Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]  (Luettu 2289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« : 07.07.15 - klo 02:59 »
Ohjekirja: omaksi iloksi kirjoittelin ja jälkipolvien ihmeteltäväksi. Jos joku muukin saa kiksejä, niin sen parempi. Kerrontaan on otettu vaikutteita yhdestä Nolanin leffasta. Sori jos se on jossain raportissa jo käytetty.


Plussat ja miinukset:
+ Jussi, Janne, Antti, Mikael, Simo
+ Mahtiaiselle dekin lainasta
+ MTG:n paras kortti
+ Kaikki suomalaiset joiden kanssa tuli juteltua
+ Sunnuntai
+ Stifle
+ Team Nassikan tuki ja auttava puhelin
+ Schwefelelementar

- Kakkosluokassa takasin Brysseliin
- Hemmetin kuuma pe ja la (”ei lämmin luita särje.” T. Vanha kansa. No ei särje mutta sleevet menee käyttökelvottomiksi)
- Pileshufflaus


Herään varttia vaille kasilta ja herääminen on todella vaikeaa, kun hotellissa tuli nukuttua vähän huonosti, eikä lyhyen junamatkan aikana saanut mitenkään univelkaa kuitattua. Kerkeän kuitenkin työmaalle ajoissa.


Istun junassa menossa takaisin Lillestä Brysseliin tällä kertaa kakkosluokassa. Kolme päivää MTG:tä oli melkoinen hevoskuuri liki kahden kuukauden pelaamattomuuden jälkeen ja silmäluomet alkaa painaa ja pian olen jo Bruxelles-Midi-asemalla. Metrolla kämpille ja tavaroiden purkamisen jälkeen viestiä Suomen osastolle, jossa kerron antavani Villelle Top-maton (siitä ois saanu kakskymppiä mut Mahtiainen oli nimensä mukaisesti mahti, kun lainasi dekin, niin menee varmasti matto hyvään kotiin. Itse en pelimattoa käytä (vituttaa ahtaissa pöydissä kun porukka virittelee sitä ja lisäks niin likasissa pöydissä en ole ikinä pelannut etteikö sleevet riittäisi korttien suojaamiseen) ja toisesta pelimatosta saan taas kissoille hyvän ruokakuppialustan). Lisäksi ilmoitin että heitin dekin mukana tulleet sleevet roskiin. Niillä oli kuulemma hiukan tunnearvoa, mutta käyttöarvosta ei voinut enää puhua. Jos niihin sleevatun pakan ois pudottanu lattialle niin tuskin ois kortit levinneet mihinkään.

Kaikenkaikkiaan GP-reissu oli jälleen kerran ensteks parasta varsinkin kun tällä kertaa matkustamiseen meni se kolmisen varttia. Erityiskiitos kala-tiimille (Juipe, Janne, Antti) ja heidän nuorisotyön hedelmälleen (Mikael (16)). Oli ihan hemmetin hauskaa, ens kerralla pitää koordinoida nukkumishommat paremmin, ettei mun tarvi kävellä keskellä yötä hotellille. Shout-out myös Simo ”Loam” Lagerspetzille, joka toi dekin mulle Turuust. Sekä tietty kaikille muillekin suomalaisille, joiden kanssa tuli läppää heitettyä. Tiedätte keitä te olette. Main event ei putkeen mennyt, mutta sentäs duali-turnauksesta jotain jäi käteen.


Työpaikan koneella sähköpostin lukemisen jälkeen Jannelle Facebookissa viestiä ja kyselen mihin BoM-pojoni sijoitettiin.


Seiskarundilla otan ID:n Jan van der Vegtin kanssa, joka oli tullut samaan tulokseen kuin minä EV:n suhteen.  Slipin palauttamisen jälkeen tapaan Simon, jolta automaagi on syönyt luottokortin ja pitkäkynsi lipastanut ~fatpackillisen kortteja sekä 500 BoM-pojoa. Simpalle kyllä sattuu ja tapahtuu. Rundin loputtua saan pojot ja annan ne Jannelle ja lähden juna-asemalle.


Sijoitussalkun sisältö kuulostaa hyvältä ja hyvillä mielin lähden iltapäivällä töistä kotiinpäin ostamaan jalkapalloa. Illalla höntsäillään kinkuntenniaire-puistossa. Futishöntsän jälkeen muistelen Lilleä ja duali-eventtiä.


Bazaar of Duals-side-eventti alkaa joskus kymmenen jälistä sunnuntaiaamuna ja kilahduksen jäljiltä on hyvä fiilis dekistä. Spottaan myös Kaken ja hänen vaatetuksensa saa hyvälle mielelle. Ekalla rundilla pelaan helsinkiläistynyttä Mikaelia vastaan. Olen porsas ja nostan 1. pelissä 4 Snapcasteria. Toisessa Mikael ei nosta uhkia ja nylkytän hänet kumoon. Pelien jälkeen Simo tulee kysymään miksi en ottanut Factoryä vaan Vendilion Cliquen DTT:stä (jota en kuitenkaan pelannut Golgari Charmin pelossa). Vastaus: jos vihu nostaa Tarmon niin saan ilmassa nylkytettyä vielä. Eli oli mulla siihen syy, mutta en vaan osannut artikuloida itseäni heti pelin jälkeen kun Simbrero tuli tenttaamaan. Kämmäilin toki ihan absoluuttisestikin, mutta nostin hyvin. Toisella kierroksella vastassa Merfolk ja ekan häviän, kun vihu saa Chalice @ 1 pöytään. 2. ja 3. peleissä sitten vastus Noughtilla piiloon, kun saan Chalicet counteroitua.

Kolmannen kierroksen vihu pelaa Sneak and Showta ja ykköspelissä loppuu counterit kesken ja kakkospelissä vihu voittaa läpi kahdesta Pyroblastista, Counterspellistä, kahdesta Fowista, kahdesta Surgical Extractionista (toisella Brainstormit pois ja toisella S&T:t) ja kahdesta Vendilion Cliquesta. Harmittaa, mutta minkäs teet. Vastapuolen voitto tuli siis lopulta Boseijulla, johon en löytäny Wastelandia ja en pystynyt counteroimaan Through the Breachia.

Nelosrundin saksalainen jantteri pelasi Dark BurnZoo-viritystä ja kertoo ettei ole paljoa lekaa pelannut. Onneksi Jannen dekki on saksankielinen, niin vähän helpotti, kun hänen piti lukea joka toinen kortti. Mishra's Factory on kuitenkin ilmeisesti jotenkin erikoisesti wordattu saksaksi, koska sain sillä ambushattua kaksi äijää. Pelaaminen oli myös äärimmäisen hidasta ja ajallehan siinä kolmospelissä mentiin. Saan vihun ajettua Snapcaster-beatseilla (2x Snapperi (toinen kuoli) 4x Bolt naamaan) kahteen neljännellä lisävuorolla. 5. vuorolla vastustaja pelaa Goblin Guidon blokkeriksi ja toteaa että taitaa tulla tasuri. Pelaan endissä kolmannen Snapperin kädestä ja sanon että ajaisin kyllä lethalit seuraavalla vuorolla. Kaveri on reilu ja concedaa. Lopuksi kiitän häntä erinomaisesta sportsmanshipistä ja vieressä istunut judge myös. Mikael on signauttanut paanuni (3x Vendilion Clique, 3x Lavamancer, 4x Top) ja tuo ne takaisin, todella reipasta toimintaa!

Viidennen kierroksen venäläinen pelaa MUDia. Ekassa pelissä tupla-Lodestone Golem on paha ja skuuppaan kolmosvuorolla. Veli-venäläinen ei tiedä mitä pelaan, koska pelasin vain Brainstormeja ja ländejä, luuli varmaan Omnitelliksi. Tokassa pelissä yllätänkin hänet sitten housut kintuissa Noughtilla. Kolmospelissä pelaan ullatuus-Sulfur Emmentaalin jolla vihu ajellaan kymppiin. Flashimiehet on kovia, kun voi pitää manat auki ja sitten endissä pelata ja omalla vuorolla slämmätä MTG:n parhaan kortin tiskiin. Saan Noughtin taistelukentälle, mutta toisella puolen tiskiä on beatsit pysäyttänyt Wurmcoil irvistelemässä. Mulla on yksi pultti kädessä, mutta se ei riitä Matokäämin selättämiseen. Nostan kuitenkin toisen pakan päältä ja blokkereiden julistamisen jälkeen tupla-Bolt matoon ja 12 nassuun. ”Double bolt the Wurmcoil and you die”, totean. ”Ok? No, I don’t”, vastapuolelta vastataan. ”Trample” sanon. 4-1 wohoo!

6-rundilla ihan hemmetin tiukat kaksi peliä Grixis Delveriä vastaan. Molemmissa pelasin ihan hemmetin tiukasti ja vastustaja myös. Ykköspelissä haistelen että vihulla ei ole Cabal Therapyn lisäksi muita spellejä kädessä, joten Stiflaan Pyromancer triggerin (tupla-Stifle kädessä) ja vain Probella aiemmin nähty DTT:n terapoituu pois kädestä, koska enempää spellejä ei ollut ja Pyromanceria ei haluta säkätä Therapyn flashbäkkiin. Omalla vuorolla  pakan päälle piilotettu Noughti tiskiin ja parilla ajolla vihu pois. Kakkospelissä Ollaan jännän äärellä kun olen seiskassa tiskissä Nought, Factory ja neljä muuta maata. Kädessä Stifle. Ajan vihun 4:ään Noughtilla, kun olen Cliquella (jonka treidasin Delveriin) nähnyt ettei kädessä ollut mitään mihin kuolisin (Daze oli). Vastapuolella on Pyromancer, kolme tokenia, Gurmag Angler ja haudassa Cabal Therapy. Hän topdekkaa Swiftspearin. Therapyn ja Dazen avulla siitä tulisi 3/4, mutta stiflaan yhden triggerin ja chumppaan Anglerin factoryllä ja yhdessä ajelen vastustajan Noughtilla piiloon. 5-1! Ihonen taisi tässä välissä tuoda lainaamansa Vendilion Cliquet (omansa olivat signattavina) takaisin, pääsivätpähän nekin edes kerran hyvän pelaajan käsittelyyn.

Keskustelen kalojen kanssa ja totean että otan ID:n jos vastapuoli suostuu. Tasurilla saa 650 BoM pointsia. ID:n sattuessa sitten pistäisimme pojomme samaan pooliin ja ostaisimme jotain kivaa, joka sitten muutettaisiin rahaksi.


Vaikka itse pääottelu ei hyvin mennyt, niin side-eventistä ja muista tarinoista voisi raportin raapaista kasaan. Kerrontaan voisi kehittää jonkin twistin.


Pelit 3-2-1 ja ulkona main eventistä. Palloilen vielä saitilla, koska superjunnu-Mikael on vielä pelaamassa kakkospäivästä. Vähän ennen kasia lähdetään kuitenkin Juipen kanssa ostamaan kaliaa ja sitä tarttuukin kolme pulloa matkaan (Chimay Blue, Westmalle, La Chouffe). Kun päästään takaisin niin Mikael on hävinnyt, mutta pelaa edelleen saavuttaakseen Panther Warriorsin (6-3). Ei onnistunut ja vikan rundin jälkeen mennään kala-tiimin kämpille miettimään huomisen juonia. Neuvoa-antavien oluiden ja kebun jälkeen päätän lähteä haastamaan turnauksessa kilpasiskot ja -veljet Jannen UR-Landstillillä, jossa on myös pari Phyrexian Dreadnoughtia. Listaa en enää muista ulkoa, kysykää Yanilta jos kiinnostaa. Hän pelasi sitä main eventissä, mutta pienet muutokset tehtiin minua varten (MD: -2 Burst Lightning, -1 jotain +2 Sudden Shock, +1 Engineered Explosives, SB: -1 Tarpan (luit oikein), -1 Relic, -1 Engineered Explosives +1 Sulfur Elemental, +1 Flusterstorm (muistaakseni) ja +1 jotain). Nostalgiahöyryissä (1. lekadekkini oli UW-Landstill ja sillä pelasin myös ekan turnaukseni! Tero ja VuRkka muistaa miten kovat dekit meillä oli silloin ja jotkut saattaa muistaa mun Adarkar Wastesit) käppäilen puolenyön aikaan hotellille ja uni tuleekin hyvin. Herään tosin yöllä pari kertaa kuumuuteen ja vesi-ääniin. Puol ysiltä kuitenkin herätys ja aamutoimien jälkeen saitille.


No kai niitä main eventin pelejäkin pitää hiukan selitellä, vaikka matsikuvaukset aika tylsiä onkin. Pidetään lyhyenä.


Kisat alkaa tappiolla, kun vihu pelaa BUG-delveriä ja kummassakin pelissä on vastaukset minun pelauksiini. Tokalla rundilla Merfolkia vastaan ja voitan helposti. Kolmoskiekalla MUD, jossa vihu posauttaa, kun laittaa S&T:stä Mindslaverin tiskiin Staff of Dominationin sijaan. Mulla on käsi täynnä countereita, joten vihu ei voi muuta tehdä kuin täpätä manat. Omalla vuorollaan pelaa sitten Staffin jonka counteroin ja loput siivoan Emracoolilla. Neloskiekalla toinen MUD ja hemmetin hidas pelaaja. Hälytys- ja muut kellot ois pitäny soida ja kutsua judge, kun vihu pileshufflaa omaan rauhalliseen tahtiin ennen peliä, mulliganien välissä ja pelien välissä. Meinaan kuitenkin ettei mun dekillä voi mennä ajalle. Olen väärässä ja lisävuoroille mennään, joiden aikana voittajaa ei saada selville. Vihu kysyy vielä concedaanko, mutta en todellakaan suostu. Pitäs vaan kasvattaa pallit ja huutaa judgea. Vitosrundilla voitto Miraclesista. Kohokohta on kun vihu koittaa counteroida Digiä Flusterstormilla. Muuten hyvä, mutta käytin Boseijua. Sanoin selvästi ”Using Boseiju, taking two damage”, mutta vastapuolella oli joku katkos tiedonsiirrossa. Digi on aika hyvä kortti, kun diskii counteritkin toiselta puolelta kädestä. Kutosrundilla sitten Grixis, jossa ekaksi mulligan neljään ja tokaksi vihun dekki tekee sen mitä pitääkin ja häviö on tosiasia. Varmaan paisteilin monessakin kohtaa, kun dekki ei ollut mitenkään liian tuttu.


Varmaan kokemattomuus dekillä kostautui, vaikka se aika suoraviivainen onkin. Olisi pitänyt harjoitella enemmän jotenkin.


Perjantaina lähden ajoissa työmaalta ja neljältä nytkähtää juna Lilleen. Mukavaksi yllätykseksi paikka on ykkösluokassa, vaikka on kakkosluokan lippu. Perillä suunnistan hotellille. Huone on ihan jees yhden hengen huone, oikeastaan vähän isompi kuin viime vuonna Pariisissa minun ja avovaimon kahden hengen hotellihuone. Jätän romut sinne ja käppäilen saitille. Paikannan Simon ja saan dekin. Ei muuta kuin trialiin saamaan hiukan tuntumaa pakkaan ja rutiinia pelaamiseen. Ekassa trialissa ekan kierroksen exit mirrorin jälkeen. Toisessa trialissa saan ekan kierroksen byen Burnin vastaan. Toisella kierroksella pairaudun jo Bryssselistä tuttua Jannea vastaan. Hän on dredgellä liikenteessä ja kysyy pelaanko tosissani trialissa. Vastaan että joo ja hän concedaa. Jannella oli infitrialit eikä oikein pelihaluja myöhään illasta ja ihmekkös tuo, kun oli Dredgellä liikenteessä. Vaihdan sleevet.

Kolmoskiekalla tietenkin BUG-delveriltä dunkkuun. Jussi pelaa vielä trialin voitosta, mutta lähden hotellille nukkumaan pienen dagen efterin jälkijäristyksiä poies. Suihkun kautta maate. Yöllä heräilen siihen, kun kuulostaa aivan kuin huoneessani sataisi. Paikannan äänen wc-koppiin ja ilmeisesti putket menee jotenkin hassusti ja kuljettaa ääntä todella hyvin, kun muissa huoneissa käydään suihkussa ja vessassa. Katkonaisten yöunien jälkeen aamulla luen Jussin lähettämän viestin jonka mukaan hän voitti trialin! Puoli ysiltä lähden löntystelemään pelipaikalle.


Avaan kylmän Jupilerin, ei ole kummoisen makuista, mutta viilennettynä ihan ok.


1.7 iltapäivällä olen parlamentissa kuuntelemassa jotain selvitystä EU2020-tavoitteista. Ajatus alkaa harhailla ja pistän viestiä Jussille ja kyselen haluisivatko he nähdä tänään jossain päin Brysseliä. Haluavat ja 17.30 päästyäni vapauteen käyn vaihtamassa kauluspaidan mukavampaan varustukseen (+30 astetta lämpöä) ja kävelen heidän hotellilleen. Siellä onkin koko seurue nauttimassa Brysselin kesästä (Jussi, Janne, Mikael). Mennään poikain kanssa syömään Tripadvisorista bongattuun paikkaan, joka on ansa. Säälittävä olutvalikoima ja kummalliset annokset (:jotain: kupissa hampparin, tai Jannen tapauksessa ”tumman leivän”, vieressä), sekä muutenkin arveluttavan hipsterihtävä ilmapiiri. Syömisen jälkeen (minä vain katsoin toimitusta) seurue on niin väsynyt reissaamisesta, ettei edes olut kiinnosta. Joku kysyi pelaanko Miraclea Lillessä. ”Ei”, vastasin ”vaan Omnitelliä”. Seuraavana iltana pitää tietenkin mennä pluxille nauttimaan kahden euron kalioista. Aamulla on vähän ankea olo, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä ja kerkeän ajoissa edustustoon aamukahvitilaisuuteen.


Tietenkin ihmisiä kiinnostaa (huom. tietenkin), miksi pelasin Omnitelliä, vaikka jonkunlaista kyseenalaista mainetta olenkin niittänyt Miracleja viuhuttaessani Turun lekahommissa.


22. kesäkuuta havahdun, että Lillen GP on aika pian. Pistän Ahtiaiselle viestiä, että onko hänellä oikeasti lainata Ur-omnitell, vai oliko dekkin mainostus WhatsAppissa pelkkää huutelua. Pakka on olemassa ja sovitaan että Lagerspetzin avustuksella se saadaan Ranskaan. Varaan junamatkat (pe lähtö ja su takaisin) sekä hotellihuoneen pariksi yöksi. Ajattelin että olisi järkevä pelata a) sinistä, koska se on paras väri ja b) lineaarista pakkaa, koska ei ole pelannut korttia melkein kahteen kuukauteen.


Belgian hyvien oluiden takia pelirutiini on ruosteessa, vaikka Brysselin kokoisessa kylässä oikein oivallinen pelipaikka onkin.


Harjoittelu alkaa 4.5 ja heti ensimmäisenä perjantaina menen paikalliselle shopille FNM:ään. Dragons + Dragons + Fate on aika tylsä draftiformaatti, mutta pitää ottaa vähän tuntumaa asuinpaikan skeneen. Shoppi on todella mainio, koska sieltä saa ruokaa ja oluita. Menen 1-2 ja lähtiessä totean että tulen ensi viikolla uudestaan.. No, en tule. Yllättäen perjantaisin on parempiakin hommia tarjolla, kuin korttihommat ja mätäkän peluu jää. Jokin Ranskassa pelattava GP kuitenkin kutittelee jollain tasolla takaraivossa…


Nyt GP:n jälkimainingeissa lappujen läiskyttely kiinnostaa taas enemmän. Originsin prellut voisi katsastaa tulevana viikonloppuna. Joutuu myös pistämään harkintamyssyyn mahdollisen lähtemisen jollekin toiselle Euroopassa järjestettävälle Grand Prixille.


Saan puolen vuoden harjoittelupaikan Brysselistä! Harjoitteluajalle sopii mukavasti Utrechtin (en mennyt), Lillen (aika mukavan matkan päässä Belgian pääkaupungista) ja Madridin GP:t (tbd).


Matkaaminen on kivaa, mutta kivempaa se on kivojen ihmisten kanssa. Jos sellaisia saisi jostain huijattua mukaan niin voisi lähteä. Tai edes tiimiläisiä.


Tapaan Simon Proffan kellarin edessä alkukeväällä ja jutellaan niitä näitä (eli korteista, kuten viriilien nuorten miesten kuuluu). Hän kyselee kiinnostuksesta lähteä Lilleen GP:lle lekaa läiskimään. GP:t on kivoja, mutta en silti ole ihan myyty. Pistetään silmän taakse.


Raportti alkaa olla valmis. Varmaan kaipaisi oikolukua, mutta kukaan ei ole tähän aikaan enää hereillä (ainakaan Suomessa), joten laitetaanpa partikselle. Ei leukaa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo 20:54 kirjoittanut hall0n »

Poissa Anssi

Vs: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« Vastaus #1 : 07.07.15 - klo 05:14 »
Tuntuu kyl vähän pahalta Simon puolesta, en usko että sillä on ollut yhtäkään onnistunutta GP-matkaa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Yan

Vs: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« Vastaus #2 : 07.07.15 - klo 10:56 »
Hyvä rapsu jee!

Listan muutokset oli kyllä huomattavasti pienemmät :) burstit vaihtu suddeneiks ja siden relic+tarpan korvattiin meni-jo-emmentaaleilla. Kiitokset seurasta ja deckin testauksesta, hyvinhän tuo näytti pyörivän vaikka main eventillä otinkin muutaman kerran turpaan mana skrewlta. Oma alamäki alkoi sentään tulevan gp mestarin käsissä ja sekin 45min kestänyt g1 ratkesi melkolailla puskista tulleeseen dazeen. Enempi jäi hyvä mieli Claudion puolesta, kaveri kyllä ansaitsi voittonsa, kun Ruelin poikakin juoksenteli finaalissa leuka edellä päin dazeja.
« Viimeksi muokattu: 07.07.15 - klo 20:22 kirjoittanut Yan »

Poissa mahonen

Vs: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« Vastaus #3 : 07.07.15 - klo 11:21 »
Tuntuu kyl vähän pahalta Simon puolesta, en usko että sillä on ollut yhtäkään onnistunutta GP-matkaa.
Äpäp! Simolla ei taida olla yhtään onnistunutta matkaa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« Vastaus #4 : 07.07.15 - klo 11:24 »
Eniten mua tässä raportissa kiinnostaa, että mitä teet siellä Brysselissä :P
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa hall0n

Vs: Raportti: GP Lille [Team Nassikka]
« Vastaus #5 : 07.07.15 - klo 23:15 »
burstit vaihtu suddeneiks ja siden relic+tarpan korvattiin meni-jo-emmentaaleilla. Kiitokset seurasta ja deckin testauksesta, hyvinhän tuo näytti pyörivän vaikka main eventillä otinkin muutaman kerran turpaan mana skrewlta.

Jaa mä muistelin, että sulla oli Engineered Explosiveista yksi sidellä ja yksi mainissa, niin sen takia menin sekasin ja luulin että pakkaa oli muuteltu drastisemmin.

Eniten mua tässä raportissa kiinnostaa, että mitä teet siellä Brysselissä :P

Vajaan kuuden kuukauden pesti Turun ja Varsinais-Suomen Eurooppa-toimistossa viestinnän harjoittelijana. EU-politiikkaseurannan ja tiedottamisen lisäksi käyn alueemme intressien kannalta relevanteissa tapahtumissa ja teen niistä raportteja. Tämän johdosta voi sitten esim. taikakorttifoorumin turnausraporttiteksteissä droppailla mielenkiintoisia paikkoja, joissa on ollut paikalla kuuntelemassa :P