MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Eetu - 28.11.07 - klo 14:21
-
Eli tarkoituksenani olisi tehdä kombo pakka casual peleihin, jonka voittokoneena toimisi Mind Over Matter + Quicksilver Dagger.
Kaipailisin jotain neuvoja mitä kortteja pakkaan kannattaisi tunkea. Mielellään menisin melko halvalla linjalla, koska pakka on tosiaan vain casualpeleihin.
Pakan olisi myös hyvä pysyä vain UR värisenä, sillä kalliimpiin dualeihin en jaksa panostaa.
Laitanpa tässä nyt joitain omia mietteitäni mitä pakassa tulisi olla:
Ländejä tarPeeksi
Konpokortit:
4 Quicksilver Dagger
4 Mind Over Matter
tutorit:
4 Drift of Phantasms (tikari löytyy/blokkeri)
3 Ethereal Usher (pöydässä turha tässä pakassa, mutta löytää kombon toisen osapuolen)
Kounttereita:
4 Mana Leak (sattuu löytymään)
Cantripsit:
4 ponder (parempi kun aivomyrsky kun ei kerta ole fetsei)
Manakiihdytystä? Olennonpoistoa? Pulttia? Bounceja? Kountteria? Blokkereita?
Eli jos joku saisi jonkunlaisen listan kehiteltyä malliksi niin olisin erittäin kiitollinen!
-
Niv-Mizzet ainakin toimisi vaihtoehtoisena kombopalikkana, vähintäänkin Usherilla löytyvänä one-offina.
-
Horseshoe Crabillä on kuulemma synergiaa tikarin kanssa ilman Mind Over Matteriäkin.
-
Horseshoe Crabillä on kuulemma synergiaa tikarin kanssa ilman Mind Over Matteriäkin.
No tuo on jo wanha, mutta se on vain synergiaa. Tarkoitus on saada combo, jolla voittaa suoraan.
Niv-Mizzet ainakin toimisi vaihtoehtoisena kombopalikkana, vähintäänkin Usherilla löytyvänä one-offina.
Niv-mizzetin kanssa tietysti voisi jättää koko tikarin pois, joka merkitsisi sitä, että komboon tarvitsisi vain sen 2 korttia. Varmaankin manakiihdytystä olisi hyvä olla siinä vaiheessa, jotta saisi kombon mahdollisimman nopeasti pyörimään. Olisiko high tide mitään? Tai rite of flamesit?
-
Ihan yhtälailla komboon tarvitsee vain kaksi korttia riippumatta siitä onko toinen osa lohari vai tikari, eiköhän sille nyt joku turha seinä aina löydy. Paha sanoa kumpaan niistä sitten kannattaisi ensisijaisesti keskittyä, Niv-Mizzet kyllä tekee enemmän yksinään, mutta jos aiot käyttää jotain manakiihyjä tai jos manabase ei ole fetsi-duali -tasoa, 2UUUU + 2UURR kuulostaa aika paljon kamalammalta kuin 2UUUU + 1UR. Drift of Phantasms on myös ihan ok vehje ostamaan aikaa.
-
Ihan yhtälailla komboon tarvitsee vain kaksi korttia riippumatta siitä onko toinen osa lohari vai tikari, eiköhän sille nyt joku turha seinä aina löydy. Paha sanoa kumpaan niistä sitten kannattaisi ensisijaisesti keskittyä, Niv-Mizzet kyllä tekee enemmän yksinään, mutta jos aiot käyttää jotain manakiihyjä tai jos manabase ei ole fetsi-duali -tasoa, 2UUUU + 2UURR kuulostaa aika paljon kamalammalta kuin 2UUUU + 1UR. Drift of Phantasms on myös ihan ok vehje ostamaan aikaa.
Niinhän se tietenkin on. Eli jospa pysytään tässä alkuperäisessä tikarissa.
Pitäisi kait sitten sitä pakkaa alkaa muodostelemaan. Yritänpä saada jonkinlaista listaa kokoon kunhan kerkiän.
-
Löysinpä aiheeseen liittyvän pakan, joka tosin oli pelkästään sininen, mutta tikarin tilalle löytyy lähes vastaava kortti: Curiosity. Pitää vain laittaa pakkaan prodigal sorcereita. Eli pelkästään sininen pakka tulossa:
21 Islands
2 mountain
Manakiihdytys:
4 Izzet Signet
Kombokortit:
4 quicksilver dagger
4 Mind Over Matter
Tutorit & nosto:
2 Ethereal Usher (tutoroi mind over matterin)
4 Accumulated Knowledge (kortinnosto on jees)
4 Drift of Phantasms (tutoroi tikarin/blokkii)
4 Psychic Membrane (torjuu pieniä miehiä ja nostetaan korttia)
Disruptia:
3 Boomerang (pomput hidastaa kivasti)
2 Legacy's Allure (kiusausta)
2 Propaganda (hillitsee vastustajan hyökkäysintoa)
4 Counterspell (hyvä kountteri)
Eli onhan tuo aika köykänen vielä, mutta heittäkää ehdotusta!
EDIT. Eli nyt taas Ur versio pakasta esillä.
-
Umm... paransit pakkaa muuttamalla kombon 2-korttisesta 3-korttiseksi, lisäten yhdeksi palikaksi kolmen manan 1/1-äijän jonka täytyy selvitä vuoro hengissä jotta voit voittaa?
-
Umm... paransit pakkaa muuttamalla kombon 2-korttisesta 3-korttiseksi, lisäten yhdeksi palikaksi kolmen manan 1/1-äijän jonka täytyy selvitä vuoro hengissä jotta voit voittaa?
Punainen tuntui olevan muuten aivan turha dekissä, paitsi se tikari. Olisiko kannattavampaa laittaa vaikka tikarit ja punasini signetit ja muutama mountain? Ainakin useat tuplacasterit helpottuu.
-
Ei kaksivärisen pakan ole mikään pakko olla jakautunut tasaisesti kummallekin värille. Jos parhaiten toimiva versio on U/r yhden kortin splashilla niin pelaa sitten sitä. Tuossa kokosinisessä versiossa ei ainakaan ole mitään järkeä - pelaat kolme lappua vaativaa komboa jossa yksi kortti on kuuden manan enkamentti joka ei tee yksinään mitään, toinen on kolmen manan 1/1 creature jonka täytyy selvitä summoning sicknessistä hengissä jotta voit voittaa ja joka myöskin on lähes turha yksin, ja kolmas kortti on aura joka ei tee yhtään mitään ilman tuota edellistä creaturea. Jos tikarikombo ei kelpaa niin kannattaa mieluummin tehdä jotain ihan muuta kuin vääntää väkisin vähän samanlainen mutta ihan hemmetisti huonompi versio.
-
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään
-
Ei kaksivärisen pakan ole mikään pakko olla jakautunut tasaisesti kummallekin värille. Jos parhaiten toimiva versio on U/r yhden kortin splashilla niin pelaa sitten sitä. Tuossa kokosinisessä versiossa ei ainakaan ole mitään järkeä - pelaat kolme lappua vaativaa komboa jossa yksi kortti on kuuden manan enkamentti joka ei tee yksinään mitään, toinen on kolmen manan 1/1 creature jonka täytyy selvitä summoning sicknessistä hengissä jotta voit voittaa ja joka myöskin on lähes turha yksin, ja kolmas kortti on aura joka ei tee yhtään mitään ilman tuota edellistä creaturea. Jos tikarikombo ei kelpaa niin kannattaa mieluummin tehdä jotain ihan muuta kuin vääntää väkisin vähän samanlainen mutta ihan hemmetisti huonompi versio.
Olet kyllä valitettavan oikeassa. Eli pysytäänpä siinä UR versiossa. Muokkaanpa pakkalistaa sen mukaiseksi!
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään
Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.
-
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään
Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.
Sittenpä varmaan kannattaisi tarkistuttaa näkö.
-
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään
Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.
Sittenpä varmaan kannattaisi tarkistuttaa näkö.
Kappas, niinpäs toimii. Voisihan tuo ihan kätevä olla... Kumpikahan on helpompi saada kokoon?
Ja Fumba, olen itse asiassa huomenna menossa tarkistuttamaan näköni ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä otan myös rillit. Ja vielä ihan Joensuussa ;)
-
niv-mizzet+curiosity on kahden kortin combo joten kai se helpompi on saada
-
Missä yksi kovimmista nostoista Fact of Fiction on? Saat kaivaa 5 korttia ja saat aina sen kortin mitä haluat + yleensä jotain muuta.
-
Versio 1.1
Läänit (23):
16 Island
3 Mountain
4 Terramorphic Expanse
Kiihdytys (4):
4 Izzet Signet
Kombopalikat ( 8 ):
4 Niv-Mizzet, the Firemind
4 Curiosity
Laputus (7):
2 Impulse
4 Accumulated Knowledge
1 Fact or Fiction
Häirintä (15):
2 Echoing Truth
3 Mana Leak
3 Propaganda
4 Counterspell
3 Pyroclasm
3 Fire // Ice
-
tota vois kokeilla combocontrollina.pyroclasmit ja fire//icet creatureita vastaan,impulse kaivaa hyvin kortteja,kuten myös fakta.näyttäis vaan vähän siltä,että mitä tahansa vähänkin controllimpaa vastaan on vaikeuksia pitää combon palaset ehjänä jos ne pöytään saa.eli counterin lisääminen vois auttaa siinä.thirst for knowledge toimis ihan hyvin artifactilandien kanssa ja sillä pääsis myös ylimääräsistä combopalasista eroon
-
tota vois kokeilla combocontrollina.pyroclasmit ja fire//icet creatureita vastaan,impulse kaivaa hyvin kortteja,kuten myös fakta.näyttäis vaan vähän siltä,että mitä tahansa vähänkin controllimpaa vastaan on vaikeuksia pitää combon palaset ehjänä jos ne pöytään saa.eli counterin lisääminen vois auttaa siinä.thirst for knowledge toimis ihan hyvin artifactilandien kanssa ja sillä pääsis myös ylimääräsistä combopalasista eroon
Hyvä idea. Yritänpä muokata tuota edellistä viestiä hieman enemmän kontrollin suuntaan. Pyroclasmit ovat ainakin loistava veto starstormien tilalle, joiden tuplacasteri osoitti MWS testailulla harmaita hiuksia. Fire//ice on myös hyvä kortti ja jos kontrollimpaan suuntaan mennään, niin ne löytävät kyllä oman paikkansa dekistä.
Impulse vs Ponder. Kumpi parempi?
Sitten jotain olento/olennonpostoehdotuksia, koska ainakaan drift of phantasmsit eivät toimi toivotulla tavalla vaan ovat uskomattoman kömpelöitä ja transmutekin on vähän turha, kun komboon ei enää vaaditakaan 3 manan kortteja.
Manabase on vähän takkuillut myös (eikä ihme näin halvalla kokoonpanolla), mutta omasta mielestäni ratkaisin sen ainakin paremmin toimivaksi lisäämällä 4 terramorphic expansea sinne.
-
Löysin netistä samaa komboa hyväksikäyttävän dekin UB värisenä. Pakan tarkoitus on enemmänkin reanimoida niv-mizzet, joka tapahtuu melko nopeasti goryo's vengeancen avulla. Itse tykästyin tähän pakkaan heti kun näin sen enemmän kuin tähän sinipunaiseen versioon, joten vaihdan punaisen mustaan ja muutan hieman pakkaa. Katsotaan mitä mieltä olette;
Läänit 21:
4 terramorphic expanse
basicceja sopivassa suhteessa
Olennot (4):
4 putrid imp (thresholdin kanssa ihan mukava, mutta pääsääntö saada kortit hautuumaalle)
Laputus (12):
4 careful study (nostoa+kortteja hautaan)
4 deep analysis (laputus)
3 ideas unbound (nsotoa+kortteja hautaan)
1 fact or fiction (nosto)
Häirintä (11):
4 smother (erittäin hyvä alkupelin poisto)
3 innocent blood (nopea poisto)
4 mana leak (halpa kountteri)
Kombo (12):
4 niv-mizzet, the firemind
4 curiosity
4 goryo's vengeance
Eli Goryo's vengeancella nostetaan hautuumaalle laitettu niv-mizzet peliin ja isketään siihen kiinni curiosity ja se on bye. Kombo tarvitsee toimiakseen 3 manaa ja on valmis puörähtämään vuorolla kolme nopean laputuksen ansiosta (careful study, ideas unbound). Olennontuhous ja kountteri pitävät pelissä mukana vaikkei komboa saisikaan toimimaan heti alkupelissä.
Tästä en enää lähde pakan toimitatapaa (jolla päästään niv-mizzet+curiosity tilanteeseen) muuttamaan. Tämä on kuitenkin kohtuullisen nopea, jopa ilman manakiihdytystä ja pakka on kuitenkin todella halpa.
Pientä viilausta vielä pakan kanssa, mutta testipelit selvittävät!