MtgSuomi.fi

Muu MTG => Sääntöongelmat => Aiheen aloitti: jhavuka - 29.09.07 - klo 22:24

Otsikko: Planeswalkerit ja landwalk
Kirjoitti: jhavuka - 29.09.07 - klo 22:24
Tulipa Lorwynin prellussa eteen hieman yllättävä tilanne.

Pelaajalla A on pöydässä mm. Swampeja, Liliana Vess ja jokunen olento. Pelaaja B hyökkää Bog-Strider Ash:lla Liliana Vessin kimppuun.

Kysymys kuului: Voiko pelaaja A laittaa blokkereita Ashin eteen vai rynniikö Ash puolustuksen ohi swampwalkin turvin?

Lorwynin rules primer ei antanut suoraan vastausta, mutta päättelin swampwalkin vaikuttavan, koska planeswalker on vain permanentti muiden joukossa eikä erillinen pelaaja. Menikö oikein?
Otsikko: Re: Planeswalkerit ja landwalk
Kirjoitti: duracel - 30.09.07 - klo 00:40
Swampwalk tarkoittaa, ettei creaturea voi blockata, jos vastustajalla on Swamp. Ei ole merkitystä hyökkääkö creature Planeswalkeria vai pelaajaa päin.

~jari