Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Areenan pick order -lista  (Luettu 6201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Areenan pick order -lista
« : 05.06.14 - klo 17:15 »
Heippa,

Ajattelin tuottaa sisältöä tälle alueelle, kun sellainen luotiin, ja mikäpäs sen hienompaa kuin keskustella draftin pick ordereista. Itse olen pelannut Hearthstonea open betan alusta lähtien, eli tammikuun lopulta. Enimmäkseen areenaa pelanneena (noin 300 areenarunia hyvällä menestyksellä) koen olevani sen verran kokenut, että voin jokseenkin tolkullisen listan tarjota. Koska draftissa on aina samaa rariteettia valittavana joka pickissä, en vertaile eri rariteetin kortteja keskenään.

Tässä postauksessa on pelkästään neutraalit kortit, mutta jos kiinnostusta löytyy, niin voin lisätä hahmokohtaiset kortit jossain vaiheessa. Kortit ovat lajiteltuna viiteen eri kategoriaan pelattavuuden mukaan, ja ne ovat kategorian sisällä allekkain suurin piirtein siinä järjestyksessä, jossa niitä pikkailisin. Kortit on arvioitu sen mukaan, miten hyviä ne ovat "tyhjiössä", eli toki joidenkin haluttavuus voi parantua riippuen pakan muista korteista ja myös classista. Räikeimmissä muutoksissa olen merkinnyt perään hahmoluokkakohtaisen ratingin.

Muutama perusidea, joiden perusteella lista on tehty:
-2-droppien attack/health tulisi mielellään olla 3/2 tai 2/3, joista ensinmainittu on se parempi. 2-droppeja tarvitaan myös aika paljon, yleensä luokkaa 4-8, riippuen kuinka monta kakkosvuorolle kelpaavaa spelliä pakassa on. Tästä syystä niiden arviointi on paljon korkeampi, koska niitä pitää vaan pickata korkealle, kunnes niitä on kertynyt tarpeeksi. Tästä syystä [hs=River Crocolisk]River Crocoliskinkin[/hs] rating on "Hyvä", kun taas moni kalliimpi kortti menee astetta huonompaan kategoriaan. Sinänsähän tuo Crocolisk ei kauhean erikoinen lappu ole.
-1 attack on liian vähän, ja se automaattisesti heikentää korttia, kuten [hs]Mogu'shan Warden[/hs].
-1 health on vielä huonompi asia kuin 1 attack, koska semmoiset vehkeet on liian helppo poistaa hero abilityillä tai valuekkailla korteilla kuten [hs]Cruel Taskmaster[/hs], [hs]Earth Shock[/hs], [hs]Mortal Coil[/hs], [hs]Unleash the Hounds[/hs]. Poikkeuksena toki charge-vehkeet, koska niitä ei vastustaja ehdi poistaa.
-Kommentoin mielelläni yksittäisiäkin kortteja, joten kyselkää ja kyseenalaistakaa listaukseni jos siltä tuntuu!

Common/basic

PremiumHyväPelattavaHeikkoUnplayable
[hs]Chillwind Yeti[/hs]
[hs]Dark Iron Dwarf[/hs]
[hs]Boulderfist Ogre[/hs]
[hs]Harvest Golem[/hs]
[hs]Sen'jin Shieldmasta[/hs]
[hs]Shattered Sun Cleric[/hs]
[hs]Acidic Swamp Ooze[/hs]
[hs]Venture Co. Mercenary[/hs]
[hs]Silver Hand Knight[/hs]
[hs]Cult Master[/hs]
[hs]Mad Bomber[/hs]
[hs]Youthful Brewmaster[/hs]
[hs]Faerie Dragon[/hs]
[hs]Bloodfen Raptor[/hs]
[hs]Spellbreaker[/hs]
[hs]Earthen Ring Farseer[/hs]
[hs]Stormwind Champion[/hs]
[hs]Scarlet Crusader[/hs]
[hs]Gnomish Inventor[/hs]
[hs]Amani Berserker[/hs]
[hs]Frostwolf Warlord[/hs]
[hs]Darkscale Healer[/hs]
[hs]Bloodsail Raider[/hs]
[hs]River Crocolisk[/hs]
[hs]Fen Creeper[/hs]
[hs]Raging Worgen[/hs]
[hs]Stranglethorn Tiger[/hs]
[hs]Spiteful Smith[/hs]
[hs]Wolfrider[/hs]
[hs]Worgen Infiltrator[/hs]
[hs]Dire Wolf Alpha[/hs]
[hs]Ancient Brewmaster[/hs]
[hs]Stormwind Knight[/hs]
[hs]Loot Hoarder[/hs]
[hs]Frost Elemental[/hs]
[hs]Ironfur Grizzly[/hs]
[hs]Jungle Panther[/hs]
[hs]Flesheating Ghoul[/hs]
[hs]Archmage[/hs]
[hs]Bluegill Warrior[/hs]
[hs]Ogre Magi[/hs]
[hs]Acolyte of Pain[/hs]
[hs]Stormpike Commando[/hs]
[hs]War Golem[/hs]
[hs]Gurubashi Berserker[/hs]
[hs]Novice Engineer[/hs]
[hs]Oasis Snapjaw[/hs]
[hs]Razorfen Hunter[/hs]
[hs]Reckless Rocketeer[/hs]
[hs]Windfury Harpy[/hs]
[hs]Booty Bay Bodyguard[/hs]
[hs]Lord of the Arena[/hs]
[hs]Silvermoon Guardian[/hs]
[hs]Nightblade[/hs]
[hs]Priestess of Elune[/hs]
[hs]Dragonling Mechanic[/hs]
[hs]Murloc Tidehunter[/hs]
[hs]Frostwolf Grunt[/hs]
[hs]Abusive Sergeant[/hs]
[hs]Dread Corsair[/hs]
[hs]Ironbeak Owl[/hs]
[hs]Raid Leader[/hs]
[hs]Kobold Geomancer[/hs]
[hs]Elven Archer[/hs]
[hs]Argent Squire[/hs]
[hs]Core Hound[/hs]
[hs]Ironforge Rifleman[/hs]
[hs]Tauren Warrior[/hs]
[hs]Thrallmar Farseer[/hs]
[hs]Mogu'shan Warden[/hs]
[hs]Stonetusk Boar[/hs]
[hs]Voodoo Doctor[/hs]
[hs]Leper Gnome[/hs]
[hs]Silverback Patriarch[/hs]
[hs]Dalaran Mage[/hs]
[hs]Magma Rager[/hs]
[hs]Southsea Deckhand[/hs] (Rogue: pelattava)
[hs]Murloc Raider[/hs]
[hs]Goldshire Footman[/hs]
[hs]Young Dragonhawk[/hs]
[hs]Shieldbearer[/hs]
[hs]Wisp[/hs]
[hs]Grimscale Oracle[/hs]

Rare

PremiumHyväPelattavaHeikkoUnplayable
[hs]Argent Commander[/hs]
[hs]Azure Drake[/hs]
[hs]Sunwalker[/hs]
[hs]Knife Juggler[/hs]
[hs]Defender of Argus[/hs]
[hs]Stampeding Kodo[/hs]
[hs]Twilight Drake[/hs]
[hs]Injured Blademaster[/hs]
[hs]Wild Pyromancer[/hs]
[hs]Violet Teacher[/hs]
[hs]Gadgetzan Auctioneer[/hs]
[hs]Sunfury Protector[/hs]
[hs]Emperor Cobra[/hs]
[hs]Mind Control Tech[/hs]
[hs]Arcane Golem[/hs]
[hs]Imp Master[/hs]
[hs]Ravenholdt Assassin[/hs]
[hs]Crazed Alchemist[/hs]
[hs]Questing Adventurer[/hs]
[hs]Abomination[/hs]
[hs]Ancient Mage[/hs]
[hs]Demolisher[/hs]
[hs]Pint-Sized Summoner[/hs]
[hs]Mana Wraith[/hs]
[hs]Mana Addict[/hs]
[hs]Coldlight Oracle[/hs]
[hs]Coldlight Seer[/hs]
[hs]Young Priestess[/hs]
[hs]Master Swordsmith[/hs]
[hs]Bloodsail Corsair[/hs]
[hs]Murloc Tidecaller[/hs]
[hs]Secretkeeper[/hs]
[hs]Lightwarden[/hs] (Priest: hyvä)
[hs]Angry Chicken[/hs]
[hs]Alarm-o-Bot[/hs]
[hs]Ancient Watcher[/hs]

Epic

PremiumHyväPelattavaHeikkoUnplayable
[hs]Sea Giant[/hs][hs]Big Game Hunter[/hs]
[hs]Faceless Manipulator[/hs]
[hs]Blood Knight[/hs]
[hs]Southsea Captain[/hs]
[hs]Murloc Warleader[/hs]
[hs]Molten Giant[/hs] (Warlock/Rogue: Hyvä)
[hs]Mountain Giant[/hs] (Warlock: Hyvä)
[hs]Doomsayer[/hs]
[hs]Hungry Crab[/hs]

Legendary

PremiumHyväPelattavaHeikkoUnplayable
[hs]Cairne Bloodhoof[/hs]
[hs]Ragnaros the Firelord[/hs]
[hs]Ysera[/hs]
[hs]Sylvanas Windrunner[/hs]
[hs]Deathwing[/hs]
[hs]The Black Knight[/hs]
[hs]Onyxia[/hs]
[hs]Hogger[/hs]
[hs]Baron Geddon[/hs]
[hs]Illidan Stormrage[/hs]
[hs]Alexstrasza[/hs]
[hs]Gruul[/hs]
[hs]Malygos[/hs]
[hs]Captain Greenskin[/hs] (Rogue: hyvä)
[hs]Harrison Jones[/hs]
[hs]The Beast[/hs]
[hs]Bloodmage Thalnos[/hs]
[hs]Leeroy Jenkins[/hs]
[hs]King Mukla[/hs]
[hs]Tinkmaster Overspark[/hs]
[hs]Nozdormu[/hs]
[hs]Nat Pagle[/hs]
[hs]Millhouse Manastorm[/hs]
[hs]Lorewalker Cho[/hs]
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo 23:40 kirjoittanut luma »

Poissa Thalian

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #1 : 05.06.14 - klo 17:28 »
Tiputtaisin itse Wild Pyromanceria luokkaa alaspäin ja mahdollisesti Abominationia nostaisin ylöspäin. Pyromanceri tuntuu tosi vaikealta kortilta, kun se usein rajoittaa omaa pelaamisen sen verran, että mieluummin ottaisi miehen ilman abilityä.

Nat Paglen tiputtamistan unplayableksi en oikein sulata. Okei, kortilla on paljon varianssia ja nerffin jälkeen se heikkeni selvästi, mutta kyllähän se nyt silti tuottaa sitä korttietua sen verran, että pelin voittaa. Toki vaatii muulta dekiltä vähän apua, mutta silti. Ei se nyt mitenkään hyvä ole, mutta ei minusta epäpelattava.

Poissa Padishar

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #2 : 05.06.14 - klo 18:15 »
Pyromancer on lähinnä statsien takia tuossa luokassaan, vähä kuin tuo Bloodfen Raptor. Omien kokemuksieni mukaan tuo ability on kuitenkin useammin positiivinen kuin rajoittava tekijä. Useimmitenhan tuon vastustaja poistaa tai itse treidaa menemään, eli se ability on aika harvoin suuressa roolissa. Abomination on ollut pettymys käytännössä aina. Ehkä se johtuu siitä, että olen niin hyvä, että olen useimmiten pöytätilanteessa edellä, ja täten on vähemmän tarvetta stabilointiin! Nat Pagle on 0/4, jolla kestää keskimäärin kaksi vuoroa korvata itsensä. Se kaksi vuoroa pitäisi siis selvitä hengissä, ja silloinkin se vain cantrippaa, eli ei ole tuonut minkäänmoista etua. Kortti on mielestäni sen verran unplayable, että pickaisin sen tosiaan vain Lorewalkerin ja Manastormin yli (ja jollain aggro-warlockilla voisin Manastorminkin valita mielummin).

Poissa jambo

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #3 : 05.06.14 - klo 18:16 »
Lukematta ja vertailematta lainkaan vielä toistaiseksi, tällaisen löysin tovi sitten: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVvWk1GRjVJTHJUaTVLcGViR1RRTFE&gid=20
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa SahtiAine

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #4 : 05.06.14 - klo 19:12 »
Erittäin pätevä lista yleistasolla. Voisin allekirjoittaa listan sellaisenaan, mutta koska pelaajilla on omia preferenssejä jotka voivat pikkijärjestyksiin vaikuttaa niin kommentoin muutamia yksityiskohtia.

Nostoja
Ironforge rifleman ja tauren warrior ovat kortteja jotka ovat itsellä usein suorittaneet tämän listan arvosanaa paremmin jos olen ne joutunut pikkaamaan. En siis korkealle itsekään pikkaa, mutta nostaisin silti jokusen sijan listalla. Mulla on myös joku perversio pikata fen creeperiä hyvinkin mieluusti, mutta kuten mainitsit niin sen yläpuolella olevat kortit joiden yli kuvittelisin sitä ottavani ovat lähinnä välttämättömiä 2-droppeja. Gurubashi berserker on mielestäni rankkiaan vahvempi kortti. Tosin pelaan paljon magella ja priestillä joilla molemmilla se on selkeästi parempi kuin muilla classeilla. Ancient brewmasteria ja earthen ring farseeria olisin myös valmis nostamaan listalla.

Tiputuksia
Frostwolf grunt on täysin unplayable mun kirjoissa. Goldshire footmanin tasoa. Razorfin hunter ja windfury harpy joutais heikko-kategorian puolelle pienellä tiputuksella.

Poissa Anssi

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #5 : 05.06.14 - klo 20:26 »
Mun mielestä toi aseita hajoittava Ooze ei ole erityisen hyvä, tyyliin sama kun noi muutkin 3/2 joilla joku marginaalinen ability. Amani Berserker sitä vastoin on mun mielestä selvästi paras 2-droppi, tietty erityisen sairas maagissa jossa voit hero powerilla tehdä siitä 5/2. Tykkään myös Loot Hoarderista enemmän kuin oikeastaan mistään 3/2 - 2n manan miehestä koska se on parempi kierroksella 2 ja parempi kierroksilla 4+. Tyyliin ainoa hetki jolloin noi 3/2 on parempia on kun sen pääsee vaihtamaan 3. droppiin. Itsellä myös toi Ironforge Rifleman ollut ihan ok, ainakin parempi kuin noi "Pelattava" sarakkeen bottom 5. Ancient Brewmasterista tykkään myös.

Young Priestess on mun mielestä ehdottomasti pelattava, toki huono välillä mut sitä ei oo pakko pelata kierroksella 1.

Nat Pagle on mun mielestä unplayable, tuli kokeiltua äskettäin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Padishar

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #6 : 05.06.14 - klo 21:51 »
2/3-tyyppien (sekä kahden manan sellaiset poislukien Amani Berserker Magella että varsinkin Tauren Warrior, jota ei saa kakkosvuorolla ilman kolikkoa edes pelattua) huono puoli on se, että vihun kolmedropit hörppää ne ~ilmaseks. Toki jos itse pelaa akselia rogue/druid/mage niin ne kolmedropit voi finishata parilla manalla sitten. Mutta kyllä itse katsoisin, että standardiskenaariossa haluaa aina kakkosvuoron 3/2:n, ja ton Oozern upside on sen verran voimakas, että pidän sitä parhaana common-moisena. Noilla 3/2-vehkeillä saa painetta tiskiin, varsinkin jos vihu hero poweroi kakkosvuoron, ja kolme poweria on late gamessakin jotain. Loot Hoarderista en tykkää niin kauheasti, koska sillä ei varsinaista painetta voi luoda, vaan se on pelkkä valuemies. Ja turhan usein vihu saa sen pois pienellä vaivalla menettämättä korttia, jolloin valuet jää saamatta.

Poissa KukistajA

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #7 : 05.06.14 - klo 21:52 »
Ihan hyvä lista. Itelläki vähän preferenssieroja, allekirjotan anssin kommentit loot hoarderista ja amani berserkeristä.

Rareista tuo pintin kokonen summoneri on välillä aivan sairas, jos alotuskäsi sattuu olee mulliganin jälkeen tyyliin summoner, yeti, mercenary. Sillä on kuitenki kaks persettä, eli ei kuole ns. ihan mihin vaan, ja se kuitenki treidaa 3/2-äijien kanssa mikäli sen ability sattuu olemaan irrelevantti. Twilight drake on imo yks parhaita neutraaleja rareja lähes dekkiin ku dekkiin, abomination on myös aika korkeella omalla pikkilistalla. Injured blademaster taas on aika keskinkertanen jos ei oo synergiaa herolta tai muilta minioneilta. Sea giantin premium statusta en ymmärrä, slämpikkaan minkä vaan noista hyvistä epiceistä sen yli any day.

Loot Hoarderista en tykkää niin kauheasti, koska sillä ei varsinaista painetta voi luoda, vaan se on pelkkä valuemies. Ja turhan usein vihu saa sen pois pienellä vaivalla menettämättä korttia, jolloin valuet jää saamatta.

Jos pienellä vaivalla = hero power, niin vihu joutuu skippaamaan kakkosdropin pelaamisen sen takia, ja sä et ite menetä mitään. Se on myös myöhemmillä vuoroilla tosi hyvä luomaan lisäpainetta boardiin jos pelaat sweeperuhan alla. Jos et haluu committaa boardia enempää kun pelaat sweepperin ympäri, niin ton voi huoletta slämmää tiskiin menettämättä kuponkia ja luomalla vähän lisäpainetta sen sweepin pelaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo 21:59 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Padishar

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #8 : 05.06.14 - klo 22:19 »
Itselläni on ollut pitkään periaatteena, että ukoilla tärkeimmät featuret on aina mana cost, attack ja health. Sea Giant on useimmiten 6-8 manan 8/8, ja välillä sen saa halvemmallakin pelattua. Ja 8/8 on vaan iso, ja se on aina 8/8. BGH, Faceless sekä Blood Knight ovat parempia unelmaskenaarioissaan, mutta niitä ei aina tapahdu. BGH:ta pitää pantata kauaa eikä sille aina ilmesty targettia. Blood Knight on melkein aina pelkkä kolmekolme, ja Facelessistakin saa harvemmin 8/8:n veroisen vehkeen, ja sitäkin joutuu usein panttaamaan, ellei tyydy kopsaamaan jotain Shieldmastaa tai Yetiä, jotka on ~okei viidelle manalle.

Nuo kahden manan 2/2:t on sinänsä jees, että ne treidaa 3/2:een ihan hyvin, mutta sitten kun välilä tuleekin se 2/3 kaverilta, niin se on nahkeeta jättää niitä käteen jumiin. Injured Blademaster on harvinainen 3 manan 4/3, jolla on merkitystä varsinkin mage/rogue/druidilla, koska sitten saa kivuttomasti treidattua vihun neljädroppiin (paitsi Water Elementaliin). Siks pidän siitä tosi paljon.

Koko mun minion-filosofia perustuu oikeastaan siihen, että mana costiinsa nähden isot minionit on konsistentisti aina hyviä, ja kikkailuvehkeet sitten välillä alisuorittavat. Sillä lailla olen ainakin itse päässyt konsistentisti hyviin areenatuloksiin, että pelaan pihviä pihvin perään ja jos vihun minionit eivät ole yhtä isoja, niin board control ja täten voitto siirtyy itselle. Tietty muutaman hyvän spellin avulla.

Poissa ramela

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #9 : 05.06.14 - klo 22:36 »
Jos pienellä vaivalla = hero power, niin vihu joutuu skippaamaan kakkosdropin pelaamisen sen takia, ja sä et ite menetä mitään. Se on myös myöhemmillä vuoroilla tosi hyvä luomaan lisäpainetta boardiin jos pelaat sweeperuhan alla. Jos et haluu committaa boardia enempää kun pelaat sweepperin ympäri, niin ton voi huoletta slämmää tiskiin menettämättä kuponkia ja luomalla vähän lisäpainetta sen sweepin pelaamiseen.

Skippasit sinäkin kierroksen kun pelasit sen Loot Hoarderin jonka vihu poisti hero powerilla.

Poissa KukistajA

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #10 : 05.06.14 - klo 22:57 »
Skippasit sinäkin kierroksen kun pelasit sen Loot Hoarderin jonka vihu poisti hero powerilla.

Oletuksena tietenki pelaat sen 3/2 jätkän jos sellanen on kädessä. Jos ei, ni et edelleenkään menetä mitään ku ei ollu vaihtoehtoja.

Sea Giant on useimmiten 6-8 manan 8/8, ja välillä sen saa halvemmallakin pelattua. Ja 8/8 on vaan iso, ja se on aina 8/8.

Niin, siis unelmaskenaariossa. Joskus se vaan on 8+ manan 8/8.

Lainaus
BGH, Faceless sekä Blood Knight ovat parempia unelmaskenaarioissaan, mutta niitä ei aina tapahdu. BGH:ta pitää pantata kauaa eikä sille aina ilmesty targettia. Blood Knight on melkein aina pelkkä kolmekolme, ja Facelessistakin saa harvemmin 8/8:n veroisen vehkeen, ja sitäkin joutuu usein panttaamaan, ellei tyydy kopsaamaan jotain Shieldmastaa tai Yetiä, jotka on ~okei viidelle manalle.

Blood Knight on noista heikoin, mutta sen perusmoodi on just just pelattava ja jos oma dekki supporttaa sitä se voi olla ihan älytön. Se, että Facelessillä on mahollisuus olla joka vuorolla Yeti TAI Shieldmasta jos on tarvis, on aika paljon parempi asia kun "viiden manan Yeti". Sen joustavuus tekee siitä nimenomaan niin älyttömän kortin. BGH vaan on geneerisesti niin hyvä kortti, että se ajaa mun mielestä situational pihvin ohi miten päin vaan.

Lainaus
Nuo kahden manan 2/2:t on sinänsä jees, että ne treidaa 3/2:een ihan hyvin, mutta sitten kun välilä tuleekin se 2/3 kaverilta, niin se on nahkeeta jättää niitä käteen jumiin. Injured Blademaster on harvinainen 3 manan 4/3, jolla on merkitystä varsinkin mage/rogue/druidilla, koska sitten saa kivuttomasti treidattua vihun neljädroppiin (paitsi Water Elementaliin). Siks pidän siitä tosi paljon.

2/3 jätkiä ei onneks nää kovin paljoo, koska ne on suht' nihkeitä veikkoja (pl. berserker). Se ei myöskään oo ongelma jos oot on the go, ja pienentää ongelmaa jos pelaat mage/druid/roguee jotka voi hoitaa loput treidistä (joskin missaat sillon kolmosdropin joka on vähän nihkeetä). Blademaster skenaariossa missaat oman neljä droppis jos joudut käyttää hero poweria vihun nelos dropin finishaukseen (pl. ehkä rogue), jolloin boardi ei etene sulle välttämättä millään tavalla. Ei se siis huono äijä oo, mut mun mielestä tosi keskinkertanen.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #11 : 06.06.14 - klo 10:12 »
Mä haluaisin kyseenalaistaa listaa. Mielestäni on useita kortteja jotka on erittäinkin hahmoluokka kohtaisia hyvyytensä suhteen. esim. Guburashi berserker. Kysy pingata siihen tarvittaessa damage ja saada se kasvamaan magella tekee siitä mielestäni todella oivan kortin! samoin kyky priestillä healata otusta. Mutta esim warriorilla aivan kuraa enkä pickkaisi!

Esim. sea giant ja molten giant on roguella tismalleen yhtä hyviä! top pickejä. Kun taas doomsayer aivan tajutonta kuraa kaikilla hahmoluokilla.

(Tottakai kyseesesä vain omat mielipiteeni)

-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Padishar

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #12 : 06.06.14 - klo 11:38 »
Joistakin vehkeistä jäi tuo hahmoluokkakohtainen arvio pois. Gurubashi on tosiaan varsin poikaa magella ja priestillä.

Jälkikäteen tuli myös mieleen, että kyllä nuo Booty Bay Bodyguard ja Lord of the Arena voisi pelattavaksi arvioida, vaikka usein treidaavatkin alaspäin.

Poissa Karhumies

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #13 : 09.06.14 - klo 19:14 »
Hahmoluokkakortit vaikuttavat yleiseen pick orderiin siinäkin mielessä, että siltä osin kuin sen classin common class minionit ovat neutraaleja vastikkeitaan parempia, niin saman manamäärän neutraalien arvostus tippuu, ja sellaisten neutraalien arvostusta joiden mana costissa ei ole class minion vastiketta tarjolla joutuu vähän nostamaan ettei vahingossa tule "alipickattua" niitä.

Eli käytännön esimerkki:
Water Elemental on niin rautaa, että jos joutuu Areenan alkuhetkillä valitsemaan vähän meh 4 manan minionin ja vähän meh 3 manan minionin välillä, kannattaa ehkä ottaa se 3 manan minioni ennemmin koska 4 manan slottiin on potentiaalisesti myöhemmin jopa sitä Water Elementalia tarjolla, kun taas 3 manan slottiin ei ole commoneissa class minionia heittää. Vastaavasti Shamaanilla Boulderfist Ogre ja muut 6 manan common kumppanit ei kummasti tunnukaan yhtä hyviltä kuin muilla classeilla, kun kovasti pukkaa välillä myös Fire Elementalia sinne 6 manan common slottiin.

Poissa höpömies

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #14 : 23.06.14 - klo 15:34 »
Olen itsekin sitä mieltä, että loot hoarderin ja esim. argent squiren tulisi olla korkeammalla listassa.

Sitten ainakin warlockilla olen itse pystynyt forsaamaan todella nutsikkaita aggrodekkejä areenassa, ja näissä dekeissä leper gnomet ja elven archeritkin on todella hyviä. Young Priestess on nuts. Mutta normaaleisa midrange tyyppisissä dekeissä korteilta yleensä toivoisi paljon enemmän.

Ja  ainoastaan druidilla on oma 5-droppi, joten (kaikilla muilla classeilla)5-dropit on yleensä suhteessa korkeemmalla pickiorderissa aina.

Itse olen pelaillut hearthstonea epäsäännöllisesti myöskin betan loppuajoista asti.
Ehkä pari kuukautta sitten kokoelman kartuttua siirryin pelaamaan enemmän constructedia, sitä ennen käytännössä pelkästään areenaa. Viime seasonissa jäin kaksi kertaa voiton päähän legend statuksesta, ja tipuin sitten lopuksi takas rank 2.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Karhumies

Vs: Areenan pick order -lista
« Vastaus #15 : 23.06.14 - klo 18:47 »
Ja  ainoastaan druidilla on oma 5-droppi, joten (kaikilla muilla classeilla)5-dropit on yleensä suhteessa korkeemmalla pickiorderissa aina.

Tätä class minion-ongelmaa voi kiertää laittamalla pick orderin yleisorderin lisäksi vielä kullekin mana costille erikseen, eli esim. 5 manan minionit keskenään possujonoon. Tällöin class minionit (Druid of the Claw) on helpompi sijoittaa haluamaansa kohtaan 5 manan minioneitten possujonoa. Halutessaan kuhunkin possujonoon voi laittaa vielä "cutoff-pointin" merkiksi siitä, että tästä huonompia X manan possuja ei nyt vaan yleisesti kannata ottaa ellei ole ihan pakko.

Vastaavasti jos X manan possut alkaa olla dekissä "täynnä", voi possujonojen keskinäistä arvotusta vaihtaa lennosta. Eli jono X alas, ja muut jonot ylös.

Näin saadaan aikaiseksi possujonomatriisi, joka on mielestäni käytännössä paljon joustavampi kuin pelkkä yksittäinen taulukko X ja Y-koordinaatistoineen. Joku minua nohevampi voisi vaikka koodata tästä jonkinlaisen sovelluksen.