MtgSuomi.fi
Muu MTG => MTG yleensä => Aiheen aloitti: Bodom2 - 18.11.07 - klo 19:51
-
Mielellään perusteluja :) 8)
~Janne
-
Laitetaanpa järjestykseen:
1. Guile
- Sinisellä harvemmin näin isoa miestä
- Vahva ability
- Ainoa, mitä on pelattu menestyneesti isommassa turnauksessa
- Toimii hyvin Pact of Negationin kanssa
Muut ei ole lähelläkään Guilea
2. Purity
- Iso lentskari, kuitenkin huonompi kuin Crovax tai Akroma.
- Punaista vastaan uskaltaa tapped-outata tätä varten
3. Dread
- Ability yleensä turha, kun kuolet jo niihin lämiin mitä miehet, jotka tulevat läpi, tekevät. Joskus kuitenkin tekee jotain.
- Iso mies, jota harvemmin voi blockata.
4. Hostility
- Ability välillä haitta
- Haste on paras incarnaatioiden keywordeistä
5. Vigor
- Isoja miehiä vihreälle riittää
- Jos Vigor kuolee kesken combatin, voi käydä huonosti
- Hyvä lure-miesten kanssa
-
1. Guile
2. Vigor
3. Purity
4. Dread
5. Hostility
Guile on paras, koska sen ability on mahtava ja jos jotain sinistä pelaavaa stormia räkii, niin on suhteellisen mainio siinäkin.
Iso mies ja repii vähämiehiset pakat yksinään paloiksi.
Vigor on loistava vaikkapa Pyroclasmin kanssa.
Purity on lentävä, iso mies ja pelastaa planeswalkerit poltolta.
Dreadin fear on aika keveä ability ja toinen paska.
Hostility on täysin paska.
-
Anssin kanssa lähes täysin samaa mieltä. En pidä Guilen abilityä ihan yhtä hyvänä koska vaikka se onkin puhku, jos sinulla on 6/6 evaasiomies tiskissä ja vielä counteroit asioita, eikö silloin pitäisi jo voittaa muutenkin? Vasta Pact kädessä siitää tulee mawton, koska silloin pääset hyödyntämään abilityä lähes varmasti, ja varsin todennäköisesti joko poistoon tai vastustajan parhaaseen spelliin. Heittäisin Hostilityn Dreadin edelle koska Rorix on poikaa ja pulttien muuttuminen Feral Lightningeiksi [edit - joiden tokenit eivät edes häviä vuoron lopussa] on Aika Jees. Vigorissa olisi potentiaalia vaikka listan kakkoseksi tai kolmoseksi, mutta jos sen abilityn varaan pelaa, mikä tahansa poisto kusee niin rankasti ettei mitään rajaa. Jos siihen taas ei voi luottaa, kortti menettääkin suurimman osan viehätyksestään ja tippuu tuonne joukon viimeiseksi.
-
Guilea äänestin.
Guile on hyvä finisheri sinisiin deckkeihin joissa isot olennot ovat ennen olleet vain leviathaneita tai muita möhkäleitä jotka muuten ovat aika huonoja. Guilen abilityt ovat myös käytännöllisimmät, tarvitaan paljon lihaa suojaamaan suuren Guilen pieksuja, ja spellit omaan käyttöön. Purity on toinen minusta ihan hyvä lappu (hävisin siihen perjantain T2ssa). Vigor tekee olentorikkaassa pakassa pahaa jälkeä paisuvien kavereidensa kanssa, ja toimii hyvin (kuten jo sanottiin) pyroclasmien, molten disasterien ja tällaisten kanssa. Hostilitystä ja Dreadista en ole ihan varma miten niiden pitäisi mennä. Hostility tekee paljon miehiä ja jos sitten poistuu itse vaikka pöydältä voi tehdä isot pieksut mm. Garrukin avulla. Toisaalta aika hyödytöntä, ja Hostilityn ability haittaa jos se ei lähdekään pöydästä.
Dreadi ajelee kyllä toisaalta hyvin päihin Fearin avulla, mutta ability suoraan sanottuna suckkaa lähes joka tilanteessa. Dread voisi kyllä olla Hostilityn yläpuolella.
1. Guile
2. Purity
3. Vigor
4. Hostility
5. Dread
EDIT: kirjoitusvirheet sileiksi.
EDIT2: Pistin vielä oman mielipiteeni järjestyksestä.
-
Tässä omaa näkemystäni, Guile nyt vaan on jo nähnytkin peliä ja ability on maukkain. Kaikki kolme seuraavaa tulevat uskoakseni kuitenkin myös näkemään peliä blokin lisäksi myös standardissa. Vihreä Vigor on tuubaa.
1. Guile
-Pact of Negation-synergiat jne. ja aika tehokas finisheri
2. Hostility
-6 manan 6 lyövä haste-pihvi... siinä ja siinä onko pelattava, mutta jos saa nopeasti tiskiin tuppaa kyllä Tekemään hyvää jälkeä (jos jostain elemental-hökötyksestä tulee pelattava niin eiköhän tämä nyt siinä aika poikaisa ole)
-Ability Tekee tästä usein kahden vuoron kellon.
3. Purity
- Oikein kiva punaista vastaan mutta toisaalta on niitä valkoisella halvempiakin keinoja saada pulttipakka skuuppaamaan.
4. Dread
- 6/6 pihvi kohtuullisella evaasiolla (tosin mustaa pelataan sen verran paljon ettei aina kyl toimi)
- Casualissa paras elemental mutta constructedissa No Mercy ei vakuuta.
- Ehkä kuitenkin paras typen kutosen dropeista mustalle jos moista haluaa pelata?
5. Vigor
- Jörssiä, pelatkaa ennemmin vaikka tätä uutta 7/7 lihaa joka hoitaa samalla lentävät jätteet kaatopaikalle.
- Ability: Win more
-
Tässä omaa näkemystäni, Guile nyt vaan on jo nähnytkin peliä ja ability on maukkain. Kaikki kolme seuraavaa tulevat uskoakseni kuitenkin myös näkemään peliä blokin lisäksi myös standardissa. Vihreä Vigor on tuubaa.
1. Guile
-Pact of Negation-synergiat jne. ja aika tehokas finisheri
2. Hostility
-6 manan 6 lyövä haste-pihvi... siinä ja siinä onko pelattava, mutta jos saa nopeasti tiskiin tuppaa kyllä Tekemään hyvää jälkeä (jos jostain elemental-hökötyksestä tulee pelattava niin eiköhän tämä nyt siinä aika poikaisa ole)
-Ability Tekee tästä usein kahden vuoron kellon.
3. Purity
- Oikein kiva punaista vastaan mutta toisaalta on niitä valkoisella halvempiakin keinoja saada pulttipakka skuuppaamaan.
4. Dread
- 6/6 pihvi kohtuullisella evaasiolla (tosin mustaa pelataan sen verran paljon ettei aina kyl toimi)
- Casualissa paras elemental mutta constructedissa No Mercy ei vakuuta.
- Ehkä kuitenkin paras typen kutosen dropeista mustalle jos moista haluaa pelata?
5. Vigor
- Jörssiä, pelatkaa ennemmin vaikka tätä uutta 7/7 lihaa joka hoitaa samalla lentävät jätteet kaatopaikalle.
- Ability: Win more
Aika pitkälle samaa mieltä suunnilleen samoilla perusteluilla.
PS: Itse väittäisin Stronghold Overseerin olevan parempi kuin Dread. 6cc 5/5 käytännössä unblockable, joka ei osaa blockata, ja pumppaa joko itseään tai pienentää vastustajan armeijan powerit pieniksi. Moninpelissä Dread on kyllä parempi, mutta dueleissa pelaisin Overseeriä sen yli.
-
En tie sit, ku en oo niin kokenut, mutta kyllä mulla ainakin Vigor on ollu aina hyödyllinen. Vihreessä low cost beast pakassa. Saa ne pienet beastit (joiden pää tarkoitus on saada lisää kortteja (wirewood savage) tai enkkua (totem speaker) ja lopettaa peli overrunilla/Garrukin overrunilla) isoiks ja uskaltaa hyökätä/blockia. Provoke on myös toiminut Vigorin kaa.