MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Karjanvarastaja - 23.05.07 - klo 21:32
-
Khyl, rikollisen ääliömäinen nimitys pakalleni, mutta en itsekään ole sen pahempi.
Ideana siis tyhjentää vastustajan pakka ja pitää vastustaja aisoissa muutamilla blokkimöröillä.
Dimir sisältää seuraavaa:
2 x Dimir Signet
10 x Island
11 x Swamp
2 x Circu, Dimir Lobotomist
4 x Dimir Guildmage
2 x Szadek, Lord of Secrets
3 x Belltower Sphinx
4 x Drift of Phantasms
3 x Dimir Doppleganger
2 x Dralnu, Lich Lord
4 x Glimpse the Unthinkable
4 x Consult the Necrosages
3 x Last Gasp
4 x Psychic Drain
4 x Induce Paranoia
Sellainen Tekele. Mitäs mestarit siihen lisäisivät & ottaisivat poies? Imo aika loppuvaiheessa tuo pakka, ei paljoa mitään kaipaa, mutta enpähän osaa ulkoa kaikkia maailman kortteja, joten... Parannusehdotuksia?
Simic (Täysin vaiheessa, tuskin puolia omistan vielä edes korteista, pientä konsultointia kaipaisin):
* - merkityt puuttuu omasta visiostani
10 x Island
10 x Forest
2 x Novijen, Heart of Progress *
2 x Protean Hulk
4 x Cytoplast Root-Kin
2 x Doubling Season
4 x Voidslime * tällä hetkellä Counterspellit ovat korvaamassa
4 x Cytoplast Manipulator *
2 x Momir Vig, Simic Visionary *
3 x Vigean Graftmage
4 x Plaxcaster Frogling *
4 x Simic Guildmage *
2 x Experiment Kraj *
4 x Vigean Hydropon *
Tuollaisen suuntaista olin pohtinut. Korttimäärä lienee yli 60, kun matikka ei ole vahvinta alaa ja pakka vasta rakennusvaiheessa...
Onkos mitään lisättäviä, poistettavia jne jne? Parannusehdotuksia?
-
No tuohon millinki-pakkaan voisi pari Traumatizea, pois vaikka 2x Dralnu kun et sitä oikeen pysty suojaamaan kunnolla. Ja Dimir Guildmagejen tilalle jotain hyvää countteria, vaikkapa Mana Leakit, Cancelit, Rune Snagit tai Remandit. Muuten näyttää ihan hyvältä millauspakaksi :)
Simicistä ottaisin ainakin Vigean Hydroponit poies, ne tarvitsevat viisi muuta miestä ollakseen "hyödyllisiä". Momir Vigeistäkään en oikein diggaile, vähän liian kova cc kaverilla. Moldervine Cloak voisi olla ihan kovispumppausta eikä Simic Sky Swallowerkaan yhtään pöllömpi olisi.
Siinä jotain mietintää.
-
Mitä milli deckki kaipaa?
1. Counttereita ettei pöytään nyt vain satu pääsemään uhkia
2. Removalia ja/tai bouncea ettei pöytään päässeet tavarat ala olemaan liian uhkaavia
3. Traumatize + Haunting Echoes, poistamaan yli puolet vastustajan pakasta kerralla
4. Circu, Dimir Lobotomist, millaukseksi ja häirinnäksi
5. Glimpse the Unthinkable, loistavaksi milliksi
6. Muuta millausta ja hauskaa kuten esim. Dralnu, Lich Lord tuplaamaan spellit ja Extirpate uncounterable Mini-Echoesiksi.
-
Muuten ihan hyvä lista mutta ei hemmetissä Circua. Neljän manan huono äijä irrelevantilla abilityllä? En suosittele. Belltower Sphinx sen sijaan on casual-virityksessä ihan hyvin teemaan sopiva vempele. Manaa tuossa millausdekissä on muuten ihan liian vähän.
-
Korvaa Consult the Necrosages vaikka neljällä Millstonella / Vedalken Entrancerilla / Traumatizella, tai lisää poistoa pakkaan 4 Sudden Death. Manabaseen voisi ujuttaa budjettiratkaisuna muutaman Dimir pomppumaan, tai Terramorphic Expansen
-
Muuten ihan hyvä lista mutta ei hemmetissä Circua. Neljän manan huono äijä irrelevantilla abilityllä? En suosittele. Belltower Sphinx sen sijaan on casual-virityksessä ihan hyvin teemaan sopiva vempele. Manaa tuossa millausdekissä on muuten ihan liian vähän.
Itse ainakin pidä Circusta, koska se, että vastustaja ei pysty enää pelaamaan spellejään on omasta mielestäni ihan bonus vaikkei se nopeasti millaakkaan ja vähintään se poiston itseensä vetää, jos ei muuta.
Belltower Sphinx on vain hemmetin hidas ja vähän kyseenalainen, jos vastustaja ei paljoa otuksia pelaa, mutta kaipa sitä voi pelata.
-
Muuten ihan hyvä lista mutta ei hemmetissä Circua. Neljän manan huono äijä irrelevantilla abilityllä? En suosittele. Belltower Sphinx sen sijaan on casual-virityksessä ihan hyvin teemaan sopiva vempele. Manaa tuossa millausdekissä on muuten ihan liian vähän.
Mjaa, kyllä on tullut huomatuksi, että vastustajien voitonvarma hymy muuttuu itkuparuksi, kun heittelee multicolorispellejä, joilla pakka tyhjenee pikaisesti ja parhaimmillaan juuri ne tärkeimmät kombokortit lentävät pois pelistä eikä niitä sen kummemmin pelissä käytelläkkään. Imo ehkä paras näistä Ravnican multicolor legendoista.
Belltowerit ovat kylläkin olleet melko hyödyttömiä, sillä ne maksavat paljon, mutta niiden hyvä ability ja lentotaito antavat plussaa.
Pelkästään belltowerin pitäminen pöytään on pitänyt vuoron tai muutaman elossa, kun eivät vastustajat tohdi A-luokan lihoillaan höökiä, ellei sitten ole tramplea...
Consult the Necrosages on Dimir Guildmagen ohella melkoinen pelin nopeuttaja, sillä jos ei ole tarPeeksi miellyttäviä kortteja kädessä, nostetaan niitä sitten lisää Consultilla ja Driftin transumute-abilitylla niitä noukkii Dimir DopplegAngerien ohella käteen.
Tällä hetkellä lähinnä Last Gasp & Induce Paranoia ovat ne vähiten sopivat kortit. Sudden Death on wanttilistalla, mutta tällä hetkellä ei ole kaupustellessa käynyt munkki. Induce taasen on erinomainen pakantyhjentäjä (kyllä leviää hymy poskille, kun vastustaja onnellisena tappaa landit ja jysäyttää muhkean lihakimpaleen pöydälle ja jysäytän paranoiaa... ), mutta kovin kovin kallis. Monet ovatkin kehoittaneet, että pitäisi niitä Mana Leakkeja hankkia, mutta ei metsä vastaa kun sinne huutaa.
-
Imo ehkä paras näistä Ravnican multicolor legendoista.
Tuota et kyllä usko itsekään... Ne kaikki muut tekevät sentäs _jotain_ mutta tuo on käytännössä 4:n manan 2/3 vaniljamies. Belltower Sphinxit menisivät kyllä hyvin noiden päälle.
-
Circu on hyvä mies, se kerää vastustajan poiston välittömästi. Kai tiedät että jos poistat circulla kortin ja vihu tappaa circun, se saa pelata myös poistettujen spellien nimisiä spellejä vaikka pelaisit uuden circun. Laputusta dekki vaatii lisää, ennemmin vaikka Bloodletter Quill kuin kiltamaagi. Neljää drainia et tarvitse, kaksi korkeintaan. Dralnua et halua pelata, vastustaja heittää siihen välittömästi poiston tai sitten burnia ja itkettää. Pitääkö pakan muuten olla t2-laillinen?
-
Oon ite pelannu tota dimiriä vastaa ja se on pikkasen kiikunkaakun pakka koska se tarvii manaa PALJON.Senpä takia ehottaisin signettien tilalle dark ritualeja jotka voi pelata flashbackina dralnun avulla.
Ootkos semmosta ajatellu ?
-
Oon ite pelannu tota dimiriä vastaa ja se on pikkasen kiikunkaakun pakka koska se tarvii manaa PALJON.Senpä takia ehottaisin signettien tilalle dark ritualeja jotka voi pelata flashbackina dralnun avulla.
Ootkos semmosta ajatellu ?
Hyvin sinun pakkasi ovat kompastelleet nykyisellä ja entisellä koostumuksella :P...
Dark Ritualit menevät sitten niitä enemmän tarvitseviin pakkoihin, kunhan saan nämä edelliset lempilapset kasvatettua aikuisiksi.
-
Tässä parannusehdotuksia Dimiriin:
+Dimir Aqueducteja x4 Ne ovat oikeasti hyviä.
+Duskmantle, House of Shadows x2-3 Ländimillaus ei ole koskaan pahitteeksi.
-Dimir Guildmage x0-2 Mielestäni kolme on liikaa. Kaksikin voisi riittää.
+Belltower Sphinx x1 Tämä on pakan elinehto. Paras puolustuskortti, mitä ikinä on tehty millauspakkaa varten.
-Dimir Doppelganger x1-3 Mielestäni nämä eivät ole kauhean hyviä kontrolliversiossa. Yksi ainakin pois.
-Dralnu, Lich Lord x? Damagepakan kanssa olet pulassa. Jollet pistä pakkaasi kortteja, joilla voit palauttaa tämän turvallisesti takaisin käteen, niin poista tämä pakasta.
-Last Gasp x0-1 Kaksi riittää minun mielestäni.
-Psychic Drain x1-2 Neljä on liikaa.
+Vedalken Entrancer x2-4 Kaverini Dimir-pakka on osoittanut, että nämä ovat todella hyviä. Mikäli pistät näitä lisää pakkaan, niin muistathan lisätä sinisen manan määrää korvaamalla Swamppeja Islandeilla.
+Clutch of the Undercity x4 Vaikkei tuo elämänmenetys pakkaasi kovin paljoa auta, niin palautus ja Transmute ovat tärkeimmät kortin osat.
+Wizened Snitches x0-2 Huomasin kaverini pakasta, että tämä + Vedalken Entrancer on ihan älytön kombo. Tuo hallitsee peliä täysin.
+Pariah's Shield x0-2 Tämä + Belltower Sphinx = AUTS!
+Brainspoil x0-2 Jos vitosen mana cost lisääntyy pakassasi, niin näitä ehdottomasti sisään.
+Silent Arbiter x0-2 Belltower Sphinx tykkää tästä myös.
+Stalking Assassin x0-2 Ja tämä puolestaan tykkää Silent Arbiterista.
+Muddle the Mixture x1-3 Transmute on tässä se tärkeämpi osa.
-
Lueskelin tässä muualla (mutta tällä sivustolla) ja löysin glimpselle parin.Kaukaa haettua mutta
Glimpse the Unthinkable + Twincast
Siinäpä miettimisen aihetta...Mutta toisaalta turha ruveta hakemaan muutamaa korttia pakkaan jos toimii hyvin yhteen toisen kortin kanssa
-
Glimpse on parasta, mitä voit Circun kanssa pelata.
-
Glimpse on parasta, mitä voit Circun kanssa pelata.
Kyllä vain...
Psychic Drain on sitten heti toisena.
Kompataampas ja kolkataampas ehdotuksia ^^
Pariahs' Shieldeja tuli kokeiltua pakassa, mutta tuli pian huomattua, että oli täydellistä ajan tuhlausta ja tyhmää pelaamista. Ensin pitää odottaa, että saa Belltowerin pöytään (liian pitkään), sitten pitää saada Shield (vielä pitempään) ja kun sen sitten equippaa joskus myöhemmin kun manaa riittää, lentää yleensä se Terror, Putrefy, yms yms teurastus joko koneeseen tai lihaan. Siinä sitten tuli tuhlattua kokonaiset kolme vuoroa vain siihen, että saan pöytään kaksi korttia, jotka vastustaja tuhoaa saman tien ja rynnistää sisään.
Ei toiminut ei. Sama oli Duskmantlella. Liian kallis, hidas, ei toiminut. Itselläni ainakaan.
Vedalkenit oli aluksi pakassa, aikoinaan, mutta eivät osoittautuneet kovinkaan kestäviksi, koska keräsivät sitten kaiken mahdollisen polton ja poiston. Erinomainen ability yhtä kaikki... Wizened Snitcheseille kävi lähes aina samoin. Hyvä ability, mutta ei paljoa päässyt hyödyntämään, kun Vedalkenit keräsivät poltot ja Wiisaat saivat olla lihana välissä kun massa höökäsi kimppuun.
Dimir Guildmaget ovat taasen osoittautuneet erittäinkin arvokkaiksi. Tarvittaessa toimivat nostajina, jos löytyy manaa, mutta ei kortteja ja ovat erinomaisia lihoja vastustajan möllejä vastaan, kun ovat halpojakin. DopplegAngerit saattavat lentää pakasta, sillä vaikka ovatkin hyödyllisiä jäpiköitä (varsinkin, kun vastustajan libriksestä on millattu isoja lihoja), niin ne silti eivät oikein ole toimineet pakan idean mukaisesti. Tilalle tulevat aikanaan Traumatizet tai esim. Muddle the Mixture, nähtäväksi jää.
Dralnut jäänevät pakkaan, sillä ability on erinomainen. Ongelmaksi tulevat mahdolliset poltot, joten saattaa olla, että sidelle menevät... Psychic Drainit ovat niin herkkuja, että täysi setti pitää olla pakassa. Transmute-kortit (Brainspoil & Clutch) jäänevät poies, sillä ne kasvattaisivat kokoa liikaa ja joutuisin jotain tärkeää ja toimivaa poistamaan. Muutenkin ovat suoraan sanottuna turhia.
Tällä hetkellä Traumatizet, Muddlet & Sudden Deathit ovat ne parhaimmat vaihtoehdot tähän kokoonpanoon. Miellyttävät ja tuntuvat jo näin ajatustasollakin erittäin toimivilta. Hankin & kokeilen niin pian kuin mahdollista.
Graftblastersson on saanut tällä hetkellä seuraavanlaisen muodon:
10 x Island
10 x Forest
3 x Simic Signet
2 x Protean Hulk (erinomaiset, tosin jääneet hyödyntämättä. Lentänevät pois.)
4 x Cytoplast Root-Kin (tappajat & pakan kulmakivi)
4 x Coiling Oracle (törkeän hyvä credu)
3 x Simic Basilisk (täytteenä, lentävät kun saan paremmat)
2 x Simic Guildmage (lisännen ainakin yhden ellen toisenkin, kun omistavat niin hyvät abilityt)
2 x Vigean Graftmage (erinomainen ability, lisännen vielä yhden)
1 x Experiment Kraj (osoittautui turhaksi täytteeksi, lentää pois)
3 x Plaxmanta (erinomainen ability, syrjäyttänevät alunperin kaavaillut Froglingit)
2 x Doubling Season (tämä + Graft = isoja lihoja)
3 x Followed Footsteps (tämä + Paradox Haze + Doubling Season + Cytoplast Root-Kin = erittäin rumaa jälkeä)
2 x Paradox Haze (täydentää kombon)
4 x Shielding Plax (kortinnosto, tärkeiden credujen suojaus & Followed Footsteps miehen suojaus ensisijaisesti)
4 x Counterspell (ovat osoittautuneet erinomaisiksi ja jäänevät pakkaan)
--------------------------------------------------
4 x Cytoplast Manipulator * (hankintalistalla)
2 x Simic Guildmage * (kuin myös)
Tällaiseksi Graftblastersson muodostui kuin vahingossa. Ostin Fantsusta aloitusdeckin, poistin puolet korteista, hankin Cytoplastit & Doubling Seasonit ja jäin mietiskelemään. Kyllästyin odotteluun ja nappasin Followedit & Paradoxit ja tein eräänlaisen alkuversion, johon pistin sitten alunperin poistetut Oraclet, Plaxit & Plaxmantat. Sitten ei muuta kuin reppuun ja koulussa pientä testausta.
Tulos tipautti leuan lattialle.
Hämmennyin suorastaan kuinka tehokkaasti pakka toimi. Vastassa ei tietenkään mitään parhaita pakkoja ollut, mutta silti piti pariin otteeseen läpsäistä poskelle.
Peli meni yleensä näin:
3 landia, Signet, Oracle, 2 x random aloituskädessä. Toisella vuorolla toinen landi, oracle pöytään ja kiva kortti käteen / landi pöytään. Kolmannella landi, signet ja hyvällä tuurilla toinen oracle. Neljännellä sitten joku Graftjätkä pöytään / jokin kolme kombosta. Viidennellä yleensä lenteli Followed Footsteps ja perässä Shielding Plax.
Siitä eteenpäin kolmen kombon täydennystä. Parhaimmillaan yhdessä pelissä sain joka upkeep itselleni neljä Root-Kin toksua pöytään, joista jokainen oli 8/8 ja antoi jokaiselle muulle Graft-jätkälle 8 1/1 counteria. Siinä sitten tuli huorattua countereita Guildmagella edestakaisin kun Doubling oli pöydässä.
Ainoat, mitkä tuottivat ongelmia olivat anti-enchant, lentävät & millaus. Manipulaattorit hoitanevat lentävät sitten aikanaan. Millinkiä & anti-enkaa vastaan ovat tällä hetkellä vain Counterspellit.
Kuin vahingossa tuli tällainen. Amatööripakka totta kai, ei propelaajia täältä päin löydy (tai no, en tunne yhtäkään) enkä pyri muuhun kuin itseäni miellyttäviin kokonaisuuksiin. Voitto tai turpaan, kunhan vain on hauskaa.
Kommenttia, ehdotuksia, mielipiteitä? Arvostan erilaisia näkemyksiä, vaikka en niitä noudattaisikaan.
-
2 x Protean Hulk (liian hidas tähän deckkiin)
3 x Simic Basilisk (100% roskaa)
1 x Experiment Kraj (en ole varma pelataanko teillä päin paljon noita abilityjä, jotka olisivat oikeesti hyödyllisiä, koska kun tätä joskus itse testasin, tosin T2:ssa, niin eipä mitään hienoja abilityjä ollutkaan mitä tällä haluaisi)
3 x Followed Footsteps (katso kommenttisi Belltower Sphinx + Pariah's Shield "combosta", tämäkin kaatuu yhteen removaliin ja on hidas toteuttaa)
2 x Paradox Haze (katso kommenttiini Footstepsistä)
4 x Shielding Plax (Remandit huomattavasti parempia)
4x Cytoplast Manipulator (katso kommenttisi Belltower Sphinx + Pariah's Shield "combosta", isonnat vaan vastustajan lihaa ja tämä syö removalin)
Trygon Predatorit, Llanowar Elvesit ja Aquastrand Spiderit ovat ekoja pelattavia ukkoja jotka tulivat mieleeni, kun mietin tähän sopivia kortteja. Myöskin Mystic Snake on kova kortti, jos controllia pelaa, nuo muut ovat vähän enemmän aggro tyyppisiä kortteja paitsi Lanttuja voi tietysti pelata mana-akselina ja niin myös Birds of Paradisejäkin.
-
Fangren Firstborn on ihan kiva kortti jolla sais isonnettua lihaa hyökkäyksessä,ettei tarvitsisi odotella halutun kombon toteutumista ja doubling antaa kivasti 2 counteria joten silloin kelpaisi hyökkiä enemmänkin kuin se viimeistelyrynnistys...mitä enemmän hyökkää, sitä enemmän mököt kasvaa ja vihun pakko blokkia jos meinaa rimpuilla pelissä mukana.Ja koska ei ole legendary niin footstepsiä tuolle ja douplingin ollessa pöydässä hyökkääjät saa 4 +1/+1 countteria ja peli nopeutuu huomattavasti...Ehkä 2-3 kpl pakassa Tekis gutaa...(pääsinpäs pätemään !)
-
En jaksa omaa topikkia tehdä tälle omalla suunnittelemalleni Dimir pakalle, joten röyhkeästi hyödynnän Karjanvarastajan topikkia (ethän suutu :P). Elikkäs tällaista Dimiriä itse suunnittelin:
Maat:
11 Island
9 Swamp
Otukset:
2 Wizened Snitches
2 Vedalken Entrancer
4 Belltower Sphinx
4 Drift of Phantasms
Loitsut:
2 Traumatize
2 Haunting Echoes
3 Muddle the Mixture
3 Extirpate
4 Glimpse the Unthinkable
4 Sudden Death
4 Counterspell
Artfaktit:
2 Pariah's Shield
4 Dimir Signet
Yht. 60
Paperilla vaikuttaa mielestäni oikein toimivalta. Vähän mietin kyllä Counterspellien korvaamista Manaleakeilla, koska Counterspellit vaativat sen kaksi Islandia mikä voi välillä vaikeuttaa niiden käyttöä. Sitten mietin vähän ottaisiko kahden Traumatizen tilalle Psychic Draineja. Mutta pitää testata tota pakkaa ja katsella.
raastin-edit: Tein muutoksia JunioRcmf:n mukaan ja otin Haunting Echoesit mukaan. Extirpatet vähän liian hinnakkaita rahassa joten saavat jäädä tästä pakasra pois.
-
Edelleen mainostan Traumatize + Haunting Echoes yhdistelmää. Myöskin se Extirpate on loistava kortti valinta, kun vastustajalla nyt sattuu menemään niitä kortteja gravelle, jos pakkasi toimii ja sieltä sitten poistat lisää pakkaa ja sen suurimmat uhat kokonaan.
Desertit, Echoing Truthit ja Repealit ovat hyviä vastauksia nopeita pakkoja vastaan.
-
Mitäs sanoisitte jos ottaisin Pariah's Shieldit ja Szadekin veke ja pistäisin tilalle joko Extirpateja tai Echoing Trutheja?
-
Mitäs sanoisitte jos ottaisin Pariah's Shieldit ja Szadekin veke ja pistäisin tilalle joko Extirpateja tai Echoing Trutheja?
Imo loistava idea.
Extirpatet toimittavat eräänlaista counterspellin virkaa, kun vastustajan vuorolla heittäessä tämä voi vain imeskellä peukaloon ja ihmetellä sekä päälle poistaa tämän pakasta kaikki vaaralliset kortit.
Szadek on sentään hidas ja kallis (vaikka tyksin siitä todella paljon) eikä sen abilityn toimintakelpoisuus ole läheskään sitä A-luokkaa.
Eipä siinä tarvita kuin tavallinen lentävä sittiäinen väliin, niin se on täysin harmiton.
-
Pistin nyt tuollaisen kokoonpanon kasaan mikä tuolla komeilee. Pitää kokeilla proxyilla tässä jokin päivä.
-
Aquastrand Spider ois aika namia sinne graftii etenkin kun siellä ei oo mitää mikä nappais lentäväiset urpiaiset kiinni..ja on ihan kiva veijari kun sillä on graft 2 ja maksaa vaivaset 1G pelii.Keventäis pakan rakennetta hieman ku on nuo muut semmosia isoja ja kalliita mörssäreitä...
-
Yhym...
Nyt tullut jälleen muokattua tuota Dimiriä seuraavanlaiseen kuosiin, kun tuli huomattua, kuin anaalista se oli.
Manat: (23)
2 x Dimir Signet
10 x Island
11 x Swamp
Credut: ( 8 )
3 x Circu, Dimir Lobotomist
2 x Dralnu, Lich Lord
3 x Belltower Sphinx
Muut spellit: (29)
4 x Glimpse the Unthinkable
3 x Sudden Death
4 x Terror
2 x Careful Consideration
2 x Induce Paranoia
4 x Mana Leak
2 x Psychic Drain
Traumatize (aikeissa pistää toinenkin)
4 x Muddle the Mixture
4 x Last Gasp (tilapäistäytteenä, aikeissa joko Repealia tai Remandia tilalle)
= 60 korttia
Extirpatet ovat käyneet rankasti mielessä Haunting Echoesin tapaan, mutta ovat kohtuu vaikeasti saatavia. Varsinkin kun puuttuu sitä kling klingiä taskun pohjalta.
Kommentoikaapas hieman tätä...
-
Pelaisin ehdottomasti ainkin paria Ribbons of the Nightiä vaikkapa noiden Induse Paranoian tilalla.
-
En huomannut oliko kukaan ehdottanut Trygon Predatoreja tuohon simicciin, mikäli ei niin siinä olisi koko lailla loistava lappu. Minimissään sidelle.
-
Omalla millauspakalla pelailtuani olen huomannut että vastustajan käden tyhjentäminen on ensimmäinen mitä pitää tehdä. Tässä ovat Consult the Necrosagesit ja guildmaget poikaa. Ja jostain syystä Moroiit ovat olleet aina avuksi vaikkeivat mihinkään plääniin suoraan menekkään, pitävät vastustajan ukkoja sopivasti pöydän toisella puolella.
Oma dekki:
7x Island
9x Swamp
2x Duskmantle, House of Shadow
3x Dimir Aqueduct
3x Dimir Signet
4x Circu, Dimir Lobotomist
2x Lurking Informant
2x Dimir Infiltrator
4x Dimir Guildmage
3x Moroii
1x Mindleech Mass
1x Szadek, Lord of Secrets
1x Dimir Cutpurse
1x Dimir Doppelganger
2x Peel from Reality
1x Ribbons of Night
3x Psychic Drain
4x Consult the Necrosages
3x Glimpse the Unthinkable
1x Bloodletter Quill
1x Dimir Machinations
1x Induce Paranoia
1x Clutch of the Undercity
pakassa on "ehkä" hämäriä valintoja, mutta tämä johtuu puhtaasti tavoitteestani kerätä koko pakka kiiltäväksi. Eli jos jollain on circua, szadekkia ym. härpäkettä foilina niin ottaisin mielelläni vastaan
-
Nonnih.
Jälleen muokkaantui Dimiri, tosin vain hivenen.
Mana: 23
2 x Dimir Signet
10 x Island
11 x Swamp
Creaturet: 5 ( Belltowerit pois, kun ei niillä käytännössä paljoa tehdä)
3 x Circu, Dimir Lobotomist
2 x Dralnu, Lich Lord
(+ 2 x Dimir Cutpurse?? Olisiko järkeä?)
Muut spellit: 32
4 x Glimpse of the Unthinkable
2 x Traumatize
4 x Psychic Drain (nostin settiin, kun huomasin millauksen olevan aika vähäistä)
4 x Terror
4 x Mana Leak
3 x Sudden Death
4 x Repeal
4 x Muddle the Mixture
3 x Careful Consideration (laputusta)
= 60 korttia
Kontrollia kaipaa lisää hivenen, joten kunhan saa tradetusta tehtyä, niin Remandit korvaavat CC:t ja yhden Psychicin.
-
Ainakin noilla countereilla Dralnut ovat melkoista itsemurhaa, mitä tahansa polttoa pelaavaa pakkaa vastaan, eli suosittelen niiden tilalle jotain muuta.
-
Ainakin noilla countereilla Dralnut ovat melkoista itsemurhaa, mitä tahansa polttoa pelaavaa pakkaa vastaan, eli suosittelen niiden tilalle jotain muuta.
Sehän riippuu täysin mitä pakkaa vastaan pelaa. Mitä nyt on tullut pelattua kavereiden kesken ja gatewayssa, niin olen huomannut harvemman pelailevan polttelupakkaa, jolloin Dralnut ovat erittäin hyödyllisiä ja jos tulee ongelmaa polton kanssa, niin sitten vain laittamaan tilalle Dimir Cutpurset, jotka melkein shokeerasivat minut toimivuudellaan.
-
jos tulee ongelmaa polton kanssa, niin sitten vain laittamaan tilalle Dimir Cutpurset, jotka melkein shokeerasivat minut toimivuudellaan.
No, mutta sehän on hieno idea, siis laittaa oikein tarkoituksella 2/2 otus poltto pakkaa vastaan, jossa melkein mikä tahansa poltto riittää tappamaan sen (Shock, Seal of Fire jne. ainoastaan Fanatic ja vain pelaajiin lämää tekevät kortit eivät sitä saa alas yksin, paitsi jos hyökkäät -> Fanatic ottaa kiinni, dmg stäckkiin ja Fanatic säkkiin -> 2dmg).
-
jos tulee ongelmaa polton kanssa, niin sitten vain laittamaan tilalle Dimir Cutpurset, jotka melkein shokeerasivat minut toimivuudellaan.
No, mutta sehän on hieno idea, siis laittaa oikein tarkoituksella 2/2 otus poltto pakkaa vastaan, jossa melkein mikä tahansa poltto riittää tappamaan sen (Shock, Seal of Fire jne. ainoastaan Fanatic ja vain pelaajiin lämää tekevät kortit eivät sitä saa alas yksin, paitsi jos hyökkäät -> Fanatic ottaa kiinni, dmg stäckkiin ja Fanatic säkkiin -> 2dmg).
Niin no, eihän nuo pomput, paukut ja counteroinnit vitsin vuoksi ole pakassa. Niillä hidastetaan vastustaja, jotta saadaan manaa tarpeeksi isoihin kivoihin ja ölliäisten ainoa tehtävä on nauttia lihamuurina elosta tai hyvällä tuurilla olla jopa hyödyllisiä.
Tietenkään kaikkeen ja mihinkään ei toimi takuuvarmasti mikään, joten ei auta kuin minimoida ne heikot kohdat. Poltot sattuu saatanasti ja puhdas pikapolttopakka nylkee hitaan millauksen alleen.
Sen takia enemmän kuin kilomielin ottaisin vastaan ehdotuksia, joilla heilutella takaluukkua tehopolttajille. Pelkkä counterointi ei tepsi niihin ja paukkujen (terror & sudden death) poisto taasen tekisi pakan ökkömönkiäisten heittopussiksi.
Ehdotuksia kiiiiiiitos! :)
-
No Extirpate toimii hyvin yleensäkkin millaus pakassa, jossa kortit menevät gravelle (eivätkä removeen). Toimii myös countereiden kanssa jonkin lailla.
Niin ja halusitko muuten pitää tämän T2:ssa vaikka onkin Casual osiossa? Koska itse edelleen fanitan millaus pakoissa Traumatize + Haunting Echoesia. Ja jos haluat pitää T2:ssa niin Mana Leakien pitäisi lähteä ja tilalle voisi heittää suoraan Rune Snagit.
Myöskin Damnation on oiva suunnitelma aggroja vastaan, jos pystyt niitä itsellesi hankkimaan. Tendrils of Corruption + Urborg, Tomb of Yawgmoth toimii myös aggroja vastaan ihan hyvin (paitsi, jos vastustajalla on joku Rusalka pöydässä tai Gargadon suspendissa).
Myöskin pieni mana-akseli Dimir Karoo landien, UB Storage landien ja Signettien / Prismaattisen Linssin avulla voisi olla paikallaan ja alternative winning conditioniks voisi harktia Urza's Factorya. Tolaria Westilla voisi etsiä noita erikois landejä, jos haluaa.
Tässä pientä ideointia, toivottavasti on apua.
-
Katajarankkuri voisi olla tuohon Simiciin aika jees jätkä.
Edit: Ögnögnööö, mitä mää höpisen, toihan tarttee valkosta. Hyvä minä.
-
Tuota manabasea voisi kyllä hivenen korrektoida, kun on kovin halpa ja yksinkertainen (tosin kohtuu toimiva).
Watery Gravet olisi hyviä, mutta liian hinnakkaita, joten Underground Riverit + Tolaria West kelvollinen, muttei toimiva kun transmuteamiseen menisi ikuisuus joten Terramorficit hoitaisi homman paremmin, mutta kun eivät toimi Rivereiden kanssa ja basiccien haeskelu on todennäköisesti turhaa...
Seuraavanlaiseen muotoon on pakka kehittynyt:
Mana: 21 Signetit poistettu, kun olivat turhia
10 x Island
11 x Swamp
Creaturet: 5 Dralnut pois, kun ovat kohtuu turhia ja miinustettu yksi Circu
2 x Circu, Dimir Lobotomist
3 x Dimir Cutpurse
Muut spellit: 32 Remandia lisätty
4 x Glimpse of the Unthinkable
2 x Traumatize
3 x Psychic Drain (nostin settiin, kun huomasin millauksen olevan aika vähäistä)
4 x Terror
4 x Mana Leak
3 x Sudden Death
4 x Repeal
4 x Muddle the Mixture
3 x Remand
1 x Careful Consideration
= 58 korttia
Remandit nostanen settiin ja Carefulejen tilalle laitan Tidingsin. Vaihtoehtona mietiskelin myös tuota Miraria, sillä se olisi periaatteessa sama kuin Dralnu, mutta tehokkaampi, vaikeampi poistaa ja muuten vain parempi.
Extirpaatti Damnationin kanssa kuuluu siihen joukkoon, joka toimisi erinomaisesti, mutta olisi vaikea saada, varsinkin kun rahaa ei ole suuria summia. Haunting Echoes on mielestänikin erinomainen ja lähes pakollinen tähän pakkaan, mutta...
Urborg, tomb of Yawgmoth on hassu kortti ja Tendrilsin kanssa oikein muhkea sekä se toimisi hyvin Terroreiden (I love them) tilalla, joten se menee harkintamyssyyn.
Mana Leakkeja on tullut mietittyä usein, kun ne tuppaavat nousemaan aivan väärin aikoihin, jolloin vastustajalla on jo tarpeeksi manaa pelastaakseen tappotaikansa/-mörrinsä. Cancelit ja Rune Snagit olisivat kovia sanoja korvaamaan...
Tyhmä ja urpo olen, joten kysyn miten Urza's Factorylla voi voittaa?
Eli päivän avustuspyyntö koskee manabeissiä. Mitä sinne ja mitä pois?
Simicciin on enää turha laittaa ehdotuksia, kun sen olen myynyt pois. Hyvään hintaan :)
-
Manabase voisi näyttää tältä:
4x Terramorphic Expanse (budjetti/casual-pelaajan paras Kaveri)
1x Urza's Factory (tällä voitetaan siten, kun ei ole muutakaan tekemistä manoilla niin pusketaan tästä tököjä)
1x Urborg, Tomb of Yawgmoth
2x Tolaria West (voi hakea Urborgin tai Factoryn kun on tarvis)
4x Underground River (jo nyt luin oikein, niin eivät olisi budjetin yli? Jos ovat niin korvaa basiceilla)
2x Cabal Pit (pari tämmöistä voisi olla ihan poikaa ukkopakkoja vastaan)
5x Island
4x Swamp
Jos nyt oikein laskin niin tuossa olisi 23, 24 voisi tosin ehkä olla parempi, pois tieltä voisi ottaa pari Muddle the Mixturea ja/tai Repealin.
-
Ja tämäkin härpäke on kohdannut pienehköjä, mutta pelien kulun kannalta ratkaisevia muutoksia.
Ensinnäkin ököt on poistettu.
Mana: 22
3 x Watery Grave <-- setitän kun kykenen
3 x River of Tears <-- setitän kun kykenen
7 x Swamp <-- Waiting fer UG river
9 x Island
Instantit: 25
4 x Remand
4 x Muddle the Mixture
4 x Cancel
4 x Sudden Death
3 x Snapback
2 x Pongify <-- Can't get enough! Poistanen, kun saan käsiini Echoing Truthit
4 x Repeal
Sorsat: 13
4 x Glimpse the Unthinkable
3 x Traumatize
3 x Tidings
3 x Psychic Drain <--- tippuvat kun saan kätöset Haunting Echoeseihin
Dueleissa oikein mainio, mutta moninpeleissä harvemmin riittää rahkeet voittoon.
Urborg, Tomb of Yawgmoth + Tendrils yhdistelmää on mietitty paljon, mutta siihen se on tupannut jäämään :/
Nyt kun Ravnican putoaminen on käsillä, lienee aika myös heittää Cancelit hevon helvettiin ja hankkia niitä oikeita counterspellejä.
Pitkä matka käyty yhdessä ja nyt lapsi on kasvanut isoksi :'(
Ehdotuksia otetaan yhä vastaan sidestä ja vaihtoehtoisista voittokeinoista.
-
ehkä Traumatizejan ja echoessien määrää vois vähentää,koska kerran pelissä luultavasti riittää molempien kanssa.Isochron Sceptereitä varmaan onkin jo ehdotettu,vaikuttais ihan hyviltä ja eri tylsiltä
-
Nonnih...
Tilanne on seuraava:
Läänit: 22
4 x Watery Grave
3 x River of Tears
9 x Island
6 x Swamp
Artit: 3
3 x Chromatic Star <---- voisi kait niitä keppejä kokeilla
Instantit: 21
4 x Echoing Truth
4 x Remand
4 x Muddle the Mixture
3 x Boomerang
1 x Pongify/Trickbind pakasta riippuen
3 x Repeal
2 x Broken Ambitions
Sorsat: 12
2 x Eradicate <-- kyllä näillä tipauttaa mukavasti B-Hellkitet, Platinum enkelit ja muut hirmut pois
2 x Traumatize <--- kolme tuntui liialta
4 x Glimpse the Unthinkable
4 x Consult the Necrosages <-- Tidingsit osoittautuivat hirveäksi paskaksi, kun maksoivat niin paljon ja kuolema korjasi, kun kortteja ei saanut nosteltua eikä sitä lääniä ikinä tullut tarPeeksi, myös toimivat vastustajan diskaamisessa
= 60 korttia
Haunting Echoesit ovat haussa. Damnationit ovat todella mahtavia, mutta hinta on myös sen mukainen, että niiden saamisessa kestänee. Kepit olisivat ehkä kivoja. Darknessia mietin, että käyttäisikö niitä etteivät gobot sun muut usean mörön laumat pääsisi iskemään liian usein.
Broken Ambitions sopisi aika hyvin. Jaceja kokeilin, olivat hyödyttömiä. Sudden Deatheilla en tehnyt loppujen lopuksi mitään. Snapbackit turhia. Cancelit paskaa. Psychic Drainit turhaa.
Nyt kaivataan lähinnä jotain mustaa Pyroclasmia tai muuta massatuhoa, joka toimisi instanttina, kun Echoing Truthit aika harvoin pääsevät Tekemään kivaa. Evacuaatiot kävi mielessä, mutta liian kallis kenties, en tiedä onko edes käyttökelpoinen?
Urborg + Tendrils pitäisi elossa, mutta mitä tieltä?
-
Jos jotain halpempaa mustaa massatuhoa etsit niin Hideous Laughter ja Infest ovat melko poikaisia. Necrosagejen konsultointien tilalla voisit myös koittaa pelata Compulsive Researchia, vaikka se ei olekkaan niin hyvä vastukseen pelattuna :p.
Broken Ambitionsion tilalla voisi ehkä käyttää paria Counterspelliä, varsinkin jos ajattelit keppejä koittaa. Myös jotain poistoa voisi kiva olla olemassa ehkä vähän enempi, Diabolic Edict olisi mukava kun saisi hädässä tutoroituakin sen. Ja yksi Boomerang saattaisi haluta muuttua Repealiksi.
-
Tsädääm.
Muokattuna pakkaa seuraavanlaiseen uskoon:
Land 20 (River of Tearsit tuli poisteltua, kun mieluummin halusi nostaa joko Wateryn tai basicin ja helpotti sinällään pelaamista)
4 x Watery Grave
11 x Island
5 x Swamp
Artifact 6
2 x Dimir Signet / Talisman of Dominance
4 x Keppi
Instant 28
3 x Telling Time
4 x Brain Freeze
4 x Counterspell
4 x Remand
3 x Boomerang
4 x Repeal
2 x Darkness/Hideous Laughter
4 x Muddle the Mixture
Sorsat: 4/8
4 x Glimpse of the Unthinkable
-------------------------------------------
Ehkä enemmän moninpeleihin nämä:
2 x Traumatize
2 x Haunting Echoes
= 58/62 korttia
Ajattelinpahan, kun huomasin lievän yhteydenpoikasen Brain Freezen ja kepin kanssa, että Traumatize & Haunting Echoes ovat suhteellisen hitaita eivätkä oikeastaan järin tarvittavia. Nyt siis kaipaisi asiantuntija-apua moukarin ja kirveen kanssa, että saisi ruman conpon, jolla nylkyttää pikainen ja ilkeä voitonpoikanen.
Cabal Rituaaleja mietin mananlähteenä, kun pieni cc-voittoinen pakka täynnä instantteja huutaa thrash-holdin perään ja osan mustasta manasta voisi ehkä korjailla sinisenmalliseksi kenties Chromatic Staroilla (vai olisiko tätä käytännöllisempää heittää? Chrome Mox on hivenen liian vaikeasti saatavissa, joten se jää väliaikaisesti pois laskuista), jolloin pitkänkin puoleista pelaa-nosta-pelaa putkea voisi pitää yllä ja tällöin saisi hyvinkin ripeää voittoa.
Pikaisen gatheroinnin jälkeen löytyi seuraavanlaista:
Darkwater Egg <-- vaikuttaa lupaavimmalta
Talisman of Dominance <-- Jees.
Millaiseksi kokoonpanon muuttaisi sitten, jotta ilkeähkön yhdistelmän saisi täyteen vauhtiin?
-
Haunting Echoes on parasta parhautta ja voittaa pelejä yksinään (pienen millauksen jälkeen). Koska olen pahalla päällä pistelempä tähän parin Team Nassikkalaisen ideoiman millaus.decin:
22 Maata (mitä ikinä keksittekään)
3 Dimir Signet
3 Deep Analysis
3 Duress
2 Isochron Scepter
3 Remand
3 Echoing Truth
4 Glimpse
3 Traumatize
3 Haunting Echoes
3 Persecute
4 Counterspell
4 Damnation
Aika raakile tuo on, mutta toimi kuitenkin mws-ympäristössä kuin pieni eläin. Isokeppejä oli alunperin 4, mutta kovin turhia olivat niin monena kappaleena. Sen sijaa panostimme kunnon tappavaan Echoesiin joka on gg resolvatessaa tässä dekissä 90% ajasta. Kounteria saisi ehkä olla lisää ja neljäs duress. Pari Infestiäkin voisi tehä ukkopakkoja vastaan poikaa, samoin Ghastly Demiset. Neljäs remandikin olisi näppärä, vaikka yhden Echoing Truthin tilalle sopisi se. Kortinvetona toimii Deep Analysis, tiedä sitten kuinka hyvä se on, mutta en muistanut silloin että Factakin on olemassa.
Eli mitä tässä yritän kertoa, hmm, pistä suosiolla nuo pari Haunting Echoesia sisään. Sen sijaan keppi/Brain Freeze-konpoilu vaikuttaa jotenkin kömpelöltä, mutta mikäs siinä jos toimii.
-
...pitkänkin puoleista pelaa-nosta-pelaa putkea voisi pitää yllä ja tällöin saisi hyvinkin ripeää voittoa.
Kuulostaa ihan Null Profusionin hommalta. ;)
Nojaa, mua ainakin himottas kokeilla.
Mäkin veikkasin et Haunting Echoes on aika pommi.
-
Hall0nin ehdotus on ainakin minun mielestäni iha varteenotettava vaihtoehto. Casualpommit traumatize ja haunting echoes ehdotta sisään. Brain freezen kanssa tarvittaisiin vähän enemmän combottamista. Kuitenkin laittaisin ainakin itse kepit neljään, koska joka pelissä niitä tahtoo nähdä sen vähintään yhden. Persecutet ei sovellu pakkaan. Kountterit+keppi on disruptiota varten.
Itselläni tuli melkein mieleen että tämä pakkahn tarvitsee tutoreita (esim demonic tutor, merchant scroll) jotta saat nämä tärkeimmät kortit näkyviin. Saat tutoreilla etsittyä traumatizen/echoesin tai kepin nokkaan tarvittavan kortin. Remandit neljään.
Eli jotakin minun näkemystäni:
22 länder
3 dimir signet (manakiihdytys, onko tarpeellinen?)
4 keppi (lukotusta)
4 duress (combot turahtaa, haunting echoes tykkää))
4 remand (kortinnosto+kountteri)
3 echoing truth (tämä on oikeasti hyvä)
4 glimpse (jos traumatize/echoes ei näyttäydy niibn ei silti mene sormi suuhun)
2 traumatize (puolet pakasta pois on kuulemma ihan hyvä millauksessa)
3 haunting echoes (millaa kivasti)
4 counterspell (kountteri, kepin nokkaan)
4 damnation (olennot poijes)
3 merchant scroll (oikeat disruptiokortit kepin nokkaan)
Sitten kysymysmerkkejä:
Howling mine: Kortinnosto varmaankin tärkeämpää sinulle kuin vastustajalle ja millaaminen nopeutuu. Vaatisi kyllä pakan muuttelua jonkin verran (enemmän lukotukseen)
Rule of law: vaatisi valkoisen spläshäämisen jolloin saisi teitenkin myös orim's chantin mukaan, joka tiettävästä rokkaa kepin nokassa. Helpottaisi lukottamista.
Orim's chant: lukottaa
brain freeze: pitäisi tosiaan kombottaa aika hyvin, jotta tästä saisi kunnon hyödyn.
Kortinnosto: Et tarvitse kun ne muutamat kortit voittoon ja nekin voit tutoroida, mutta tietenkin esim. deep analysis tuo niitä "turhiakin kortteja" jotka saattavat kuitenkin olal hyödyllisiä, mutta itse pitäytyisin tutoreissa
Laitanpa tähän loppuun vielä, että itse varmaankin spläshäisin valkoisen mukaan ihan vain jo chantin ja rule of lawin ansiosta. Ne vaan kuulemma lukottavat vastustajan sen verran hyvin.
-
Miten olisi Mini-Echoes eli Extirpate? Sitä ei counteroida ja se syö tehokkaasti Duressin poistaman uhan eikä tarvitse oottaa, että saa viisi manaa kasaan Echoesiin. Vai onko Pate liian kallis (rahassa) tähän pakkaan, kun Casual kumminkin kyseessä?
Paten voi laittaa myös Keppiin kiinni, jos siltä tuntuu.
Jace Beleren ei myöskään ole puoliksi paha kortti millaus pakassa. Eka ability laputtaa, joka on aina mukavaa. Toinen laputtaa kumpaakin eli antaa korttia ja pienentää vastustajan pakkaa. Kolmas ability (joka on kyllä törkeän kallis ja vie aikaa saada käyttöön) millaakin sitten ihan kunnolla. Eli kolme millaus pakalle sopivaa abilityä sopivaan 1UU hintaan ja käytössä joka vuoro (kuolee poistoon, mutta niin kuolisivat hyvät miehetkin).
-
Kuitenkin laittaisin ainakin itse kepit neljään, koska joka pelissä niitä tahtoo nähdä sen vähintään yhden.
Kehtaan olla tästä eri mieltä, neljää keppiä testattiin, neljä keppiä todettiin liian moneksi. Päädyttiin kahteen keppiin, koska se ei ole tämän pakan runko-kortti (Scepter+Chant on *ylläri* oma pakkansa) vaan lähinnä kivana lisäboonusmausteena. Kuten useasti olen maininnut, keppi on vaan liian hidas tai sitten sille ei ole kunnollista imprintittävää, ja tutorit niiden etsimiseksi kuulostaa aika ontuvalta. Rule of Law+Isokeppi+Kounteri näyttää hienolta papyruksella, mutta harvoin kuitenkaan saa toimimaan, tätä on testattu ihan in real life!
Summa summarum(!), kepakko hyvä kortti on, silti settiä pelaisi en.
-
Niin no ehkä eksyin hieman aiheesta ja ajattelin enemmänkin lukotustyppistä pakkaa. Itse tosiaan jos tekisin millauspakan niin se olisi erittäin lukottava (kepit, chatit, ehkä rule of law) tai sitten erittäin combottava brain freeze. Kuitenkin kahden kortin ympärillä pyöivä pakka on erittäin riskialtis, varsinkin kun "ilmaisia" kounttereita ei ole yhtään. Kyllähän tuo randomcasualissa voi toimia, mutta tasokkaammassa seurassa ottaa turpaan että rutisee.
Kuitenkin akantekijällä on tässä päätösvalta sekä vastuu siihen minkälainen millauspakka tästä tulee. Karjanvarastajan pakkahan kuitenkin pyörii brain freezen ympärillä, joten lukotus-millaus on samalla tavalla vain pakan erikoistumisehdotus kuin traumatize-haunting echoes. Vai haluaako hän kombottaa edelleen brain freezellä?
-
Kun erot ovat parin kortin luokkaa, niin en näe syytä miksen voi tehdä Hallonin ehdotuksen tapaista med Trauma+Haunting ja Brain Freeze stormausta samaan syssyyn. Kamppeetkin pääosin löytyy molempiin, niin voi vaihdella tyyliä sekä koostumusta ja tesmailla molempia sekä monin- että kaksinpeleissä ja saada vähän osviittaa toimivuudesta.
Sinällään valkoisen roiskinta on jännän kuuloista, mutta joutuisi muuttamaan hyvin paljon pakan rakennetta, että saisi kaikinpuolin toimivan. U/W millaus hmm... Voisi ehkä proxyilla ja jonkintapaisena sivuprojektina tehdä.
Jacet kyllä taidan passata, kun lyhyen tesmauksen jälkeen huomasin, että 3 manaa tyypistä, joka kuolee käsiin ei ole erityisen käyttökelpoinen, ainakaan creduttomassa tai tällaisessa, jossa jokainen mana on käytettävä oikein tai tulee tappio.
-
Oletko testannut pakkaa? Olisi mukava kuulla kuinka hyvin brain freeze kombottaa tuossa. Varmaankin rokkaa aika hyvin.
Siis pelaa joko brain freeze comboa tai traumatize+echoes synergiaan perustuvaa pakkaa, mutta pakan rakenteet eroavat toisistaan melkoisesti. Jos et usko niin katsopa tätä: Brain Freeze -combo (http://www.londes.com/index.php?id=557) vs. traumatizing echoes (http://www.mtgfanatic.com/Decks/ViewDeck.aspx?ID=28869)
Noiden sotkeminen aiheuttaa vaan tuskanhikeä ja itkua pimeässä yössä.
-
Brain Freeze-kompo tunnetaan paremmin nimellä Solidarity. Traumatizing Echoes näyttää aika hassulta dekiltä.
Jos haluut pelata noita Brain Freezejä ja keppejä niin sillon itse koen Traumatizet turhiksi. Glimpeillä ja Aivojäällä saa varmaan tarpeeksi tavaraa gravelle Echoesin ruuaksi.
-
Tässä on tullut tesmailtua pitkälti kotitestailuna monenlaista ja lueskeltu vähän tuota Solidaritya, minkä Eetu tuossa pisti.
Yritin niillä vähillä wannabe-hyvillä standardpaskoilla sitten jäljitellä edes vähän suuntaansa tuota, mutta eipä se suuremmin onnistu. Ainakaan keppien kera. Kepit ovat hitaita eikä toimi kunnolla, kun manat menee, kun yrittää sitä stormia kerätä eikä sitten riitä, varsinkaan kun tavoitteenani on yrittää mahd. nopea stormi saada pystyyn, joka pilkkoisi pakan kertaheitolla vuorolla 2 tai kolme. Tällä hetkellä nopein saavutus on huima viides vuoro, joka ei riitä millään.
Pakassa on tällä hetkellä 40 manasourcea (22 land, 8 D-C.Ritual, 2 Dsignet) med puhdistus + kortti -arteja (4+4 Kromatut Munat) + 8 millauskorttia (4 Glimpse, 3 Freeze, 1 Echoes) + Mind's Desire (mielestäni tuntui sopivalta kuin nyrkki naamaan, tosin yksi ei tunnu riittävän) + 3 keppiä + 8 kortinnostoa (3 Ponder, 2 Tidings, 3 Telling Time). Tiedän, Tellit ovat kuraa tähän, mutta ei nyt löydy parempaa :-[. Cabal Rituaalit taasen puskevat parhaimmillaan hulluna manaa, mutta joko A. ei ole kohdetta tai B. ovat täysin väärää väriä ja tulee vain mällättyä omille poskille. Counterpsellit ja Remandit ja Muddlet poistin, kun tarkoituksena olisi saada hirveellä sekoilulla vastustajan pakka mäkeen ihan omalla vuorolla numero 2-3, kun vastustaja vasta saa pelattua jotain grillimakkaran jäänteitä (vaikka toiminisi paaaljon paremmin vastustajan vuorolla, tosin arteja ei paljoa peliin heiteltäisi).
Nyt olin tässä kaavaillut tällaista, että olisi ainakin seuraavanlaiset muutokset:
- 3 Keppi
- 2 Tidings
- 2 Dimir Signet
- 3 Telling Time
(- 4 Cabal Ritual??)
(Ponderit ihan pokkana pois?)
+ 4 Brainstorm
+ 1-2 Mind's Desire
+ helkkaristi nostoa
+ manaa (Tolarian Academy? Sol Ring?)
+ niin mitä, että saisi pitkän hyvän ruljanssin käyntiin?
Nyt tässä kun T1:sessä aikoinaan spedeillyt isoveli kälättää kuinka ämmämäinen ja paska tämä pakka on (ja kehuu sitä vitun Necropotencekomboa, jolla vei joka pelin ekalla vuorolla), niin ajattelin mokomalle näyttää ja tehdä mahd. turnauskelpoisen vaikkapa tuohon Lekaan (juu läänihakuiluläänit ja oikeat dualit puuttuu, mutta ne hankitaan sitten aikanaan), kun joku taisi taannoin mainita Extendedin tipauttavan ensi vuoden aikana mirrodinin ja tätä edeltävät pari settiä poies, joka sitten jättäisi ainoaksi vaihtoehdoksi T1:sen, josta en sitten tiedäkään yhtään mitään. Joku tietää ja se joku saakin sitten aivot sauhuten neuvoa.
Elikkä elikkäs suunnitelmana on stormata iso Mind's Desire ja toivoa parasta (paljoa ole tietääkseni sen jälkeen tehtävää, kuin miettiä oikea järjestys) :/. Emmä tiedä toimiiko, mutta luulen, ettei paljoa ole väliä millään counteroinneilla, vaikka se Chalice saattaisi olla toinen asia... Noh. Mitäs tässä on enää sanottavana...
Onko tällä mitään tsäänssejä pärjätä tässä ns. miesten lajissa?
E: Korjaillaan ja selvennetään ajatuksenkulkua(?)...
E2: Hyvin mielellään lueskelisin näitä lekaoppaita yms. jos linkkailisitte meikäläiselle, niin saattaisiin ehkä jotain oppia/tietää sitten tulevaisuutta varten.
-
Jos nyt haluat tästä Solidarityn niin mustat rituaalit voit heivata mäkeen. Sinisellä on sitä varten High Tide. Kunnon stormit kasataan Reseteillä (jotka arvokkaita kuin mitkä ja mahdottomia saada). Jos taas haluat jonkin muun stormi-kombon kuin Solidarityn tehdä niin sitten taas Brain Freezet poies ja tilalle Tendrilsiä ja ETW:tä. Onnistuneesti noita kahta ei ole yhistetty.
Leka on pelimiesten formaatti choice, ja näytti tuolla Eternal-osastolla joku Iggy Popin -tekele olla ::)
-
Spring Tide is what you're looking for mate.
http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=96369
Täällä ei tainnut sille omaa keskustelua olla, mutta tuolta pääset alkuun ja keskustelua voidaan jatkaa täällä, jos tuohon suuntaan aiot pakkasi kasata.
-
Spring Tide is what you're looking for mate.
http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=96369
Täällä ei tainnut sille omaa keskustelua olla, mutta tuolta pääset alkuun ja keskustelua voidaan jatkaa täällä, jos tuohon suuntaan aiot pakkasi kasata.
Jackpot ring ring ring.
Ainoan ininän aiheen keksin FoWeista. Liian kalliita makuuni, vaikka todennäköisesti pakka tarvitsee niitä. Eiköhän mokomat tule korvatuksi. Toinen pikkuininä menee sitten siihen, että glimpset joutuu heivaamaan (casual dimirin tuosta sitten räkäisee rinnalle noista Traumoista, Haunteista ja glimpseistä).
Mietteliääksi vetäisi kyllä nuo ehdotukset tuolla. Mind's Desireä haluan ehdottomasti pelata ja tuo Snap + Faerie yhdistelmä on mannaa High Tidella pyöriteltäväksi tarpeellisen hetken verran. Gush on Gush. Brainstorm med Ponder on halpaa laputusta. Opt näytti kivalta. Mietin vain, jos saisi tähän sotkeskeltua jotain halpoja arteja, joista saisi tekosyyn rykiä Academyn mukaan, joka tykkäisi kovasti noista Untap Land heeboista.
Tulisikos pelata settiä Seat of Synodeja + vaikkapa jotain 0 cc artia: Lotus Petal? Mox Diamond? Saisi sitten hyvin manaa tulemaan ja Mana Severancella sitten poisteltua kaikki ylimääräiset läänit pois ja alkaa sitten nostella ja kerätä sitä stormia?
FoWit tipauttaisi veks, kun ovat sen verran hinnakkaita vielä tällä hetkellä eivätkä aivan niin tarpeellisia. Kyllä nyt alkoi innostaa ja ajatuksia heräillä tuosta linkistä. Wishit taidan skipata myös, vai ottaisiko jonkun mukaan, jolla noutaa sitten Mind's Desire sideltä.
Toisen pitäisi mainissa.
Muita herkulta vaikuttaneita olivat:
Turnabout
Meditate
Frantic Search
+ moni muu.
Heittäkääpäs ehdotusta sideksi. Mainin ideaa jalostan tovin ja rykäisen listan.
-
Dohdiih...
Kasassa on tällä hetkellä kaikki muu paitsi FoWit, Frantic Searchit ja Brainstormit (tulossa) + jokuset muut käytännölliset. FoWit skippaan suosiolla tuonnemmaksi, kun ovat vielä silmät kostuttavan kalliita.
Tämän hetkisen testauspakan koostumus, jolla pädin:
17 x Island
1 x Mind's Desire
1 x Flash of Insight
1 x Ideas Unbound
1 x Frantic Search -> settiin
1 x Mana Severance
2 x Meditate
2 x Vision Skeins -> 2 Ponder
3 x Serum Visions
4 x Remand -> FoW
4 x Snap
4 x Cloud of Faeries
4 x Merchant Scroll
4 x High Tide
4 x Ponder -> Brainstorm setti
4 x Brain Freeze
= 57 korttia -> 60
Huomasinkin vasta nyt, että vajaalla pakalla tuli pelattua. Kolme slottia täyttyy hyvin lopuilla Franticeilla ja Ponderit -> Brainstormit sekä Skeinsien tilalle pari ponderia. Remandit poies ja tilalle proxy FoWit, niin on pullat mukavasti uunissa.
Voitto tuli yleensä 3-4 vuorolla, kerran laukesin toisella vuorolla ja pelasin koko pakan, kunnes källäsin remandin omille silmilleni ja hävisin pelin, jossa 4 Brain Freezea olisi tuottanut n. 400 kortin millingit.
Ongelmaksi tuli se yksikin oikeaan kohtaan ajoitettu counterointi tai keijupilveen kohdistettu poltto/pommi tjsp kun tarkoituksena oli heittää Snap, siihen yleensä loppui meiningit ja peli ellei käynyt munkki. Mietin pakkaan myös pelin pidentäjää eli Mnemonic Nexusta, joka olisi suht maukas loppua kohden, jos oikein toden teolla tekee mieli egoilla.
Tolarian Academy - idean heitin roskiin, kun huomasin, ettei se toimisi lain.
Olisikos minkäänsortin ehdotusta, joka parantaisi tai muuten vain kehittäisi pakkaa paremmaksi?
-
Ponderit ovat varmaan parempia kuin brainstormit, koska pakassa ei ole fetsejä. Ideas unboundit vähintään kolmeen. Niistähän saa kahdella manalla kolme korttia pyörähdysvuorolla. Myös muutama turnabout olisi ihan kiva olla, niin mana ei ainakaan loppuisi kesken. Tai en tiedä miten sen riittävyys on tässä versiossasi, mutta itse pelailin myös spring tideä ja turnaboutit osoittautuivat erinomaisen tärkeiksi.
Ainakin minun mielestäni hieman turhia kortteja tuossa koooonpanossasi voisivat olla mind's desire, flash of insight (tämä nyt ei pakosti), mana severance, vision skeins, mahdollisesti serum visionsit.
Brain freezejä ei pakoltikaan tarvitsisi neljää kappaletta, sillä pakasta löytyvät myös merchant scrollit, joilla haet ne.
Ongelmaksi tuli se yksikin oikeaan kohtaan ajoitettu counterointi tai keijupilveen kohdistettu poltto/pommi tjsp kun tarkoituksena oli heittää Snap,
Juuri siksi fowit ovatkin erinomaisen tärkeitä!
Ps. Tiesithän, että frantic search on vintagessa restrictoitu?
-
Ponderit ovat varmaan parempia kuin brainstormit, koska pakassa ei ole fetsejä. Ideas unboundit vähintään kolmeen. Niistähän saa kahdella manalla kolme korttia pyörähdysvuorolla. Myös muutama turnabout olisi ihan kiva olla, niin mana ei ainakaan loppuisi kesken. Tai en tiedä miten sen riittävyys on tässä versiossasi, mutta itse pelailin myös spring tideä ja turnaboutit osoittautuivat erinomaisen tärkeiksi.
Ainakin minun mielestäni hieman turhia kortteja tuossa koooonpanossasi voisivat olla mind's desire, flash of insight (tämä nyt ei pakosti), mana severance, vision skeins, mahdollisesti serum visionsit.
Brain freezejä ei pakoltikaan tarvitsisi neljää kappaletta, sillä pakasta löytyvät myös merchant scrollit, joilla haet ne.
Ongelmaksi tuli se yksikin oikeaan kohtaan ajoitettu counterointi tai keijupilveen kohdistettu poltto/pommi tjsp kun tarkoituksena oli heittää Snap,
Juuri siksi fowit ovatkin erinomaisen tärkeitä!
Ps. Tiesithän, että frantic search on vintagessa restrictoitu?
Kappas saatanaa :/
Noh, pelaa sitten sitä yhtä kappaletta (eikös se restrict mennyt jotenkin niin?) ja pelaa enemmän Ideaa. Vision Skeinsit ovat täytteenä (eli pois) ja minä ainakin koin Mana Severancen mainiona, sillä ne pirun ylimääräläänit sai pois kertaheitolla ja helpotti hyvien korttien nostoa. Flash of Insight oli pelatessa kiva. Mind's Desire myös, jos tassuun ei noussut tarpeeksi nostoa vaikka manoja riitti. Turnaboutit on tarkoituksena tesmata, myös ajattelin ehkä Stroke of Geniusia kokeilla, tosin taitaapi olla hyötyynsä nähden liian kallis tai nyt näin sorsanopeutena jopa huono. Impulseja ajattelin kokeilla, kun tuntuvat suht jeesiltä.
Tilaa voisi sitten sumplia vaikka sitten karsimalla pari Aivojäätä.
-
Sininen Pacti voisi myös toimia Fowin tilalla, prottaa knopoa, muttei kyllä mitään muuta. Windfallikin voisi olla poikaisa, jos Vintage legaliksi tätä teet.
Thawing Glaciers taasen fetsailee mauttomuuksia untäppi-efektien kanssa(Keijjut, Snap, Turnabout)
Ideas Unboundit settiin ehottomasti.
Dark Tide taasen sopisi tämän threadin alkuperäisiin väreihin.
Musta toisi mukanaan Bubbling Muckin, Skeletal Scryingin ja Tendrilsin.
Tosin silloin tarvitaan jo dualeja pari setillistä.