Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dragons of Tarkir  (Luettu 40853 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Gagis

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #30 : 02.03.15 - klo 22:29 »
Fate reforgedissa oli 11 lohnaria joten vähintään 22 lohta luulis tulevan.
Eli ainakin 22 paskararea viemässä tilaa muilta vehkeiltä.

Tästä taitaa tulla sellainen EDH-setti.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Tsorn

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #31 : 02.03.15 - klo 22:32 »
Megamorph-sanasta tuli ensimmäiseksi mieleen morphi jossa face-down creature on Gray Ogren sijasta Durkwood Boars (5 manan 4/4). Onneksi WotCin oma idea on vieläkin tyhmempi, niin ei tarvitse hävetä.

Poissa Reflektio

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #32 : 02.03.15 - klo 23:03 »
Ihme valitusmyrsky taas.

Megamorph kuulostaa kyllä naurettavalta, just sellaiselta prosessinimeltä, jolle aiempien aikojen (lue: 90-luvun/ensimmäisten settien) tapaan on myöhemmässä kehitysvaiheessa jätetty enemmän tai vähemmän epähuomiossa kunnollinen nimi keksimättä. Tosin ongelma tais tuolloin olla lähinnä settien ja erityisesti yksittäisten korttien nimien suhteen, ei niinkään keywordien tms. Megamorphin turhuudesta en ite lähde huutelemaan mitään ennen kuin näen koko setin kortit ja flavorin, vaikka toki se nyt ensikädessä moiselta vaikuttaakin.

Väriyhdistelmiä ei "nimetä uudelleen" (joilla ei itse asiassa taida edelleenkään olla varsinaisia niminimiä vaan ainoastaan vakiintuneet kutsumanimet eli killat), vaan käytetään vain eri kontekstissa eli tällä kertaa klaaneissa. Vai onko joku nyt oikeasti sitä mieltä, että kaksväriyhdistelmät pitäisi ikuisiksi ajoiksi pyhittää Ravnicalle eikä niitä saisi enää missään muualla käyttääkään? Tuskinpa.

Eivätkä ne kaikki 22(+?) loharia varmaankaan kaikki ole rareja, että äläs Gagis huoli.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Anssi

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #33 : 02.03.15 - klo 23:07 »
Megamorph nimeltään hölmö mut pelimekaanisesti ihan kiva.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Etheraven

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #34 : 02.03.15 - klo 23:51 »
Veikkaisin että saatettaisiin saada ehkä melkein 30kin lohikäärmettä, vähintään 5 joka raritylle.

Minusta saattaa tulla Ojutai-fani, idea jäälohikäärmeistä kiehtoo, toivottavasti myös itse kyseinen uusi dragonlordi on hyvä.

Poissa Peikko

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #35 : 03.03.15 - klo 05:27 »
Jos pitää ihan oikeesti tehdä oma mekaniikka sen sijaan et olis tehny niistä ukoista suoraan +1/+1 isomman mikä olisi ollut huomattavasti selkeämpää pelin kannalta ja kutsua sitä vielä typerimmällä keywordilla koskaan niin ei voi kyllä muuta sanoa että VMP.

Halpojen miesten, kuten tuon Stratus Dancerin kohdalla se ei oikein toimi. Siitä ei oltaisi voitu tehdä mitenkään kahden manan 3/2:sta samoilla kyvyillä. Sitä paitsi, +1/+1 countereilla on aika paljon synergiaa tässä blokissa.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #36 : 03.03.15 - klo 10:01 »
Halpojen miesten, kuten tuon Stratus Dancerin kohdalla se ei oikein toimi. Siitä ei oltaisi voitu tehdä mitenkään kahden manan 3/2:sta samoilla kyvyillä. Sitä paitsi, +1/+1 countereilla on aika paljon synergiaa tässä blokissa.
Ensimmäinen pointti jonkinverran oikea, ei poista sitä etteikö kortti olisi ollut silti elegantimpi tavallisena morphina joka saa +1/+1 counterin kun kääntyy. +1/+1 countereilla on synergiaa Khans of Tarkirissa olleen Outlast mekaniikan kanssa. Sitä ei pelata Contructedissa ja tämä setti draftataan (tai on virallisesti tarkoitus draftata) Fate Reforgedin kanssa josta ei löydy samoja synergioita. Synergia pointtisi on siis aika hukassa. Megamorph on edelleen jöötiä.

Poissa Sir Marde

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #37 : 03.03.15 - klo 12:12 »
Halpojen miesten, kuten tuon Stratus Dancerin kohdalla se ei oikein toimi. Siitä ei oltaisi voitu tehdä mitenkään kahden manan 3/2:sta samoilla kyvyillä. Sitä paitsi, +1/+1 countereilla on aika paljon synergiaa tässä blokissa.
Ensimmäinen pointti jonkinverran oikea, ei poista sitä etteikö kortti olisi ollut silti elegantimpi tavallisena morphina joka saa +1/+1 counterin kun kääntyy. +1/+1 countereilla on synergiaa Khans of Tarkirissa olleen Outlast mekaniikan kanssa. Sitä ei pelata Contructedissa ja tämä setti draftataan (tai on virallisesti tarkoitus draftata) Fate Reforgedin kanssa josta ei löydy samoja synergioita. Synergia pointtisi on siis aika hukassa. Megamorph on edelleen jöötiä.

WotC:in idea ehkä oli siinä, ettei haluttu tehdä ylimääräistä synergiaa manifestin kanssa. Jos counter tulisi kuten morphille, "when X is turned face up", sen saisi manifestista manacostilla kääntäessä, nyt siis vain megamorph costilla. Nimi on ehdottomasti korni, mutta nähtäväksi jää kuinka usein ability on hintaansa nähden niin turha kuin Aerie Bowmastersissa tai loistava kuin Stratus Dancerissa.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #38 : 03.03.15 - klo 13:11 »
Halpojen miesten, kuten tuon Stratus Dancerin kohdalla se ei oikein toimi. Siitä ei oltaisi voitu tehdä mitenkään kahden manan 3/2:sta samoilla kyvyillä. Sitä paitsi, +1/+1 countereilla on aika paljon synergiaa tässä blokissa.
Ensimmäinen pointti jonkinverran oikea, ei poista sitä etteikö kortti olisi ollut silti elegantimpi tavallisena morphina joka saa +1/+1 counterin kun kääntyy. +1/+1 countereilla on synergiaa Khans of Tarkirissa olleen Outlast mekaniikan kanssa. Sitä ei pelata Contructedissa ja tämä setti draftataan (tai on virallisesti tarkoitus draftata) Fate Reforgedin kanssa josta ei löydy samoja synergioita. Synergia pointtisi on siis aika hukassa. Megamorph on edelleen jöötiä.

WotC:in idea ehkä oli siinä, ettei haluttu tehdä ylimääräistä synergiaa manifestin kanssa. Jos counter tulisi kuten morphille, "when X is turned face up", sen saisi manifestista manacostilla kääntäessä, nyt siis vain megamorph costilla. Nimi on ehdottomasti korni, mutta nähtäväksi jää kuinka usein ability on hintaansa nähden niin turha kuin Aerie Bowmastersissa tai loistava kuin Stratus Dancerissa.
Mielestäni olisi ollut hyvä juttu jos olisi synergioinut manifestin kanssa. Nyt puhutaan kuitenkin yhdestä +1/+1 counterista ylimääräistä joka nyt tuskin olisi ollut aivan totaalisen overpowered jos joskus joulussa olisi tälläiseen mieheen osunut. Olisi ehkä jopa saattanut tehdä Manifestista edes teoriassa Constructed potentiaalisen. Ja edelleen "halutun" lopputuloksen olisi saanut liittämällä vaan lauseen että +1/+1 counteria ei tuu kuin Morph maksun maksamalla. Makunsa kullakin, itse en tykkää että tehdään itse pelin sisälle gimmick mekaniikka joka olisi ollut paremmin toteutettavissa vaan siten ettei siitä olisi tehty omaa mekaniikkaansa.

Poissa Peikko

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #39 : 03.03.15 - klo 13:42 »
Halpojen miesten, kuten tuon Stratus Dancerin kohdalla se ei oikein toimi. Siitä ei oltaisi voitu tehdä mitenkään kahden manan 3/2:sta samoilla kyvyillä. Sitä paitsi, +1/+1 countereilla on aika paljon synergiaa tässä blokissa.
Ensimmäinen pointti jonkinverran oikea, ei poista sitä etteikö kortti olisi ollut silti elegantimpi tavallisena morphina joka saa +1/+1 counterin kun kääntyy. +1/+1 countereilla on synergiaa Khans of Tarkirissa olleen Outlast mekaniikan kanssa. Sitä ei pelata Contructedissa ja tämä setti draftataan (tai on virallisesti tarkoitus draftata) Fate Reforgedin kanssa josta ei löydy samoja synergioita. Synergia pointtisi on siis aika hukassa. Megamorph on edelleen jöötiä.

On niitä pikkusynergioita Reforgedissakin ja tässä setissä mahdollisesti taas lisää. Vuosien saatossa vastaavia synergiaetuja countereista on myös painettu siellä sun täällä ja EDH yms. kasuaaliyleisö ei hirmuisesti välitä jos ne ei jaksa standardissa tai modernissa. Ja jos noita megamorph miehiä on tarkoitus painaa enemmän kuin muutaman kortin verran, on tälläisille mekaniikoille ollut viime aikoina tapana antaa joku nimi sen sijaan, että ne oltaisiin vain laitettu tekstinä jokaiseen erikseen. Minusta tämä on itseasiassa elegantimpi ratkaisu.

Poissa Lunic

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #40 : 03.03.15 - klo 14:23 »
Mekaniikassahan ei mitään muuta vikaa oikeastaan olekaan kuin nimi. Kuulostaa lähinnä joltain placeholder-nimeltä, joka unohdettiin muuttaa ennen painoa. Kts. myös Become Immense.

Poissa hallava

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #41 : 03.03.15 - klo 18:12 »
Fuck yeah, uusi command cycle:
(click to show/hide)

Poissa kurikka

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #42 : 03.03.15 - klo 18:16 »
Fuck yeah, uusi command cycle:
(click to show/hide)

En nyt oo mikää Chapin, mut kyl toi Ojutai Command näyttäs aika loistavalta vehkeeltä. Tulee mieleen pari ukkoa joiden CMC on tuon kaks tai alle. Myös Remove Soul + kortti vaikuttaa ihan ookoolta, jopa mahollisesti modern-käyttikseltä. Mainitsemisen arvoista on myös se, että manacosti on aika paljon helpompi kuin 1UUU. Very nice.

Poissa Vartijainen

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #43 : 03.03.15 - klo 19:43 »
En usko modern-käyttikseksi. CMC<=2 -äijien reanimointi on aika marginaalista(jos edes haluttua), Cryptic counteroi ei-cretu spellit myös, permanenttien pomputus on lifegainia parempi ja kolmen sinisen saaminen ei ole juurikaan ongelma modernissa.

Poissa Gagis

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #44 : 03.03.15 - klo 20:50 »
CMC<=2 -äijien reanimointi on aika marginaalista(jos edes haluttua)
Söpöin mitä tulee mieleen on joku Ojutai's Command moodeina lappu ja snapcasterin reanimointi into snapcasterin abilityllä vaikka pultti tai jos manaa on niin vaikka uus commandi samasta kortista laputuksella ja gyntherspellillä. Kaikki maailman value, ainakin joulumaassa, jossa on varaa täppäillä manaa miten sattuu.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Arska

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #45 : 03.03.15 - klo 21:02 »
En usko modern-käyttikseksi.

Samaa mieltä. Varmaankin nähdään Standardissa, mutta ei jaksa Moderniin.

Poissa kurikka

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #46 : 03.03.15 - klo 21:50 »
En usko modern-käyttikseksi. CMC<=2 -äijien reanimointi on aika marginaalista(jos edes haluttua), Cryptic counteroi ei-cretu spellit myös, permanenttien pomputus on lifegainia parempi ja kolmen sinisen saaminen ei ole juurikaan ongelma modernissa.

Siinä oot kyl ihan oikeessa, ettei tää missään nimessä oo parempi ku Cryptic Command. Toisaalta, käyttötarkotuskin on ihan eri. Sitä en sitten osaa sanoa, että onko tällä oikeasti tilaa yhdessäkään 60:ssä. Jännä nähä! :)

Poissa Vartijainen

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #47 : 03.03.15 - klo 22:16 »
En usko modern-käyttikseksi. CMC<=2 -äijien reanimointi on aika marginaalista(jos edes haluttua), Cryptic counteroi ei-cretu spellit myös, permanenttien pomputus on lifegainia parempi ja kolmen sinisen saaminen ei ole juurikaan ongelma modernissa.

Siinä oot kyl ihan oikeessa, ettei tää missään nimessä oo parempi ku Cryptic Command. Toisaalta, käyttötarkotuskin on ihan eri. Sitä en sitten osaa sanoa, että onko tällä oikeasti tilaa yhdessäkään 60:ssä. Jännä nähä! :)
En väittänytkään etteikö esim. standardissa Ojutai's Commandia voisi pelata, mutta tulihan tässä vähän aika sitten vehjes pikku-ukkojen reanimointiin, jos animointi on pakan/juonen henki.

Poissa Fogxanic

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #48 : 03.03.15 - klo 23:05 »
Luulen että tuota uutta commandia nähdään modernissä Jeskai control pakassa esim. nostamassa snapcaster tai wall of omens sekä laputus tai counter yleisimpänä toisena moodina.

Poissa aaglo

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #49 : 04.03.15 - klo 10:07 »
Kauhian kovasti jotkut jo tuomitsevat useimpia lappuja tai mekaniikoita, vaikka setistä on vasta spoilattu alle 10%.

Megamorph - Outlast huudettu, kuin myös se että tätä settiä ei draftata Khansin kanssa. WotC ei varmaankaan ole keksinyt mitään muita +1/+1 -synergioita tähän settiin. Ootellaan nyt :)

Jännä nähdä, mitä nuo muut commandit tulevat olemaan (GW, RG, BR ja BU)

Poissa freedfromthereal

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #50 : 04.03.15 - klo 10:39 »
Minua ei siis häiritse abilityn nimi tai funktionaalisuus, vaan se että abilitystä joka eroaa normaalimorphista vain marginaalisesti ylipäätään piti tehdä keywordi. Keyword bloat alkaa jo pikkaisen häiritä minua. Tulee tunne R&D:n yliyrittämisestä. Sama juttu noiden väriyhdistelmien kanssa, joiden myyntipuhetta saa kuunnella joka tuutista seuraavan vuoden ajan kuiteskin. /mielensäpahoittaja

ps. Tuo ojutai command näyttää sellaiselta ettei se jaksaisi moderniin asti, mutta on sitä väärässä ennenkin oltu.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa psyno

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #51 : 04.03.15 - klo 16:02 »
Onko täällä eternal käyttiksiä?

Poissa Frost

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #52 : 04.03.15 - klo 17:52 »
Narset Planeswalker. Näyttää mun mielestä melkosen hyvältä (ei vaan artin puolesta)? :D
(click to show/hide)

Dig Through Timen reboundaus varmaan Stanussa ihan hauskaa. Tekeekö tää UW Controllista pelatumman UB:n ohi? Jaksaako Stanun ulkopuolella missään? Mikä tulee olemaan hintalappu?
« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo 18:18 kirjoittanut Frost »

Poissa Gagis

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #53 : 04.03.15 - klo 17:59 »
Kieltämättä melko vahva.

Heikkona puolena se ei suojele itseään, mutta toisaalta aloittaa 6-7 loyaltyllä, mikä on ällistyttävän paljon. Tuon paskomiseen damagen avulla pitää allokoida hankalan paljon resursseja, joten sillä voi helposti onnistua keplottelemaan itselleen melkoisen hyvät edut.

Mites muuten äksäspellien reboundaus? Äksä on nolla?
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa luma

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #54 : 04.03.15 - klo 18:12 »
Mites muuten äksäspellien reboundaus? Äksä on nolla?

Äksä on nolla.

Poissa Pulli

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #55 : 04.03.15 - klo 18:37 »
Narsetin artissa ei ole mitää vikaa ^^ btw lohnutribaalini tykkää tästä setistä!

Poissa luma

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #56 : 04.03.15 - klo 22:19 »
Laitetaas vielä tämmöinen huomio tänne, kun tuntuu olevan monille ihmetyksen aiheena: jos Narsetilla antaa Temporal Trespassille reboundin, se ei reboundaa vaan jää exileen. Syynä tälle on se, että rebound korvaa resolvauksen lopuksi tapahtuvan gravelle menon, jota ei koskaan tapahdu kun Trespass exilaa itse itsensä.

Poissa Frost

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #57 : 04.03.15 - klo 23:44 »
Kävelevä fireball joka palaa käteen, jatkoon vai ei?

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo 23:52 kirjoittanut Frost »

Poissa Rancid-

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #58 : 04.03.15 - klo 23:50 »
Jos Standardissa on monored, jaksanee siinä. Modernissa Hellspark Elemental on arviolta joka suuntaan parempi, eikä sitä pelata enää.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Tingle

Vs: Dragons of Tarkir
« Vastaus #59 : 05.03.15 - klo 00:40 »
Megamorphin merkitys näyttäisi kuitenkin olevan hyvin erilainen kuin morphilla. Morphilla saattoi ison olennon saada vuoroa aikaisemmin pöytään. Megamorph on tähän mennessä ollut manacostia kalliimpi ja se onkin tarkoitettu lisävaluen kikkailuun. Kontrastin luominen Khans of Tarkirin aikajanaan olisi epäselvempää, mikäli megamorphilla ei olisi omaa nimeään.

Itse olen megamorphiin eniten kyrpiintynyt flavoursyistä. Manifestin piti olla se morphin prototyyppi, josta sitten Dragons of Tarkissa olisi muovautunut omanlaisensa mekaniikka. Saatiinkin sitten sama, mutta eri.