Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mini-raportti Barcelonan GP:ltä  (Luettu 2407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Retardi

Mini-raportti Barcelonan GP:ltä
« : 26.03.11 - klo 21:21 »
Lainaanpa Hannun tunnuksia ja kerron teille tarinoita Barcelonasta.

Nyt on tilttiä saatu jäähdyteltyä sen verran että uskaltaa kirjoitella lyhyet matsikuvaukset. Päädyin siis pelaamaan UWb-haukkoja, tässäpä lista:

4 Squadron Hawk
3 Stoneforge Mystic
1 Emeria Angel

4 Jace, TMS
3 Gideon Jura

4 Inquisition of Kozilek
4 Preordain
3 Mana Leak
2 Tumble Magnet
1 Doom Blade
1 Go for the Throat
1 Condemn
1 Day of Judgement
1 SoFF
1 SoBM

4 Marsh Flats
4 Darkslick Shores
4 Creeping Tar Pit
4 Glacial Fortress
2 Seachrome Coast
3 Plains
3 Island
2 Swamp

SB:

4x Flashfreeze
3x Duress
3x Baneslayer Angel
2x Condemn
1x Day of Judgement
1x Black Sun's Zenith
1x Doom Blade

Round 4 Robert Jurkovic UW-naakat

Vastustaja voittaa nopanheiton ja minä mulligoin. Ei siis paras mahdollinen alku turnaukselle. Pääsen kuitenkin pelaaman Inquisition vuorolla 1 ja otan pois Squadron Hawkin. Tämän jälkeen pääsen edelle pelaamalla oman haukan ja Stoneforge Mystickin. Vaikka peli kestää vielä pitkään, ei Robert pääse missään välissä oikein mukaan peliin. Ilmeisesti Tumble Magnetin ja DoJ:in löytyminen samasta pakasta pääsee hiukan yllättämään Robertin.

Toinen peli on lähes toisinto ensimmäisestä pelistä, mutta tällä kertaa haukkoja ja mystickkejä pelaa Robert. Tässäkin peli venyy pitkäksi, pelin aikana kuolee yhteensä 3 Jacea ja 3 Gideon Juraa. Valitettavasti minulta menee kaksi molempia :(

Kolmannessa pelissä tapahtuukin sitten koko rahan edestä. Aloitan pelaamalla Inquisiton of Kozilekin josta näkyy ländejä, Condemn, Mana Leak ja Into the Roil. Otan Leakin. Vuorolla kaksi pelaan Mystickin. Vastustaja pelaa Preordainin ja pitää molemmat. Vuorolla neljä pakan päälystän Mana Leakin. Nyt minulla on vaihtoehtoina istua Leakin takana, tai lähteä tapolle. Mietin hetken ja totean että jos lähden tapolle, vastustajalta menee todennäköisesti Condemn ja Into the Roil. Hän ei saa Into the Roilista korttia ja pääsen eroon kahdesta halvasta instantista jotka voivat olla hiukan rasittavia jos peli menee pitkäksi. Kädessäni on tässä välissä ländi, Gideon Jura ja joku spot removal.

Päädyn hyökkäämään ja vastustaja pelaa Condemnin jonka counteroin. Sen jälkeen vastustaja täppää kaksi manaa ja nostan miekan käteen. Paitsi että Robert oli kierona miehenä pitänyt Divine Offeringin pakan päällä :( Laitan siis miekan hautausmaalle. Omalla vuorollaan Robert pelaa luonnollisesti Jace, TMS (taisi olla hyvä Preordain pojalla). Jace bouncaa Mystickin. Pelaan Gideon Juran joka kuolee vastustajan Juraan. Pelaan Mystickin uudestaan ja sujautan SoBM:in peliin. Vastustaja pelaa Squadron Hawkin käytettyään ensin Jacen brainstorm ominaisuutta. Pääsen pelaamaan oman Jacen ja Squadron Hawkin. Tämän jälkeen yritän kaikin mahdollisin ja mahdottomin tavoin päästä läpi miehellä jolla on miekka. Valitettavasti en ole nostanut yhtään Creeping Tar Pittiä ja kun Robert pelaa toisen Jace TMS:n tilanne rupeaa näyttämään huonolta.

Ilmeisesti Brainstormeilla ei pariin vuoroon näy mitään erityistä ja pääsen lopulta tilanteeseen jossa voin yrittää voittaa. Peli päätyy siis tilanteeseen jossa voin valita pelaanko Gideon Juran vai Doom Bladen. Lisäksi pitää valita haluanko ajaa Tumble Magnetin avustuksella läpi vai käyttää sitä defensiivisesti. Valitettavasti minulla on pelissä enään tuo huonompi miekka joten läpi pääsystä ei olisi älytöntä etua. Pohdin tilannetta pitkään ja tajuan lopulta että häviän mikäli vastustajalla on oma Gideon Jura. Päätän siis hyökätä, pelata Juran ja toivoa. Annan vuoron Robertille joka pelaa samantien oman Gideoninsa ja minä keräilen kortteja.

Olin pelin aika todella keskittynyt enkä huomannut ollenkaan että Hannu ja Kaarle (eli Kaarlo :) ) olivat tulleet katsomaan peliäni. Pelin jälkeen Hannu kysyy olisiko kannattanut pitää manat auki Doom Bladeen sen sijaan että pelasin Gideonin. Selitän miksi mielestäni kuului pelata Gideon ja saan varovaisen hyväksynnän.

3-1

Round 5 GW Fauna Shaman

Vastustaja aloittaa Bird of Paradisella. Vuorolla kaksi tulee Nest Invaders ja lanttu, vuorolla 3 Garruk ->untap -> Squadron Hawk. Olen tähän mennesssä saanut pelattua vain Inquisitionin ja Squadron Hawkin. Vastustaja ei seuraavalla vuorollaan joudu miettimään kovin pitkään vaan pelaa Vengevinen jonka counteroin. Sitten tuleekin Birdistä ja tokenista manaa -> Squadron Hawk-> Vengevine takaisin-> Garrukista Overrun ja GG.

Sidetän UWb-Controlliin eli otan ulos kaikki miehet, miekat ja yhden Jacen. Toinen peli rupeaa venymään kun poistelen vastustajan miehiä ja hän pelaa uusia. Lopulta vastustaja saa Fauna Shamanin aktiiviseksi enkä nosta poistoa. Lisäksi hän pakan päälystää Eldrazi Monumentin. Tilanne ei näytä kovin hyvältä, sillä minulla on Monumenttiin yksi "outti" eli Into the Roil. Pääsen pelaamaan Gideon Juran ja Jacen. Sopivasti ajoitettu Condemn pitää Juran hengissä kun vastustaja ei pelaa sen ympäri vaan ottaa mielummin Birdsistä manaa johonkin turhaan. Pääsen pelaan Baneslayerin ja aktivoin Gideonin uudestaan. Jacen avulla nostan toisen Gideonin ja Day of Judgementin.

Seuraavassa hyökkäyksessä Gideon kuolee, mutta enkeli antaa minulle lifeä. Pelaan uuden Gideonin ja nostan Jacen avulla Condemn, Condemn, Inquisition. Inquistion vie vastustajalta haukan kädestä. Sitten kuolee taas Gideon. Omalla vuorollani käytän Jacea ja nostan Gideonin. Ei muuta kuin kolmas Gideon peliin ja pakotan vastustajan ajamaan sinne. Lisäksi Inquisiton vie vastustajan viimeisen käsikortin. Pääsen myös käyttämään Marsh Flatsin ja saan pakan päälle tuoreita kortteja. Seuraavalla vuorolla vastustaja ajaa sen verran vähän että Creeping Tar Pitin uhrautuminen+Baneslayer blockaus+ 2x Condemn pitävät Gideonin hengissä ja saan taas vuoron lisää aikaa.

Jacella löytyy Inquisition ja Marsh Flats joten seuraavalla vuorolla on taas tarjolla tuoreita kortteja. Lopulta vastustaja pääsee eroon Gideon Jurasta. Fetchaan ja nostan pakan päältä Into the Roilin. Inquisition vie vastustajan pihtaaman miehen, Into the Roil+DoJ vie vastustajan boardin ja Doom Blade tappaa Stirring Wildwoodin. Vastustajan gravella on kuitenkin 4 Vengevineä, joten rupean käyttämään Jacen +2 ominaisuutta vastustajaan. Minulla käy todella hyvä tuuri, Jacella näkyy ländiä ländin perään ja lopulta Jacen -12 ominaisuus voittaa pelin. Tässä oli kyllä osoitus siitä että pelejä ei pitäisi koskaan luovuttaa. En voinut voittaa tätä peliä käytännössä millään muulla nostojen sarjalla kuin Gideon+Inquisiton+Into the Roil+DoJ ja samaan aikaan vastustajan pitää pelata huonosti eikä hän saa nostaa mitään relevanttia.
 

Kolmas peli ja lisää tarinoita pienen tauon jälkeen...







« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo 21:25 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa jupu_

Vs: Mini-raportti Barcelonan GP:ltä
« Vastaus #1 : 26.03.11 - klo 21:28 »
Kivasti oot alottanu turpasaunoilla ;). Toivottavasti muut pelit meni/menee paremmin.

Poissa instiqma

Vs: Mini-raportti Barcelonan GP:ltä
« Vastaus #2 : 26.03.11 - klo 21:49 »
Lisäksi hän pakan päälystää Eldrazi Monumentin.

....

 Seuraavalla vuorolla vastustaja ajaa sen verran vähän että Creeping Tar Pitin uhrautuminen+Baneslayer blockaus+ 2x Condemn pitävät Gideonin hengissä ja saan taas vuoron lisää aikaa.

Ymmärränkö jotain väärin, kävikö muistivirhe vai saiko Tar Pit jostain mystisesti lennon? :)

Poissa Retardi

Vs: Mini-raportti Barcelonan GP:ltä
« Vastaus #3 : 26.03.11 - klo 22:40 »
Round 5, game 3.

Molemmat pitävät aloituskätensä. Vastustaja pelaa Nest Invaderin vuorolla kaksi. Tämän jälkeen vastustaja pelaa pari miestä joista toinen on Fauna Shaman. Minä kaivan massapoistoa preordainien avulla. Massapoiston sijaan löydän kaksi Baneslayer Angelia ja Gideon Juran. Vuorolla kolme pelaan Duressin ja näen vastustajan kädessä vain miehiä. Vastustaja pääsee pelaamaan oman benkkunsa vuorolla 4 ja vastaan siihen pelaamalla vuoron 5 ja 6 Baneslayerit sekä Condemnaamalla vastustajan Baneslayerin. Tämän jälkeen Gideon Juralla pitäisi olla kohtuu helppoa voittaa peli. Mutta sitten vastustaja nostaa Eldrazi Monumentin ja peli rupeaa pelottavan nopeasti muistuttamaan matsimme toista peliä. Tällä kertaa minulla ei vain ole Jacea tiskissä. Nostan taas Inquisitioneja joilla tyhjennän vihun käden. Nyt tarvitisi nostaa vielä Black Sun's Zenith tai Into the Roil. Mutta ei nouse millään. Pelaan toisen Gideonin, taidanpa pelata Jacenkin mutta vastausta ei vaan löydy. Chumppaan Tar Pitillä ja pelaan Condemnin mutta lopulta kuolen kun Vengevinet ovat liian isoja Baneslayereilleni.

Pelin jälkeen tulee sellainen "ahaa" elämys kun tajuan ettei Tar Pitillä varmaan voi chumpata jos vihulla on Eldrazi Monument. Noh, sattuuhan näitä.

3-2

Round 4 GWr Aggro

Pääsen aloittamaan ja vastustaja mulligoi viiteen. Vuoron 1 Inquisiton paljastaa Lotus Cobran, 2 Cunning Sparkmagea ja kaksi ländiä joista kumpikaan ei tuota punaista. Otan Cobran pois. Vastustaja nostaa kortin ja pelaa ländin. Vuorolla 3 pelaan Tumble Magnetin. Vastustaja missaa land dropin. Pelaan Jacen ja käytän +2 ominaisuutta. Lopulta vastustaja saa Sparkmagen tiskiin Jacesta huolimatta, mutta Gideon Jura tappaa sen Tumble Magnetin avustuksella. Pelaan vielä Squadron Hawkin ja selvästi turhautunut vastustaja luovuttaa kun Jacen +12 ability on käytännössä varma.

Toisessa pelissä vastustaja ei sitten nostakkaan muuta kuin ländejä joten voitan pelin todella nopeasti. Matsin jälkeen kierrosta on jäljellä vielä yli 40 min. Kaikkien muiden matsien jälkeen sitä taisi olla alle 5 minuuttia :)

4-2

Tässä välissä käyn kysymässä kuinka Hannulla ja Kaarlella sujuu ja menen syömään.

Round 7 RUG

Vastustajan nimi on Sergei ja hänellä on päällään paita jossa on sirpin ja vasaran kuva. Hän myös kertoo olevansa kotoisin venäjältä. Tekee mieli sanoa jotain talvisodasta mutta onnistun hillitsemään itseni.

Vastustaja aloittaa vuoron 1 Birds of Paradisella. Pelaan vuoron 2 Inquisition of Kozilekin ja yllätyn nähdessäni Jace TMS, Thrun, the Last Trollin, ja Inferno Titanin. Saan vastustajalta pois Mana Leakin. Tilanne ei kuitenkaan näytä hyvältä, sillä vastustaja voi pelata vuoron kolme Jacen tai Thrunin. Vastustaja pelaa Thrunin. Pääsen pelaamaan Squadron Hawkin ja Mystickin. Omalla vuorollaan vastustaja pelaa jostain syystä Garrukin eikä Jacea. Garruk untäppää ländejä ja saan vuoron. Nostan Inquisitionin joka saa "yllättäen" Mana Leakistä. Pelaan oman Jacen ja brainstormaan.

Omalla vuorollaan vastustaja voisi käyttää Garrukin Overrun ominaisuutta, ajaa Jaceni rikki, pelata oman Jacensa ja käyttää sen +2 ominaisuutta (jotta se ei kuole kun pelaa+equippaan miekan). Onnekseni vastustaja tekee vain tokenin, pelaa ländin ja hyökkää Thrunilla. Mystic ottaa yhden joukkueen puolesta. Jostain _aivan_ käsittämättömästä syystä vastustaja ei pelaa Jacea vaan antaa vuoron minulle. Kiitän pelaamalla miekan ja laittamalla sen kiinni haukkaan. Haukka ajaa, vastustaja discardaa Jacensa ja minä untappään. Tämän jälkeen voittaminen on melko triviaalia sillä vastustaja ei voi mitään miekalle, eikä Jacen ja Squadron Hawkien tuomalle korttiylivoimalle.

Sidetän taas UWb-Controlliin.

Toisessa pelissä pidän pitkän miettimisen jälkeen käden jossa on Duress, 5 ländiä ja Baneslayer Angel. Kädessä on 2 Creeping Tar Pittiä, Fetchi ja ländit siten että saan mitä vaan manaa mille vain vuorolle. Vastustaja pelaa vuoron 1 Bird of Paradisen. Pelaan Duressin ja näen vastustajan kädessä vain ländejä sekä Jace Belerenin. Tämän jälkeen päädymmekin siis topdeck kisaan jota johdan Baneslayerin verran. Vastustaja nostaa Raging Ravinen joka ehtii ajamaan minua kahdesti ennenkuin saan pelattua Baneslayerin. Vastustaja pelaa Lotus Cobran ja Ravine ajaa taas kasvaen jo 6/6 mieheksi. Pelaan Gideon Juran ja pakotan vastustajan ajamaan sitä. Suunnitelmana on blockata Cobra enkelillä. Valitetavasti vastustaja topdeckkaa Jacen, bouncaa baneslayerin ja rikkoo Juran. Seuraavalla vuorolla brainstorm löytää Inferno Titanin ja peli loppuu. Raging Ravine ajoi käytännössä yksin 20 päähän.

En tiedä olisko tuo käsi pitänyt mulligoida. Kaikkeen ei voi olla vastausta aloituskädessä, mutta toisaalta tuossa ei ollut mitään jos vastustajalla on nopea Lotus Cobra alku.

Game 3

Hävisin tämän pelin ja muistiinpanot jäivät siinä tiltissä valitettavasti tekemättä. Muistan kuitenkin että peli meni tilanteeseen jossa vastustajalla on tiskissa 2x Lotus Cobra. Minulla on kädessä ländi, Flashfreeze, Doom Blade ja Jace TMS. Tiedän että vihulla on kädessään Inferno Titan, fetchi  ja yksi random kortti. Olen vuoron päässä siitä että voisin pelata Jacen niin että minulle jää vielä counter manat auki. Vastustaja topdeckkaa Exploren josta nousee Sword of Feast and Famine. Tämän jälkeen vihu pelaa fetchin, miekan ja equippaa miekan. Vastustaja oli mokaillut aiemmin matsissa joten päätän yrittää Cobran rikkomista fetchistä huolimatta. Valitettavasti vastustaja osaa käyttää fetchin responsena ja ottaa kaksi manaa pooliin. Sen jälkeen miekka equipataan toiselle Cobralle joka ajaa minua päähän. Discaan ländin ja olen valmiina pelaamaan Flashfreezen titaaniin. Vastustaja kuitenkin vain antaa vuoron minulle ja arvaankin että Jaceani odottelee Mana Leak. Nostan Gideon Juran ja päätän pelata Jacen jos vihulla vaikka jotenkin täysin käsittämättömästi ei olisi Leakkia. Leakkihan sieltä löytyy ja olen käytännön kuollut. Vastustaja yrittää vielä antaa minulle outteja pelaamalla huonosti, mutta en ole lähelläkään päästä mukaan peliin. Onnistun edelleen vastustamaan kiusausta harrastaa huonoa huumoria talvisodasta.

4-3 drop

Jaahas sinne meni ne ratingit  :(

Tämän siitä saa kun lähtee ilman harjoittelua pelaamaan GP:lle. En tiennyt mitä sidettää mihinkin matchuppiin, enkä ollut muutenkaan pelannut pakalla. Täällä ollessa suurin osa ajasta meni UBR:n kehittämiseen, mutta päätin sitten pelata haukkoja kun porvoolaiset sitä kovasti suosittelevat. Pakka olikin hyvä, minä en. Tuntuu että jokaisessa häviämässäni matsissa oli peli jonka olisi voinut voittaa jos olisi pelannut paremmin. Ainakin sideboard olisi voinut olla parempi. Toisaalta pelit olivat todella tiukkoja ja tällä kertaa vastustajat taisivat topdeckkailla enemmän kuin minä. Olin pelien aika täysin keskittynyt vain peleihin, en miettinyt _mitään_ muuta. Voitin muutamia pelejä jotka tuntuivat nostojen puolesta täysin voittamattomilta, näissä peleissä vastustajat onneksi vähän auttoivat :)

t:Jani

ps. Nyt äkkiä katsomaan ehtiikö Hannu pelata modo PTQ:n yöllä...




« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo 22:47 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Pas2

Vs: Mini-raportti Barcelonan GP:ltä
« Vastaus #4 : 26.03.11 - klo 23:50 »
ps. Nyt äkkiä katsomaan ehtiikö Hannu pelata modo PTQ:n yöllä...


Illan Modo PTQ alkoi melkein 4 tuntia sitten  ???

Positiivisemmissa suomalais-uutisissa Yliajo johtaa kyseistä PTQ:ta kolmen kierroksen jälkeen. \o/

Jees poks holirei.