MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Highlander => Aiheen aloitti: Helen82 - 09.12.21 - klo 03:09
-
Moi. Viimeisiä rakennus hetkiä eli vielä decki, mutta back to plan voitti... toistaiseksi...
Crisix Dragon : 100
Lands: 40
18 Mountain
6 Island
2 Swamp
1 Lotus vale
1 Crumbling necropolis
1 Sulfur vent
1 Swiftwater cliffs
1 Shivan Reed
1 Steam vents
1 Lavaglide / Riverglide pathway
1 Haven of spirit Dragon
1 Shivan Forge
1 Wasteland
1 Scalding tarn
1 Bloodstained Mire
1 Wooded foothills
1 Arid mesa
Creatures : 19
1 Zirilan of the claw
1 Bogardan hellkite
1 Inferno of star mounts
1 Lathills, dragon queen
1 Terror of the peaks
1 Rorix bladewing
1 Obsidian charmaw
1 Thundermaw hellkite
1 Keiga, The Ridge star
1 Hellkite charger
1 Shivan dragon
1 Glorybringer
1 Two-headed dragon
1 Dragonslord's servant
1 Dragonspeaker shaman
1 Beasts of bogardan
1 Bogardan phoenix
1 Akroma, angel of fury
1 Chandra's Incinerator
Spells : 27
1 Seething Song
1 Electrolyze
1 Rite of flame
1 Pyretic ritual
1 Desperate ritual
1 Demonfire
1 Banefire
1 Anger of god
1 Lightning Bolt
1 Incinerate
1 Hammer of bogardan
1 Fireblast
1 Dead/gone
1 Demonic tutor
1 Mana leak
1 Remand
1 Memory lapse
1 Power sink
1 Condescend
1 Dragonstorm
1 Grab The reins
1 Wildfire
1 Fire / ice
1 Turn / burn
1 Corpse dance
1 Izzet charm
1 Prismari command
Enchaments : 4
1 Form of the dragon
1 Blood moon
1 Crucible of fire
1 Fiery emancipation
Plainswalker : 1
1 Chandra's torch of defiance
Artifacts : 9
1 Wurmcoil engine
1 Bottle gnomes
1 Anvil of bogardan
1 Mazemind tome
1 Crucible of worlds
1 Coalition relic
1 Orb of dragonkind
1 Ruby medallion
1 Lotus petal
Crisix dragon by Antti Helen
https://youtu.be/SdjG2t9O0pA
-
Tarvinneeko deck Mox Diamond tahi Chrome Mox tyyppisiä manakiviä lisää? Lisäksi Smoldering Egg ja Lohareita halventavat ukot ja efektit voisi olla ihan fine kokeilla!
-
En usko. Aika hyvin tuo decki toteuttaa mikä on tarkoitus. Decki haluaa kiihyttää vuoroilla 3-5 niin että näen moxin ja ton toisen sopeutuvan toisenlaiseen deckiin.
-
Sarkhan, Fireblood puuttuu listasta ainakin. Myös Stormbreath Dragonia pelaisin, hyvä proto ja monstrous tekee vahinkoa.
-
Joo. Kyllä mä mietin noita, mutta jätin pois...pidän noita ainakin toistaiseksi jos peli kulkee. Tuolla tavalla pitäs matematiikan mukaan deckin toteuttaa itseään että joka toinen kortti on kiihdytin ja vuorolla neljä - kuusi on lohari hyökkäämässä ja mitä testasin niin 80 % tapahtu tuo. Yleensä kun kiihyllä tulee lohari niin on ihan ok tilanne. Pidän toistaiseksi Chandra's torch of defiancen tuon sharkanin yli.
-
Sekalainen lista omia ajatuksia.
- Sininen vaikuttaa vähän turhalta. Olettaisin että isoin bonus sinisestä olisi card selection: Ramppidekeissä yleinen ongelma on, että joko nostat rampin muttet kohteita, tai nostat kohteet muttet ramppia (nk. "nostat väärän puolen dekistä"). Noilla countereilla en näe kovin suurta roolia.
- Samaa mieltä aiemman kanssa, eli faksipohjaista ramppia vois olla lisää.
- Massapoistoa löytyy, mutta kenties voisi olla myös lisää. Yleinen ongelma on, että nopeat dekit pääsevät livahtamaan nopeasti alta pöytään, eikä se vuoron 5 lohari enää oikein tee mitään. Sen sijaan vastustajan overextendaus massapoistoon ja iso äijä tiskiin kun toisella loppuu kaasu vaikuttaa hyvältä plääniltä.
- Vakavammalla mielellä noi Ritualit ja Dragonstorm varmaan kannattais heittää mäkeen, mutta pet cardeina sen verran makoisia että arvostan.
- Jotkut yksittäiset kortit (mm. Anvil of Bogardan, Mazemind's Tome) vaikuttavat täysin hukatuilta sloteilta, ellei mulla jää joku siisti kombo huomaamatta.
Edit: Tässä muuten meidän pelipöydistä yksi videoitu Big Red -matsi, jos kiinnostaapi katsoa yhtä (joskin sun listasta melko erilaista) versiota.
https://www.youtube.com/watch?v=RysJeQQ_kaU
-
Mulla vähän eri toteamuksia pelattujen pelien perusteella. Alkupelistä ja mid gamesta selviää noilla boltoilla ja countereilla jotka estää käytännössä minkä tahansa asian tapahtumisen ja sitten vuoroilla 4-7 on yleensä jo kaksi uhkaa jotka tappaa niin kun pelatuissa peleissä pariin vuoroon.
Tuota suunnittelun mukaan decki toteuttaa.
-
Itselläni on tässä ainakin 5 vuotta taukoa hilusta ja pelasib izzet controlia, mutta pidän kyllä lohari"tribaali" ideastasi, tuskin on kovin yleinen. Silmääni pistää ainakin uhkien hitaus ja mana curve. Viskaisin ainakin suosiolla kaikki non-lohnut ulos. Keskity lohnuihin sitten kerta niitä pelaat jotta saat maksimaalisen hyödyn lapuista, jotka antaa bonuksia lohnuja pelattaessa/ollessa kentällä/hyökätessä. Pelaa enemmän lohnuja jotka hyökkää heti, tekevät jotain heti, suojaa itseään ja synenergioi pakan kanssa. Pelkkä tyhmä liha siivillä tippuu todennäköisesti alas samantien formaatissa, jossa on vahvat counterit ja poistot. Joo pelaat sinistä jotta voit vastata poistoihin, mutta uhkasi maksavat tolkuttomasti, joten tod näk sinulla ei ole suojaavalle spellille manaa maksaa sitä.
- Stormbreath Dragon: (HASTE, relevantti protektion ja iso uhka jos jää pyörii kentälle)
- Goldspan Dragon ehdottomasti sisään, en edes ymmärrä miksi ei ole jo (HASTE, tuottaa extra manaa jota kasa tarvitsee siitä ei ole koskaan haittaa. Lisäksi target poisto tekee treasuren joka avaa sinun counter spellille ikkunan.Auttaa myös Infernon boostaamisessa)
- Demanding Dragon: tekee 5 lämää päähän. Se on paljon jos dekki muuten polttaa, mutta koska ei osu ukkoihin niin tämä ei kuitenkaan ehkä jaksa.
- Galazeth Prismari: käytännössä 3 manan lohnu jos pääsee pöytää. Ja auttaa taas seuraavan vuoron pelailua ja countereiden auki pitämistä. Tekee non mana fakseista mana fakseja ja pitää treasuret tiskissä.
- Iymrith, Desert Doom: joo, core on vahvasti punainen, mutta ehkä kannattaisi kokeilla. Hyvä suoja pelauksen jälkeen ja mahdollinen kortin nostaja, vaatii vastauksia.
- Manaform Hellkite: neljän manan lohnu, tämäkin voisi olla kokeilun arvoinen. Pelaat kuitenkin spellejä joten extra damage/kautta vihun vuorolla extra blokkeri.
- Draconic Intervention: olisiko kokeilemisen arvoinen massapoisto, pelaat kuitenkin izzetin perus spellirunkoa. Tämän damagen suuruus on ailahteleva. Mutta sit toisella puolella ei tee vahinkoa omiin dragoneihin. Hyvä myös gravea pelaavia deckejä vastaan.
-
Joo. Kyllä mulla oli mutta sen verran pitää good stuff suuntaan viedä että saa ripauksen monipuolisuutta, mutta ei paljoa.
-
Mulla vähän eri toteamuksia pelattujen pelien perusteella.
Paljonko näitä pelattuja pelejä on? Jos niitä ei ole vähintään kymmeniä, mieluusti jotain kolmenumeroista määrää, niin niiden perusteella ei vielä voi kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tehdä. Satunaisvaihtelu kun tekee sen, että ilman suurta pelimäärää yksittäisten korttien hyvyys tai huonous voi näyttäytyä täysin väärässä valossa. Ja tämä vielä korostuu HLn tyylisessä formaatissa, jossa kortteja on pakassa vain se 1.