MtgSuomi.fi
Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: Fumba - 01.10.06 - klo 11:13
-
Otetaan nyt esimerkkinä vaikkapa Chainer's Edict. Se on gravellani, ja flashbackaan sen. Vastustaja pelaa siihen Remandin. Nouseeko se käteeni, vai removataanko se pelistä?
-
Flashbackin kautta pelatut loitsut poistetaan pelistä riippumatta siitä, miten ne poistuvat stäkistä (resolvaavat, counteroidaan jne.)
502.22. Flashback
502.22a Flashback is a static ability of some instant and sorcery cards that functions while the card
is in a players graveyard. Flashback [cost] means You may play this card from your
graveyard by paying [cost] rather than paying its mana cost. If you do, remove this card from
the game instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack. Playing a spell
using its flashback ability follows the rules for paying alternative costs in rules 409.1b and
409.1fh.
-
Eli jos käytän Recoupia johonkin hautuumaalla olevaan Buyback-korttiin ja pelaan sen buybackin kanssa, niin kortti EI siitä huolimatta palaa enää käteeni?
-
Näin on.
Flashbackissa oleva replacement effect ja vaikkapa Remandin self replacement effect vaikuttavat eri asioihin. Remand korvaa osan omasta abilitystaan (Counter target spell) sillä, että se spelli ei menekään graveyardille vaan omistajansa käteen. Flashback taas korvaa spellin poistumisen stackista sillä, että se removataan pelistä.
~jari