MtgSuomi.fi

Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Eetu - 15.10.07 - klo 09:38

Otsikko: BGw aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 15.10.07 - klo 09:38
Pakkaan tuli lisäväri, kun kaksi ei riittänyt. Eli valkoinen tuli mukaan.

Pakka ja sepustukset:

Ländet: (tässä voisitte vähän auttaa)
4 city of brass
4 terramorphic expanse
3 plains
5 swamp
7 forest

Olennot:
4 sakura-tribe elder (Hakee tarvittavan ländin)
4 quirion elves (bopien tilalla, en keksinyt parempaakaan)
4 loxodon hierarch (life+monsu=hyvä paketti)
3 eternal witness (kortti hautuumaalta on kuulemma ihan hyvä)
2 spiritmonger (tekee joskus jopa jotakin)
2 teneb, the harvester (pelien ratkoja)

Muut:
4 duress (siis DURESS)
4 gerrard's verdict (diskardointii, joskus lifeä)
3 smother (tarmot lähtee hyvin nopiaan)
4 phyrexian arena (korttietu=kivaa)
3 putrefy (poistoa)

Pakan selitykset voitte lukea alempaa ketjusta. En jaksa niitä kaikkia tähän listata.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Polari - 15.10.07 - klo 11:41
Landeissa 8 Swamppia näyttää aika vähäiseltä tuolle Tainted Woodille. Rot Farmeja taas haluaisi varmaan neljännen - tarvitset paljon manaa, eikä curve ole niin tiukka että nuo sitä pahasti sotkisivat.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: electricgorilla - 15.10.07 - klo 11:45
MISSÄ LOTUS!!!Elves of Deep Shadow on vähän nopeampi kuin Urborg Elf
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: JunioRcmf - 15.10.07 - klo 16:16
Urborg, Tomb of Yawgmotheja (Tainted landitkin tykkää vaikka periaatteessa tämän kanssa ne voisivat olla vain Metsiä) ja Tendrils of Corruptioneita, Ribbons on liian huono pelattavaksi.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 17.10.07 - klo 11:27
Tosiaan tendrilsit saisin sisään urborgien avustuksella joten lisäsin niitä pakkaan. Kun kerta ribbonsit lähtivät pois, urborg elfit vaihtuivat elves of deep shadoweihin. Neljäs golgari rot farm myös löysi tiensä pakkaan. Nyt vain testailemaan MWS ja peliraporttia tulee kunhan kerkiän.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 17.10.07 - klo 12:59
Testailin tosiaan MWS:llä hieman pakkaa.
Pientä peliraporttia:

1. Joku mono R nopea poltto/goblin (2-1)
Ensimmäisessä pelissä vastustaja polttelee muutamat CotHit ja hypnotic specterit ja ajelee minut tylsillä goblineillaan nolliin. Ei ollut oikein mitään sanomista kun kaikki olennot, joita sain pöytään, löysivät seuraavalla vuorolla itsensä hautuumaalta.
Toinen peli oli jo tasaista vääntöä. 2 duressia aloituskädessä oli ihan messevää. Kolmannen kierroksen hypno ajeli muutaman kerran vielä kunnes se poltettiin. Topdekkasin vain ländiä ja poistoa, joten ote siirtyi vastustajalle. Poistoni hupenivat loputtomilta tuntuneisiin goblineihin ja raging goblin goblin kingin avustuksella ajeli minut 8 lifeen. Kuin pelastavana enkelinä pakasta nousi spiritmonger, johon sain sotavasaran kiinni. gg.
Kolmas ja ratkaiseva peli oli selvä. Vastus mulligoi 5 korttiin itse pidettyä aloituskäden. Toisen vuoron hypno aloitti homman ja giant solifuge lopetti sen. Vastustaja ei oikein saanut mitään aikaan (jos ei kahta lightning bolttia lasketa, jotka hän pamautti suoraan päin näköä). Helppo voitto.

2. Sunburst pakka (1-0)
Ensimmäiset vuorot lähinnä tarkkailen vastuksen toimia, kun tämä iskee kaikenlaisia sunburst kortteja pöytään. Crime // punishment kuitenkin näyttää kaapin paikan ja sopivasti kumamtkin vielä nousivat käteen. Punishment kahdella ja neljällä rikkovat vastustajan ja se on gg.
Vastus ei halunnut toista peliä.

3. Hezzun tinker+dsc (jotain tyyliin 4-0)
Pelit menivät samalla kaavalla. Hezzu nostaa korttia ja minä ajelen joillain olennoilla voittoon. Hezzun pakka vaikutti jotenkin keskeneräiseltä, joten näistä nyt ei voi oikein mitään sanoa.

4. Hezzun ug madness (0-1)
Alussa olin täysin shokissa ja hezzu ownasi. Loppua kohden kuitenkin aloin päästä jo peliin mukaan, mutta lifet loppuivat kesken, ryökäle. Pakka tuintui ensimmäisen kerran liian hitaalta ja kankealta. Aivan kuin potku ei vain riittäisi.

Elikkäs pakka kuitenkin toimi melko hyvin. Nopeutta tarvitsee kuitenkin lisää sen verran että toisella vuorolla on käytössä vähintäänkin se 3 manaa, jotta saa cothit, arenat tai hypnot pelattua. Ehdotusta?
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: cosminen - 17.10.07 - klo 20:06
Olen vastaavanlaisia pakkoja pelaillut aika paljon, niin himassa casualina, kuin MWS:llä extendinä ja T2:sena (rav-tsp aikana)... ja sanoisin että spiritmongerit neljään, ja miksei solifugetkin, onne vaan niiiiin kovia. Luovu vaikka vasaroista ja knelleistä.
Eli alkuun discardia ja mana kiihdytystä, ja sitten jyräät ylikovilla midrange ukoilla. En myöskään pelaisi rotfarmeja. Turhaan saattavat estää neljännen rundin mongerin.
Vaikka yleensä olen vasaran ystävä, tämmöisessä BG pakassa on tarjolla niin hyviä ukkoja ettei ne sitä tarvitse + jo pelkästään solifugekin on minusta syy olla pelaamatta. Ehkä :P

Yksittäinen Centaur Chieftain voisi myös olla kiva (vaikka sen neljännen solifugen tilalle). Myös Ravenous Baloth on aika hyvä, niitä setti, ja kovasti olen miettinyt myös että toimisiko kolmantena beastina Hystorodon, mutta en osaa sanoa juuta enkä jaata.
Myös one-offeina Genesis ja Brawn ovat kyllä aika must. Ja Brawn jopa tykkää vasaroista, koska ei sitä oikein tahdo gravelle päästää, muttei tahdo kaikkea sitä damaa päähänkään ottaa....

Toimii BG:nä todella hyvin, mutta kuten itsekkin puhelit, rahalla voisi lisätä valkoisen ja sieltä saisi kaikkea kivaa, vindicate, ne verdictit duressien kaveriksi, ja Loxodon Hierarch on aina kiva, kuten myös Teneb, the Harvester (todella GG kortti jos pääsee tiskiin). Mystic Enforcer on myös kiva, vähintään sidellä, Nantuko Monastery antaa kivaa lisää, ja jos pakkasi tuottaa kovasti manaa, voihan sinne heittä Angel of Despairejakin, mutta koska tuo kolmas väri vaatisi kunnolla toimiakseen aika paljon ländeiltä ja melkein myös setin Birds of paradiseja (jotka myös tykkää vasaroista), ei sen mukaan tuominen ole juu halpaa. Tai... kun ei itsellä ole kunnon ländejä eikä birdejä, mutta silti olen saanut 3 väriä jotenkin toimimaan...
Pelaan omassa gbw-casual-vastaavassa mitä on ja koska pakassa on basic ländejä jonkun verran, pelaan settiä search for tomorroweita, se tulee juuri oikealla rundilla ulos suspendista + Duressit, pari vindicatea ja putrefyt auttavat pysymään hengissä siihen asti että alkaa noiden isojen setien loppumaton esiin marssi. Niitä hyviä setiä pitää olla enemmän kuin vihun counttereita. Eikä pelata niitä kaikkia sinne wrathille :P
(Ja tuossa samassa casual-pakassani on myös Sol Ring ja Demonic Tutor. Ja toimivat kivasti)

Living Wish on myös pakassa tosi kiva, saat periaatteessa kaikkia lempi creaturejasi 7 dekkiin, voit rakentaa kivan utility wishboardin + pistää wishattavaksi sen Golgarin kilta ländin, minkä p/t riippuu gravella olevista ukoista, koska sen peliin tuloa ei countteroida jne....

Taas tekstiä paljon, mutta sisältöä... oliko sitä? :)

p.s. itse pelaan kortin nostona kahta arenaa ja kahta Graveborn Musea.
p.s.s Ja pari eternal witnessiä on myös ihan kiva asia... :P
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 17.10.07 - klo 23:12
Kiitokset neuvoista cosminen. Muokkailin hieman pakkaa siinä toivossa jotta siitä tulisi parempi. Solikan ja petalin lisäsin kiihdytyksen vuoksi, mutta kysymys onkin: riittääkö 21 ländiä?

Spiritmongerit nostin kolmene ja solifuget neljään. Demonic tutor ja genesis ovat kokeilun vuoksi. Debtors' knellit ja sotavasarat tiputin pois, joten saa nähdä miten tämä vaikuttaa peliin. Saa nähdä miten lifen kanssa käy, kun elves of the deep shadowit, llanowar wastesit ja phyrexian arenat vievät leijonanosan lifestä ja tendrils on käyttäytynyt hieman epävarmasti, kun vaatii sen urborgin pöytään toimiakseen kunnolla. Itselläni ei ainakaan ole okein luottoa tendrilssin suuntaan. Joku parempi vaihtoehto vain ja hupsista vaan - tendrils pölyttymään.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: JunioRcmf - 17.10.07 - klo 23:25
Kiitokset neuvoista cosminen. Muokkailin hieman pakkaa siinä toivossa jotta siitä tulisi parempi. Solikan ja petalin lisäsin kiihdytyksen vuoksi, mutta kysymys onkin: riittääkö 21 ländiä?
Voi toimiakkin 4 mustan Lantun kanssa, mutta testaamallahan se selviää.
tendrils on käyttäytynyt hieman epävarmasti, kun vaatii sen urborgin pöytään toimiakseen kunnolla. Itselläni ei ainakaan ole okein luottoa tendrilssin suuntaan. Joku parempi vaihtoehto vain ja hupsista vaan - tendrils pölyttymään.
No nyt ei tule itselleni oikein muuta mieleen kuin Swallowing Plague, koska muut kortit jotka tulevat mieleen tuppaavat vaatimaan vain mustaa manaa tai Swamppeja = Urborgia.
Otsikko: Re: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: VuRkka - 17.10.07 - klo 23:32
tendrils on käyttäytynyt hieman epävarmasti, kun vaatii sen urborgin pöytään toimiakseen kunnolla. Itselläni ei ainakaan ole okein luottoa tendrilssin suuntaan. Joku parempi vaihtoehto vain ja hupsista vaan - tendrils pölyttymään.
No nyt ei tule itselleni oikein muuta mieleen kuin Swallowing Plague, koska muut kortit jotka tulevat mieleen tuppaavat vaatimaan vain mustaa manaa tai Swamppeja = Urborgia.
Pernicious Deed tappaa talossa, puutarhassa ja casualissa.
Lisäksi Thoughtseize > Duress, tai molempi parempi.
Jos valkoisen laitat vielä takaisin, niin kokeile mongereiden tilalla Doran, the Siege Towereita.

Itellä on ollut testissä gbw aggrocontrolli, voin laittaa listaa privalla, jos haluat katella.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: vodel - 18.10.07 - klo 10:22
Lainaus
No nyt ei tule itselleni oikein muuta mieleen kuin Swallowing Plague, koska muut kortit jotka tulevat mieleen tuppaavat vaatimaan vain mustaa manaa tai Swamppeja = Urborgia.

Profane Command on huomattavasti parempi, jos X spellejä haluaa pakkaan tunkea.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 18.10.07 - klo 10:38
Pernicious Deed tappaa talossa, puutarhassa ja casualissa.
Lisäksi Thoughtseize > Duress, tai molempi parempi.
Jos valkoisen laitat vielä takaisin, niin kokeile mongereiden tilalla Doran, the Siege Towereita.

Itellä on ollut testissä gbw aggrocontrolli, voin laittaa listaa privalla, jos haluat katella.
Deedinä toimii punishment. Ajaa mielestäni melkein saman asian ja on kuitenkin paljon halvempi. Thoughtseize taitaa kyllä meikäläisen budjetille olla liian kallis, eikä ero duressiin ole kuitenkaan niin huima. Valkoinen jää kyllä näillä näkymin pois, koska lähinnä vindicatet olisi se suurin hyöty sieltä ja nekin maksavat hunajaa puhumattakaan doraneista. Budjetti budjetti ;)

Voi toimiakkin 4 mustan Lantun kanssa, mutta testaamallahan se selviää.
Testataan kun keritään. Pistän hieman mietteitä pakan toiminnasta sitten tänne.

Lainaus
No nyt ei tule itselleni oikein muuta mieleen kuin Swallowing Plague, koska muut kortit jotka tulevat mieleen tuppaavat vaatimaan vain mustaa manaa tai Swamppeja = Urborgia.

Profane Command on huomattavasti parempi, jos X spellejä haluaa pakkaan tunkea.
Paha paikka. Profane on kyllä parempi, mutta siitä ei saa lifeä. Kuitenkin pakassa useat kortit verottavat elämänpisteitä huomattavasti. Testaan kummallakin ja katson miten pelittävät.
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: cosminen - 19.10.07 - klo 06:27
(budgetti ehdotuksia).
Itsellä oli joskus suurikin ongelma lifen kanssa casual dekissäni, kun manabase oli pain-pohjaista + deep shadowit + arenat + muset. Nyt se on about kurissa, vähennetty painien määrää, tilalle ihan vaan basicceja ja 1-2 terramorphicia ja setti search for tomorroweita. Myös setti Faith's Fetterssejä auttaa ihan kivasti. Ja jos ei vastassa ole slivereitä, testaa gemstone slivereitä. Ne maksaa toki 2 manaa, mutta saa anycoloria... Tai myös quirion elves toimisi casualissa. Ja onhan myös noita signettejä olemassa... mutta onhan se totta että olisihan se kiva että se "mana buusteri" maksaisi vain yhden... siksi minusta nuo searchit on aika kivoja.

Toisaalta, kyllä sitä lifeä saa noihin areenoihin mennäkkin, koska on se sen arvoista.
Eli ainakin minusta kun miettii tuota minkä verran kannattaa/voi tehdä itselleen damaa, niin pitää kelata mitä siitä hyötyy.
Listaampa huvikseen tähän tuon tämän hetkisen casual dekkini kun siitä oon puhunu.
Se mun BG-ROCK löytyy tuolta extended osastolta suht alusta, jos tahos siitäkin kattoa vinkkejä.

Tässä on se valkoinen mukana... ja älkää naurako/huutako, monet korttien määrät ovat ihan kiinni siitä kun en omista enempää niitä. :)

LÄNDIT
1x Overgrown Tomb
1x Grand Coliseum
4x City of Brass - olen koittanut pelata ilmankin näitä, mutta pakko se on 5 olla tällä kokoelmalla.
2x Llanowar Wastes
1x Caves of Koilos
1x Terramorphic Expanse
1x Grasslands - en tahdo liikaa hidastaa, siksi vain 2 näitä "keke-fetchejä", ja toinen on grass eikä terra tuon yhden omistamani dualin takia :P
5x Swamp
4x Forest
1x Plains
1x Nantuko Monastery
22

MANA BOOSTIT/FIXIT
1x Birds of Paradise
2x Elves of Deep Shadow
4x Search for Tomorrow
1x Sol Ring
8 (voisi olla vaikka 4x bop, 2x lanttu ja 2x deep shadow, jos olisi 4 bopia. Tai ehkä 4 bopia piisaisi jos olisi oikeita fetsejä ja jotain dualeita lisää)

UKOT - Creaturet on aika sekameteli soppa, mutta toimiva silti. Mongereitten määrän ja hierarchien poissa olon selittää kokoelman puutteellisuus. Toisaalta myös ihan tahdoin että pakasta löytyy vastausta moneen tilanteeseen.
2x Eternal Witness - Kun harvaa korttia on 4 näiden ja tutorin arvo kasvaa.
2x Mystic Enforcer
2x Grave-Shell Scarab - antaa kuollessaan lapun ja ei lopu ukot kesken
2x Graveborn Muse
1x Spiritmonger
2x Angel of Despair - ei nämä kyllä ole niin kivoja kun ajattelin
1x Teneb the Harvester - Mutta tämä on sitäkin kovempi. :)
12

MUUT
(budgetti ehdotuksia).
Itsellä oli joskus suurikin ongelma lifen kanssa casual dekissäni, kun manabase oli pain-pohjaista + deep shadowit + arenat + muset. Nyt se on about kurissa, vähennetty painien määrää, tilalle ihan vaan basicceja ja 1-2 terramorphicia ja setti search for tomorroweita. Myös setti Faith's Fetterssejä auttaa ihan kivasti. Ja jos ei vastassa ole slivereitä, testaa gemstone slivereitä. Ne maksaa toki 2 manaa, mutta saa anycoloria... Tai myös quirion elves toimisi casualissa. Ja onhan myös noita signettejä olemassa... mutta onhan se totta että olisihan se kiva että se "mana buusteri" maksaisi vain yhden... siksi minusta nuo searchit on aika kivoja.

Toisaalta, kyllä sitä lifeä saa noihin areenoihin mennäkkin, koska on se sen arvoista.
Listaampa huvikseen tähän tuon tämän hetkisen casual dekkini. Tässä on se valkoinen mukana... ja älkää naurako/huutako, monet korttien määrät ovat ihan kiinni siitä kun en omista enempää niitä.

LÄNDIT - 22
1x Overgrown Tomb
1x Grand Coliseum
4x City of Brass - olen koittanut pelata ilmankin näitä, mutta pakko se on 5 olla tällä kokoelmalla.
2x Llanowar Wastes
1x Caves of Koilos
1x Terramorphic Expanse
1x Grasslands - en tahdo liikaa hidastaa, siksi vain 2 näitä "keke-fetchejä", ja toinen on grass eikä terra tuon yhden omistamani dualin takia :P
5x Swamp
4x Forest
1x Plains
1x Nantuko Monastery


MANA BOOSTIT/FIXIT - 8
1x Birds of Paradise
2x Elves of Deep Shadow
4x Search for Tomorrow
1x Sol Ring
(voisi olla vaikka 4x bop, 2x lanttu ja 2x deep shadow, jos olisi 4 bopia. Tai ehkä 4 bopia piisaisi jos olisi oikeita fetsejä ja jotain dualeita lisää)

UKOT - 12
Creaturet on aika sekameteli soppa, mutta toimiva silti. Mongereitten määrän ja hierarchien poissa olon selittää kokoelman puutteellisuus. Toisaalta myös ihan tahdoin että pakasta löytyy vastausta moneen tilanteeseen.
2x Eternal Witness - Kun harvaa korttia on 4 näiden ja tutorin arvo kasvaa.
2x Mystic Enforcer
2x Grave-Shell Scarab - antaa kuollessaan lapun ja ei lopu ukot kesken
1x Spiritmonger
2x Angel of Despair - ei nämä kyllä ole niin kivoja kun ajattelin
1x Teneb the Harvester - Mutta tämä on sitäkin kovempi. :)
2x Graveborn Muse


MUUT - 18
2x Phyrexian Arena
1x Demonic Tutor
2x Vindicate
3x Putrefy - laittasin 4 vindi 1 putre, mut omistan vain 2.
4x Faith's Fetters - joskus pelannut tämän ihan vaan ländiin että saanut lifeä kun sitä on ollut pakko saada ja targetteja ei ollut tarjolla :P
3x Duress - Vaihtakaa nyt tuo neljäs mulle, hävettää ihan. :)
3x Castigate - Tälle paikalle oli tunkua, Gerrard's Verdict, Distress, Hymn to Tourach, mietin jopa Funeral Charmeja, mutta tahdoin päästä valitsemaan, ja vielä removeen. Toki verdictit ois hyvä keino saada lisää lifeä.

Ekana tulee mieleen, että mulla on suoraan enemmän manaa... mutta enkelit kaipaa sitä + on se kiva castia useampi ukko rundissa. :)

Että tommonen, kommentoikaa jos tahdotte, mutta enemmän laitoin tämän vaan Eetulle, jos hän vaikka saisi tästä jotain apua.
Living/glittering wishiä, muutamaa creaturea ja parempia ländejä kaipaan, ja aina mietin että pitäskö heittää 1 loxo vasara ja Sword of Fire and Iceä kehiin... tai Armadillo Cloakia..., mutta sitten pienentäsin creatureja varmaankin....
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 20.10.07 - klo 13:19
Valkoinen toisi kyllä uusia ulottuvuuksia pakkaan. Loxodon hierarch olisi ainakin loistava lisä. Kuten myös vindicate. Kuitenkin mitä suurimmalla todennäköisyydella vindicatet olisivat jäämässä pois, jos laittaisin valkoisen mukaan. Graveborn muset voisivat toisaalta olla ihan kivoja, kun ne ainakin saisi rikottua paremmin, jos vaikka life alkaisi vähentyä radikaalisti. Searh for tomorrowit ovat kyllä ihan kivoja, mutta harmittavaa kun niiden avulal et silti saa sitä toisen kierroksen hypnoa tai CotHia kuten elves of the deep shadowilla saat. Joutuu näköjään tyytymään niihin.

Kun etsiskelin Rock pakkoja netistä katsoakseni yleensäkin niiden muotoa, niin silmiini sattui tälläinen ihan kivalta vaikuttava kokoonpano:

Manakortit (22):
9x forest
7x swamp
4x llanowar wastes
2x golgari rot farm

Olennot (15):
4x spiritmonger
4x bop
3x endless wurm
3x spectral force
1x avatar of woe

Muut (23):
4x dark ritual
4x phyrexian arena
3x vampiric link
4x putrefy
4x kodama's reach
4x rancor

Isoja olentoja vain pöytään ja boostia. Endless wurm ja rancor omaavat myös erinomaisen yhteistyön.

Mitäs sanoisitte vaikuttaisiko alkuperäinen pakka vai tämä pakka tässä paremmalta?
Eli kumpaa rueta kehittämään.

EDIT. virhe korjattu
Otsikko: Re: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: VuRkka - 20.10.07 - klo 15:38
Isoja olentoja vain pöytään ja vampiric link vastustajan olentoon synergioi hyvin spectral forcen kanssa, jos vastustaja ei pelaa mustaa.
Mikäs tuossa se synergia on?
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 20.10.07 - klo 16:13
Spectral forcehan ei tunnetusti tykkää jos vastustajalla ei ole yhtään mustaa permanenttia. Laitat vampiric linkin vastustajan olentoon, jolloin vastustajallasi on se musta permanentti. Ja kun vampiric linkin enchantoima tyyppi tekee damaa, sinä saat lifeä. Mikä tuossa oli nyt niin vaikeaa?
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: tutka - 20.10.07 - klo 16:15
Arvaappas kumpi kontrolloi vampiric linkkiä, sinä vai vastustajasi?
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 20.10.07 - klo 16:26
Arvaappas kumpi kontrolloi vampiric linkkiä, sinä vai vastustajasi?

Ka pentele, niinhän se on. Virheitä sattuu...
Otsikko: Vs: BG aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 20.10.07 - klo 16:48
Mietiskelin tässä vähän asiaa ja ajattelin kuitenkin kokeilla spläshätä sen kolmanne värin tähän. Väri olkoon valkoinen.

Alustavaa suunnitelmaa:

23 ländii (tässä voisitte vähän auttaa)

Olennot:
4 sakura-tribe elder (Hakee tarvittavan ländin)
4 quirion elves (bopien tilalla, en keksinyt parempaakaan)
4 loxodon hierarch (life+monsu=hyvä paketti)
3 eternal witness (kortti hautuumaalta on kuulemma ihan hyvä)
2 spiritmonger (tekee joskus jopa jotakin)
2 teneb, the harvester (pelien ratkoja)

Muut:
4 duress (siis DURESS)
4 gerrard's verdict (diskardointii, joskus lifeä)
4 smother (tarmot lähtee hyvin nopiaan)
4 phyrexian arena (korttietu=kivaa)
2 crime // punishment (akromat vastustajan hautuumaalta tai deed)

Valkoinen tuo tähän pakkaan tiettyä etua. Loxodon hierarch on jo melkeinpä yksikseen sen arvoinen. Teneb on ihan kiva, ja saahan sillä olennot takaisin peliin hautuumaalta (vaikka siinä vaiheessa ollaankin jo yleensä voitettu). Gerrard's verdict on mukava lisä duressille.

Mutta lähinnä manabasessa tarvitsisiin apua. Harvemmin olen kolmiväristä pakkaa tehnyt. Ja kipuja sa olla, mutta ei mielellään arvokkaapia ländejä, jos vain onnistuu saada toimiva manabase sellaisella budjetilla.
Itse asiassa olen ajatellut jotakin tälläistä:
3 city of brass
3 tainted wood
2 tainted field
8 swamp
2 plains
5 forest

MWS testasin muutamaan otteeseen, mutta vähän epävarmaa. Sakura kuitenkin pelastaa. Ehdotuksia kiitos!
Otsikko: Vs: BGw aggro-control
Kirjoitti: vodel - 20.10.07 - klo 19:52
Tainted landit eivät ole kovin hyvä vaihtoehto enää 3 värissä, koska vaativat swampin toimiakseen ja 8 pakassa on liian vähän luotettavaan pelaukseen. Lisäksi kaikki manakiihdytyksesi on vihreää, eli vihreän saanti 2 vuorolla on suotavaa. Jos oikein budjettipohjalta haluat mennä, niin seuraava manabase ei kovin kallis ole:

4 City of Brass
4 Terramorphic Expanse
3 Plains
5 Swamp
7 Forest

Koska pakassasi ei ole ensimmäisen vuoron droppeja, niin expanse alkukädessä ei haittaa ja vielä ohentaa pakkaa. Lisäksi pakassasi Crime//punishment tuntuu melko huonolta, koska kyseisen kortin deed-efekti ei ole kovinkaan hyvä. C//P ja smotherit vosi korvata 3 Putrefy, 3 Mortify yhdistelmällä. Lisäksi Verdictien tilalle voisi laittaa sen Guildpactin B/W diskaus vehkeen (en nyt muista nimeä).
Otsikko: Vs: BGw aggro-control
Kirjoitti: Eetu - 21.10.07 - klo 12:00
Lainaus
Lisäksi Verdictien tilalle voisi laittaa sen Guildpactin B/W diskaus vehkeen (en nyt muista nimeä)

Tarkoittanet Castigatea?
Siihen paikalle mietin seuraavia kortteja: Gerrard's verdict, castigate ja mesmeric fiend.
Päädyin verdictiin, kun 8 duressia on varmaankin liikaa metaan, jossa yhdellä kortilla ei ratkaista pelejä.

Lainaus
Tainted landit eivät ole kovin hyvä vaihtoehto enää 3 värissä, koska vaativat swampin toimiakseen ja 8 pakassa on liian vähän luotettavaan pelaukseen. Lisäksi kaikki manakiihdytyksesi on vihreää, eli vihreän saanti 2 vuorolla on suotavaa. Jos oikein budjettipohjalta haluat mennä, niin seuraava manabase ei kovin kallis ole:

4 City of Brass
4 Terramorphic Expanse
3 Plains
5 Swamp
7 Forest

Jooh tuo manabase on ainakin halpa. Tosiaan tainted landit voisi melkein heivata pois pakasta, ja laittaa nuo terramorphic expanset tilalle. Siis toki kipuländejä (ja sen hintaluokan omaavia ländejä) saa ehdottaa tuohon, mutta dualit ja fetsit voi suosiolla jättää pois. Mutta tuskin tuohon kipuländejä kannattaa laittaa, kun kerta city of brassit jo tekevät damaa ihan tarpeeksi.

Lainaus
Lisäksi pakassasi Crime//punishment tuntuu melko huonolta, koska kyseisen kortin deed-efekti ei ole kovinkaan hyvä. C//P ja smotherit vosi korvata 3 Putrefy, 3 Mortify yhdistelmällä.

Smothereita en kyllä mielelläni heitä pois, koska tuohavat juuri sopivasti tarmot, bobit, phyrexian negatorit, nantuko shadet yms. ilkeät vihulaiset. Crime // punishment on kyllä pettänyt melko pahasti, joten putrefy kehiin.