Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mono B discard  (Luettu 4935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wespoiler

Mono B discard
« : 06.02.05 - klo 20:20 »
Lands:

20 x Swamp

Creatures:
4 x Hypnotic specter
2 x Abyssal specter
2 x Headhunter
1 x Guiltfeeder

Poistokortit:
4 x Distress
4 x Hymn to tourach
4 x Blackmail
4 x funeral charm
2 x addle
2 x haunting echoes

Artifactit:
2 x The rack (näitä lisää)
2 x millstone
2 x howling mine
1 x grindstone (näitä lisää kunhan saan käsiini)

muut:
4 x Megrim
4 x terror

Pakan ideana olisi poistaa vastustajan käsikortit sekä library. Ehdotuksia otetaan vastaan. Myöhemmin ajattelin lisätä sinistä tähän pakkaan. Lähinnä Raven guild mastereita, scalpelexis ja traumatize :D. Yleisin vastustaja tälle pakalle on kaverini mono sininen jossa on käteenpalautusta ja creature controllia.
Empires rise and fall, but evil is eternal

Poissa oltrak

Mono B discard
« Vastaus #1 : 07.02.05 - klo 02:06 »
Öh, jos tarkoituksena on discardaamalla saada kaveri olemaan pelaamatta spellejä, niin miksi pelata Howling Mineja, jolla kaveri saa sitten lisää niitä spellejä? Ja ilman noita sinisiä vehkeitä Millstone ja Grindstone eivät tee yhtään mitään (paitsi Guiltfeederin kanssa, millä ei vielä juhlita). Pakan 64 korttiakin pistää silmään.

Chittering ja Ravenous Rats voisivat olla ihan kivoja, etenkin jos pelaa käteenpalauttajapakkaa vastaan.

Poissa Wespoiler

Mono B discard
« Vastaus #2 : 07.02.05 - klo 16:18 »
tuo howling mine pistää vastustajan nostamaan kortteja jotka sitten poistan hänen kädestään jolloin megrimit tekevät vahinkoa. Pakka on vielä WIP koska odottelen noita sinisiä kortteja mutta tällä pakalla pelailen tällä hetkellä.
Empires rise and fall, but evil is eternal

Poissa Snaker

Mono B discard
« Vastaus #3 : 07.02.05 - klo 16:38 »
No kuinkas ois sitten semmone peto kuin Nezumi Shortfang...
Ja Terrorit on iha kivoi, mut jos pistät Diabolic Edictejä, niin saat vihun mustiakii teilaamaa...
Proud member of Team Rasila.

My H/W:
http://www.kilotaivas.net/forums/viewtopic.php?t=3018

Poissa Wespoiler

Mono B discard
« Vastaus #4 : 07.02.05 - klo 17:39 »
wespe edit: Poistin toisen pakan ja laitan sen uuteen topicciin kunhan saan pakan kuntoon
Empires rise and fall, but evil is eternal

Sämpylä

Mono B discard
« Vastaus #5 : 07.02.05 - klo 17:43 »
No ehdottomasti Nezumi Shortfangeja

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Mono B discard
« Vastaus #6 : 07.02.05 - klo 17:47 »
Pakko laittaa oma discardi tähän... pakka on vähä semmoinen etten sillä enää oikein pelaa, koska se ei ole kivaa, ei tule pelejä aikaiseksi kavereiden kanssa kun ei niillä ole kortteja millä pelata... vaikka ei tämäkään nyt mikään 100% voittamaton ole, aika haavoittuvainen itseasiassa, mutta useampi rackki pelissä on vaan niin ihanaa :)
ja niin , casual T1

22 Swamps

4 Hypnotic Specter
4 Ravenous Rats
1 Abyssal Specter
1 Hollow Specter
1 Nezumi Shortfang/Stabwhisker the Odious

4 Hymn to Tourach
4 Mind Burst
2 Unhinge

4 Unholy Strenght
4 Dark Ritual
1 Demonic Tutor

4 Rack
4 Geth's Grimoire

Swamp+ritual+hym+rack on aika kiva aloitus,
swamp+ritual+hypno myös
swamp+ritual+mitä tahansa on myös hyvä :) vaikka
swamp+ritual+hymn+1 mana burn, onse sen arvoista.

Miksi Ravenous ratsit? Halpoja spellejä, monsu joka discardauttaa yhden, sillä voi sitte vaikka blokkia toisen inhoja mosia jo se saa niitä tiskiin.

Miksi Unholy Strenght? Jota esim nuo Ravenous ratsit muuttuu hieman isommiksi tai sitte mitkä vaan monsut ja dama teko näin nopeutuu, koska muutenhan se lähinna perustuu rackkeihin.

Miksi vain yksi nezumi ja hollow scepter? Koska en omista useampia :)

Miksi vain 10 discard spelliä (4hymn+4mind+2unhinge)? Koska itse asiassa niitä on 15 kun tuohon lisätään ravenoussit ja nezumi.

Tiedän etta tuolla ei ole kortteja millä saan valita mitä toinen discardaa (muuta kuin hollow specter) eikä randomeitakaan kuin hymni, mutta olen keskittynyt että saisi monta korttia halvalla pois. Jotkut saattava ihmetellä 4 Grimoirea, mutta joskus kun olin kusessa siitä syystä että olin lähinnä saanut pelattua vain ne 4, niin seuraavat hyminin tuomat 8 korttia käteen pelastivat ja toivat voiton. Tosin hieman olen miettinyt niiden määrän vähentämistä, toisaalta taas kun tuokin on mahdollista pelata ekalla tai tokkalla kiekalla tekee siitä aika hyvän laputtajan.

 (x)  (x)  (x)  (x)

Tuosta sinun pakastasi tuo grindstone ja megrim kävi kiinnostamaan, mutta ainakin tähän asti pärjännyt ilman... enkä tiedä minkä tilalle niitä itse laittaisinkaan, ehkä 2 grimoirea voisia vaihta kahteen grindiin...

Sitte heiman off topiccia :) :

Yleensä mulla on aina mono-pakoissa 1-4 niitä onslaughtin cycle landeja, mutta tänne eivät oo jostain syystä tulleet... pitäisi kai harkita neljän laittoa, onne vaan yksiä parhaista korteista.

Omassa re-animator pakassani pellaan jopa 4 barren mooria,4 polluted mire ja 14 swamppia... ja toimii kuin häkä, kertaakaan ei ole vituttanut että on noin monta landia jotka tulee tapped peliin.
Mutta kysehän on ainakin minusta siitä, kuinka haitallista pakalle on se, ettei ehkä saa ekalla rundilla pelattua mitään... ja voihan se käydä ilman peliin tapissä tulevia ländejäkin....

No, siinä harvinaisen pitkä sepustus, vaikka, aina taidan jaaritella :)

Poissa Wespoiler

Mono B discard
« Vastaus #7 : 07.02.05 - klo 20:38 »
Nezumi shorfangi tulee pakkaan kunhan joskus saisin semmoisen. Ravenous ratteja voisi kyllä pistää kun niitä kerran suositellaan. Ja lisäksi pari bad moonia rottien lisäksi.

Geths grimoire löytyy ja oli joskus pakassa mutta yleensä kun sain sen peliin niin vihuilla ei ollut enää mitään mitä poistaa ja rackit olivat hoitaneet hommansa siihen mennessä.

Kenties pari isochron scepteriä funeral charmeilla varustettuna olisi myös ihan kätevä lisäys. Hoitavat pumppauksen ja poiston samalla.
Empires rise and fall, but evil is eternal

Poissa Juzam Djinn

Mono B discard
« Vastaus #8 : 07.02.05 - klo 22:28 »
mutta kyllä se on vain niin, että jokaisessa discardointi pakassa on oltava duresseja. entäs persecute? saattaa hujahtaa kuusikin korttia mäelle, johon kaatuu sekä vihollisen peli, ja lisäksi megrimin ollessa pöydässä vihollisen peli on periaatteessa pelattu

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Mono B discard
« Vastaus #9 : 07.02.05 - klo 23:36 »
Duress on kyllä minusta yli arvostettu, kutsuukaa minua tuosta vaikka miksi, saatatte olla jopa oikeassa :P

Persucute olisi kyllä kova, mutta esim: minä en niitä omista, ja sitten taas se on 4 manaa, ja jos sen pelaa vastaa kierroksella 4 tai 5, ei sillä toisella varmaankaan ole enää kovin montaa korttia kädessä.... tietenki ekalla tai tokalla kierroksella pelattuna rituaalien avulla se on taivasta.... mutta harvoimpa sitä tulee 100% oikea aloitus käsi....

Poissa Wespoiler

Mono B discard
« Vastaus #10 : 07.02.05 - klo 23:45 »
Lainaus käyttäjältä: "cosminen"

Persucute olisi kyllä kova, mutta esim: minä en niitä omista, ja sitten taas se on 4 manaa, ja jos sen pelaa vastaa kierroksella 4 tai 5, ei sillä toisella varmaankaan ole enää kovin montaa korttia kädessä


Näinhän se on. Oma pakkani kun sattuu olemaan nopea joten vihulta on viety suurin osa korteista jo siihen mennessä kun saisin pelattua persecuten.

Persecutea sekä mind sludgea olen harkinnut tarkoin. Mind sludgea sen takia että poistaa väh. 5 korttia (mikäli vihulla on käsi täynnä) eikä värillä ole väliä kuten persecutella. Myös Mind twistejä lisäisin jos jostain saisin.
Empires rise and fall, but evil is eternal