellut paljon ja olisi hyvät tiimit alla. Nyt kahdeksasta pelaajasta yksi kykeni maalintekoon varsinaisella peliajalla ja matsit olivat ihan hirveää tuusausta.

Super Melee - Kuten edellä, peli olisi oikein mainio balanssipätsillä ja osaavilla pelaajilla. Nyt osa matseista meni siihen että pelaajat eivät tienneet mitä alukset tekevät ja sitten kokeiltiin kumpi voittaa lentäen vihollisti kohti nappeja painellen. Osassa taas katseltiin kuinka rosterin typerämmästä päästä olevat alukset esim. istuvat vihollisen kantaman ulkopuolelle ja yrittävät hitaasti kihnuttaa vahinkoa, tai tuhoavat kalliimpia aluksia kerrasta.

Zorlim's Arcade Volleyball - Eihän tämä nyt ihan niin hyvä ollut kuin piti. Olis jees jos pelaajat olisivat tarpeeksi hyviä välttääkseen fysiikan rikkomisen, mutta eivät tarpeeksi hyviä että pisteiden tekeminen menee aivan järkyttävän vaikeaksi, puolustaminen kun onnistuu pelissä roimasti hyökkäämistä paremmin. Välillä hypittiin pallon sisään, välillä odoteltiin kumpi ensiksi tekee tyhmän kämmin että joku voittaisi.

Capcom's Gold Medal Challenge '92 - best game EU 5/5 would play again. Rämpytyskamera oli huikea.

Magic: the Gathering - Paska peli, paskat pelaajat.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: kivi - 21.10.13 - klo 14:14
Capcom's Gold Medal Challenge '92 - best game EU 5/5 would play again. Rämpytyskamera oli huikea.

Feediä katsoneena rämpytyskamera oli silkkaa parhautta. Muutenkin olisin voinut viettää koko lauantain vain kultamitalihaastetta katsoen ja Bacardia litkien.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 21.10.13 - klo 14:55
Minäpä raportoin:
Mites toi MyPa Civ5?
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Polari - 21.10.13 - klo 15:15
Minäpä raportoin:
Mites toi MyPa Civ5?

En keksi tähän sopivaa kuittausta niin vastaanpa oikeasti. Civilization on pirun hieno 4X-peli (explore, expand, exploit, and exterminate) jota kaikkien tulisi kokeilla. Vitosen isoin juttu aiempiin osiin nähden on pelin virtaviivaistus. Osa väittää että nelonen on parempi, itse näkisin että Civ 5, Civ 4 ja FfH 2 (Civ 4:n fantasiamodi) ovat about tasoissa, siten että listalla vasemmalta oikealle mennessä lisääntyvät sekä syvyys ja hienot yksityiskohdat että vittumainen nysväys. Vitosen ainoa selkeä heikkous on kädetön tekoäly, jonka kanssa reiluilla vaikeustasoilla on naurettavan helppoa voittaa ja riittävän vaikeilla repeää perse tekoälyn kusetuksen hyppiessä pahasti silmille.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: duracel - 21.10.13 - klo 22:14
En ole paskakisoissa ollut pelaamassa, mutta vaikea on kuvitella miten ne eroavat tästä. Ainoa hyvältä tuntuva peli oli Eggnogg. Vaikka tapahtuma tietysti oli toki hauska, on lähtökohtaisesti aavistuksen tympeää lähteä kisailemaan peleissä, joita toiset ovat tahkonneet selvästi erittäinkin paljon, kun itse on pelannut niitä ehkä kerran 20 vuotta sitten viiden minuutin testin verran. Jos nyt joku pahoitti mielensä, kun olin mukana pelaamassa paskasti, niin osallistuin vain, koska minut aika viime hetkellä pyydettiin Kurikan tilalle. Jos näissä on tarkoitus, että osallistujien pitäisi oikeasti harjoitella (tai olla rehellisen kiinnostuneita näiden strategioista), niin voinen passata.

~jari
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Nastaboi - 21.10.13 - klo 22:29
Jos järjestäjillä on taipumuksia mielensäpahoittamiseen paskojen pelaajien vuoksi, täytyy heillä olla myös samansuuruisia taipumuksia itsesabotointiin. Vai miksi minua muuten pyydettäisiin kerrasta toiseen mukaan?  :P
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Polari - 21.10.13 - klo 23:19
Jos mun viesteistä jäi sellainen kuva että olisin pahoittanut mieleni (ja kyllähän tuo näin jälkeenpäin lukien vähän siltä vaikuttaa) niin pyydän anteeksi. Nuo harjoitteluun liittyvät kommentit oli tarkoitettu joko kevyiksi heitoiksi tai kitinäksi peleistä, jotka mieluiten saisivat olla sellaisia että niiden vääntäminen olisi mielekästä ilman harjoitteluakin.

Toki minusta olisi ihanteellista jos tällainen kilpailu olisi kaikkien muunkin mielestä ihan älyttömän siistiä ja saataisiin tiukat kisat joissa kaikki ovat testanneet pelit läpi, mutta kun ensisijaisesti kyse on jutusta jonka varjolla saadaan kerättyä tuttua porukkaa yhteen niin eihän tuota ole millään tasolla realistista odottaa. Arvostan kaikkia jotka jaksavat olla näissä mukana pienemmälläkin kiinnostuksella pelejä kohtaan, ja toivon ettei itselläni ole lipsahtanut mopo keulimaan niin että se ihmisiä näistä karkoittaisi.
Otsikko: Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
Kirjoitti: Rancid- - 22.10.13 - klo 00:13
Seuraa wall of text.

Round 1 - Sega Rally

Markku vs Kosti
Roope vs Jari
Arttu vs Kari
Hannu vs Juha

Kootut selitykset: SegaRallyyn päädyttiin käytännössä kompromissina tuttuuden, vauhdintunnun ja sopivasti tasoeroja esiin tuovan realismintapaisen välillä. Esimerkiksi Colin McRae Rally 2 olisi ihan yhtä hyvin voinut tulla valituksi, ja jos kisat saavat jatkoa, se lienee defaulttina autopelivalinta. Radan helppoutta kompensoi omalta kohdaltani se, että en päässyt sinuiksi ratin tuntumaan ennen viimeistä kierrosta, joka taisikin sitten olla nopein ei-Hannun ajama yksittäinen pätkä. Ei kuitenkaan riittänyt kun sössin niin paljon ensimmäisten kahden aikana, ja kun vastassa oli Kosti.

Round 2: Eggnogg

Markku vs Roope
Kosti vs Jari
Arttu vs Hannu
Kari vs Juha

Kootut selitykset: Eggnogg löysi tiensä kisoihin yleisön ehdottamana ihan viime tipassa, kun pitkään slotissa kiinni roikkunut Triplane Turmoil osoittautui aika moneen suuntaan liian vaikeaksi tapaukseksi ollakseen viihdyttävä kisapeli. Eggnoggin akilleenkantapäästä eli hyökkäysten tarkan ohjaamisen vaikeudesta onkin tässä puhuttu, ja lisäksi jonkinlaisena tilastollisena anomaliana neljästä näppis vs. SNES-padi -matsista kaikki päättyivät padilla pelanneen voittoon, mikä herättää vähän epäilyksiä ainakin minussa. Jos pelin tekijät laittavat miekan heiton omaan nappiinsa ja sallivat paikaltaan hyppäämisen pelkkää hyppynappia painaen, kontrollien ja samalla pelin hyvyyspisteet hyppäävät huippuluokkaan.

Round 3: Puzzle Bobble

Markku vs Jari
Kosti vs Roope
Juha vs Arttu
Hannu vs Kari

Kootut selitykset: Tää oli about ilmiselvin valinta kisapeliksi. Peli on simppeli, hauska, palkitsee hyvät suoritukset, suolaa kämmistä sitä enemmän mitä lähempänä se oli onnistunutta suoritusta ja sitä on kivaa + jännää jopa katsoa vierestä.

Round 4: Super Street Fighter 2 Turbo Ultimate Golden Platinum GOTY edition

Markku vs Arttu
Kosti vs Kari
Roope vs Hannu
Jari vs Juha

Kootut selitykset: Kun edellisissä kisoissa oli pelattu One Must Fall'ia, jäljelle saman aikakauden hyvistä tappelupeleistä jäi lähinnä Mortal Kombat 2 tai 3 ja tämä. Tappelupeleistä tietävät ihmiset preferoivat vahvasti tätä, joten uskoin. Roopen ja Hannun (ja myöhemmin Roopen ja Kostin) pelit näyttivät huomattavasti erilaiselta kuin meidän tavallisten kuolevaisten buttonmash-festit. Onnistuin tosin huomaamaan, että Hannun valitsemalla sumopainijahahmolla oli simppelin näköinen ja pitkälle yltävä erikoisliike, joten tein perässä. Tällä kertaa se riitti voittoon.

Round 5: NHL 95 (PC)

Markku vs Kari
Kosti vs Hannu
Roope vs Juha
Jari vs Arttu

Kootut selitykset: Ehkä eniten versiovalinnasta hajoilua aiheuttanut peli. Roope ja Kosti vanhoina konsoliharjoina olivat sitä mieltä, että SNESin NHL94 olisi jotenkin merkittävästi parempi, mitä en itse allekirjoita oikein millään tasolla. Itse ydinpelattavuus on mun silmään käytännön identtistä, paitsi että SNES-versiossa on puolustavalle pelaajalle tarjolla koukkausnappi, jonka funktio on lähinnä hidastaa peliä ja olla massiivinen HV. Tämän merkittävän lisäyksen kääntöpuolella on sitten ketjukaverit jatkuvalla (vielä jatkuvammalla) syötöllä paitsioon tunkeva AI ja kasa ärsyttäviä piirteitä, kuten puoli minuuttia pelin jatkumisen jälkeenkin soolojaan tilutteleva urkuri.

Round 6: Star Control 2 Melee

Markku vs Hannu
Kosti vs Juha
Roope vs Arttu
Jari vs Kari

Kootut selitykset: Kisojen korkein opettelukynnys näkyi. En itsekään ehtinyt/jaksanut/viitsinyt tutustua pelin purtilovalikoimaan sen enempää kuin että kävin Artun kanssa pikaisesti läpi kaikki alukset kertaalleen ja valitsin niistä ne, joilla tuntui että osais voittaa. Ehkä. Tämä ja SSF2T ovat hyviä oppitunteja siitä, että eri pelitaktiikoita ja runsaasti niille spesifistä opettelua vaativat pelit kannattaa jatkossa jättää pois kisoista, jos ei ole varmaa, että kaikki osallistujat ovat samalla viivalla harjoittelun määrän suhteen.

Round 7: Zorlim's Arcade Volleyball

Markku vs Juha
Kosti vs Arttu
Roope vs Kari
Jari vs Hannu

Kootut selitykset: Sitten mentiinkin sinne toiseen ääripäähän. Tässä turautuksessa taitoelementti muodostui lähinnä siitä, että osasi abusoida pelin rikkinäistä fysiikkaa - tai oikeastaan olla ottamatta siltä batangia. Veikkaan että esim. Deluxe Moposota olis täyttänyt paremmin tämän kämmeihin ratkeavan kyttäilypelin slotin. Ainakin siinä on suunnilleen ehjät fysiikat.

Finaali: Kosti voitti sekä Roopen valitseman Street Fighterin että oman valintansa ZAVin.

--

Paskakisoihin merkittävä ero on tosiaan se, että niissä kaikki lähtevät samalta viivalta, eli nollasta. Yritin sen minkä osasin valikoida pelejä, joissa harjoittelulla saisi edgeä, mutta aloittelijallakin olisi tsäänssit ja kivaa. Ilmeisesti SC2 ja SSF2T epäonnistuivat jälkimmäisessä selvästi, änäri jonkin verran ja lopuissa oltiin semisti hyvillä.

Jos muuten joku tietää keinon saada komponenttikomposiittivideota (esim. autenttisesta NESistä) winkkarin ruudulle silleen, että sitä pystyy striimaamaan, saa kertoa. Koitin ottaa selvää esim. tästä (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28963/cgmbv/Terratec-Grabby-videosieppari-USB), mutta en oikein saanut selkoa videokuvan reaaliaikaisuudesta. Kultamitalihaaste on kahta kivempaa autenttisella raudalla, ja RämpytysKamera(tm) tuntui olevan instant-hitti.

(edit: korjattu videon tyyppi, meni termit sekaisin)