MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: kolatatti - 17.08.06 - klo 15:56
-
Hei,
Jos pelaan Rites of Initiationin ja discardaan sille vaikkapa pari basking rootwallaa niin saako nuo rootwallat myös boonukset ritesistä?
-
Eivät saa. Discardaus on osa loitsun efektiä, joten madness-triggerit menevät stackkiin vasta kun loitsu on kokonaan resolvannut.
-
Jatkoa rootwallaan, onko ihan sama "miten, milloin, missä, kuka, hä" madness kortti discardataan/discardautuu, voiko sen joka tapauksessa pelata? (omalla vuorolla)
Entäs sitten kaverin vuorolla, voiko esim jonkun madnessin mikä on sorcery tai creature pelata jos sen joutuu discaamaan kaverin vuorolla? Vai vain instantit?
-
Lyhyesti, kyllä, kyllä, ja ei.
En keksi parempaa pitkää selitystä kuin Madnessin sääntötekstin kertaaminen, joten teenpä vain sen. Madness on tosin muotoiltu hieman hankalasti ja jos sama ability tehtäisiin nykypäivänä, se tehtäisiin varmasti siistimmin. Tämänkin lopputulos on silti käytännössä "You may play this card for its madness cost at the time you discard it." (Madnessin reminder text).
Madness is a keyword that represents two abilities. "Madness [cost]" means "If a player would discard this card, that player discards it, but may remove it from the game instead of putting it into his or her graveyard" and "When this card is removed from the game this way, until that player passes next, the player may play it any time he or she could play an instant by paying [cost] rather than paying its mana cost. When the player passes next, he or she puts it into his or her graveyard." See rule 502.24, "Madness."