Linkkasit vissiin väärän pakan postissasi? Aika monesti ei voi vaan ottaa jotain vanhaa pakkatyyppiä ja alkaa soveltaa sitä nykyiseen standardiin. Mikä toimii yhtään riippuu niin paljon tarjolla olevista korteista, ellei sitten kyseessä ole perustavanlaatuinen arkkityyppi kuten blue-white control tjsp jotka saavat tukea lähes aina.
Ten land stompyssä pelattiin 10 landia + 4
Land Granttia + 4
Elvish Spirit Guidea, yhteensä siis 18 ekan vuoron mana sourcea. Jos oletetaan että aloituskäteen nousi yksi neljästä Llanowar Elffistä tai Fyndhorn Elvesistä niin sillä castaili kortteja ihan hyvin koska suurin osa maksoi yhden manan. Se 10 landia ei siis ole mikään itseisarvo minkä ympärille rakentaa vaan minimimäärä millä
kyseinen pakka pyöri jouhevasti.
Stompy-tyyppisissä pakoissa on tarkoitus pelata olentoja millä on mahdollisimman suuri power verrattuna mana costiin. Memnite täyttää tämän säännön, Copper Myr taas voi olla aika surkea toisen vuoron play jos tarkoituksena on lyödä vastustajaa kovaa ja nopeasti. Niiden poistaminen tosin vähentäisi artifact counttia metalcraftia varten...
Untamed Mightin sanoisin suoraan olevan tämän tyyppisessä pakassa ihan surkea. Giant Growth ja Mirran Mettle tekevät enemmän damagea kuin mana minkä siihen käytät, Might tekee yhden vähemmän. Ja yrität vielä selvitä mahdollisimman vähillä manoilla. Kallein korttisi jos Mightiä ei lasketa on Ezuri's Brigade, niin oletetaan että haluat päätyä yleensä sinne neljän manan hujakoille loppupelissä. Pelaisitko siinä vaiheessa mieluummin kortin joka tekee neljällä manalla 3 damagea jos vastustajalla ei ole poistoa (tai blokkaajaa jos sinulla ei ole enemmän olentoja) vai ihan vaan suoraan 4 (tai 3) manan olennon.
Ornithopter on kanssa kyseenalainen kortti pakassasi, sen ainoat funktiot ovat toimia alustana pumppausinstanteille, antaa 1 damage lisää signal pestille ja nostaa metacraft counttia. Affinityssä se toimii koska koko pakan idea on lyödä paljon artifakteja nopeasti pöytään ja lentävänä se kantaa hyvin cranial platingia.