MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: shazzle - 21.09.07 - klo 09:40

Otsikko: Gibbering Descent, tietoa madnessista
Kirjoitti: shazzle - 21.09.07 - klo 09:40
Voiko Gibbering Descentin pelata esim. toisen vuorolla madness-costin kanssa? Onko tuo madness-kyky instantti? :o

Kiitti taas hyville tuomareille ketkä ei tyhmistä kysymyksistä hätkähdä *props*
Otsikko: Vs: Gibbering Descent, tietoa madnessista
Kirjoitti: Rancid- - 21.09.07 - klo 10:06
Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules 502.24a
"Madness [cost]" means

"If a player would discard this card, that player discards it, but may remove it from the game instead of putting it into his or her graveyard"

and

"When this card is removed from the game this way, its owner may play it by paying [cost] rather than paying its mana cost. If that player doesn't, he or she puts this card into his or her graveyard."

Sama suomeksi:
1. Jos kortissa lukee "Madness <jotain>" tarkoittaa se, että jos olisit discardaamassa tätä korttia, saat poistaa kortin pelistä sen sijaan, että laittaisit sen hautausmaallesi. Kortti lasketaan silti discardatuksi.
2. Jos päätit poistaa kortin pelistä kohdassa 1, triggeröityy kyky, joka sallii pelata kortin RFG:stä madness-hinnalla. Jos päätät tämän triggerin resolvatessa olla pelaamatta korttia, menee se hautausmaalle.

Ja vastauksena itse kysymykseen: kakkoskohdan triggered ability ei juuri välitä siitä, saisitko pelata ko. spellin normaalilla hinnalla tässä vaiheessa peliä.