Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus  (Luettu 5752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mastaa

Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« : 02.11.16 - klo 18:22 »
Hei,

minulla on kaupankäynti meneillään kahdesta Simplified Chinese Alternate Art v1 Islandista. Kortit on signattu s.e. sama nimmari on yhdistetty kumpaankin korttiin. Itse en tunnista onko kyseessä kenen nimmari (onko esim. itse artistin), enkä myöskään löytänyt kuin yhden Simplified Chinese Alternate Art kortin ylipäänsä mistään kaupan, jossa olisi signeeraus (ja sekään ei ollut aasialaisen artistin).
Tämä aiheuttaa minussa siis epäilyksiä onko signeeraus aito. Oisiko kenelläkään mitään tietoa/epäilystä nimikirjoitukseen liittyen.

(click to show/hide)

Kiitos jo etukäteen,
Ville

Poissa chlb

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #1 : 02.11.16 - klo 18:38 »
Itse en osaa auttaa, mutta koitas tuolta jos isot pojat tietäisi.

http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?4607-DO-NOT-TRY-TO-SELL-IN-HERE-Pimp-Legacy-Decks

Poissa Rancid-

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #2 : 02.11.16 - klo 18:45 »
Magic Libraritiesista löytyi artistin nimi kirjoitettuna kiinalaisilla kirjaimilla, ja tämä ei kyllä ainakaan minusta näytä yhtään samalta kuin kortissa oleva signeeraus:

(click to show/hide)

Yritin myös googlata, olisiko tuossa eroa simplified ja traditional chinese -versioiden välillä. Ainoastaan ensimmäinen merkki oli erilainen.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rei

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #3 : 02.11.16 - klo 19:01 »
Oon samat läänit nähny signattuna back in the day ja alkuperäisen omistajan tietäen en epäilis väärennöksiä. Oletan että samat pahvit kyseessä, Suomessa tuskin noita enempää on ja sen verran vanhoja ettei signauksia feikattu samalla tavalla kun nykyään. 100% ei tietenkään voi olla, varsinkin kun et luultavasti toista pahvia ole löytämässä mihin verrata, mutta jos merkeistä pelkästään pitää sanoa niin hyvin mielestäni matchaa ottaen huomioon millasta durdlausta joittenkin artistien signaukset on. 

Poissa WerKKill

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #4 : 02.11.16 - klo 19:30 »


Magic Libraritiesista löytyi artistin nimi kirjoitettuna kiinalaisilla kirjaimilla, ja tämä ei kyllä ainakaan minusta näytä yhtään samalta kuin kortissa oleva signeeraus:

(click to show/hide)

En tiedä mitään kiinalaisesta kirjoituksesta, mutta kyllä tuo minusta näyttää hyvin pitkälti samalta.

Poissa Rancid-

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #5 : 02.11.16 - klo 19:45 »
Jos koette näkevänne noissa jotain samaa, en väitä vastaan koska mulla ei ole minkäänlaista graafista silmää :) Itse ihmettelin eniten tuota kummalliisen epäsymmetristä Portal-settisymbolia ja kortin alareunassa sekaisin käytettäviä kiinalaisia ja latinalaisia kirjaimia, mutta tuon Librarities-linkin perusteella itse kortti on ihan legit.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Preacher

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #6 : 02.11.16 - klo 20:44 »
On se sama nimmari, ei huolta. Aika karmea käsiala kylläkin :) (mulla on takana vuoden verran kiinan opintoja niin on tottakai varaa arvostelma :D)
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Rizzaster

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Eternal Rains will Come
Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #7 : 02.11.16 - klo 20:56 »
Voin myös pari vuotta japania opiskelleena (kanjimerkithän on kiinalaisilta lainattu) vahvistaa että nimmari täsmää artistin kanssa. Merkit ovat samat, mutta juurikin nimmarille ominaiseen tyyliin kynää nostamatta ja puolihuolimattomasti mutkia oikoen sutaistut.
H/W

O/M

Kaikki on suhteellista -ehdottomasti?

Poissa JopeSane

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #8 : 02.11.16 - klo 21:56 »
Magic Libraritiesista löytyi artistin nimi kirjoitettuna kiinalaisilla kirjaimilla, ja tämä ei kyllä ainakaan minusta näytä yhtään samalta kuin kortissa oleva signeeraus:

(click to show/hide)

Yritin myös googlata, olisiko tuossa eroa simplified ja traditional chinese -versioiden välillä. Ainoastaan ensimmäinen merkki oli erilainen.

Samoja merkkejä on, japanilaisten ja kiinalaisten käsialasta on välillä hyvin hankala saada mitään selvää mutta selkeästi samat merkit kyseessä.

Poissa mastaa

Vs: Tuntematon ja hieman erikoinen nimikirjoitus
« Vastaus #9 : 03.11.16 - klo 12:53 »
Kiitoksia todella paljon kaikille vastauksista, kiva saada näin nopeasti ja näin monelta apua ongelmaan =) Itse olen vähän huono tulkitsemaan nimmareita, varsinkin aasialaismerkkisiä, joten olin Rancidin kanssa samoilla linjoilla, enkä erottanut tuosta artistin nimeä mitenkään. Mutta nyt kun sanoitte merkkien vastaavan, niin on tässä itekin alkanu niitä jo erottaa (varsinkin illalla muutaman viskinaukun jälkeen =D). Ja jotenkin järki sanois, et jos väärennetty, niin luulis pyrkineen tekee vähän selkeemmän nimmarin.

Mutta syvä kiitos ja kumarrus, seuraavaksi sitten tinkaamaan hinta "kohilleen".

- Ville