MtgSuomi.fi
Kortit ja pakat => Keittiönpöytäpakat => Aiheen aloitti: Makro - 12.01.08 - klo 14:53
-
6 Mountain
4 Barbarian Ring
4 Spinerock Knoll
4 Raging Goblin
4 Spark Elemental
4 Lightning Serpent
4 Blazing Shoal
4 Greater Gargadon
4 Myojin of Infinite Rage
4 Fury of the Horde
2 Fatal Frenzy
4 Rite of Flame
4 Desperate Ritual
4 Empty the Warrens
4 Lava Dart
Ideana ois pelata tiskiin kovaa juokseva mies ja lyödä sille pumppaukset päälle, eli Blazing Shoal missä on kiinni Decree tai GG, ja perään vaikka toinen sellanen, Fatal Frenzy tai Fury of the Horde. Parhaillaan siis tosiaan tarvii voittoon yhen manan, ja se voi tapahtua vaik ekalla vuorolla. Ritet ja Rituaalit joko auttaa Fatal Frenzyn pelaamista tai pumppaa ulos ton toisen voittokeinon, Empty the Warrensin. Spark Spray ja Lava Dart ampuu pienet äijät pois edestä, ja Sprayn cycling on hyvä samalla kun Dartti nostaa Warrensille stromia ilmaseks flashbackin kanssa.
:) Ehotuksia?
-
Pakka kusee vahvasti nolanderiin todella usein. Stompy on käytännössä ainut pakka, jota voi pelata tuollaisilla landi määrillä, koska se ei tarvitse 6 tiettyä korttia aloituskäteen voittaakseen, ja stompyahan ei enää extendetissä voi pelata.
-
10 ländin pakka siis hajoo siihen kun ei saa yhtä ländiä, mut 20 ländin pakat kyllä saa ihan hyvin sen kaks ländiään alotuskäteen? Tässä ei vaan oikeesti melkein ikinä haluu nostaa sitä toista ländiä, kun punaset Shoal-ystävälliset kortit tai stormirituaalit on monta kertaa parempia. Ja testailussa 90% ajasta on ollu se Mountain alussa mukana, välillä toinenkii.
E: Jos omistaisin niitä ni mukana ois ihan varmasti 4 molempia punasia fetchländejä. :D Pakkaan jäis 2 Mountain enää, mut mitä sitten? Forgotten Cave houkuttelis, mut täpissä peliin ei oo hyvä ekan vuoron voittoo varten. 4 Barbarian Ringiä hankin kuitenkii ko ne on tässä suoraan parempia kun Mountainit.
Mitä mieltä sit taas ootte, oisko Spinerock Knollit mitää? Shoalilla saa aika helposti kuitenkii sen 10+ lämää pähän, ja siitä ois kiva heittää joku Fury tai Gargadon.
-
74% todennäköisyydellä nostat Mountainin aloituskäteen, eli joka neljännen käden joudut mulligoimaan todennäköisyyksien pohalta. Ei vaikuta kovin vakuuttavalta :-\.
-
Kaverin Mono G stompy pelaapi 4 Elvish Spirit Guidea ja 4 Land Granttia, mutta se onki legacy.
Simian Spirit Guide tietenkin punaisessa versiossa?
Ehkäpä 13 ländiä olisi sopiva määrä?
Rancidin kommentti Dredgessä joka tarvii sen 1 ländin pöytään:
Innostuinpa leikkimään MWS:n tilastotyökaluilla, jotka kertoivat seuraavaa:
10 landia: Nou Länder kyläilee noin joka viidennen 7-korttisen käden luona.
13 landia: Mr. Länder vaivautuu paikalle vain 13-14% aloituskäsistä.
Äkkiseltään ajateltuna auto-mulliganien osuuden muuttuminen 20% -> 13% tuntuu aika pieneltä, mutta se ei ole sitä, kun tajuaa ajatella asiaa toiselta kantilta: jo kolmen ländin lisääminen vie mennessään kolmanneksen varmasti käyttökelvottomista aloituskäsistä!
-
Punaisia fetchejä kannattaa tunkea pakkaan niin paljon kuin sattuu omistamaan. Spark Sprayt pois landien tieltä.
-
Mutta eiks nuo aiemmin ehottamani Spinerock Knollit auttais kans aika paljon vaikka sen Spark Sprayn tilalla? Sinne ois oikeesti kiva heittää joitain lappuja, Gargadon ja Fury ehkä tärkeimmät, mut Decree toimii myöhemmin pelissä ainakii hyvin. ;) Laitan Knollit pakkaan ja varmaan kyl kuitenkii laitan Decreen tilalle Myojin of Infinite Rage, kun on se Knollistakin tulleena yleensä hyödyllisempi kun Decree vaikka ei countteria ookaan.
Fetchejä ei oo, enkä varmaa pelkän casual-pakan takia ees hanki.
Ja jos ei oo ländiä kädessä, niin sitten lähetään ilman. :D Jos se ländi on ees vaikka kolmas nosto, niin kyllä siit voi jo jotain yrittää.
E: Ja jos tähän aiotte väittää vastaan, ni sanon vaa että kannattaa joskus kokeilla pelata casualia. Siellä ei aina tarvii pärjätä kaiken maailman Rockeille tai Affinityille. ::)
-
On tää varmasti hauska casual dekki. Joko toinen kuolee heti tai ei.
-
4 Fury of the Hordes on aika kökkö, koska vaatii 3 korttia toimiakseen ilman casteria. Voisi harkita näiden tilalle Seething Songeja, niin onnistuu hienosti 1 vuorolla 6-8 gobboa, eli vahvistaa pakan toista voittokeinoa.