MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Dark Knight - 20.03.07 - klo 12:06

Otsikko: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Dark Knight - 20.03.07 - klo 12:06
Jees. Pitkän tauon jälkeen ajattelin taas pistää yhden tribal-pakan näytille. Piti valilta jättimatojen (=wurm) ja piikkien väliltä (sanakirja sanoo, että Spike=piikki) ja valitsin sitten Spiket. Eli 1/3 pakasta pitäisi olla piikkejä, pakan täytyy olla kokovihreä ja Legacy-formaatin bännilistat ovat voimassa ja huomautan vielä, ettei pakkaa ole suunniteltu turnauksiin. Tällaiseen versioon olen itse päässyt:


Monogreen Spikes


Maat (22):
Forest 19
Gaea's Cradle 1
Mikokoro, Center of the Sea 1
Yavimaya Hollow 1

Olennot (26):
Mindless Automaton 1
Spike Breeder 2
Spike Colony 2
Spike Drone 4
Spike Feeder 4
Spike Hatcher 2
Spike Weaver 4
Spike Worker 3
Spike Soldier 4

Muut kortit (12):
Coat of Arms 4
Doubling Season 2
Heartstone 3
Primal Rage 3


Tossa se pakka sitten onkin. Tarkoitus olisi lähinnä voittaa joko Spike Soldierilla tai Spike Hatcherilla tai sitten Spike Breederillä tuotetuilla token-massoilla, joita avustaa oikein mukavasti Coat of Arms, joka muuten lisäksi suojaa pakkaa sen kahdelta pahimmalta viholliselta; AEther Snapilta ja Spike Cannibalilta. Kortin nosto ja manakiihdytys ovat ongelmana. Voisin kaivata niillä alueilla apua. Pistäkäähän viestiä ihmiset.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: veijari - 20.03.07 - klo 12:12
Primal Rage on huono. Ne voisi vaihtaa esim. 1x Heartstoneen(koska haluat nähdä aina yhden) sekä pariin lisä piikkiin tai esim. Tribal Unityyn.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Dark Knight - 20.03.07 - klo 12:28
Hmm. Ehkäpä yhden Primal Ragen vaihtaminen yhteen Heartstoneen ei ole huono idea. Primal Rageja en uskaltaisia kuitenkaan kokonaan heittää pois, koska kun olen luonut todella ison spiken, niin se on aika turha juttu, jos se kaatuu yhteen Saprolingiin. Siksi trample olisi kova juttu. Tuon Tribal Unityn olin unohtanut kokonaan. Mikä ihana kortti. ;D Minun on saatava yksi tai kaksi sellaista pakkaani, mutta minkä ottaisi pois, jos en enää noita Primal Rageja haluaisi pois ottaa? Ehdotuksia veijari?
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Hopo - 20.03.07 - klo 12:35
Laita Primal Ragen tilalle vaikka Rancorit.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: veijari - 20.03.07 - klo 13:00
Uhh, tajusin juuri että tuolla on jo coat of armisit. Ehkä ne Primal Raget eivät olekkaan niin huonoja jos saat coatin ja miehiä tiskiin, mutta silti 1 voisi vaihtaa 1 heartstoneen, riippuen siitä kumpi on tärkeämpää deckin toimivuudelle: Käyttää piikkien abilityjä vai coat+trample ajelu. Tribal Unityjä ei välttämättä sittenkään tarvitse koska coat tekee suunnilleen saman ja et kuitenkaan helposti saa tarpeeksi manaa käyttääksesi Tribalia tehokkaasti. 1x Doubling Seasonin voisi ainakin vaihtaa ehkä maaksi, sillä 6cc 20 landilla on aika paha, kuten myös 5cc ja 4cc. Sitten vielä 1x jonkun piikin toiseksi landiksi, 22 riittänee kun ottaa hiukan noita kalleimpia spellejä pois landeiksi.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Dark Knight - 30.03.07 - klo 20:48
Tässä on nyt ollut aikaa vähän testailla pakkaa MWS-ohjelmalla ja seuraavat viat ovat ilmenneet:

1. Surkea kortin nosto.
2. Kykenemättömyys tuhota artifakteja ja enchantmentteja.
3. Huono manakiihdytys
4. Käteen kerääntyy liian paljon kalliita kortteja.

Hopon ehdottama Rancor olisi ollut hyvä idea, jos tarkoituksenani olisi ollut jyrätä muutamalla äijällä, mutta huomaan voittavani joka kerta coatin avulla ja siksi Primal Rage on parempi. Taidankin korvata yhden D-Seasonin yhdellä Primal Ragella ja toisen seasonin yhdellä forestilla. Toinen foresti korvatkoon Spike Hatcherin, koska en saa sitä melkein koskaan pelattua (ainakaan nykyisellä versiolla). Tuolla pitäisi lyödä kohdat kolme ja neljä laudalta, mutta yksi ja kaksi ovat edelleen jäljellä. Toivottavasti veijarilta tai joltain muulta löytyy vastausta niihin. Tällä hetkellä mieleeni tulee noston kannalta joko Harmonizen, Primordial Sagen tai Primitive Etchingssin käyttö ja tuhoajaksi voisi sopia Nullmage Shepherd, ellei parempaa keksitä. Apua kaivataan.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: veijari - 31.03.07 - klo 13:39
1. Surkea kortin nosto.
2. Kykenemättömyys tuhota artifakteja ja enchantmentteja.
3. Huono manakiihdytys
4. Käteen kerääntyy liian paljon kalliita kortteja.

Kohtaan 1 vastaus: eihän tuossa ole kortin nostoa, eikä monessa muussakaan aggrossa ole joten ei vältäämättä tarvitse. Harmonize olisi ehkä hyvä.
2: Selväpeli, pari grippiä deckiin jos oikeasti tarttee ampua faxeja
3: Eihän tuossa ole manakiihdytystä, eikä välttämättä tartteekkaan mutta lisää maita.
4: Tarkista curve
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Omnicun - 31.03.07 - klo 14:14
Tässä on nyt ollut aikaa vähän testailla pakkaa MWS-ohjelmalla ja seuraavat viat ovat ilmenneet:

1. Surkea kortin nosto.
...
Mindless Automaton hoitaa homman.
Otsikko: Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 5. Piikit
Kirjoitti: Dark Knight - 31.03.07 - klo 14:18
Haa, mikä mainio ehdotus Omnicum. Kiitos! ;) Nyt ryntää yksi automaton hätiin.