MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Eetu - 11.01.07 - klo 21:45
-
elikkä siis kaipaisin kommentteja seuraavanlaiseen pakkaan:
maat:
10*Mountain
9*Forests
1*Strip Mine
ököt:
4*River Boa
4*Werebear
4*Llanowar Elves
3*Orcish Lumberjack
taiat:
4*Lightning Bolt
4*Stone Rain
4*Biorhythm
3*Decree of Annihilation
4*Creeping Mold
4*Shock
2*Lay Waste
-
Olisi helpompi auttaa, jos kertoisit pakan ideasta hieman enemmän.
-
Olisi helpompi auttaa, jos kertoisit pakan ideasta hieman enemmän.
Ammutaan vastustajan äijät, pidetään vastustaja vähissä lääneissä, cyclataan decree ja jynssätään naamaan tai voitetaan rytmillä.
-
Mikä on Biorhythmin funktio? Jos meinaat Decreen cyclata, niin tuskin missään vaiheessa tuollaista manamäärää saat kokoon - toisaalta pakassasi on kuitenkin sen verran vähän lihaa, että tuon pelaaminen voi hyvinkin olla itsemurha. Yksinäinen stripminekään ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu, Wastelandit ovat sille mitä erinomaisinta tukea. Kunnon tappokeinoa ei pakassa tunnu olevan, pikkulihat eivät voittoa oikein tahdo tuoda. Mitä jos vastustajasi pelaa lihan, joka regeneroi? Tai lihan, jonka toughness on 5 tai edes 4, vastauksia ei oikein tahdo löytyä. Tämä pakka on hieman väliinputoaja - kontrollimaisuutta ovat LD:t, kun taas aggron ominaisuuksia lihat ja poltto - valitettavasti ne eivät tahdo samaan pakkaan oikein täysimittaisina sopia ja vajaina ne vain sotkevat toisensa. Pakassa ei myöskään ole mitään nostoa, jolloin kortit tulevat varmasti loppumaan ennen tappoa. Nostoksi sopisi esim. Scullclamp, joka kaipaisi lisää manatonttuja (mikä ei sinällään olisi ollenkaan huono ratkaisu) tai Browbeat, jolla saat joko lisää fuelia tai ihan mukavasti kipua vastustajaan. Esimerkiksi myös Hidden Gibbons voisi olla pelattava kortti, käytännössä kaikki pakat pelaavat instantteja ja yhden manan 4/4-lihis on varsin mehukas. Myös Rancor tehostaisi pakkaa, joskin jotain lisälihaa sekin haluaisi - joskin Boan päällä Rancor on oikein mukava.
Pakan suhteen kannattaa miettiä mitä siltä halutaan, jos haluat nopeat pieksut, niin esim. Jackal Pup on ihan pätevä lisäys. Häirintään keskittyessäsi esim. Ankh of Mishra, Root Maze ja jo mainittu Hidden Gibbons toimivat, ehkäpä myös Price of Glory tai City of Solitude, jos vastassa on sinistä. Jos taas tahdot LD-planille lähteä (mikä ei eternalin korttilistoilla oikein tahdo sellaisenaan toimia), niin Magnivore on varsin hauska paisti - tämän kanssa voisit muuttaa poltonkin sorcery speediin (Chain Lightning, Volcanic Hammer jne.) Pakan Curve kannattaa myös laittaa kohdilleen, tällaisessa pakassa Biorythm on vain kortti, jota ei koskaan tahdo nostaa käteen ja useimmissa tapauksissa samaa tekee Decree.
Tiivistelmä: päätä mihin haluat keskittyä ja muokkaa pakka niin, että kaikki kortit tukevat sitä.
-
elikkä tarkoitus olisi saada häirintään perustuva pakka. pakan ideana olisi pitää vastustajan ländit kurissa ja tuhota vastustaja lähinnä biorhythmin avulla. joku poltti viimeistelee työn
-
Jos kerran tahdot pelata bion, eikö Mwonvuli Acid-moss silloin olisi kiva, tuhoaa vastustajan ländin, ja sinä pääset askeleen lähemmäs bioa?!:)
-
elikkä tarkoitus olisi saada häirintään perustuva pakka. pakan ideana olisi pitää vastustajan ländit kurissa ja tuhota vastustaja lähinnä Biorhythmin avulla. joku poltti viimeistelee työn
No tässä tapauksessa ehdottomasti manatonttuja ja ehkä jopa elfi-rengasta pystyyn, esim Llanowar Elves, Fyndhorn Elves, Quirion Ranger ja Priest of Titania -setit auttaisivat kovasti manan tuottamisessa ja nopeuttaisivat näin biorytmiä. Voisit mahdollisesti myös käyttää paria Overrunia B-planina (joka tosin taitaa olla tehokkaampi, kuin alkuperäinen:)
-
jos nyt sovellettaisiin em. viestejä niin pakka saisi jotain tälläistä muotoa:
lands:
13*Forest
6*Mountain
1*Strip Mine
2*Wasteland
creatures:
4*Llanowar Elves
4*Fyndhorn Elves
4*Quirion Ranger
4*Priest of Titania
4*River Boa
other spells:
2*Biorhythm
2*Decree of Annihilation
2*Overrun
2*Price of Glory
4*Browbeat
4*Hidden Gibbons
4*Rancor
näinkö?
-
Kunnian hinta (Price of Glory) ei ainakaan nopeuta gipponien (Hidden Gibbons) esiintuloa, suosittelisin jättämään ainakin jomman kumman pois. Varmaankin Gibbonit, ne eivät niin tue biorhytmia. Decree of Annihilationit hidastavat kummasti Biorhythmin pelaamista, laita niiden ja vaikkapa Rancorien tilalle mieluummin kolmas Biorhythm ja jonkin sortin polttoa, että vastustajan saa päiviltä rytmin jälkeen. Seal of Fire lienee pätevä, viritetyn sinetin voi rikkoa suoraan Biorhythmin jälkeen. Mogg Fanaticit auttaisivat itseä pysymään rytmien jälJiltä elossa ja sen jälkeen ampumaan vastustajan päiviltä. Artifact ja enchantment tuholle on aina käyttöä, pari Naturalizea lienee poikaa, yksi River Boa vaikkapa pois tieltä.
Esim:
- 4 Hidden Gibbons
- 2 Decree of Annihilation
- 4 Rancor
- 1 River Boa
+1 Biorhythm
+4 Seal of Fire
+4 Mogg Fanatic
+2 Naturalize
Counttereita vastaan Boseiju, Who Shelters All on pätevä. On ikävää jos työllä aikaan saaty Biorhythm menee mönkään. Niitä suosittelisin ainakin sidelle.
-
en tiedä tuosta decreestä oikein kun maksaa paljon paitsi äijillä voi pelata nopeasti mutta sitten nekin kuolee ja River Boat vois vaihtää johon kin kuten Hunting Moa ja vois suurentaa omii äijjii vaikka on niitä muitakin vaihtoehtoja creatureihin enkä tiedä tosta Stone Rainysta koska jos decreen pelattua niin ne voi olla turhia ja noita mana äijjii vois olla hiukan vähemmän ja pistäis joitain isoja lihoja, mutta muuten pakka voi toimia.
-
noita mana äijjii vois olla hiukan vähemmän ja pistäis joitain isoja lihoja, mutta muuten pakka voi toimia.
Jos halutaan rakentaa Biorhytmin ympärille, niin ei kaitvata isoa lihaa, vaan paljon pientä. Manakiihdytystä myös nimenomaan tarvitaan sen biorhytmin pelaamiseen, 8 manan spelli kun on.