Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kuinka myydä kortteja postitse?  (Luettu 4887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kauris

Kuinka myydä kortteja postitse?
« : 22.02.20 - klo 13:27 »
Terve ihmiset. Olen uusi täällä. Voisiko joku vähän auttaa mua? En ole aiemmin kortteja myynyt, enkä oikein meinaa löytää informaatiota juuri tähän kysymykseeni liittyen.

Mulla olis tarkoitus myydä paljon kortteja ja ajattelin myydä niitä yksitellen. Mulla ei ole juuri mitään kokemusta posti kanssa toimimisesta. Kuinka kannattaisi myydä postitse kortit turvallisesti? Riittääkö ihan perus kirje postitse? Minkälainen kirjekuori+postimerkki olisi edullinen? Nuo postin myymät kirjekuoret tuntuu olevan aika kalliita.

Mulla on myös ainakin yksi noin 200 e arvonen kortti, niin tuohon varmaan tarvis jonkun näköstä muunlaista systeemia, vakuutusta tai erikoisempaa. Minkälainen systeemi tähän olisi sopiva? Onko paras toimitus postin kautta vai kenties jonkun muun tahon?

Olen myös harkinnut tuota cardmarketin käyttämistä korttieni myyntiin.

Poissa Anssi

Vs: Kuinka myydä kortteja postitse?
« Vastaus #1 : 22.02.20 - klo 16:37 »
1. Käytä Cardmarkettia, se on helpompaa.
2. 1. luokan postimerkki on se halvin (ja ainoa) vaihtoehto, jos kirje painaa yli 20g sitten tarvii jotain pikkumerkkejä kylkeen. Kannattaa opetella pakkamaan kevyesti mutta ilman että kortit tuhoutuu.
3.  Joo, postin kirjekuoret on kalliita, ei kannata ostaa sieltä. Itse ostin Amazon.desta jotain parinsadan kuoren pakkauksia, niissä hinnaksi tulee 1-2cnt per kuori.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa TIM82

Vs: Kuinka myydä kortteja postitse?
« Vastaus #2 : 22.02.20 - klo 20:59 »
Perustuen omiin havaintoihin ja kokemuksiin, cardmarketin pakkausohje ei lie täysin väärässä: https://www.cardmarket.com/en/Magic/Help/Packaging

Ainakin arvokkaammat kortit tosin kulkee pääsääntöisesti toploadereissa eikä pelkässä normisleevessä, ja enimmäkseen tuntuu käytössä olevan vähän postikorttia vahvempi pahvi...


Poissa theBrains

Vs: Kuinka myydä kortteja postitse?
« Vastaus #3 : 22.02.20 - klo 22:16 »
Jos haluaa myydä könttänä, mtgsuomi on hyvä paikka. Yksittäisiä arvokkaimpia kortteja voi myös kokeilla täällä, koska MCM vetää sen 5% välistä, jos on tiukkaa euroista. Kyse on pitkälti myös vaivannäöstä, jaksaako muutaman euron lähetyksiä tehdä paljon vai ennemmin yrittää myydä kaikki kerralla. Tällöin tosin korteista riippuen hinnasta hävinnee lähes puolet.

Poissa kauris

Vs: Kuinka myydä kortteja postitse?
« Vastaus #4 : 24.02.20 - klo 07:46 »
Kiitos avusta! Hyviä neuvoja. Taidan päästä näillä jo hyvin eteenpäin! :)