Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Turnausrapsa tms. Northern Wizards Legacy Challenge I (Oulu)  (Luettu 956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Suntelli

Oulu Legacy 4.3.2022 (Northern Wizards Legacy Challenge I)

Ennen koronaa vuonna 2019 on viimeisin legacy turnaus missä olen käynyt. Tämän jälkeen legacy kuoli pois Kokkolassa ja tuli keskityttyä Highlanderiin ainoastaan. Lekaasilaput tuli myytyä ja koko homma unohtui pitkäksi aikaa.
Kun tieto Oulussa järjestettävästä turnauksesta tuli niin pakkohan se oli alkaa suunnittelemaan saisikohan sitä dekin ajoissa kasaan ja mitähän ihmettä pelaisin...

Dekistä:
Monastery Mentor kretuna on aina kiinnostanut ja olin jo aikaisemmin jotain lappuja haalinut legacyä ajatellen. Lisäksi Comet, Stellar Pup oli sellainen kortti mitä halusin päästä pelaamaan legacyssä. European Highlanderissä sen vahvuus oli tullut jo tutuksi.
Lopulta sain dekin viikkoa ennen turnausta kasattua. Time Vault vaihtui tarvittaviin dualeihin. Hankin myös Oops all spellssin kokonaisuudessaan. Kova oli mietintä kummalla dekillä lähen turnaukseen. Ajattelin, että oopsi on niin tuuripeliä (mutta helpompi pelata), että lähen mentorilla (vaikka tuuria hyvää/huonoa oli sitten silläkin myös) ja että dekillä missä on brainstormit ja force of willit pääsee pelaamaan oikeaa mägikkiä.

Decklist:
4 Brainstorm
1 Comet, Stellar Pup
2 Dress Down
4 Expressive Iteration (banned)
4 Flooded Strand
2 Force of Negation
4 Force of Will
3 Island
2 Monastery Mentor
1 Mountain
1 Mystic Sanctuary
3 Narset, Parter of Veils
2 Plains
1 Plateau
4 Ponder
3 Prismatic Ending
3 Prismatic Vista
1 Pyroblast
2 Scalding Tarn
3 Snapcaster Mage
1 Supreme Verdict
4 Swords to Plowshares
2 Teferi, Time Raveler
2 Tundra
1 Volcanic Island

SIDEBOARD:
1 Containment Priest
1 Deafening Silence
1 Flusterstorm
2 Hydroblast
1 Meltdown
2 Pyroblast
1 Rest in Peace
1 Ruination
1 Serenity
2 Surgical Extraction
1 Terminus
1 The Wandering Emperor

Tällä dekillä tuli harjoiteltua parit pelit kaverin UR delveriä vastaan. Matsit oli aika tiukkoja ja ajattelin, että kyllä tällä delveriä vastaan pärjää. Oletin että delveriä tulee vastaan ja myöskin initiavea. Initiaveen tutustuminen jäi vähille ja se sitten kostautuikin turnauksessa.

Lähtö:
Otin vaimon mukaan ja hypättiin junaan (joka 30 min myöhässä.) Hiukan mietin kerkeänkö turnaukseen, mutta juna pysyi loppumatkan ajassa ja oltiin hyvissä ajoin Oulussa. Vaimo jäi kaupungille ja ite lähin kaupan kautta  käppäilemään turnauspaikkaa kohti. Ostin repun täyteen evästä, että vanha jaksaa turnauksen pelata. Eväät jäi melkein kaikki syömättä, koska controllilla pelaaminen on hidasta.

Pelipaikalla oli jo pari tyyppiä odottelemassa ja muutama tuttukin. Tunnelma oli heti alussa mukava ja fiilis oli erittäin rento. Oululaiset on lepposta porukkaa.

Pelit:
Itse peleistä ei ole kaikki jäänyt mieleen ja jotain kirjottelin ylös, mutta voin muistaa asioita väärin koska olen vanha. Pahoittelen.

R1: Juha ja UR(b) Delver
G1 oli herkkua kun näin Volcanicin pöydässä. Tätä vastaan olen reenannu! En edes muista tuliko ekassa pelissä delveriä pöytään, mutta olin varma mitä kaveri pelaa.
Juhalla tuli ekassa pelissä ns. manakusu aka oneländeri. Kyseinen peli oli aika sinnittelyä Juhan puolelta ja veinkin sen matsin sitte.

G2:
Sidetys! Tämän tiedän! Tätä on reenattu ainakin 5 peliä!
-4 fow
-2 fon
+Flusterstorm
+2 pyroblast
+Ruination
+Wandering emperor
+Terminus
Toinen matsi olikin sitten grindausta. Uhkia pöytään ja niiden poistelua. Ihmettelin mitä nyt tapahtuu kun Juha pelasi ug sean pöytään. Snuff out Mentoriin selitti sen. Ohhoh. Tämmöstä sitte..
Pelin ratkaisun vei Ruination. Olin fetsaillu basicit itelle ja Juhalla oli 4-5 duelssonia pöydässä. Kaikki pois ja seuraavan vuoron Puppella sitten alkoi vimmattu nopan heitto ja Juha keräili kortit pois.
2-0 voitto! Kierrokset 1-0
Olipas makiaa. Heti voitto. Top 8 on varma! Torille! Fiilis nousi korkealle vaikka olo alkoi toisessa pelissä olemaan heikko. Käsikin vähän tärisi kun puppelle piti noppaa pyöräytellä. Mikä hemmetti nyt... Join vettä, söin suklaapatukan ja olo koheni vähän.  Jospa se tästä...

R2 Miitri ja Initiave
G1 oli nopea. Miitri sai pöytään white plumen ensimmäisellä vuorolla. Suu auki katoin kun kaveri seikkaili catacombseissa tai mitä ne touhut nyt onkaan. Hävisin. Tämmönenkö tämä dekki on... Voi voi. Nyt kunnon sidetys vaan ja nousuun!

G2
Sidetys:
-4 fow
+Meltdown
+Terminus
+Wandering emperor
En edes muista neljättä. Miksi otin fowit pois? Miksi jätin fonit ja pyroblastin? Varsinkin pyroblastin! Hä! Ei mulla ole näihin vastausta. Aivan hemmetin tyhmä sidetys.
Hävisin matsin foni kädessä kun Miitri pelaa seasoned dungeoneerin ja siitä eteenpäin ukko/vuoro. Anoited Peacekeeperinkin olisi voinut lukea kokonaan ennen kuin se resolvas. Oli flooded strand fetsaamatta aika kauan.
Pelasin kaikilla tavoin huonosti ja Miitri pelas loistavasti ja ilman virheitä.
0-2 häviö! 1-1 kierrokset
Ruokatauko
Matsi kesti 25 minuuttia ja lähin hakemaan ruokaa kaupasta. Aikaa jäi reilusti lepäilyyn. Oli olo vieläkin vähän heikon puoleinen.

R3 Jaakko ja 8 cast
Päivän mukavin vastustaja. Tätä varten lähin pelaamaan!

G1 Jaakko mulligoi neljään, mutta sinnittelee yllättävän pitkään. Vien kuitenkin lopulta pelin Mentorilla. Jes!

G2
Sidetys (muistaakseni):
-2 fon
-4 fow
+Terminus
+2 pyroblast
+Meltdown
+Serenity
+Ruination

G2 Jaakko pelaili vaikeita ukkoja poistaa ja en millään pysynyt perässä. Muistaakseni matsi oli melko grindausta. Totesin Jaakolle, että perhana kun kusettaa ja Jaakolla oli sama tilanne. Mietittiin kuinka tympiää on olla vanha. Päätettiin, että tämän pelin jälkeen käydään vessassa. Pakko!
Jaakolla tuli vaikea paikka omalla vuorolla ja mietti kovasti. Tein herrasmies ehdotuksen, että mitä jos pidetään nyt vessatauko? Jaakolle kävi hyvin! (Tämä ehkä ratkaisi pelin lopputuloksen)
Käsi ylös "Judge!! Pidettäis kusitauko!"
Jaakko otti miesten vessan ja minä naisten. Oltiin fiksuja ja nopeutettiin taukoa!
Jaakko sai pissailessa mietittyä kuviot loppuun ja veikin game kakkosen.

G3 (aika käy vähiin)
En oikein välitä tasureista ja harvemmin niitä pelaan. Tämä alkoi vaikuttamaan siltä.
Aloin päästä niskan päälle kun plussasin teferiä ja supreme kädessä. Jaakolla pöydässä construct tokeni ja thought monitor. Tiesin että ens vuorolla tulee toinen constructi pöytään ja passasin vuoron. Jaakko nostaa ja aktivoi urza's sagan josta toinen constructi pöytään. Jaakko lähtee ajolle ja heitän insta-supreme verdictin ja fiilis on taas katossa!
Saan mentorin pöytään jossain lisävuorojen läheisyydessä. Ollaan lopulta siinä tilanteessa, että jos nostan iterationin, ponderin, brainstormin tai jotain niin mentor hoitaa loput. Nostan islandin ja peli loppuu siihen. Tasuri. Jos olisin saanut vielä vuoron niin tilanne olisi ollut eri. Perhanan vessatauko! Blaah! Mutta mukavimmat pelit aikoihin! Kiitos Jaakko!
Tasuri! Kierrokset 1-1-1
Lisävuoroilta suoraan seuraavalle kierrokselle on näin vanhalle (42 jos joku miettii) kova pala. Tauko olis ollu jees, mutta ei voi mitään. Nyt pitää voittaa!

R4 Ilkka ja bant blade (jos oikein muistan)

G1
Järjettömän pitkää grindausta. Pelailin dress downia stoneforge mysticciin ja jotenkin grindasin voiton. 30 minuutta vei eka peli. Olin ihan puhki!

G2
Sidetys: about näin
-4 fow
-2 fon
+2 pyroblast
+Ruination
+Terminus
+Wandering emperor
+Flusterstorm
Ilkka tais mulligoida viiteen, mutta vei pelin silti aika nopeaa. Monta tarmoa pöydässä ja en löytänyt kaikkiin vastauksia. Tuumasin Ilkalle että koitetaan pelata nopeasti, koska jos tästä tulee tasuri niin meillä ei ole top8 mahdollisuuksia. Ennemmin häviän jos pöytä siltä näyttää.

G3
Ilkka hallitsi game kolmosen alkua ja ajattelinkin jo, että vois lähteä vaikka hotelliin nukkumaan (energiat oli pikkusen jo pakkasen puolella). Sain kuitenkin käännettyä pelin (oliskohan se ruination taas viuhunu) ja lopulta mulla oli puppe pöydässä. Tässä vaiheessa oltiin lisä vuoroilla ja yleisöä oli puolet Oulusta (no ei nyt, mutta monta). Heitin 2x 6. Oho! Nyt alkaa tapahtua. Heitin 1 ja tein toksuja. Tein lisää toksuja ja palautin jonku kortin haudasta. Perhana heitä lisää kutosia! Vitonen välillä niin saat lämää tehtyä! Tsemppiä nyt!
Neljäs lisäkierros. Ilkalla ei mitään pöydässä. Mulla puppe ja toksuja. Tämä on nyt nopasta kiinni! (Olis voinu lähtee siltikin sillä oopsilla...). Heitän 1! No ei. Ei sitä. Olis pitäny heittää 6 ja sen jälkeen 4/5 ja vaikka 1 niin voitan. Yksi vuoro lisää... Kädessä vielä pondereita ja kaivan dekkiä. Eipä siellä suoran lämän spellejä ole.

Selitän boardin Ilkalle, että voisiko hän ystävällisesti antaa voiton mulle, mutta Ilkka ottaa tasurin ja se on ok. Se on pelin henki. Sin män top8.
Tasuri. Kierrokset 1-1-2
Olin näissä peleissä niin väsynyt. Mm. Katoin ponderilla 4. Narsetilla 3. Hohhoijjaa.

Nyt tarvin tauon ja saan sen kun huudan tarpeeksi lujaa. 2,5 tuntia putkeen ilman hengähdystaukoa puolikuntoisena tekee tiukkaa. (Flunssahan sieltä oli tulossa joka sitten seuraavana päivänä alkoi kunnolla ja on vieläkin näin viikon jälkeen)

R5 Toni ja Uwb delverblade

Tuun vähän myöhässä G1seen, mutta Tonia ei haittaa.
Ulisen ja valitan kohtaloa ja väsymystä. Sori Toni. Onneks meillä on Tampereen ukon kanssa lepposta. Mukava pelikumppani.
Ekassa pelissä grindataan kunnolla ja Toni lyö mut kuuteen lifeen. Nousen sieltä kuitenkin lopulta ja puppe hoitaa pelin maaliin. Oho voitin. Kokeilen pulssia. On se vielä.

G2
Sidetys:
-4 fow
-2 fon
+2 pyroblast
+Ruination
+Wandering
+Terminus
+Flusterstorm
Tokasta matsista ei paljon mieleen jää. Toni mulligoi viiteen (jos oikein muistan) ja taas pieksee mun lifet kuuteen. Pääsen sieltä ylös ja voitan pelin. Millä? No en muista.
2-0 voitto

2-1-2 on lopullinen tulos ja sijoitus 13.

Tasurit jäivät harmittamaan. Toisaalta olotila tässä vaiheessa oli sellainen, että en tiedä olisinko jaksanut topkasia pelata.
Kuuntelen topkasi ilmot ja lähen kaupunkiin. Hotellille kamat ja vaimo mukaan. Nälkä meinaa vähän olla ja pancho villa kutsuu.
Olo tuntuu tuskaiselta ja hiki valuu kun tunti odotetaan ruokaa. Kylmä olut sentään pitää olon siedettävänä. Ruoka on onneksi erinomaista ja saan sen verran energiaa, että jaksan kävellä takaisin hotellille nukkumaan.

Kiitos Northern Wizards ja kiitos Oulu!

Plussat:
+Oululaiset. Mieletöntä porukkaa. Jatko cubeillekkin pyydettiin ja tunnelma oli erittäin leppoisa.
+Legacy pitkästä aikaa
+Vastustajat
+Comet pup. Mahtava kortti
+Pancho villa ja kylmä olut

Miinukset:
-Tasurit
-Flunssa



« Viimeksi muokattu: 11.03.23 - klo 21:05 kirjoittanut Suntelli »

Poissa Themasa

Olipas mukava lukea kokkolalaisen seikkailuja! Herrasmiesvessatauot kunniaan!

Turnausväsymys harvemmin kolahtaa ekan kierroksen jälkeen itellä, mutta jännä pistää tärisyttään ihan sama minkä tason turnauksessa itteä :D Kyllä se flunssa syö paljon (viitaten Modern-turnaukseen jossa oltiin joskus ja käsikauppalääkkeiden kera selvisin edes perille).

Noppapuppe on kyllä tuonut mukavaa "höpsöilyä" eternal-formaatteihin ja uskon että pakkavalintasi oli ehdottomasti oikea!

Nyt vaan seuraavaa turnausta tiirailemaan!

Matti