MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Turnauspakat ja limited => Legacy => Aiheen aloitti: Pjoo - 21.04.05 - klo 21:31
-
--Creatures--
4 x Morphling
--Counters--
4 x Counterspell
4 x Undermine
4 x Force of Will
2 x Mana Leak
--Kills--
4 x Diabolic Edict
--Artifacts--
4 x Isochron Scepter
--Combo&Tutor--
4 x Donate
4 x Illusions of Grandeur
1 x Vampiric Tutor
1 x Demonic Tutor
2 x Diabolic Tutor
--Mana--
4 x Underground Sea
4 x Polluted Delta
4 x Swamp
9 x Island
1 x Uborg
--SideBoard--
4 x Null Rod
?
(jotain tartteis creaturettomia pakkoja vastaan kun noita tappoja on)
Jotain parannus-ehdotuksia kaipaisin.
EDITOITU:
+ 4 x Isochron Scepter
- 4 x Chainer's Edict[/u]
-
ette sitten oo viittiny kommentoida?
-
no toi on ihan ok pohja... eli tosi jees... no nyt on kommentoitu...
;)
-
Itse pudottaisin Underminejen määrää, tai jopa ottaisin kokonaan pois. Se ei mahdu keppiin, se on vaikeahko castata ja sen efekti ei loppupeleissä tee mitään, kun itse Trixin aiot pyöräyttää, myöskin jos Morphling on pöydässä, niin tuo 3 lifeä ei niin paljoa merkitse.
-
Kyllähän nyt trixissä pitää necro olla.. kai.. ei se muuten oo kivaa
-
Riittääköhän noi 22 landia? Kontrollin kannalta olisi hyvä, jos joka oman vuoron jälkeen jäisi se vähintään 2 manaa. 22 landin kanssa voi olla vaikeuksia saada niitä ainakaan tarpeeksi nopeasti, niin että voisi myös pelata pöytään jotain. Itse laittaisin myös jotain ihan perus nostoa.
-
Ite kyllä tykkään 22 landista, varsinki jos pakassa on jotain millä saa nopeammin korttia, ettiä landia tms "pakan räpläystä".
Toki punaisessa polttorushissani pelaan 18 ja hyvin piisaa (9)
-
Kuten sanottu, manaa on aivan liian vähän. Lisää vähintään 25 sourceen asti. Arvatenkaan mokseja ei ole saatavilla, mutta ei ole mitään syytä olla pelaamatta Sol Ringiä.
Vakavampi puute on se, että pakastasi puuttuu täysin kortinnostoengine. Diabolic Tutorit ovat kamalia. Mieluummin pelaisit paljon halpaakortinnostoa, jolloin löytäisit combon osat yhtä lailla, mutta lisäksi varmistaisit maakorttien noston alkupelissä. Pakkasi on myös auttamattoman hidas. Ensimmäisillä vuoroilla pitäisi pelata halpaa korttimanipulaatiota.
Aloitetaan manoista. Urborg on ehdottomasti huonompi kuin Swamppi, koska on ei-basic. Et tarvitse noin paljon sinistä ja mustaa manaa, joten suosittelen Wastelandien lisäämistä. Niillä voi hidastaa vastustajaa, ja päästä eroon vaarallisista maista kuten Basaareista. Ehdotukseni:
-1 Urborg
-3 Swamp
-1 Island
-2 Diabolic Tutor
-1 Morphling
+1 Sol Ring
+1 Chrome Mox
+4 Wasteland
+1 Strip Mine
+1 Flooded Strand
Seuraavaksi lisätään kortinnostoa. Brainstorm on loistava cantrippi, etenkin hakulandien kanssa. Varsinaiseksi nostoengineksi ehdottaisin Intuition+Accumulated Knowledgeä. Psychatogia ei pelata juuri ollenkaan, joten ei tarvitse pelätä vastustajan AK:ita. Brainstorm tai AK tökättynä kepin nenään on myöskin halpa kahden manan tome ja sellaisenaan mainio nostoengine. Intuitionilla voi myös hakea 3 Illusionia tai 3 Donatea, jolloin se toimiin combon osan tutorina.
-4 Undermine
-1 Donate
-1 Illusions
-1 Morphling
-4 Undermine
+4 Brainstorm
+3 Intuition
+4 AK
Pakkasi näyttäisi nyt tältä:
Mana (25):
4 UG sea
4 Delta
1 Strand
1 Swamp
9 Island
1 Strip Mine
4 Wasteland
1 Sol Ring
Draw/tutor (13):
4 Brainstorm
3 Intuition
4 AK
1 Demonic
1 Vampiric
Counter/removal (14):
4 Counterspell
4 Force of Will
2 Mana Leak
4 Diabolic Edict
Kill (8):
3 Illusions
3 Donate
2 Morphling
Other (4):
4 Isochron Scepter
Heti näyttää jo paremmalta. Itse laittaisin vielä Morphlingit sidelle (3 kpl) kontrollipakkoja vastaan, ja lisäisin Mana Leakien määrän neljään. Samoin laittaisin Edictien tilalle Boomerangeja. Boomerang kepin nokassa on jopa parempi kuin edicti, koska sillä voi palautella vastustajan landeja käteen ja vaikeuttaa pääsyä korkeisiin manoihin. Boomerangilla voi myös tappaa vastustajan suoraan Donaten jälkeen palauttamalla lahjoitetun Illusionsin heti käteen, koska vastustaja saattaa pystyä maksamaan upkeepin useitakin vuoroja. Edictit eivät muutenkaan ole välttämättömiä agressiivisia pakkoja vastaan, koska voit vain ottaa toistakymmentä päähän jä pelata Illusionsin, minkä jälkeen sinulla on taas yli 20 lifeä. Edictit voit toki laittaa sidelle.
-2 Morphling
-4 Diabolic Edict
+2 Mana Leak
+4 Boomerang
Tässä esittämäni versio:
Mana (25):
4 UG sea
4 Delta
1 Strand
1 Swamp
9 Island
1 Strip Mine
4 Wasteland
1 Sol Ring
Draw/tutor (13):
4 Brainstorm
3 Intuition
4 AK
1 Demonic
1 Vampiric
Counter/removal (16):
4 Counterspell
4 Force of Will
4 Mana Leak
4 Boomerang
Kill (6):
3 Illusions
3 Donate
Other (4):
4 Isochron Scepter
SIDEBOARD (esim.):
4 Chalice of the Void
4 Diabolic Edict
4 Tormod's Crypt
3 Morphling
Muita hyvä sidekortteja voisivat olla Deep Analysis kontrollia vastaan ja Blue Elemental Blast. Voihan tuota dekkiä kehittää vielä vaikka millä mitalla, mutta tuossa on jo aika paljon sulattelemista yhdelle kerralle. Testailepa.
-
Niin ja Duress on muuten aivan loistava kortti. Jos et saa pakkaan mahtumaan, niin tunge niitä ainakin sinne sideboardille.
-
Ihan vain näin yleisesti, itse jos pelaisin neljää keppiä, pitäisin kaikki instanttini 1-2cc että ei tarvisi koskaan seisottaa keppiä kädessä, koska, lähes mikä tahansa käyttis on kova kepin nokassa (9)
Josta tuliki mieleen, vaihelkaas mulle 1 keppi (9)