Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mukava edh pakka?  (Luettu 4659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sturmo

mukava edh pakka?
« : 02.01.14 - klo 11:30 »
elikkäs tämmöinen pikku ongelma on ilmennyt
mulla on kolme edh-pakkaa
vorel of the hull clade
oloro, ageless ascetic
uril, the miststalker
sekä itse että kaverit kokee kaikkien noiden olevan varsin epähauskoja
vorel pelaa "tap-untap-tap" ja infiniteä
oloro pelaa paljon  sweeppejä ja tuckingia (eli komentajat pakan pohjalle)
uril pelaa... no helvetin vaikea tehdä sille yhtään mitään ja tappaa vitusti

tuntuu vaikealta tehdä mukavaa edh-pakkaa, joka olisi hauska pelata, ei-vituttava pelata vastaan, ja joka kuitenkin pärjäisikin.

Poissa syfilisx

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #1 : 02.01.14 - klo 11:32 »
Monomusta Master Breeder Stax.

Poissa haltijajorma

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #2 : 02.01.14 - klo 11:45 »
Älä tee pakoista infiniteä pyörittäviä kettumaisia pakkoja. Tee hauskoja pakkoja joissa on hassuja ylläreitä. Esim. muutat Vorell pakan, Prime Speaker Zeganan vaihtamalla komentajaksi nostan kortteja ja leikin counttereilla pakaksi. Itse pelaan hupipakkana Lazav Dimir Mastermind deckkiä joka millaa vastustajaa ja muuttuu joksikin kaverin hirmuksi. Ja joskus tulee millattuakin kaveri loppuun. Se on aina oma saavutuksensa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo 11:47 kirjoittanut haltijajorma »

Poissa UFOPOLI

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #3 : 02.01.14 - klo 14:27 »
Pakan hauskuus tai hauskattomuus ei ole komentajasta kiinni. Monesti näkee samastakin aiheesta täysin erilaisia pakkoja. Toisaalta jokaisella tuppaa olemaan oma ominainen pakanrakennustyylinsä, ja pakkoihin tulee samoja piirteitä riippumatta siitä, kuka sitä johtaa. Itse päädyn tuon tuostakin kasaamaan läjiä, jotka osaavat ainoastaan puolustautua ja joissa ei välttämättä ole lainkaan kunnollista voittokeinoa ::)
There are times when destiny calls forth a people and demands an action. Now is the time. We are the people. This is our action. Charge!

Poissa Anssi

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #4 : 02.01.14 - klo 14:33 »

tuntuu vaikealta tehdä mukavaa edh-pakkaa, joka olisi hauska pelata, ei-vituttava pelata vastaan, ja joka kuitenkin pärjäisikin.

Tähän on muiden vaikee vastata kun eri peliporukat pelaa niin erilaisilla mentaliteeteillä. Joku monomusta on kyl ihan hauska dekki.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Enterorrhexis

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #5 : 02.01.14 - klo 15:18 »
Siinähän se, kun peliporukassa saattaa olla useammankin eri tyylin pelaajia joille se "hauska" pelaamisessa tulee eri asioista. Käytännössä sun kannattais lähteä alkuun kysymällä ihan niiltä toisilta että mikä niistä on pelaamisen kannalta oleellista ja mistä ne ei pidä. Tuut huomaamaan ainakin sen että vastaukset on vaihtelevia.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Sturmo

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #6 : 02.01.14 - klo 16:57 »
Joo kyllä tosiaan saman komentajan ympärille voi rakentaa monenmoista pakkaa.

Itse tykkään rakentaa pakkoja jotka ottavat korteistaan mahdollisimman paljon irti. Komanteerissa tämä meinaa että pakka tekee sitä mihin komentaja parhaiten sopii. Pakan komentajan vaihtaminen epäsopivampaan, taikka 'mitään tekemättömien' pakkojen kasaaminen ei motivoi.

Lähinnä kai pitäisi keksiä strategia, joka ei olisi kovin annoying
Control, infinite combo ja aura-hexproof ovat kaikki aika ärsyttäviä.
Stomppi voisi olla. Selesnya tokens ehkä. Komentajaksi rhys tai trostani

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #7 : 02.01.14 - klo 23:09 »
Norin. Tää on parasta mitä oon itte pelannu.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo 23:16 kirjoittanut Babu »
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Lightstorm

Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #8 : 02.01.14 - klo 23:27 »
Rhys toksut on jonkin aikaa jees, mutta käyvät melko pian tylsäksi sweepien takia. Itse sain toksuihin uutta potkua Marath, Will of the Wildistä, kun punaisen sai mukavasti mukaan samalla.

Jo aiemmin mainittu Endrek Sahr, Master Breeder on todella hauskan oloinen, omani on tekeillä vielä, joskin ilman staxi teemaa kun peliporukka ei siitä pitäisi..    http://tappedout.net/mtg-decks/endrek-sahr-master-breeder-19-12-13-1/
Vähän samantyylisen pakan saisi myös Ghost Council of Orzhovalle.  http://tappedout.net/mtg-decks/edh-ghost-council-of-orzhova/

Veli väsäsi hienot pakat uutuuskenraaleille: Thassa, God of the Sealle kaikilla "deals combat damage" efekteillä höystettynä sekä Purphoros, God of the Forgelle toksuteeman mukaan. Nämä molemmat ovat todella hauskoja pelata ja myös reiluja pelata vastaan, kenraaleina molemmat ovat myös vahvoja.
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo 23:28 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Snowrip

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Commander-pelaaja kaukaa korvesta.
Vs: mukava edh pakka?
« Vastaus #9 : 29.03.14 - klo 08:15 »
Kuten jo sanottua, mukava edh-pakka on täysin sijainnista kiinni. Yhdessä peliporukassa jos nappaan Zedruun mukaan, se vihataan ensimmäisenä maahan koska se pitkittää liikaa peliä. Toisessa sitä ylistetään koska siitä löytyy kaikki vastaukset (lähes) kaikkiin comboihin ja karmeisiin karmeuksiin mitä tyhmimmillä tavoilla.
Nyrkkisääntönä olen huomannut että sulavat, ja vuoroiltaan suhteellisen nopeat pakat ovat suosiossa, samaten kuin ylläripakatkin. Monosiniset täyskontrollipakat jotka omivat vuoroja muilta ja hitsaavat jokaista vuoroa kymmeniä minuutteja comboketjuilla käyvät kaikkien hermoon.

Parina esimerkkinä itse tosiaan tykkään pelata kyseisellä Zedruulla, joka pyörittelee pöytää ja sekoittaa pöytää ja pakkaa päättömästi - ja kauppaa kaikille vuohia. Siksi toisekseen, rakensin myös pakan Animarin kyvyn ympärille, työnsin sen täyteen "comes into play" efektejä, bounceja ja cascadea, ja tuloksena oli kaunis ruletti joka ei tee lähestulkoon mitään älykästä, mutta samalla se pystyy voittamaan pelejä suorastaan nerokkaasti.
Goblin Roulette for the win.
H/W http://mtgsuomi.fi/listat/Snowrip/hw/