Loam-pakassakin on kombotyylinen tappo ja Countertop-pakoista kaksi sisältää Progenituksen, niin ollaankin melkein tasoissa. Tämä data siis tukee pääättelyä, joka oli alkuperäisen väitteeni takana.
...
Zoota en näe merkittävästi yksivärisiä aggropakkoja paremmaksi.
...
Kombon puuttuminen on epäterveen, ei terveen formaatin merkki.
Eli Invasion block constructed, jota suuri yleisö (ja jopa WotC!) yleisesti pitää kaikkien aikojen parhaana constructed-formaattina, on mielestäsi epäterve?
Ensinnäkin on pakko sanoa, että olen sanasta sanaan samaa mieltä Auden kanssa.
Toisekseen tilastodatan tahallinen vääristäminen omien hypoteesien tukemiseksi on kaikin puolin arveluttavaa toimintaa.
Kolmanneksi on pakko sanoa, että olen sanasta sanaan samaa mieltä Auden kanssa.
Neljänneksi, minkäköhän suuren yleisön yleisen mielipiteen ja minkä WotCin lausunnon perusteella IPA-conssi on kaikkien aikojen parasta herkkua, ja milloinkahan tämä mittaus on mahdettu suorittaa? (Enkä ole koskaan ko. formaattia pelannut, mutta ihan siisti muuvi kyllä kaivaa noinkin tuore ja relevantti formaatti näennäiseksi vasta-argumentiksi, kun ei ilmeisesti ole parempaa näyttää. Aplodit siitä.)
Lopuksi on pakko sanoa, että olen sanasta sanaan samaa mieltä Auden kanssa.
Ai niin joo. Legacy Champsien metagamedata kertoo seuraavaa:
Kombo - Elfball 2, Enchantress 2, Dredge 4, Hulk 1, Depths 1, Doomsday 1, Painter 3, Nauseam 1, Belcher 2, Ideal 1, Hypergenesis 2, High Tide 1, Replenish(?) 1 = 21-22
Kalat - Dreadstill 5, Merfolk 7, Bant countertop 4, UBG tarmocontrol 1, UBG countertop 2, EMO Green (kuulunee tähän?) 5, BW control 1, UGR Thresh 2, MUC 1 = 23-26. Lisäksi kuvauksen perusteella kalaisaksi voi väittää Bant aggroa (1), Bant Survivalia (1) ja mahdollisesti EVA Greeniä (1), jolloin saadaan kalalukemat sinne kolmenkympin tienoille. Laskutavasta riippumatta kalaisia dekkejä oli turnauksessa enemmän kuin konpoa.
Ihan siisti väite siis, että kombo on suositumpaa kuin kalat - tai, jos yritit väittää, että kombo on Suomessa suhteessa suositumpaa kuin jenkeissä, oma argumenttisi kontrollidekeistä kombotapolla on pakko heittää romukoppaan.